Raporttia Whiten otteista

  • 141 832
  • 624

vallu#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Stigu kirjoitti:
Mutta jos jotain positiivista oikein hakemalla hakee, niin uskoisin, että meillä on tällä hetkellä SM-liigan paras ja huonoin hyökkääjä samassa seurassa- jonkinlainen ennätys kai sekin on.
Äläs nyt liioittele. Kyllä tuo huonoin hyökkääjä pelailee tällä hetkellä SaiPan paidassa ja paidan selkämyksessä lukee nimi Nylander. Tosin voihan olla, että nämä kaksi Peteriä taistelevat aika tasapäisesti tuosta huonoimman tittelistä.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
White luistelee..

...huonosti ja jotenkin "klenkkaa varoen itseään" mennessään kaukalon reunoihin. Sitä voi kai oikealla sanalla kutsua ikääntymiseksi. On hän ollut varmaan pelimies vielä 2-3 vuotta sitten, mutta taisi tulla pieni huti tässä hankinnassa. Toivon tietysti edelleen olevani väärässä Whiten suhteen, koska miestä on nykyvireessä vaikea saada kaupaksikin, jos homma ei ala kulkemaan edes vähän paremmin.

Hyvinhän meillä menee tällä hetkellä, mutta ainahan voi parantaa. HIFK on ainakin minut yllättänyt olemalla sijalla 4, kun eletään päivää 2.12., mutta se ei haitttaa. : )
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kempes kirjoitti:
Olipa hauskaa lueskella Peter Whiten suljettua ketjua. Sieltä taas huomasi palstan nimimerkkien jääkiekkotietämys. Useat nimimerkit esim. Lintu, Pärde ym. pitivät miestä loistavana kaappauksena, kun olivat käyneet hieman tilastoja katsomassa.

Itse olen statsien lisäksi nähnyt kaverin pelaavan tv-ruudussa änhooällää useamman matsin/ pätkiä matseista - vaikkakin 2000-luvun alussa - ja muistiin piirtyneiden kuvien plus statsien perusteella ei älykkään senan, jonka vahvuus on oikeaan paikkaan sijoittuminen, floppaaminen hyvin tod.näköisesti 36-vuotiaana tullut mieleen. Kaverihan oli jo kerennyt lopettamaan, joten minä annan vielä aikaa. Ja uskon. Ja on kyllä kovin, ikinä ja missään. Nih.

Täällä kovasti kritisoitu Peter Whiten vauhti ei esim. ole olennainen tässä epäonnistumisen dilemmassa. White ei ole koskaan ollut hitaampi tai nopeampi kuin on nyt, vaan tärkein puute on tällä hetkellä ajoitus ja sen jälkeen aivojen käyttö passeja jaellessa. Se tulee vielä. Tulee, tulee. Tammikuu 2006 ja Whiten nousu syöttöpörssin kärkeen alkaa.

Edittiä. Ja jos ei kohta tämä Peter Whiten muilutus lopu, niin perustan oman älä töni -kerhon, jossa tuetaan kengännumeron 39 omaavan Whiten selviytymistä elämän karikoista virtuaalisesti kaikkia poikkeavia haukkuvia sättien. Koittakaa itse luistella nopeampaa, jos jalkaan mahtuu 10-vuotiaan Nokiat.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Huom!

Kuten kirjoitin joku kuukausi sitten, niin Whitella on "epävirallisesti" jääkiekkomailman pienin luistin. Tuo Bismarckin mainitsema 39 ei riitä, miehellä on kengänkoko 37,5-38. Tämän helvetin tärkeän tiedon tarjosi minä.

Viikonloppuja kaikille.
 

Voppie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
White iski kuitenkin vielä viime kaudella AHL:ssa 45 pistettä ja sitä edellisellä kaudella 60 pistettä, joiden lisäksi pääsi pelaamaan muutamassa NHL pelissä. Kun vielä muistetaan, että herran kovimpia vahvuuksia ei ikinä ole ollut vauhti ja liike, niin itse olin aika mehuissa tästä hankinnasta. Laskusuuntaista toki, mutta ottaen huomioon AHL:n viime kauden tason, olivat statsit kuitenkin ihan lupaavat. Mutta voiko tosissaankin yhdessä kesässä kaveri todellakin romahtaa tälle tasolle? Pelastusrengasta tyyliin John Madden miehelle ei ole ilmestynyt, päinvastoin, kaveri ainakin ulkoisesti näyttää kovakuntoiselta, joten ihan pelkkään bissen lipittämiseen ei ole kesä mennyt. Kädet ja pää vaikuttavat olevan niin jumissa, että ikinä ei uskoisi miehen edes pelanneen AHL:n tasoisessa sarjassa. Eivät kuitenkaan esim. Harkins (tuli Ruotsin divarista) ja Seppo (saapui Italian huikean kovasta liigasta) olleet mitään nuoria poikia kun meille aikanaan saapuivat, ja liikekin oli vähän niin ja näin, mutta he olivat kuitenkin Vahvistuksia. Tietynlaisia liidereitä nuoreen porukkaan, jotka toivat ennenkaikkea taitoa ja käsiä porukkaan. Ja jotenkin vaikea on uskoa, että Whitea ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta hevonv....a pelaaminen. Olisi kai niitä mukavampiakin paikkoja viettää syksyä/talvea kuin Helsinki. Raha tietenkin puhuu tässäkin.

Itse olen yrittänyt joka pelissä hakemalla hakea (mikä itse asiassa on ihan helvetin hyvä merkki, kun puhutaan ulkomaalaisvahvistuksesta) edes jotain merkkejä paremmasta tekemisestä jampan kohdalla, ja muutamassa matsissa olin jo niitä huomaavinani (todennäköisesti kiitos Koffin), mutta pari viimeistä peliä on ollut taas sellaista tuubaa, että ei kiitos. Olisi todella mukava kuulla mr. Sheddenin kommentteja tästä meidän ulkomaanavusta. Omat pojat ovat saaneet suoraa palautetta jos peli ei ole kulkenut (esim. kommentit Vihkosta), ja näin sen pitääkin mennä, mutta mielestäni Whitea ja samoin Murphyä on kohdeltu ehkä jotenkin silkkihansikkain, eikä tekemisiä olla dumattu, vaikka aihetta olisi ollut, moneenkin kertaan. Arvostus Sheddeniä kohtaan on tällä hetkellä niin suuri, että luotan herran tietävän aivan varmasti paremmin kuin minä, mitä IFK tarvitsee ja mitä ei, mutta näiden ulkomaalaishyökkääjien esitykset ovat todella suuri mysteeri tässä muuten niin hienosti alkaneessa kaudessa.

Valuminen kentissä alaspäin on jo alkanut, ja se hissi tuskin toiseen suuntaan enää kääntyy. Sad bad true, jälleen kerran yksi ohilaukaus, ison luokan sellainen...
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Kempes kirjoitti:
Useat nimimerkit esim. Lintu, Pärde ym. pitivät miestä loistavana kaappauksena, kun olivat käyneet hieman tilastoja katsomassa.

Kävin lukaisemassa tekstini läpi piruuttani, kun tämän piikin huomasin. En omasta löytänyt yhtään hehkutusta Whitesta, varovaista optimismia ja luottoa parempaan tulevaisuuteen. Mutta, kukin tyylillään. White on sittemmin ollut pettymys, mutta itse olen kautta linjan elätellyt toivoa paremmasta, kun ei tuosta aidat eroonkaan päästä.

Ai mut hei! Tätä pätemistä voi muuten harrastaa toiseenkin suuntaan. Muistaakseni mm. Kempes oli inisemässä vaikean alkukauden jälkeen, että joukkue on pelkkää paskaa, eikä mistään tule mitään. Jotkut toiset olivat sitä mieltä, että joukkue on parempi, miltä näyttää ja parantaa vielä reilusti. Keitä nämä olivat, jääköön arvoitukseksi.

Tämäkö nyt on sitä pippelien mittailua?
 

Stigu

Jäsen
Renegade kirjoitti:
Huom!
Kuten kirjoitin joku kuukausi sitten, niin Whitella on "epävirallisesti" jääkiekkomailman pienin luistin. Tuo Bismarckin mainitsema 39 ei riitä, miehellä on kengänkoko 37,5-38. Tämän helvetin tärkeän tiedon tarjosi minä.
Viikonloppuja kaikille.

No nyt se selvisi: Whiten luistin on kokoa 37,5-38, mutta jalka kokoa 45! Ilmankos toi luistelu näyttikin hieman vaivalloiselta!

Olen yrittänyt miettiä Whiteä katsellessani, mikä olisi oikea sana kuvaamaan hänen "menoaan" kentällä. Kyllä toi Johanneksen "klenkkaa varoen itseään" on mielestäni aika lähellä täydellistä kuvausta.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kempes kirjoitti:
Olipa hauskaa lueskella Peter Whiten suljettua ketjua. Sieltä taas huomasi palstan nimimerkkien jääkiekkotietämys. Useat nimimerkit esim. Lintu, Pärde ym. pitivät miestä loistavana kaappauksena, kun olivat käyneet hieman tilastoja katsomassa. Oli ketjussa myös nickejä (ultrar, johannes esim.), jotka kiinnittivät huomiota miehen ikään ja laskevaan trendiin tehotilastoissa.

Kyllä, minä syyllistyin tilastosokeuteen ja pidin äijää loistohankintana. Kyseessähän on kuitenkin kenties AHL-historian paras pelaaja ja sen vähän mitä miehestä olin nähnyt(muutama NHL-peli) oli vakuuttanut minut. Äijä joka on tehnyt urallaan kolmesti 105 pistettä AHL:ssä ei oikeasti ole paska, vaan helvetinmoinen pelimies. Se miksei SM-liigassa ja HIFK:ssa natsaa on sitten eri asia. Välillä tulee huteja, ei voi mitään.

Mutta, aikaa on vielä. Tähän astihan White on ollut paska, sitä tuskin kukaan kieltää. Mutta myös Josh Holden viime kauden kerhossa ja Ryan Smyth Kärpissä aikanaan olivat alkuun aivan samankaltaisia floppeja. Tässä poimintoja viime kaudelta samalta ajankohdalta kuin nyt:

Sistis: "Pakko todeta, että kaveri on yksi flegmaattisimmista pelaajista, joita olen Kerhon paidassa nähnyt."
"Mutta se asenne! En oikein usko enää, että keskenkuntoisuuskaan voisi näkyä näin pahasti. Onko siis taivaskanavien viritys miehen pesukoneeseen unohtunut? Vai missä on vika?"

Kuznetsov: "Ei kyllä oikein ole vakuuttanut nämä Holdenin esitykset. Mies ei ole tarjonnut oikeastaan minkäänlaista vastuunkantokykyä. Muutama hyvin pelattu tilanne per ottelu ja muilta osin pihalla kuin lintulauta. Pelaaminen on hyvin näennäistä."

Kauden päätyttyä nimimerkki Daemon: "Nyt on kyllä avauduttava ja pyydettävä lopullista totuutta jonkun suusta! Ensinnäkin Josh Holden on puolijumala, ellei jopa lähempänäkin taivaallista olentoa - parta ja kaikki.

Alkukaudesta ukko oli kaikessa flegmaattisuudessaan jotenkin flopilta haiskahtava peluri, tosipeleissä juurikin loistelias! Ne vahvistukset ovat loppujen lopuksi NIIIIIIIN vähissä, jotka ovat kauden parastaan esittäneet pleijareissa..."

Brad Smythkin oli alkuun aivan paska ja tässä vaiheessa miehellä taisi olla samanlaiset tehot kuin Whitella. Loppukaudesta ehdottomasti Kärppien tärkeimpiä pelaajia ja mestaruuden voittaneen joukkueen ykkösketjussa pelasi.

En missään nimessä sano että White varmasti herää, mutta se on vieläkin hyvin mahdollista. Jos White nyt lähtee en itke, mutta jos jää niin annan miehelle aikaa parantaa. Sheddeniin luotan, jos äijä jatkaa niin Shedden varmasti näkee miehessä vielä jotain.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
No joo, eiköhän me ainakin joulutauolle voida pelata White rosterissa. Tunnustakaa pois, HIFK on pärjännyt tähän saakka niin paljon paremmin kuin kukaan meistä uskoi, että "ei hätää", yksi White sinne tai tänne. Joulun jälkeen pitää tietysti katsoa koko ulkolaispaketti uudestaan. Esim. Askey on nyt kakkosveskari "tarvitaanko" ja White + Murphy aikamoisia kysymysmerkkejä myös. Schnabel kuuluu jo vähän ryhmään mukaan, mutta ei hänkään ihan korvaamaton ole. Minusta koko 4 ulkolaista on ihan rajalla kannattako jatkaa koko kausi heidän kanssaan vai ei. White on tietysti eniten tulilinjalla.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Stigu kirjoitti:
No nyt se selvisi: Whiten luistin on kokoa 37,5-38, mutta jalka kokoa 45! Ilmankos toi luistelu näyttikin hieman vaivalloiselta!

Hemmetti, mun skrinnarit on klitsusta hävineet...

Juuh. Tuskin kukaan on liikehdintäänsä siunaamassa, mutta ei kai se peliäly voi häipyä taivaan tuuliin? Ehkä kaveri ei vain viihdy täällä kylmässä ja pimeässä? Kuulin nimittäin luotettavalta teholta, että Piitteri etsii naispuolista seuraa - nyt on, flikat, tilaisuus uhrautua isänmaan ja iiäfkoon puolesta :)

Johannes kirjoitti:
Minusta koko 4 ulkolaista on ihan rajalla kannattako jatkaa koko kausi heidän kanssaan vai ei.
Aivan samat on ajatukset, oma 'viimeinen lähtijä' on Askey.
 

scholl

Jäsen
Johannes kirjoitti:
No joo, eiköhän me ainakin joulutauolle voida pelata White rosterissa. Tunnustakaa pois, HIFK on pärjännyt tähän saakka niin paljon paremmin kuin kukaan meistä uskoi, että "ei hätää", yksi White sinne tai tänne. Joulun jälkeen pitää tietysti katsoa koko ulkolaispaketti uudestaan. Esim. Askey on nyt kakkosveskari "tarvitaanko" ja White + Murphy aikamoisia kysymysmerkkejä myös. Schnabel kuuluu jo vähän ryhmään mukaan, mutta ei hänkään ihan korvaamaton ole. Minusta koko 4 ulkolaista on ihan rajalla kannattako jatkaa koko kausi heidän kanssaan vai ei. White on tietysti eniten tulilinjalla.

Vaihtaminen ei ole ilmaista. Harvoin pelaajalla on palautusoikeus ilman, että joutuu maksamaan loppukauden palkkaa. Pitää muistaa se, että jos alkuottelut eivät olisi menneet niin päin seiniä, oltaisiin sarjakärjessä. Tottakai touhu pleijareissa on tiukempaa kuin nyt runkosarjassa. Siitä huolimatta olisin vaihtamassa max yhden pelaajan ja se olisi White. Maalivahtikaksikko on liigan paras, Schnabel täyttää paikkansa ja luulen, että Murphy voi olla ihan hyvä pleijariväännöissä.

Maltti on valttia ja IFK:n pitää tehdä reilusti plussamerkkinen tulos taloudellisesti.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
scholl kirjoitti:
Vaihtaminen ei ole ilmaista. Siitä huolimatta olisin vaihtamassa max yhden pelaajan ja se olisi White. Maalivahtikaksikko on liigan paras, Schnabel täyttää paikkansa ja luulen, että Murphy voi olla ihan hyvä pleijariväännöissä.

Maltti on valttia ja IFK:n pitää tehdä reilusti plussamerkkinen tulos taloudellisesti.

Juu, tämä on totta. Jos rahaa olisi kuin roskaa, niin White olisi jo varmaan mennyttä. Muut 3 ovat periaatteessa ihan ok, mutta eivät korvaamattomia + muistetaan se rahapuoli.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niinnoh. Jos yhdestä saisi luopua olisi se yksi minulle ehdottomasti Murphy. Niin monta avopaikkaa, niin vähän maaleja. Jos maalintekijäksi hankittu kaiffari ei tee maaleja en näe kauppaa kovinkaan onnistuneena :)
 

tsiiffit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Johannes kirjoitti:
Juu, tämä on totta. Jos rahaa olisi kuin roskaa, niin White olisi jo varmaan mennyttä. Muut 3 ovat periaatteessa ihan ok, mutta eivät korvaamattomia + muistetaan se rahapuoli.

Onkohan jollain asiantuntijalla tietoa sellaisesta, että Liigassa ei pelaajan ole pakko suostua myyntiin, jos hän ei niin halua?
Eli Whiten tapauksessa, mies voi istua katsomossa vaikka koko loppukauden (palkka tulee tilille), sen sijaan, että suostuisi vaihtamaan maisemaa. Yrittääkö Shedden löytää tehoja miehestä, joka ei kelpaa kenellekään muulle, mutta on liian kallis katsomossa istutettavaksi?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
scholl kirjoitti:
Vaihtaminen ei ole ilmaista. Harvoin pelaajalla on palautusoikeus ilman, että joutuu maksamaan loppukauden palkkaa. Pitää muistaa se, että jos alkuottelut eivät olisi menneet niin päin seiniä, oltaisiin sarjakärjessä.
- - -

Rasti takaseinään, olen schollin kanssa samaa mieltä.

Whitella ja Murphyllä (edit. myös Askeyllä) on koko kauden kestävät sopimukset. Jos joukkue, siis HIFK, purkaa sopimuksen yksipuolisesti niin se joutúu kuitenkin maksamaan palkan sopimuksen loppuun asti.

Alkuotteluista muistutettakoon mieliin Tony Salmelaisen sanat pari viikkoa sitten, kun hän kertoi että joukkue ei alkukaudesta ymmärtänyt pätkääkään Sheddenin valmennuksesta, mutta hän kolme kautta Amerikassa olleena oli heti jyvällä mitä pitää tehdä. Ja nyt kun muu porukka on päässyt sisälle Dougin systeemeihin ( niitä on, P.S.), on homma alkanut kulkea.

Suurin syy siihen, että alkuotteluissa jouduttiin antamaan hiukan muille eteen oli juuri siinä että Doug aloitti hommat vasta elokuussa ja toinen syy oli siinä että aluksi sählättiin Centomon kanssa.

Enivei, pinnoja on yksi enemmän kuin vastaavassa tilanteessa vuosi sitten. Rosteriin katsomatta.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nonniin. Nostetaanpas tämä ketju taas ylös ja kysytään että miten White pelasi eilen? Teki maalin mutta tämähän ei kaikkea kerro. Paikallaolleet valottakaa.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Kas, juuri olin tätä ketjua etsimässä.

Whiten ja Murphyn tilastot so far (sm-liiga.fi):

White Peter, HIFK 27 3 8 11 9 -13 -4 6
Murphy Mark, HIFK 20 4 3 7 9 -9 0 32

Toisessa ketjussa mainittu Whiten +- tilaston heikkous on siis -4 kun esim. Steve Kariyalla (paska jätkä) se on -8.

No, sitten ne aloitukset, vaikka eipä silläkään väliä ole voittaako vai häviääkö:

White, Peter IFK 55,99
ja muita IFKoon aloittajia:
Hirschovits, Kim IFK 51,35
Hauhtonen, Janne IFK 47,78

Tant gredu jossain ketjussa arveli Sheddenillä olevan joku syy, miksi peluuttaa Whitea. Mikähän se voisi olla?

Kaiken kaikkiaan Shedden on roolittanut voimakkaasti joukkueensa. Hän on kaivanut esille kunkin pelaajan vahvuudet ja käyttää niitä mahdollisimman tehokkaasti. Joidenkin pelaajien kohdalla se on tarkoittanut roolin muuttumista aiemmasta, ja he ovat nousseet esiin toisen tyyppisillä suorituksilla kuin ennen.

White on hankittu joukkueeseen voittamaan aloitukset, piste. Jotain kuvastaa myös se, että taannoin Murphyä oltiin vaihtamassa pois, ei Whiteä. Eikä syynä ollut se, ettei Whitea olisi kukaan huolinut.

Toki minäkin olisin riemuinnut jos White olisi Harkinsin ekan kauden tyyppinen syöttökone ja pelintekijä, mutta aivan turhana miehenä en Whitea kuitenkaan pidä.

Pitäisi varmaan seuraavan kotipelin jälkeen käydä Fellowsissa hieman haastelemassa Dougia asian tiimoilta.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
fiftyeight kirjoitti:
Toisessa ketjussa mainittu Whiten +- tilaston heikkous on siis -4 kun esim. Steve Kariyalla (paska jätkä) se on -8.

No, sitten ne aloitukset, vaikka eipä silläkään väliä ole voittaako vai häviääkö:

White, Peter IFK 55,99
ja muita IFKoon aloittajia:
Hirschovits, Kim IFK 51,35
Hauhtonen, Janne IFK 47,78

White on hankittu joukkueeseen voittamaan aloitukset, piste.

White taitaa olla HIFK:n toiseksi huonoin +-tilastossa, se kertoo olennaisen, et voi verrata voittavan joukkueen ja keskivertojoukkueen pelaajien keskinäisiä tilastoja, tiedät sen itsekin.

Aloitustilasto ei myöskään kerro kaikkea, pitäisi esim. tilastoida ns. satanolla aloitushäviöt, uskallan väittää, että valkoisella on niitä hävityistä aloituksista enemmän kuin muilla senttereillämme ja tiedämme mitä se merkitsee omassa päässä. Jos aloitustilasto tehdään kuten sitä nyt tehdään, niin sen kertoma totuus on melko kyseenalainen. Väitän ettei valkoista hankittu hoitamaan aloituksia, vaan ykkösen sentteriksi pisteitä tekemään ja mies on siinä floppi, kuten lähes kaikessa muussakin, mitä jäällä tekee.

Unohdin, että vaihtaisin Steve Kariyan milloin tahansa valkoiseen ja antaisin Murphyn vielä kaupan vahvistukseksi. Henkilökohtaisesti ei mitään hemmoja vastaan, mutta tämä on tulosurheilua ja joukkuetta pitäisi aina pyrkiä vahvistamaan.
 

tohtori4

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pro Pena- leiri
ultrar kirjoitti:
Aloitustilasto ei myöskään kerro kaikkea, pitäisi esim. tilastoida ns. satanolla aloitushäviöt, uskallan väittää, että valkoisella on niitä hävityistä aloituksista enemmän kuin muilla senttereillämme ja tiedämme mitä se merkitsee omassa päässä. Jos aloitustilasto tehdään kuten sitä nyt tehdään, niin sen kertoma totuus on melko kyseenalainen. Väitän ettei valkoista hankittu hoitamaan aloituksia, vaan ykkösen sentteriksi pisteitä tekemään ja mies on siinä floppi, kuten lähes kaikessa muussakin, mitä jäällä tekee.

Ja onko sinulla tähän mitään faktatietoon pohjautuvaa näyttöä?

Mutta kyllä White pitäisi saada heivatua hiuksista vittuun mahdollisimman nopeasti, siinä olen kanssasi juuri samaa mieltä....mutta jos ei ole rahaa potkia pois, niin parempi mies sitten kentällä on.

Ja näyttävästi Shedden näkee miehessä silti jotakin...ehkä juuri aloitukset?
 

Stigu

Jäsen
fiftyeight kirjoitti:
White on hankittu joukkueeseen voittamaan aloitukset, piste. Jotain kuvastaa myös se, että taannoin Murphyä oltiin vaihtamassa pois, ei Whiteä. Eikä syynä ollut se, ettei Whitea olisi kukaan huolinut.

Mainitsin jo toisessa ketjussa, mutta tää taitaakin olla oikea ketju, kun Petteristä puhutaan: Mitä hyötyä on aloitusten voittamisesta, kun White on kentällä? Hän ei pysty liikkumaan, ei rakentamaan peliä, ei taklaamaan tai blokkaaaan vastustajaa- hän on aivan liian hidas ja epäfyysinen kaikkeen tähän. Sitäpaitsi en usko, että yhdessäkään joukkueessa olisi varaa pitää pelkästään aloitus-spesialistia, jolla ei ole muita avuja.Enkä myöskään usko, että kukaan Whitea huolisi- tietysti kaikki on hinnasta kiinni.

Anyway, jatkaa hän joukkueessa tai ei, toivon, että häntä ei jäällä enää nähdä.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
tohtori4 kirjoitti:
Ja onko sinulla tähän mitään faktatietoon pohjautuvaa näyttöä?

Sanotaa vaikka, että yhdessäkään haastattelussa ei Shedden, Kuitunen tai Matikainen kertonut hankkineensa aloitusspesialistiä, ei sanaakaan aloitusvoitoista, enemmän siellä pyörivät kokemus ja pisteet/tehokkuus. Ei HIFK:n ongelma ollut silloin kun White hankittiin aloitukset vaan joukkue oli yhden kentän joukkue, joka ei myöskään voittanut riittävästi. Uskallan edelleen väittää, ettei Whitea hankittu aloittajaksi, vaan ykkös/kakkossentteriksi, kädelliseksi pelintekijäksi, joka vain sattui jäätymään matkalla.
 

tohtori4

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pro Pena- leiri
ultrar kirjoitti:
Sanotaa vaikka, että yhdessäkään haastattelussa ei Shedden, Kuitunen tai Matikainen kertonut hankkineensa aloitusspesialistiä, ei sanaakaan aloitusvoitoista, enemmän siellä pyörivät kokemus ja pisteet/tehokkuus. Ei HIFK:n ongelma ollut silloin kun White hankittiin aloitukset vaan joukkue oli yhden kentän joukkue, joka ei myöskään voittanut riittävästi. Uskallan edelleen väittää, ettei Whitea hankittu aloittajaksi, vaan ykkös/kakkossentteriksi, kädelliseksi pelintekijäksi, joka vain sattui jäätymään matkalla.

No siis olet oikeassa, että Whiten piti juuri olla se pistenikkari. Mutta nyt kuin White on flopannut, pitää miehelle keksiä joki rooli joka auttaa joukkoetta.

Ja White on osoittautunut aloitusspesialistiksi ja kuin mies on niin hidas, ettei muuten auta joukkoettaan, niin ehkäpä tässä on syy, miksi Shedden miestä vielä peluuttaa. Ja kuten lintu sanoikin, kyllä tuo Whiten reilun 1000 ammattilaispelin kokemus varmasti auttaa joukkoetta. Mutta jos vain Whitestä päästäisiin eroon kohtuuhinnalla...
 

Stigu

Jäsen
lintu kirjoitti:
Haluatko ostaa vokaalin?

Pitäisi kai kirjoittaa muodossa: Haloatko ostaa vokaalin?

Vielä kertauksen vuoksi joidenkin vääräuskoisten argumentteja (A) ja omia vasta-argumenttejani (VA) eli totuuksia Whitesta:

(A) White on tärkeä mies, koska on niin hyvä aloittaja
(VA): Vaikka aloitukset voitetaan, ei Whitesta ole hyötyä niiden jälkeen- annamme vastustajalle edun aina Whiten ollessa kentällä

(A) Whitellä on 1000 ottelun pelikokemus
(VA) Pelikokemuksella ei tee mitään, ellei pysty hyödyntämään sitä

(A) White tulee vielä. Tulihan esim. Hirsokin 3-4 vuoden odottelun jälkeen
(VA) Hirson kehityskäyrä on ollut koko ajan nouseva, Whiten käyrä näyttää laskevan. Ikä painaa mittarissa jo liian paljon. Eli White ei tule enää- ainakaan kentällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös