White iski kuitenkin vielä viime kaudella AHL:ssa 45 pistettä ja sitä edellisellä kaudella 60 pistettä, joiden lisäksi pääsi pelaamaan muutamassa NHL pelissä. Kun vielä muistetaan, että herran kovimpia vahvuuksia ei ikinä ole ollut vauhti ja liike, niin itse olin aika mehuissa tästä hankinnasta. Laskusuuntaista toki, mutta ottaen huomioon AHL:n viime kauden tason, olivat statsit kuitenkin ihan lupaavat. Mutta voiko tosissaankin yhdessä kesässä kaveri todellakin romahtaa tälle tasolle? Pelastusrengasta tyyliin John Madden miehelle ei ole ilmestynyt, päinvastoin, kaveri ainakin ulkoisesti näyttää kovakuntoiselta, joten ihan pelkkään bissen lipittämiseen ei ole kesä mennyt. Kädet ja pää vaikuttavat olevan niin jumissa, että ikinä ei uskoisi miehen edes pelanneen AHL:n tasoisessa sarjassa. Eivät kuitenkaan esim. Harkins (tuli Ruotsin divarista) ja Seppo (saapui Italian huikean kovasta liigasta) olleet mitään nuoria poikia kun meille aikanaan saapuivat, ja liikekin oli vähän niin ja näin, mutta he olivat kuitenkin Vahvistuksia. Tietynlaisia liidereitä nuoreen porukkaan, jotka toivat ennenkaikkea taitoa ja käsiä porukkaan. Ja jotenkin vaikea on uskoa, että Whitea ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta hevonv....a pelaaminen. Olisi kai niitä mukavampiakin paikkoja viettää syksyä/talvea kuin Helsinki. Raha tietenkin puhuu tässäkin.
Itse olen yrittänyt joka pelissä hakemalla hakea (mikä itse asiassa on ihan helvetin hyvä merkki, kun puhutaan ulkomaalaisvahvistuksesta) edes jotain merkkejä paremmasta tekemisestä jampan kohdalla, ja muutamassa matsissa olin jo niitä huomaavinani (todennäköisesti kiitos Koffin), mutta pari viimeistä peliä on ollut taas sellaista tuubaa, että ei kiitos. Olisi todella mukava kuulla mr. Sheddenin kommentteja tästä meidän ulkomaanavusta. Omat pojat ovat saaneet suoraa palautetta jos peli ei ole kulkenut (esim. kommentit Vihkosta), ja näin sen pitääkin mennä, mutta mielestäni Whitea ja samoin Murphyä on kohdeltu ehkä jotenkin silkkihansikkain, eikä tekemisiä olla dumattu, vaikka aihetta olisi ollut, moneenkin kertaan. Arvostus Sheddeniä kohtaan on tällä hetkellä niin suuri, että luotan herran tietävän aivan varmasti paremmin kuin minä, mitä IFK tarvitsee ja mitä ei, mutta näiden ulkomaalaishyökkääjien esitykset ovat todella suuri mysteeri tässä muuten niin hienosti alkaneessa kaudessa.
Valuminen kentissä alaspäin on jo alkanut, ja se hissi tuskin toiseen suuntaan enää kääntyy. Sad bad true, jälleen kerran yksi ohilaukaus, ison luokan sellainen...