Mainos

Raportoitko posteja moderaattoreille? Pidätkö yleisesti systeemiä toimivana?

• 8 426
  • 62

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Golden AWe kirjoitti:
Kärjistettynä, jos käsiteltäisiin jonkun tietyn henkilön ulkonäköä, ja toinen kirjoittaja saisi tilastojen, mittausten, painoindeksien ja kuvan perusteella näytettyä toteen että kyseinen henkilö on ylipainoinen, olisi vastapuolen viisasta siinä vaiheessa

a) myöntää olleensa väärässä ja siirtyä elämässään eteenpäin
b) myöntää mutta keskittyä siihen että "hän on silti viehättävä"
c) myöntää asia, pehementäen silti laskua tyyliin "joo, ja ruma sekä tyhmäkin vielä"
Jeps, juuri näin, jos esimérkkiä haetaan. Ja onhan tässä kyse siitäkin, ettei kaikkien itsetunto kestä takavasemmalle siirtymistä, vähän niinkuin Designer viittasi. Itsekin aikoinani jäin junnaamaan väittelyissä, mutta nykyisellään osaan jo hiukan asetella asioita järjestykseen. Eli jos joku ei näkökulmaani ymmärrä tai olen ollut väärässä, ei se maailmaa kaada. Varsinkaan, kun elävässä elämässä minua aika harva tunnistaa ja koko asia unohtuu noin parissa tunnissa muutenkin. Toki opiksi voin ottaa, ja jos aihetta on, vaikka muuttaa näkemystäni, mutta ei näistä nettikikkailuista pitäisi yöunia menettää.

Twite kirjoitti:
Yhtä olennaista on se kuinka käsittelee 'voittoa'. Väärässä olevalle tulee antaa kunniallinen mahdollisuus säilyttää kasvonsa. Noinhan ei tapahdu juuri koskaan.
Tämä on harvinaisen totta. Piti omaan tekstiin sisällyttää vastaavaa myös, mutta unehutin. Harmittavan paljon täällä saa todellakin lukea, kuinka vastapuoli lytätään ja nolataan aivan tarpeettomasti. Se tehdään joko heti aluksi tyyliin "ethän sä tästä tunnu mitään tietävän, joten pidäpä pääsi kiinni" vaivautumatta sen kummemmin etsimään vastapuolen pointtia, tai sitten lopuksi porukalla piesty ja henkitoreissaan oleva opponentti näykitään vereslihalle muutamalla nasevalla kommentilla. Ymmärrän joten kuten nämä väittelyjen aluksi tulevat kommentit, esim. kristinuskosta keskusteltaessa alkuun kuuluu aina ne vakituiset ristiretki-heitot, niillä saa rajattua vastaväittelijämäärää jonkin verran, mutta haaskalla käymistä en oikein sulata. Enkä väitä olevani puhdas pulmunen itsekään, mutta kuten tapanani on, opin nopeasti ja olen muutenkin hyvin älykäs. Että repikää siitä.

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
En ole viitsinyt raportoida, kun kuitenkin joka tapauksessa täällä on keskustelu melkoista puuroa. Eipä paljon inspiroi. Ei näitä juttuja ole lopulta tullut muutenkaan viime aikoina niin valtavasti tarkkailtua. Kun kirjoittaa, niin joskus myös tulee ammuttua yli, mutta tietysti pelko on viisauden alku :)

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Yksityisviestien käyttäminen rakentavaan palautteeseen on tähän mennessä johtanut lähes pelkästään hyviin tuloksiin. Joku poikkeus joukossa, mutta ne nyt voi jättää omaan arvoonsa.

Itselleni on tullut muutaman kerran palauteviestiä. Yleensä täysin aiheesta. Olen pyrkinyt mainitun asian korjaamaan ja pyytänyt anteeksi. Jos olen kokenut että palaute on ollut aiheetonta olen maininnut asiasta eikä se ole riitoihin johtanut.

Vasikoi-nappia olen käyttänyt silloin tällöin. Yleensä ei ole johtanut mihinkään toimenpiteisiin. Siitä olen päätellyt että linjani on eri kuin Moderaattoreiden joten moderoitkoon sitten keskenään.

Niin ja eipä niitä mä kerron sulle miten pitää kirjoittaa yv-viestejäkään ole montaa tullut kirjoitettua. Ehkä 5...10.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
krobbe kirjoitti:
Satoja viestejä päivässä, moisesta viestimäärästä modet eivät ehdi millään ilveellä poimia sikoja helmien joukosta. Siksi moderaattorien paras ystävä on vasikka. Moderaattori ja vasikka elävät symbioosissa, josta molemmille on ilmeisesti jotain iloa ja hyötyä. Moderaattorit pystyvät pitämään palstan "siistinä" ja vasikat saavat vahingonilostaan pippelin kovaksi.

Niin ja kysymykseen, en vasikoi, vaikka joskus mieli tekisikin.

Oma mielipiteeni on että moderaattorien ystävän lisäksi heidän paras aseensa on ketjujen lukitseminen. Kun ketju ei enää hyödytä ketään, se lukitaan...yksittäiset postit muuten hyvissä ketjuissa voi kuitenkin aina ohittaa olankohautuksella, onko todellakin niin paha jos niitä sattuu matkan varrella? Ei täällä kukaan kuitenkaan selviä pidemmän päälle pelkällä chättäilyllä tai henkilökohtaisilla avautumisilla...sitäpaitsi kyllä kullin saa paljon kovemmaksi (omasta mielestään?) päheillä ketjunavauksilla ja hyvillä postituksilla joista muut lukijat pitävät.

Sitten kun taas nousee koneen äärestä ja vetäisee hiukan raitista ilmaa huomaa että ei siitä, eikä vasikoinnista kovenneesta vehkeestä ollut baarissa tapahtuvassa fjoosanmetsästyksessä, töissä tai pihatöissä oikeasti mitään hyötyä, mutta olipahan sen nettituokion ajan hiukan leppoisampi fiilis.

BTW, ketju on vasta alle vuorokauden vanha, mutta onko totta ettei isommin kumpuavia eriäviä mielipiteitä ole? Enkä nyt viitannut tällä krobben postiin vaan yleiseen näkemykseen postien ilmoittelusta. Nyt olisi tilaisuus keskustella henkilöitä nimeämättä, yleisestä asenteesta ja tasosta linjailun, modeille ilmoittelun ja sensuurin suhteen.

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Enpä ole koskaan menettänyt yöuniani tämän palstan takia, ellen sitten ole joskus ollut yöllä koukussa johonkin juttutuokioon, mutta se on asia eriks~heen. (osasinko käyttää tota oikein?)

Tällaisessa nettikeskustelussa on kätevää olla puuttumatta sellaisiin keskusteluihin, jotka eivät kiinnosta tai näyttävät jo otsikkonsa puolesta rimanalituksilta tai sitten voi käydä pikaisesti tutustumassa ketjun sisältöön ja poistua samantien jos ahdistaa. Yhtä hyvin voi pitää viikon taukoa koko netistä jos on itsellä vaikea elämäntilanne. Normaalissa elämässähän joutuu toisinaan olemaan vähintään kuunteluoppilaan asemassa, vaikkapa työpaikan kahvipöydän ääressä, keskusteluaiheen ollessa mikä tahansa, eikä aina voi poistua paikalta tai olla kuuntelematta/osallistumatta. Joku harmiton läppä saattaa loukata jotakuta pahastikin.

Ja vastatakseni otsikon kysymyksiin: Itselleni tämä palsta on piristystä vaikkapa juuri tämmöiseen masentavaan marraskuuhun ja elämässäni on sen verran muutakin sisältöä, etten jaksa eikä kiinnosta olla vasikka. Mieluummin pysyn kokonaan erossa "mauttomista" ketjuista. Kokonaisuutena systeemi on ihan riittävän toimiva.

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Golden AWe kirjoitti:
Sitten kun taas nousee koneen äärestä ja vetäisee hiukan raitista ilmaa huomaa että ei siitä, eikä vasikoinnista kovenneesta vehkeestä ollut baarissa tapahtuvassa fjoosanmetsästyksessä oikeasti mitään hyötyä.

Ai miten niin ei, houkutteleppa tammaa baari-illassa kotiisi repliikillä: "Tuleppa kattomaan yhtä tosi kovaa juttua meitille".

Mamma tulee innoissaan asunnollesi ja näytät hänelle Jatkoajan ilmoituksen nimimerkin penaltista todeten: "Mää sain ton aikaan raportoimalla yhen sen viestin".

Taatusti lakoaa misu jalkoihisi...ai miten niin ei...

Että silleen...

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Kyllähän tuo Vapaa keskustelu saa olla vapaata, mitäs niihin puuttumaan, edes modet.
Muutaman kerran on tullut raportoitua, kun joku on saanut päähänsä pilata hyvät asiakeskustelut provoilla. Tehokas provo on se pahin keskustelun pilaaja, koska se poikii äkkiä kymmeniä uusia viestejä, jolloin itse asia hukkuu. Ei auta ignoret, ei yksityisviestit, koska uusista viestesitä osa on vastaprovoja. Kierteen pysäyttää vain moderaattorien puuttuminen ketjuun.

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
ervatsalo kirjoitti:
Niin, mainittakoon, että itse pidän moderaattoreille raportointia hyvän maun vastaisena.

Itse pidän moderaattoreiden selän takana hengailua aika ämmämäisenä ;)

Kun joillekkin sitä toleranssia tuntuu tällä palstalla löytyvän enemmän kuin muille. Tottakai pitää ottaa huomioon se, että kuinka pitkään on ollut palstan jäsen ja aikaisempien kirjoitusten laadut. Kyllähän suurin osa noista spammaajista on noita tuoreita käyttäjiä tai vanhoja tuttuja tuoreilla nikeillä.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Hyvä ketju. Itse olisin hyvin liberaaleilla linjoilla (paitsi tietysti FF-tyyppisen chätti-sonnan suhteen). Mutta toki löytyy myös oma huumorintajuton sokea piste, joka on holokausti-revisionismi: se vain on jotenkin iljettävä näkökanta. Muutenkin avoimen natsi-mieliset ajatukset herättävät aika suhteetonta raivoa, eipä niin että niitä juuri JA:ssa olisikaan. Vitsejä toki voi vääntää miten haluaa vaikka ei joukkotuho nyt noin luontaisesti omaa huumorintajuani puhuttele, mutta se on makuasia. Sallisin myös muistoketjuissa provosoinnin tiettyyn rajaan asti, jos kysymyksessä on aidot keskustelunherätykset eikä vain älytön trollaus. Vapaan puolella ei tarvitsisi juuri olla muita kieltoja kuin sisällyksettömän provoilun, trollauksen ja chätin suhteen. Tietysti myös nykyinen lainsäädäntö tuntuu pääosin oikeat rajat antavalta (kiihotus kansanryhmää vastaan, kunnianloukkaus ym.), joskin Jumalaa antaisin kyllä pilkata ja uskonrauhaa häiritä.

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kaikkiaan mielenkiintoinen ketju, niin mielenkiintoinen, että päätin tuoda oman panokseni kutjuun.

Alkuun tunnustus, olen jonkun kerran raportoinut mielestäni aiheettomasta ja surkeasti laaditusta one linerista moderaattoreille, lisäksi olen kerran vittuunnuksissani raportoinut oman viestini moderaattoreille - taisipa jopa johtaa jatkotoimenpiteisiin.

Jos joku näkee vaivaa kirjoittaakseen pitkän mutta kenties provokatiivisen viestin johonkin ketjuun hyvinkin arasta aiheesta niin en näe aihetta ryhtyä tällaisessa tapauksessa moderaattoreiden avustajaksi, siispä hyvin laadittuja ja jopa provatiivisia viestejä saa ja kannattaakin mielestäni kirjoittaa myös hivenen arempia aiheita käsitteleviin ketjuin jotta ketjuihin tulisi esille muitakin näkökulmia ja -kantoja. Jopa huumorin voi ottaa aseeksi tällaisia viestejä kirjoittaessa.

Tunnustettakoon myös, että itsekin syyllistyn siihen, että toisinaan kirjoittelen tiukkoja eriäviä mielipiteitäni hivenen arkoihin ketjuihin. Tapanani on se, että asioista kuin asioista on kyettävä keskustelemaan, jopa sellaisista jotka koettelevat hyvän maun rajoja tai jopa ylittävät ne joiltain osin. Minulla ei taida olla henkilökohtaisesti yhtään konkreettista tabua josta en voisi käydä keskustelua ja kuunnella myös eriäviä mielipiteitä, joskus harvoin saatan hetkeksi ehkäpä suutahtaa eriävästä mielipiteestä mutta yleensä uuden lukukerran jälkeen kykenen asettamaan kirjoitetun viestin omaan asemaansa.

Itse näen Vapaan keskustelun alueena jossa on hyvä saada käydä todellakin vapaata keskustelua aiheesta kuin aiheesta, jos jotakuta aiheiden käsittely tai aiheet itsessään ahdistavat niin siinä tapauksessa on suotavaa, että pysyttelee kyseisen aiheen ketjusta pois - poikkeuksena tietenkin ketjut jotka yllyttävät laittomuuksiin kaikella tapaa, niille ei tule antaa sijaa Jatkoajassa millään muotoa eikä sellaisia ole kenekään pakko sietää tai kestää. Moderaattoreilta toivon siis vapaalla puolella hillittyä puuttumista käytäviin keskusteluihin, mutta yhtälailla tämä pätee myös kiekkokeskusteluunkin - toisinaan mielestäni moderaattorit moderaattoreina ovat pätemässä siellä kahlitsemalla keskustelua liiankin kanssa.

Tässäpä nyt muutamia ajatuksia joita ketju minussa herätti...

vlad.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
vlad kirjoitti:
lisäksi olen kerran vittuunnuksissani raportoinut oman viestini moderaattoreille - taisipa jopa johtaa jatkotoimenpiteisiin.

vlad.
Tämä ei ole missään nimessä pilkallisesti sanottu, mutta aivan loistavaa! Tässä on jo asennetta, ja tarjosit samalla hyvät naurut meikäläiselle, kiitos. Korostan vielä, etten nauranut ivallisesti, vaan tuo tekosi oli vain hiukan absurdi, ja sai ainakin minut hekottelemaan yksikseni.

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Vastaus otsikkoon: en raportoi enkä tule koskaan raportoimaan. En pidä systeemiä kuitenkaan yleisesti turhana vaan todennäköisesti varsin toimivana niille, jotka sitä tuntevat tarvitsevansa.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
vlad kirjoitti:
Tunnustettakoon myös, että itsekin syyllistyn siihen, että toisinaan kirjoittelen tiukkoja eriäviä mielipiteitäni hivenen arkoihin ketjuihin. Tapanani on se, että asioista kuin asioista on kyettävä keskustelemaan, jopa sellaisista jotka koettelevat hyvän maun rajoja tai jopa ylittävät ne joiltain osin.

vlad.
Tässä ei sinänsä ole mitään pahaa mielestäni, vaan ongelmaksi muodostuu tapa, jolla asiat ilmaistaan. En nyt muista yksittäisiä tapauksia, mutta tyylisi noin ylipäätään on sellainen, ettet ehkä ole ensimmäisenä lyttäämässä RIP-ketjulaisia tai minua, kun ilmaisen empatiaa jotain kadonnutta pikkulasta kohtaan, vaikka muuten saattaisitkin asettua oppositioon suhteessa enemmistön voivotteluihin. Sen sijaan muutamilla on tapana iskeä mielipiteensä hyvin raa'ala tavalla tiskiin, ja siitähän se show nousee.

Itse kuitenkin kaipaan myös eriäviä mielipiteitä näihin katastrofiketjuihin yms., koska ne todellakin avaavat uusia näköaloja ja -kulmia asioihin. Olen oppinut ajattelemaan hiukan moniulotteisemmin, kun en ole sulkenut näitä vastarannankiiskien ajatuksia heti syrjään, vaan miettinyt hetken, josko niissä jotain ideaa olisi. Ja vaikka usein on, ei se tarkoita sitä, että heittäisin heti omat ajatukseni romukoppaan, vaan pyrin kehittämään niitä, mikäli koen ne edelleenkin oleellisiksi keskustelun kannalta. Näin saan joskus ehkä luotua jotain lisäarvoa keskusteluihin. Tosin viimeaikoina olen kiertänyt pahimmat karikot kaukaa ja naureskellut muutamille väännöille sivusta. Katsotaan, josko kohta taas leimahtaisi meikämandoliinollakin.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
wilco kirjoitti:
Ai miten niin ei, houkutteleppa tammaa baari-illassa kotiisi repliikillä: "Tuleppa kattomaan yhtä tosi kovaa juttua meitille".

Kyllä, se toinen KOVA on yleensä mukana jo baarissa, yleensä viimeistään siinä vaiheessa kun on tarkoitus tanssia, heittäytyen veteläksi vasta kun päästään sinne kämpille ja sitä pitäisi oikeasti käyttää.

mjr kirjoitti:
Hyvä ketju. Itse olisin hyvin liberaaleilla linjoilla (paitsi tietysti FF-tyyppisen chätti-sonnan suhteen). Mutta toki löytyy myös oma huumorintajuton sokea piste, joka on holokausti-revisionismi: se vain on jotenkin iljettävä näkökanta. Muutenkin avoimen natsi-mieliset ajatukset herättävät aika suhteetonta raivoa, eipä niin että niitä juuri JA:ssa olisikaan. Vitsejä toki voi vääntää miten haluaa vaikka ei joukkotuho nyt noin luontaisesti omaa huumorintajuani puhuttele, mutta se on makuasia. Sallisin myös muistoketjuissa provosoinnin tiettyyn rajaan asti, jos kysymyksessä on aidot keskustelunherätykset eikä vain älytön trollaus. Vapaan puolella ei tarvitsisi juuri olla muita kieltoja kuin sisällyksettömän provoilun, trollauksen ja chätin suhteen. Tietysti myös nykyinen lainsäädäntö tuntuu pääosin oikeat rajat antavalta (kiihotus kansanryhmää vastaan, kunnianloukkaus ym.), joskin Jumalaa antaisin kyllä pilkata ja uskonrauhaa häiritä.

Nämä uskontoja ja uskontojen historiaa käsittelevät ketjut ovat olleet mielestäni aivan parasta antia. Hupaisaa on niin usein se kuinka uskontoaan puolustelevat (sallittakoon se toki heille) ovat lähes aina pelkästään sen saman vanhan uskontonsa ja uskonsa oppien varassa, kun taas tieteen ja historiantutkimuksen näkökulmasta asiaa käsittelevät löytävät aina vain uusia argumentteja ja todisteita perusteluikseen. Näihin ketjuihin pitää sitten malttaa olla vetämättä liikaa tunteita peliin, asiat puhukoon puolestaan.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
vlad kirjoitti:
Jos joku näkee vaivaa kirjoittaakseen pitkän mutta kenties provokatiivisen viestin johonkin ketjuun hyvinkin arasta aiheesta niin en näe aihetta ryhtyä tällaisessa tapauksessa moderaattoreiden avustajaksi, siispä hyvin laadittuja ja jopa provatiivisia viestejä saa ja kannattaakin mielestäni kirjoittaa myös hivenen arempia aiheita käsitteleviin ketjuin jotta ketjuihin tulisi esille muitakin näkökulmia ja -kantoja. Jopa huumorin voi ottaa aseeksi tällaisia viestejä kirjoittaessa.

Tunnustettakoon myös, että itsekin syyllistyn siihen, että toisinaan kirjoittelen tiukkoja eriäviä mielipiteitäni hivenen arkoihin ketjuihin. Tapanani on se, että asioista kuin asioista on kyettävä keskustelemaan, jopa sellaisista jotka koettelevat hyvän maun rajoja tai jopa ylittävät ne joiltain osin. Minulla ei taida olla henkilökohtaisesti yhtään konkreettista tabua josta en voisi käydä keskustelua ja kuunnella myös eriäviä mielipiteitä, joskus harvoin saatan hetkeksi ehkäpä suutahtaa eriävästä mielipiteestä mutta yleensä uuden lukukerran jälkeen kykenen asettamaan kirjoitetun viestin omaan asemaansa.

Nuoltakoon nyt tässä allekirjoittaneen toimesta sen verran Vladin pepristä (kunhan et osoita nauttivasti siitä LIIKAA) notta olet aika lähellä viimeinen ketä menisin syyttämään provoilusta, postisi vaikuttavat aina viileän perustelluilta, tiukemmissakin aiheissa. Meidän pitäisi ottaa sinusta mallia!

Tuo tabujuttu, ehkä jonain päivänä elämme maailmassa jossa kirjoittajat malttavat suuttumusta aiheuttavan viestin nähdessään joko

a) löytää lisää perusteita omalle näkökannalleen
b) löytää malttia selvittää jo olemassa olevia perusteita näkökannalleen, ts. vääntää rautalangasta
c) löytää malttia olla avautumatta, luottaen siihen että jos tavallaan sanottavaa ei ole, välttää provoon lankeamisen ja antaa edellisten postiensa puhua puolestaan, toivoen että provoaja lukisi ne vielä kertaalleen, ehkä tajuten tällä kertaa.

Kuten on jo todettu, kaikesta ei voida olla samaa mieltä, eikä tarvitsekaan olla. Sitä vartenhan meillä on kammarin lipaston takana se puoliautomaattinen! Mitäs siitä nyt tulisi jos sitä ei pääsisi käyttämään?

~BLUDDY GRATE!!!

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Suuri ja tuntematon

Suuri on kaunista ja salaperäisyys luo kysymyksiä. Jumalan pelkohan yleensäkin on viisauden alku. Tämä salaperäisten ja tuntemattomien palstajumalien rakentama ilmiantojen verkosto on kyllä tehokas konsti pitää tavallista kansaa herran pelossa ja nuhteessa. Toimintahan pyörii yksityisen työryhmän ympärillä, joten kauniisti vain rakennamme ajatuksiamme tiettyjen kulloistenkin standardien sisään, mutta älkäämme kuitenkaan menkö arvostelemaan, sillä joku voi, vaikka pahoittaa mielensä ja tehdä kavalan ilmiannon. Vaikeneminen on viisauden alku!

Aikansa kirjoitettuaan ja aikansa seurattuaan palstaa ja sen kirjoituksia, tulee kyllä monia kysymyksiä esiin. Kirjoitusoikeuksien saaminen on se tavoiteltava suuri asia kuten näiden oikeuksien säilyttäminenkin. On kauniita periaatteita, mutta meillä ei saa olla omia ajatuksia tietyn rajan ulkopuolella. Ehkä osa nimimerkeistä bannataan kaikessa hiljaisuudessa salaa suurelta yleisöltä, jotta suuri yleisö ei avaisi vastalauseiden myrskyä. Mikä asia ylittää sen standardille asetetut arvosteluoikeuksien riman tai mikä kirjoitus on sääntöjen sisällä tai ulkopuolella, sen, kun tietäisikin! Mistä tämmöinen tavallinen kuolevainen voisikaan löytää vastauksia kaikkiin kysymyksiin.

Näin aamunavaukseksi voisi todeta yksiselitteisesti:
Kello on puoli kymmenen, valtakunnassa kaikki hyvin ja kirjoitusoikeudetkin tallella :)

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Metsästäjä kirjoitti:
Kirjoitusoikeuksien saaminen on se tavoiteltava suuri asia kuten näiden oikeuksien säilyttäminenkin. On kauniita periaatteita, mutta meillä ei saa olla omia ajatuksia tietyn rajan ulkopuolella.
Oletko oikeasti sitä mieltä, että moderoinnilla pyritään kitkemään tietynlaisia mielipiteitä pois keskusteluista? Mielipidemoderointia toki esiintyy, mutta sitä harjoittavat enimmäkseen hieman muiden yläpuolelle itse itsensä nostaneet kirjoittajat, eivät moderaattorit. Jos sitten jostakusta tuntuu siltä, ettei uskalla kirjoittaa oikeuksien poiston pelossa mitään, niin kieltämättä vaikeneminen on siinä tilanteessa ihan oikea ratkaisu.
Joo, tosissani olen minäkin.

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Designer kirjoitti
Oletko oikeasti sitä mieltä, että moderoinnilla pyritään kitkemään tietynlaisia mielipiteitä pois keskusteluista?
Kyllä Designer siltä tuntuu (tietyllä asteella), mutta kuitenkin on näin tavallisena kuolevaisena ja ulkopuolisena vaikea tietää joidenkin asioiden perimmäinen syy ja seurauksiin johtaneet kaikki eri tekijät, kun se ei avaudu "kokonaisuudessaan ainakaan aina" näin tavalliselle kuolevaiselle (ainakaan tajuntaan saakka).

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minua henkilökohtaisesti ei mielipidemoderointi haittaa, ainakaan jos se tapahtuu julkisesti, eli se mielipide ilmaistaan.

Sitä varten minä tämänkin ketjun avasin. Onko sitten parempi että näitä asioita pohditaan, itketään, nauretaan ja väitellään muissa ketjuissa aiheesta riippumatta, mene ja tiedä?

Ei se tule keskustelupalstalta silti loppumaan, se on varma...ehkä luon lisää agendaa ja osallistun seuraavissa Webmasterbator~vaaleissa ehdolle. Pistän koko palstan päälaelleen, arvot uuteen yöttömän yön päiväjärjestykseen!

~VOTE GOLDEN AWe!!!

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Mietin tässä itsekseni, että onneksi minulla on automaattinen sisäänkirjautuminen päällä tänne, ettei tarvii monasti lyödä vääriä koodeja koneeseen yrittäessä Jatkoaikaan ja silloin ei tiedä, että miten käy mikäli lyö väärin. Kaikessa on näköjään omat riskinsä, joten ollaan varovaisia itse kukin omassa säädyssä. Toisaalta mietin sitä tänään, että mikäköhän on se raja, jonka mukaan katsotaan käyttäjällä olevan jotain annettavaa kiekkokeskusteluissa. Niin tai näin! Maailma pyörii...

Golden AWe kirjoitti
Ei se tule keskustelupalstalta silti loppumaan, se on varma...ehkä luon lisää agendaa ja osallistun seuraavissa Webmasterbator~vaaleissa ehdolle. Pistän koko palstan päälaelleen, arvot uuteen yöttömän yön päiväjärjestykseen!

~VOTE GOLDEN AWe!!!
saat ainakin yhden äänen täältä Golden Awe, että rohkeasti mukaan vain.

P.S. Kello on puoli kymmenen ja valtakunnassa kaikki hyvin...

Viimeksi muokattu:

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Teillä on täällä keskusteluissa niin jylhä (hiihtovalmentaja) sävy, että mahtaako seuraan uskaltaa liittyä? Olen tällainen nurkassa tutiseva nyypiö, hei vaan. Muutaman ketjun selauksen perusteella vaikuttaa siltä, että Gestapo (pakollinen saksalaishuumoriosuus, jota toivottiin) oli lähinnä pikkulasten mehukerho, jos verrataan tämän palstan Modeihin.

Tuo oman viestin ilmoittaminen on kyllä mun mielestä hatunnoston arvoinen suoritus (Tässä olisi hymiö, mutta niitä ei taideta pahemmin käytellä [tämä taas oli lievää sarkasmia]).

Itse en näkisi ilmoittamista pelkästään naisten asiana, vaan kyllä sekin on mun mielestä homoilun ohella myös miesten hommaa. Oman kikkelin kovettamiseen en ilmoittelua tarvitse, koska se seisoo muutenkin tyhjänpanttina kuin pellon reunaan unohtunut syksyinen heinäseiväs. Sama seiväs, jota en tietääkseni ole niellyt, vaikkakin eriäviäkin mielipiteitä olen kuullut. Joka tapauksessa mun mielestä häiriköintiin on hyvä puuttua. Kuitenkaan ei ole tervettä, että joku keskustelijoista alkaa o.t.o. portsariksi. Muuten ravintolassa ei käy kuin pieni kantaporukka. Se oikeus tulee olla aina järjestäjillä.

Tässä yhden laajan ketjun lukeneena ajattelin, että olisi tietysti hyvä pyrkiä (ohjeistan teitä nyypiön kokemuksella) vähän katsomaan, ettei ilmoita täysin samaa, mitä 147 kirjoittajaa juuri edellä. Vaikka kaikki olisivatkin yksimielisiä siitä, että Nummelin oli paska. Toisaalta, koska viestejä näyttää tulevan ainakin maajoukkuepeleistä runsaasti, lienee mahdottomuus ehtiä sanomaan paljon sellaista, mitä ei olisi jo sanottu.

(Oikeasti käytin tämän puheenvuoron siksi, että saisin huomiota ja päteä [viittaus Studio Julmahuviin])

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Joskus tullut vain mieleen, mutta ei kuulu tapoihini ns. vasikoida. Jos joskus sellaista on tapahtunut, niin se on vahinko. Kaikki kukat kukkikoon miten haluavat.

Cougar.

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Twite kirjoitti:
Yksityisviestien käyttäminen rakentavaan palautteeseen on tähän mennessä johtanut lähes pelkästään hyviin tuloksiin. Joku poikkeus joukossa, mutta ne nyt voi jättää omaan arvoonsa.

Täytyypä ottaa lainaus jo melkein viikon takaa näin synttärien kunniaksi.

Pari nimimerkin kanssa olen viestiä vaihtanut yv:llä (koskien näiden lähettämää viestiä), ja tämä osoittautui verrattomaksi viestintävälineeksi. Asiat selkeytyivät ja kaikille jäi hyvä mieli.

Luulisin, että yksityisviesteissä korostuu vain näitä palstan viestejäkin enemmän esitystapa. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
En ole koskaan raportoinut yhtään viestiä moderaattoreille. Itse olen kerran saanut yhden turhan varoituksen, mutta en viitsinyt siitäkään protestoida.

Erään tietyn nimimerkin turhan ketjunavaukset ovat kyllä ärsyttäneet, mutta niin ilmeisesti muitakin, koska ko. nimimerkki on pitkässä pelikiellossa. Vaikka en ole mikään kielenhuoltaja, niin toivoisin, että uusien ketjujen avauksissa vaivauduttaisiin kirjoitettamaan edes yhdyssanat oikein. Aihevalinnoista puhumattakaan.

Muutaman kerran ovat tietyt nimimerkin yrittäneet provota, joskus olen provosoitunut, toisinaan en. Olen joskus vittuillut takaisin, joskus taas
suhtautunut huumorilla. Erityisesti huvitti, kun eräs nimimerkki haukkui
minua mikkihiireksi, vaikka olen liki kaksi metriä pitkä ja painan hiukan
alle 120 kiloa. Siihen ei voinut suhtautua kuin huumorilla.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Yleisesti ottaen en ole raportoinut viestejä moderaattoreille kuin yhden, ja sekin jälkeenpäin on naurattanut koska kyseinen nimimerkki on nyt hyvä kaverini. Olen kuitenkin vaihtamassa linjaa ja alkamassa laajamittaisen rapotointi ja seuranta prosessin DDR, tyyliin. Tulen kiinnittämään huomiota kaikkeen liikkuvaan. lopuksi lisään että uskokoon ken tahtoo :)

veini

Ps. Suomenkielen sanakirja on myös vieressäni !

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy