Rantapallot

  • 31 710
  • 119

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kohta joku tulee mesoamaan, että "joojoo, mutta kuittailulaulujen laulaminen onkin huomattavasti tyylikkäämpää ja vastustajaa kunnioittavampaa, kuin tuommoinen junttimainen rantalelujen heittely - kyllä änäärissä osataan".
Mitäs me siihen vastattais? Jo jotui armas aika...?
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Mitäs me siihen vastattais? Jo jotui armas aika...?

Vaikka näin.

Oli hieno tunne, kun pitkästä aikaa Suvivirsi saatteli Stadin Kingeille lahjaksi annetut rantalelut kentälle Rinkelinmäellä. Aasinsillalla se tuo nostalgisen fiiliksen ala-asteen kevätjuhlista playoffhuuman rinnalle.

Ala-asteen kevätjuhlissahan laulettiin Suvivirttä, mutta mielessä oli jo Apparan beach.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Itse en ole koskaan rantaleluja tai mitään muutakaan kaukaloon heitellyt, mutta torstaina töissä sain työtovereilta oman rantapallon Tapparan pudottua KalPalle, työpaikan ainoa Tapparan kannattaja kun olen. Kieltämättä hymyilytti.

Kyllä mullakin yleensä oli rantapallo työpöydällä odottamassa Tepsin jatkosta putoamista seuraavana työpäivänä. Työpaikalla kun oli aika monen joukkueen kannattajia, niin samaa palloa kierrätettiin työkaverilta toiselle pleijareiden edetessä sen mukaan kenen joukkue missäkin vaiheessa putosi. Nyt kun olen työtön, Tepsi menee varmaan päätyyn asti!
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
En usko, että pelaajat ottavat tuosta itseensä millään tavalla. Kyllä he ymmärtävät, että fanit juhlii ja toivottavat vastustajajoukkueen kesälomille.

Tässä on vaan se ongelma, että yhdenkään hokijengin kesäloma ei ala sääläreistä/ play offista tippumisen jälkeen. Kausi on kenties ohi mutta duunit/treenit eivät. Sikäli rantapallot ovat melko erikoinen tifo.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Tässä on vaan se ongelma, että yhdenkään hokijengin kesäloma ei ala sääläreistä/ play offista tippumisen jälkeen. Kausi on kenties ohi mutta duunit/treenit eivät. Sikäli rantapallot ovat melko erikoinen tifo.
Kyllä edarin jätkillä ainakin alkaa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Kun nyt jääkiekkoyleisö keskivertoisesti lienee aika perisuomalaista luonteeltaan, niin ei tavallaan yllätä että voiton hetkellä omien onnistuminen ei ole se pääasia, vaan vastustajan epäonnistuminen ja ivaaminen. Senhän huomaa jo tästä ketjustakin. Sen verran liberaali kuitenkin ajattelultani olen, että minulle on aivan sama miten fanit haluavat oman joukkueensa menestystä juhlia. Eli asia ei sinällään minua häiritse, mutta ei tulisi mieleenikään itse moiseen alentua. Se mikä minua taas enemmän häiritsee on organisaation eli järjestävän tahon tarve ivata vastustajaa, jos tällainen ns. lomillelähtö tapahtuu vierashallissa. Kaikenmaailman kesäbiisien soittaminen tuossa tilanteessa on huomattavasti epäkorrektimpaa mielestäni ja osoittaa vaan kyseisen organisaation arvojen olevan täysin metsässä.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
IFK:sta en tiedä, mutta itse ainakin aikoinaan olin todistamassa Jokerien pelissä, oisko ollut Ilvestä vastaan? jossa kentälle lensi komian kokoinen hauki. Muistan vielä että tuomarit eivät tuota kyenneet koskemaan ja tarvittiin loppujen lopuksi mailaa että hauki saatiin pois jäältä.

En tiedä puhutaanko nyt samasta pelistä, mutta yhdessä Jokerit-Tappara-pelissä kävi juuri noin. Jäi muuten helkkarinmoinen limavana jäähän kun hauki työnnettiin kentältä mailalla.

Vuonna 2002 kun Jokerit voitti edellisen mestaruutensa, jäälle lensi muistaakseni komea läjä porkkanoita. Ja finaalissahan kaatui tietysti Tappara.

Rienkeleidenkin heitto oli ihan hauska juttu, ja oli kiva edes kerran nähdä miten voi vastustajaa kyrsiä kun on putoamassa ja ei saa peliä loppumaan. No joo, jatkossa ei kyllä tarttisi enää tuollaista tehdä.

Kaiken kaikkiaan ihan hauska tapa tuo tavaran jäälle heittely pelin jälkeen. On vaan sellainen veikkaus, että jos sen olisivat aloittaneet Jokerifanit, kyseessä olisi ollut "EP:n ylilyönti" tai "sisäisen kurin pettäminen".
 

SjV

Jäsen
Rienkeleidenkin heitto oli ihan hauska juttu, ja oli kiva edes kerran nähdä miten voi vastustajaa kyrsiä kun on putoamassa ja ei saa peliä loppumaan. No joo, jatkossa ei kyllä tarttisi enää tuollaista tehdä.
Eikös tämä rinkeli-episodi jatkunut vielä jonkin verran seuraavalla pelikatkolla vai pitääkö lähteä ostamaan dementialääkkeitä.
Jos palloja on nakeltu jo kymmenen vuotta, niin mistä faniporukasta löytyy keväälle 2011 uusi "loman aloitus" muistajainen. Siis ihan jotain muuta kuin tavaran nakkelua jäälle.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Eikös tämä rinkeli-episodi jatkunut vielä jonkin verran seuraavalla pelikatkolla vai pitääkö lähteä ostamaan dementialääkkeitä.
Jos palloja on nakeltu jo kymmenen vuotta, niin mistä faniporukasta löytyy keväälle 2011 uusi "loman aloitus" muistajainen. Siis ihan jotain muuta kuin tavaran nakkelua jäälle.
Taisihan sinne vielä jotain rojua lentää, jonka jälkeen Variksen Pete kävi vähän rauhoittelemassa katsojia.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Jonkinlainen perinne pohjois-amerikassa on laulaa "Kiss Goodbye":ta ratkaisevan pelin viimeisimmillä minuuteilla. Ihan sama sävy ja henki siinä on.

Jos Jouni tai joku muu tietää ja tuntee tuon laulun historian ja sen laulamisen taustat tarkemmin kertokoon. Na na naa naa, hey hey hey, Kiss goodbye!
http://www.youtube.com/watch?v=ZtsvOkKFDf4

Laulun virallinen nimi on (Na Na Hey Hey) Kiss Him Goodbye ja alkuperäinen esittäjä on legendaarinen yhtye nimeltä Steam.

Syntyhistoriasta en tiedä, mutta sen tiedän, että tuota laulettiin Pacific Coliseum:ssa jo 70-luvun lopussa/80-luvun alkupuolella...

Tuota laulua ei saa laulaa muuta, kun kolmannen erän lopussa ja tilanteen ollessa "varma" - esim kahden/kolmen maalin ero.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Se mikä minua taas enemmän häiritsee on organisaation eli järjestävän tahon tarve ivata vastustajaa, jos tällainen ns. lomillelähtö tapahtuu vierashallissa. Kaikenmaailman kesäbiisien soittaminen tuossa tilanteessa on huomattavasti epäkorrektimpaa mielestäni ja osoittaa vaan kyseisen organisaation arvojen olevan täysin metsässä.

Tämähän on showbisnestä. itse en ymmärrä, miksi tätä vastakkainasettelua ei käytetä enemmän. Provosointia ja tunteen nostatusta. Vastustajaa kuuluisikin pilkata, ihan runkkarimatseissakin. Onneksi tässä on vähän kehitytty jäähybiisien ym. toimesta (Tampereella mainion tuomarimainoksen avulla "Lisää tuomareita löydät tammer juristeilta" kajahtaa mainoksena monen ei niin onnistuneen vihellyksen jälkeen. erinomaista)
Kotiyleisölle sirkushuveja.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Turkulaiset fanit laittoivat kerralla paremmaksi, tämän kauden Playoff avausvastustajaansa Lukkoa vastaan. Jäältä "talutettiin" pois jotain, joka hallilla liikkuneiden huhujen mukaan olisi kyseessä ollut Uraman tai Tellqvistin puoliso... KUVA

On itelläkin käynyt mielessä jos jonkinlaista kumivenettä mitä vois tonne kentälle heittää, mutta tää veti kyllä pohjat..

Tuo on jo vanha juttu, Blues-fanit heittivät taannoin kentälle "Raula Uraman" kun Blues pudotti Tapparan puolivälierissä. Kausi taisi olla 2006–2007, jos en ihan väärin muista..
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Haa

Kuka helvetti on aikanaan keksinyt typerien rantalelujen heittämisen jäälle play off sarjan ratkettua?

Mielestäni rantapallojen heittely halveksii kaikkensa antanutta vastustajaa. Pallojen sijaan voisivat fanit antaa suosionosoitukset myös hyvälle vastustajalle.

Ehkä olen tosikko, mutta lelujen heittely on typerää ja saisi loppua vaikka SM-Liigan kiellolla jos ei muuten. Tällaista ei ikinä tapahtuisi NHL:ssä, jossa vastustajaa kunnioitetaan aina. Osoittaa taas osaltaan urheilukulttuurin puutetta tässä maassa.

Olen täydellisesti samaa mieltä lainaamani kirjoittajan kanssa. Kovan pudotuspelisarjan jälkeen, sekä voittanut, että hävinnyt joukkue on ansainnut kunnioituksen kovasta urakastaan. Molemminpuolisen ja molempien joukkueiden pelaajilta ja kannattajilta.

En voi käsittää tuollaista rantalelupelleilyä, en. Se lienee jälkeenjääneiden säälittävää touhua, jossa nolaa kannattamansa sekä joukkueen, että ennen kaikkea itsensä. Voi lapsiparkoja puhkumassa pallosiaan. Ei näin, ei tosiaankaan.

Herättää kyllä kysymyksiä, notta mistä moinen, lapsellinen ja kovin naurettava tapa on kotoiseen liigaamme rantautunut? Vastatkoon, ken tietää.
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tästä rottajutusta olen kuullut, oliko muistaakseni niin että Scott Mellanby tappoi jossain harkoissa pukuhuoneessa olleen rotan mailalla ja tästä on tuo lähtöisin.

Taisi tappaa peräti kaksi rottaa. Eikös tuo tapahtunut kauden 1995-96 playoffien aikaan. Ja mitä pidemmällä panthers tuona keväänä eteni, niin aina enemmän ja enemmän noita rottia kentällä lensi. Jommassa kummassa Floridassa pelatussa finaaliottelussa Patrick Roy joutui kyyristymään omaan maaliinsa suojaan tuolta rottasateelta.

Mitä tulee tuohon rantapallojen heittelyyn, niin jos joku siitä onnelliseksi tulee, niin heitelköön.
Itse jättäisin heittämättä.
 

Haske

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Herättää kyllä kysymyksiä, notta mistä moinen, lapsellinen ja kovin naurettava tapa on kotoiseen liigaamme rantautunut? Vastatkoon, ken tietää.

Kannattaisi ehkä lukea hieman ketjun aiempaa antia. Asiaa on ruodittu melko paljonkin.


Omasta mielestäni taas pallojen heittelyssä ei ole mitään pahaa, ei se niin vakavaa ole. Kerrankin jotain mikä on SM-liigan oma juttu eikä sitä ole kopioitu muualta. Tuskinpa hävinneen osapuolen pelaajatkaan siitä ottavat nokkiinsa mikäli kentälle muutama rantalelu lentää.
 

Pascal Lemoix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En tiedä puhutaanko nyt samasta pelistä, mutta yhdessä Jokerit-Tappara-pelissä kävi juuri noin. Jäi muuten helkkarinmoinen limavana jäähän kun hauki työnnettiin kentältä mailalla.

Vuonna 2002 kun Jokerit voitti edellisen mestaruutensa, jäälle lensi muistaakseni komea läjä porkkanoita. Ja finaalissahan kaatui tietysti Tappara.

Rienkeleidenkin heitto oli ihan hauska juttu, ja oli kiva edes kerran nähdä miten voi vastustajaa kyrsiä kun on putoamassa ja ei saa peliä loppumaan. No joo, jatkossa ei kyllä tarttisi enää tuollaista tehdä.

Haukiottelu oli tosiaan Jokerit-Tappara. Olinhan siellä minäkin.

Mun mielestä noissa voisi suorittaa ihan sarjakohtaista ajattelua. Eli palloja kehiin silloin kuin vaikka runkosarjan 8. tiputtaa ykkösen. Myös 4-0-sweeppaukset ovat huomionarvoisia. Mutta JYP-Kärpät, ykkönen vs. ysi, ottelut 4-3, takana pitkä ja hieno sarja, niin... onhan se nyt vähän typerää. Dufvakin kävi potkimassa niitä palloja aivan helvetillisellä autuudella, kun oli tainnut se omakin usko kärsiä kolhuja.

Ylipäätäänkin juuri välierissä tai finaaleissa luulisi fanien keskittyvän siihen, että oma joukkue on finaalissa tai mestari eikä siihen, että toinen putosi, mutta makuasioitahan nämä.
 

Neely#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Taisi tappaa peräti kaksi rottaa. Eikös tuo tapahtunut kauden 1995-96 playoffien aikaan. Ja mitä pidemmällä panthers tuona keväänä eteni, niin aina enemmän ja enemmän noita rottia kentällä lensi. Jommassa kummassa Floridassa pelatussa finaaliottelussa Patrick Roy joutui kyyristymään omaan maaliinsa suojaan tuolta rottasateelta.

Mitä tulee tuohon rantapallojen heittelyyn, niin jos joku siitä onnelliseksi tulee, niin heitelköön.
Itse jättäisin heittämättä.

Itse muistelisin,että kyseisenä playoff-keväänä 95-96,ennen jotain matsia Mellanby olisi tappanut rotan ennen peliä hallin käytävällä ja teki kyseisessä pelissä kypärätempun...Tästä panthers fanit ottivat tavan heittää aina kumisen rotan kentälle,kun Mellanby maalasi.Muistelisin vielä,että hallissa jaettiin kumisia rottia katsojille ennen peliä.

Itseäni ei haittaa pätkääkään rantalelujen tai rinkeleiden heittely kentälle toivottamaan rantakauden avausta tippuneelle joukkueelle.Niinkuin moni on täällä kertonut,kerrankin on jotain "suomalaista",ei tarvi aina apinoida muualta.
 

ftr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Huuhkajat, Borussia Dortmund
En määkään tästä hommasta kyllä tykkää. En edelleenkään tykkää niistä kesäbiiseistäkään mitä Jokereille siinä kolmannessa sääliplaijaripelissä soitettiin. Ainakaan siinä ei vaikuttanut, että se mitenkään tunnelmaa edesauttoi. Eri asia on pelin aika tulevat "puolueellisuudet", mutta kun peli on taputeltu niin se on jo ihan turhaa. Omaa joukkuettahan siellä ollaan tukemassa.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Meillä oli tapana potkaista alkuverrassa kenkä Alatalon päähän JYPin reenien aikaan. Se oli mielestäni persoonallinen tapa osoittaa, että me ei a) osattu pitää palloa ilmassa b) sidottu nauhoja kun potkailtiin fudista. Ja onhan tuo rantapallojen heittely käytännöllisempää kuin aurinkovarjojen tai makuutuolien heittely.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Mikäs peli se oli, kun Ilves oli tiputtamassa jotain joukkueita joko runkosarjan viimeisessa pälissä tai playoffien ratkaisevassa ottelussa, kun dj soitteli varsin ahkerasti erilaisia kesäbiisejä. Tämä kuitenkin loppui, kun Lumme kävi toimitsija-aitiossa ilmeisesti tokaisemassa että eiköhän se riitä jo. Tämän jälkeen eivät enempää soittaneet.

Tuo rantapallojen heittely ei kyllä itseäni häiritse. Ihan hauskakin tapa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mukava tapa. En ymmärrä sitä nykyajan trendiä ettei oikein mitään perinteitä vaalittaisi. Jos joku ottaa tästä tavasta nokkiinsa niin on aika tiukkis. Ei kaiken tarvitse aina olla niin kuoleman vakavaa. Tälle perinteelle jatkoa ilman muuta.
 

Leija-La

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mikäs peli se oli, kun Ilves oli tiputtamassa jotain joukkueita joko runkosarjan viimeisessa pälissä tai playoffien ratkaisevassa ottelussa, kun dj soitteli varsin ahkerasti erilaisia kesäbiisejä.

Tästähän kyseisestä asiasta en tiedä mitään mutta muistanp jonkun kevään kun HPK pelasi juuri ilvestä vastaan rinkelinmäellä ja lähetti tupsukorvat lomille niin ämyreistä ei pamahtanukka perinteinen kerhon laulu vaan ipan maalilaulu alusta loppuun...

Siitähän nousi jonkulainen kohukin mutta itse kyllä nostin peukkua ko asialle.

Ja muutenkin hei rantapallot ja musiikit jne on vaan hauskanpitoa.
Voidaanha me tietysti istua koko peli puku päällä ja aina kun tulee maali niin annetaan kolme taputusta istualtaan.

Ja kun joku joukkue lopettaa kautensa siihen otteluun niin voidaan antaa ne kolme taputusta seisaaltaan ja käydään ottelun jälkeen kiittämässä jokaista vastustajaa käden puristuksella.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Erinomainen ajatus...

....ja vastaavanlaisia neronleimauksia ovat olleet Färjestadin otteluissa Vaahteramäen Eemelin "snickarboa" kappaleen soittaminen erityisesti vastajoukkueen jäähyn kunniaksi ja IFK-Tappara ottelussa Raptorin "Rane" -biisin soittaminen IFK:n johtaessa 6-1 tai 6-2 ensimmäisen erän jälkeen. Matsi päättyi muistaakseni 11-4.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kuinkakohan moni rantapallojen heittelijä muuten on siviilissä innokas tahi jopa yli-innokas ilmastonmuutoksen taltuttaja?

Tulipahan vaan mieleen, löytyisikö tästä taas yksi tekopyhyyden ja kapeakatseisuuden oiva esimerkki.

VIHJE: Merissä lilluvat muovipaskalautat
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös