Ramzi Abid JYPiin

  • 170 421
  • 529

Micco!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haluttu muutos
Nohnoh. Kaikki tietää pelin hengen ja Ässät sai yhdelle kilpailijoista lisää huolia pariksi viikoksi.

Ässät sai lisää huolia JYPille? On se kurjaa. Armiaako tuossa olisi pitänyt rangaista?

Minun silmin se oli Abid, joka tilanteen aiheutti. Abid yritti taklata, mutta taklauksen mentyä ohi päätti viedä tilanteen loppuun. Ei vain enää ylettänyt muuten kuin käsillä. Nyt käsi osui suoraan päähän. Täysin pelitilanteeseen ja jääkiekkopeliin kuulumaton teko. Jos ei ehdi taklata, niin sitten ei ehdi. Neljä peliä varsin osuva tuomio. Tyhmä teko.

En tajua miten Ässät tässä sai mitään, muuta kuin yhden hyökkääjänsä sairastuvalle. Sen sijaan JYP kärsii Abidin hetkellisestä pimenemisestä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikutti, niinhän Liusjärvi itsekin tuomiossaan toteaa. Mikä ei ole väärin, jos ja kun Armia todellakin kärsii aivotärähdyksestä, vaikka vain lievästä sellaisesta.

Tuomiossa maksimissaan peli liikaa, jos sitäkään. Joten selvästä liioittelusta puhuminen on suoraan sanottuna paskaa, tämmöiset turhautumisiskut ovat juuri nimenomaan niitä mitkä pitää karsia kovalla kädellä pois.

Näistähän voisi kyllä antaa enemmänkin kyllä tuomiota, mutta jos linjalla vedetään niin ehkä tosiaan se yksi ottelu vähemmänkin olisi voinut antaa.

Sinällään hieman pahempaan paikkaan tuli kun joukkueen peli ei ole ollut aivan parasta. Toivottavasti edes Hubacek olisi huomenna jo kehissä. Olisiko jopa niin että pistetään kaikki munat samaan koriin ja rakennetaan Peverley- Perrin - Eller ketju.
 

Haukimatias

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoisen taitojoukkueet
Keskustelufoorumeilla mielipiteidensä esittäminen ei tietääkseni ole kiellettyä.

Niinhän sitä luulisi, mutta kaikenlaisia idiootteja täällä pyörii, jotka kuvittelevat olevansa jotenkin muiden yläpuolella, kuten Rici.


Mitäääh? Olen pitänyt Opelixia ihan fiksuna jatkislaisena? Siis tarkoitatko nyt tosiaankin, että Ramzin pisteet nousevat komeetan lailla, kun selvisi, että hän ei ole muslimi? Mitä ihmeen vaikutusta uskonnolla on lätkätaitoihin? Nyt fiksuna ihmisenä poistaisit kommenttisi mahdollisimman nopeasti. Ei vaikuta oikein aikuisen suomalaisen kommentoinnilta.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Empä ole yllättynyt, että Jyväskylästä tulee tälläistä settiä huhhuh... JYP:n vaihtoaitiostakin näytettiin, että Armia sukeltaa. Sellaiset fanit, millaiset pelaajat?

Kovaa puhetta porilaiselta, jossa kuitenkin juhlittiin katsomossa Vatasen loukkaantumista viime keväänä.

Näinköhän Ramzin poissaolon myötä JYP turvautuu Peverley-Perrin-Eller ketjuun? Vai saako Perrin laidalleen Jaatisen ja Ruohomaan...
 

Andrei

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ikävä juttu, Ramzille olisi todellakin käyttöä ollut kun vastaan luistelee Jokerit ja HIFK.

Nyt pitää muiden nostaa tasoaan ylivoimapelissä, sillä tällä hetkellä JYP ei tasakentällisin juhli.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Turhan vähällä selivisi, tosin SM-liigan tämän kauden linjan mukainen. Itse olisin sitä mieltä että tahallisesta päähän kohdistuneesta taklauksesta voisi huoletta antaa ennen joulua tapahtuneesta taklauksesta loppukauden pelikielto ja joulun jälkeisestä +seuraava kausi. Loppuisi nämä idootti teot jolla ei ole muuta kuin tarkoitus vahingoittaa toista. Abid oli itselle tämän kauden yksi suosikki pelaaja ennen tätä, nyt hän on tämän teon myötä. täyttä kuraa vastustajaa kunniottamaton jätekasa, ryhmässä BenAmor, Jarkko Ruudun kanssa. Sekä tällä teolla on upottamassa JYPä pelillisesti kaaokseen. Nyt ei saada kasaan yhtään toimivaa ketjua. seuraavat neljä peliä HPK, Jokerit, HIFK kotona joten pisteitä ei ole luvassa, Pelicans sentään vieraissa jossa jollain tavalla paremmin pelattu niin jos seuraavan viiden pelin jälkeen on edes 0 pistettä kerätty lisää. niin voidaan miettiä annetaanko Ahon mennä jo etelä-suomeen tutkiskelemaan BLUESille miehiä ensi kautta varten.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Abid oli itselle tämän kauden yksi suosikki pelaaja ennen tätä, nyt hän on tämän teon myötä. täyttä kuraa vastustajaa kunniottamaton jätekasa

Pitäisköhän nyt kuitenkin vetää välillä henkeä?
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Pitäisköhän nyt kuitenkin vetää välillä henkeä?

Yksi raukkamaisimmista teoista mikä ei ole koskaan vahinko. Kovaa voi pelata rehdistikin, Munaton pelaaja. Vetää vastustajaa kyynärpäällä päähän. Olisi ansainnut kunnon selkäsaunan tuosta. Tätä ihmettelen ettei Ässät puolustanut tähtipelaajaansa. nyt selvisi törkeästä teosta pienellä pelikiellolla.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
snakella näyttää menevän homma vähän ylitse. Ehkä se olisi parempi laittaa tuollaiset sikailijat vielä narunjatkoksi, etteivät varmasti enää ikinä tee tuollaisia törkeitä temppuja.

Itse aiheeseen. 4 peliä oli itselle odotettua kovempi rangaistus, koska olin lähes varma, että Abid saisi "vain" 2-3 peliä. 4 peliä ei ole kuitenkaan liikaa, koska teko oli todella törkeä, vaikkakin uskon, ettei Abid sitä täysin tahallaan tehnyt.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisiko nimistä tullut se 1-2 peliä lisää. Jos Armia olisi telonnut samalla tyylillä vaikka "Matias Myttystä" niin olisiko edes tuomiota tullut.

Tuomio nyt pituudeltaan on ihan ansaittu, eri asia meneekö sitten "linjan mukaisesti" jos semmoista edes nykyisin näköjään on.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Itse aiheeseen. 4 peliä oli itselle odotettua kovempi rangaistus, koska olin lähes varma, että Abid saisi "vain" 2-3 peliä. 4 peliä ei ole kuitenkaan liikaa, koska teko oli todella törkeä, vaikkakin uskon, ettei Abid sitä täysin tahallaan tehnyt.
Tästä täysin samaa mieltä. Teko oli Abidilta varmasti täysin harkitsematon aivopieru. Kova on rangaistus, mutta toisaalta tässä annettiin nyt selkeä signaali ettei tälläisiä suvaita ja se on mielestäni oikein. Harmi kuitenkin, että Abid meni tuon tekemään sillä mies olisi ollut tarpeellinen tehomies kovia vastuksia vastaan. Virheistä kuitenkin joudutaan maksamaan, on se sitten tuollainen aivopieru tai koskismainen täydellinen nukahdus omassa päässä.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tästä täysin samaa mieltä. Teko oli Abidilta varmasti täysin harkitsematon aivopieru. Kova on rangaistus, mutta toisaalta tässä annettiin nyt selkeä signaali ettei tälläisiä suvaita ja se on mielestäni oikein. Harmi kuitenkin, että Abid meni tuon tekemään sillä mies olisi ollut tarpeellinen tehomies kovia vastuksia vastaan. Virheistä kuitenkin joudutaan maksamaan, on se sitten tuollainen aivopieru tai koskismainen täydellinen nukahdus omassa päässä.

Teko ja rangaistus vastaavat Peltosen tapausta eikä kurinpitäjä voinut antaa lyhyempää pelikieltoa useastakaan syystä. JYP on ollut kovaan ääneen vaatimassa tuntuvia rangaistuksia tilanteista, joissa vastustajaa vahingoitetaan selkeästi - nyt sai haluamansa.

Urputtajia kehottaisin kuvittelemaan, miten olisitte reagoineet, mikäli tilanne olisi mennyt toisin päin, so. vaihdapa Aat?

Pakkipari ei voine kirjoittaa yhtään viestiä mollaamatta koskista, mikä osoittaa totaalia anti-kannattajan luonnetta.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Pakkipari ei voine kirjoittaa yhtään viestiä mollaamatta koskista, mikä osoittaa totaalia anti-kannattajan luonnetta.
Kiitos nauruista ja seuraavaksi suosittelen tutustumaan kirjoitushistoriaan hieman lähemmin ennen kommentointia. Kyllä, olen kritisoinut virheistä, mutta olen myös kehunut jos siihen on aihetta. Koskinen ei ole poikkeus tässä, kuten ei kukaan muukaan JYPin pelaaja.

Mutta tämä ketju koskee Abidia, joten pahoitteluni muille OT:n kirjoittamisesta.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Yksi raukkamaisimmista teoista mikä ei ole koskaan vahinko. Kovaa voi pelata rehdistikin, Munaton pelaaja. Vetää vastustajaa kyynärpäällä päähän. Olisi ansainnut kunnon selkäsaunan tuosta. Tätä ihmettelen ettei Ässät puolustanut tähtipelaajaansa. nyt selvisi törkeästä teosta pienellä pelikiellolla.

En muuten huutele tässä ketjussa, missä on ihan asiallistakin tekstiä. Tähän totean, että en olisi masentunut, vaikka olisi vähän koulutettu. Yllätyin, että pää kesti, olin varma, että jollain kiehuu.

Mitä olisi seurannut? Ulosajo olisi ollut enemmän kuin varma, vaikka hanskatkaan eivät olisi pudonneet. Turhia ulosajoja, turhia viiden minuutin alivoimia on nähty jo tarpeeksi. Nyt otettiin pisteet, kun ajatus pysyi oleellisimmassa. Lainaan itseäni; isoa pommia, mutta puhtaasti (ei päähän, ei kiekottomana jne..) vaan peliin, ja voitto seuraavastakin kohtaamisesta on sopiva rangaistus. Lisäksi pelissä pystyy maksamaan takaisin riittävästi niin, ettei tuomari näe. Kummeli-totuuksia on, että "sattuuhan se, kun miestä lyödään".

Miksi laskeutua samalle tasolle? Ja hei, luin tilastoista, että samalle tasolle pisteissä moni Ässä-pelaaja joutuu nousemaan, mutta puhuin nyt muusta kuin pisteistä.

EDIT

Abidille lähettäisin kyllä joulukortin ja kukkakimpun, jos tietäisin osoitteen. Ja sille nobodylle myös, joka penkin takana oli satavarma sukeltelusta.
 
Viimeksi muokattu:

Handyy

Jäsen
En olisi ehkä ihan 4 ottelun mittaista kieltoa odotellut, varsinkin jos tuohon Peltosen tilanteeseen verrataan. Peltonen kun teloi kiekottoman miehen, Abid kiekollisen. Mutta yhtä kaikki, typerä teko Abidilta ja hyvä että näistä annetaan ihan tuntuvasti kieltoa, jotta pelaajat ymmärtäisivät mitä kannattaa tehdä ja mitä ei.
 

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
snakella näyttää menevän homma vähän ylitse. Ehkä se olisi parempi laittaa tuollaiset sikailijat vielä narunjatkoksi, etteivät varmasti enää ikinä tee tuollaisia törkeitä temppuja.

Itse aiheeseen. 4 peliä oli itselle odotettua kovempi rangaistus, koska olin lähes varma, että Abid saisi "vain" 2-3 peliä. 4 peliä ei ole kuitenkaan liikaa, koska teko oli todella törkeä, vaikkakin uskon, ettei Abid sitä täysin tahallaan tehnyt.

Olen "väärältä" puolelta, mutta siitä huolimatta rohkenen täällä sanoa, että snake on asian ytimessä. Kirjoitushistoriaani voi selata, en ole kovin aktiivinen, enkä ainakaan tällä "genrellä" ennen tätä tapausta. Abid runttaa tarkoituksellisesti päähän. Mikä tässä on epäselvää? Armian niskojen notkahdus on erittäin vaarallisen näköinen. Porissa on todistettu vastustajan polven nyrjäyttävän pelaajan niskan ympäri. Otevrelin tapaus oli täysi vahinko, mutta seuraukset hirvittävät. Armian kohdalla näyttää juuri siltä, ettei kyse ole "vain" aivotärähdyksen vaarasta vaan vielä pahemmasta. Sairasta toimintaa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Olen "väärältä" puolelta, mutta siitä huolimatta rohkenen täällä sanoa, että snake on asian ytimessä.
Eli sinun mielestäsi Abidille olisi pitänyt langettaa kauden 2013-2014 loppuun asti kestävä pelikielto?

Tämä tarkottaisi, että Abidin teko olisi törkein mitä suomalaisissa kaukaloissa koskaan ollaan nähty.

Sitäkö koetat sanoa parahin LuKi?
 

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
Eli sinun mielestäsi Abidille olisi pitänyt langettaa kauden 2013-2014 loppuun asti kestävä pelikielto?

Tämä tarkottaisi, että Abidin teko olisi törkein mitä suomalaisissa kaukaloissa koskaan ollaan nähty.

Sitäkö koetat sanoa parahin LuKi?

Kiitos kaunopuheisuudesta parahin SergeiK.

Tarkoitin, että snake70 asenne tekoon on oikein. Tuohon kaudenmittaiseen pelikieltoon en yhdy, mutta en myöskään ymmärrä asian vähättelyä ja vaatimusta annettua lyhyemmästä pelikiellosta. Tapauksesta aiheutui "vain" aivotärähdys, mutta aihio oli vielä paljon pahempaan. Siis tahallisesta teosta, ei mistään varomattomasta taklauksesta. Tätä yritän sanoa.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen samaa mieltä monien kanssa (heh) - vihaan kaikkea turhaa törkkimistä jääkiekossa, tuomio on aiheellinen, mutta neljä peliä ei ehkä ihan linjassa aiempien sanktioiden kanssa. Piti oikein alkaa hinkkaamaan tuota videota edestakaisin SM-liiga - Ramzi Abid antaa Joel Armialle - YouTube ja kyllähän siitä halutessaan voi sellaisenkin tulkinnan vääntää, että paskaa tuuria mukana. Armia nimittäin niiaa/(väistäessään) horjahtaa alaspäin juuri samalla kun isku osuu ja vaikea sanoa yritettiinkö siinä ihan aikuisten oikeasti iskeä kaveria poikkarilla päähän. Armiaan päin Abid mäjäyttää mailalla kädet suorana, mutta jotenkin vahingolta se kuitenkin vaikuttaa, kaikessa idioottimaisuudessaankin.

Onneksi Lahti ei saanut kuitenkaan pelikieltoa. Joensuu hakkasi Lahtea poikkarilla niin kovaa selkään, että kädet meni rikki. Kaksi ottelua Lahdelle penaltya olisi sopiva.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Onneksi Lahti ei saanut kuitenkaan pelikieltoa. Joensuu hakkasi Lahtea poikkarilla niin kovaa selkään, että kädet meni rikki. Kaksi ottelua Lahdelle penaltya olisi sopiva.

Olen hyvin iloinen, että Joensuu ei ole nyt sikailemassa mitään joukkuetta vastaan. Itse pidän Ruutua ja kaikkia muitakin pahempana rottana ja liigan EHDOTTOMASTI vastenmielisin pelaaja. Joensuu on suurinpiirtein ainoa pelaaja, jota en ikipäivänä halua nähdä omassa joukkueessa. Myös maajoukkueessa aiheuttaa suurta vastenmielisyyttä.

Ja tämä ot:sta.

Abidin tuomio oli ihan hyvä. Oli paskaa säkää tai ei, niin noin ei tehdä. Muistaa ensi kerralla. Nyt pärjäillään neljä peliä ilman häntä. Ylivoimapelihän kärsii todella rankasti ja se kun on ollut se ainoa toimiva asia JYPin pelissä.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Voi Ramzi-boy.. Typerä temppu josta kärsii nyt koko joukkue muutaman matsia, mutta ihan piristävää on kuitenkin se että jollakin JYP-leirissä palaa pinna. Ei kukaan jaksa katsella vuodesta toiseen tunteettomia lampaita, jotka luistelevat ensimmäisinä tilanteista karkuun. Olisi sen Armian voinut tietysti ihan puhtaastikin vetää levyksi.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
...kyllähän siitä halutessaan voi sellaisenkin tulkinnan vääntää, että paskaa tuuria mukana. Armia nimittäin niiaa/(väistäessään) horjahtaa alaspäin juuri samalla kun isku osuu ja vaikea sanoa yritettiinkö siinä ihan aikuisten oikeasti iskeä kaveria poikkarilla päähän.

Oleellista on se, että syytetyn penkillä tässä kohtaa oleva tunisialainen (viittaus omiin riveihinne) oli itse erinomaisessa tasapainossa. Vitunko sillä on väliä, missä asennossa Armia lyönnin hetkellä oli? Abid luistelee omalla luistelulinjallaan ja Armian kohdalla torpaa käsillään suoraan päähän. En nyt mitään poikkaria tuosta saa arvottua silti, vaikka moni sellaisestakin on puhunut.

Hyvä provoiluviesti muuten, jos tarkoitus oli sellainen. Onneksi ette kaikki ole tuollaisia.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olen hyvin iloinen, että Joensuu ei ole nyt sikailemassa mitään joukkuetta vastaan. Itse pidän Ruutua ja kaikkia muitakin pahempana rottana ja liigan EHDOTTOMASTI vastenmielisin pelaaja. Joensuu on suurinpiirtein ainoa pelaaja, jota en ikipäivänä halua nähdä omassa joukkueessa. Myös maajoukkueessa aiheuttaa suurta vastenmielisyyttä.

Kun olet pääsi selvittänyt ja kuolat leualtasi pyyhkinyt, niin voisit vaikka poistaa koko viestin. Allekirjoitat näköjään jonkun aiemmin mainitseman heiton, jonka mukaan fanit ovat joukkueensa näköisiä. Siellähän penkin takana joku urpo esitti Armian filmanneen? Oksettaa kaikki kirjoittelijat, jotka iloitsevat vastustajan loukkaantumisista.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Kun olet pääsi selvittänyt ja kuolat leualtasi pyyhkinyt, niin voisit vaikka poistaa koko viestin. Allekirjoitat näköjään jonkun aiemmin mainitseman heiton, jonka mukaan fanit ovat joukkueensa näköisiä. Siellähän penkin takana joku urpo esitti Armian filmanneen? Oksettaa kaikki kirjoittelijat, jotka iloitsevat vastustajan loukkaantumisista.

Mitähän hittoa sä sekoilet? Joensuu on rotta ja vahingoittaa muita, joten olen iloinen ettei pelaa. En siis toivonut loukkaantumista. Mua ei kiinnosta syy minkä takia ei pelaa. Jos Joensuu omalla toiminnallaan aiheuttaa itselleen loukkaantumisen, niin se on hänen asiansa. Esimerkiksi Jarkko Ruutua arvostan hyvin hyvin paljon rottana. Joensuuta en ensinkään. En voisi ikinä toivoa kenellekään loukkaantumisia, koska tiedän omasta kokemuksesta kuinka perseestä ne on. Mutta koska niitä aina tulee, niin Joensuu on ehkä viimeinen, jolle menisin toivottamaan tervetulot takaisin. Mutta nyt riittää tästä.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Abid luistelee omalla luistelulinjallaan ja Armian kohdalla torpaa käsillään suoraan päähän. En nyt mitään poikkaria tuosta saa arvottua silti, vaikka moni sellaisestakin on puhunut.

Hyvä provoiluviesti muuten, jos tarkoitus oli sellainen. Onneksi ette kaikki ole tuollaisia.
Kaksi asiaa:

1) ei ollut provoiluviesti, en kyseenalaista sanktion perusteita millään muotoa - ainoastaan sitä mietiskelin, mitä tuossa Abidin päässä mahtoi liikkua, kuinka päämäärähakuisesta iskusta kenties oli kyse. Jääkiekossa sattuu ja tapahtuu, tilanteet tulee nopeasti ja välillä kaikkea hakataan mikä liikkuu. Joskus mennään yli, mutta en usko, että Abidilla olisi ollut joku veren kiehuminen päällä ja hän lähtisi hakemalla hakemaan kontaktia. Näyttäisi, että Abid huomaa Armian about puoli sekuntia ennen iskua - mikä ei tietenkään muuta tilanteen typeryyttä ja vakavuutta mihinkään suuntaan.

2) Teknisesti ottaen kyseessä siis on päähän kohdistunut isku (sääntö 540), joka tässä tapauksessa tehdään poikittaisella mailalla. Olisiko Abidille kuulunut antaa ulosajo syyllä "kädellinen torppaus"?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös