Mainos

Ralliketju

  • 1 839 634
  • 14 833

scholl

Jäsen
Aika yllätysveto Subarulta palkata joku australialainen Chris Atkinson. Samalla se merkitsi, ettei Hirvonen onneksi sählää enää siellä. Tämähän oli jo aiemmin selvillä, kun talli oli ilmoittanut, ettei Hirvosessa ole kovuutta. Jouhki on kuulemma asiasta erimieltä. Mielestäni fakta on kuitenkin se, että Hirvonen on saanut harvinaisen hyvän näyttöpaikan ja nopeutta ei ole löytynyt lähellekään sitä, mitä suomalaisilta yksityiskuljettajilta ja tämän vuoksi Gardemeister, Tuohino, Paasonen ja kumppanit saivat nyt tehdasdiilit ja Hirvonen ehkä korkeintaan Kimi Räikkönen pinssin ja pikku Geen cd:n.
 

scholl

Jäsen
Hirvonen ensi kaudeksi Jari Viidan yksityistalliin. Nyt ehkä ollaan siinä, mistä olisi pitänyt aloittaa. Lähti liian aikaisin miesten meininkeihin ja maitojuna palautti ehkäpä oikealle tasolle.
 

scholl

Jäsen
Dakar ihmetyttää.
Nascarmies Robby Gordon pärjää ällistyttävän hyvin aavikkoralliauton ratissa ja muutenkin underdog tiimi VW on jyllännyt vakuuttavasti. Iso yllätys itselleni on kuitenkin ollut se, että Kankkunen on ollut selvästi tallin heikoin lenkki. Ajattelin jo kysellä prologin jälkeen, että mistä hänen hitautensa johtuu. Julkisuudessa on tyydytty lähinnä kertomaan tuloksia, eikä haastattelemaan suomalaiskuskeja.

Kun päästään syvemmälle Afrikkaan niin todellinen Dakar näyttää luonteensa. Saa nähdä miten Mitsut pystyvät puolustavaan asemiaan kun esim. Nissanin McRae ja Race Touaregit hyökkäävät vastaan. Mielenkiintoinen kisa ja täytyy sanoa, että Robby Gordon tuo siihen tänä vuonna aimoannoksen yllätyksellistä lisäväriä.

Täytyy kannustaa Volkswagen voittoon.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Ihme, ettei kukaan rallinystävä ole nostanut tätä otsikkoa ylemmäksi, kun rallin MM-sarja vuosimallia 2005 pyörähti käyntiin perinteisellä Monte Carlon rallilla. Voittajastahan ei ollut epäselvää, Citroenin Sebastien Loeb vei jälleen voiton, kolmannen kerran peräkkäin. Mäkinen on voittanut kyseisen rallin 4 kertaa peräkkäin, joten Loeb on voiton päässä Mäkisen ennätyksestä.

Ilahduttavinta suomalaisittain oli kuitenkin Gardemeisterin 2. sija! Ensimmäinen kisa Fordilla ja Garde näytti epäilijöilleen (joihin tunnustan itsekin kuuluneeni ajoittain), että vauhtia löytyy kunhan saadaan kunnon auto alle ja vastuuta :) Mies ajoi varmasti rallin läpi ja muiden tehdessä virheitä (paitsi Loeb) Toni sijoittui uransa parhaimmalle sijoitukselle :) toivottavasti näitä hyviä sijoituksia tulee lisää ja mies taistelisi jossain rallissa jopa voitosta! :)

Grönholm taisteli kakkospaikasta hyvin erikoiskokeelle 12 saakka, jossa mies ajoi sen verran kaiteeseen, että vasen eturengas jäi sille tielleen. Mies kuitenkin nilkutti maaliin ja huoltoon, ollen lopulta lopputuloksissa 5. Itseäni ihmetytti se, että Grönholm ja Solberg, joka keskeytti rallin samalla ek:lla ja samassa kohdassa, ajoivat ulos sen takia, että katsojat olivat nakelleet lunta sille kohtaa tietä, missä ulosajo tapahtui! Hei Haloo!! Oisko se vähäinenkin ymmärrys tarpeen käyttää siihen, ettei nyt nakeltais sentään lunta sinne reitille? Hyvin tuntuvat pitävän nuo Etelä-Euroopan rallit pintansa MM-kalenterissa, vaikka katsojat ovat paljon hullumpia, kuin mitä ne esimerkiksi Suomessa ovat. No, Suomessa on kuitenkin parhaiten järjestetty MM-ralli ja siitä saadaan olla ylpeitä :)

Mitsubishi avasi kautensa huomattavan paljon paremmin kuin viime vuonna. Tällä kertaa molemmat autot tuotiin hienosti maaliin, asfalttispesialisti Gilles Panizzin ollessa jopa kolmas! Tallin virallinen ykköskuski Harri Rovanperä sai käskyn vain tuoda auto maaliin. Sen mies tekikin ollen pisteillä ja 7. :)

Kaiken kaikkiaan ralli meni suomalaisilta hyvin Kosti Katajamäen ollessa junioriluokassa vielä 2. :) tästä on hyvä jatkaa Ruotsin lumille, joka ajetaan kolmen viikon päästä!
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kyllähän rallissa näytti olleen tunnetta mukana sekä katsomossa että kabiinin puolella.

Touho-Toni lunasti juuri ansaitsemansa tiketin. Loeb on sen verran kova luu
Merialpeilla, ettei siinä auton kestäessä muilla juuri ole nokan kopauttamista.

Tonin tallipäällikkö odottaa voittoa Ruåtsista ja "samma anser Rahikainen". Jostain syytä Marcukselle vaan osuu niitä
ongelmia turhan usein. Onko kyseessä Tommi-ilmiö, tiedä häntä. Mutta totisesti
toivon seuraavasta Toni-Marcus -kisaa.

Runner-upit: Solberg, Märtin ja Rovis
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kyllähän Lööbbi on voittotaistossa myös ruotsissa. Kaveri on lyhyessä ajassa omaksunut kaikki alustat ja on yksi suosikki kaikissa ralleissa. Vaikka kuin ottaa päähän niin kyllä tämä ranskalainen vain taitaa olla melko ylivoimainen kuski tällä hetkellä, mutta toivottavasti suomalaiset pistää kampoihin oikein kunnolla. Ilo oli myös huomata, että Märtinillä teki vaikeuksia pysyä Bossen kyydissä. Myös Gardemeisterin ja Mitsubishin otteet olivat mukavia.
 

scholl

Jäsen
Loeb on vaarallisen kova kaikkialla, mutta kyllä lämmittää Gardemeisterin hyvä panos. Mies on joutunut vähän suon kautta puskemaan Fordille, mutta on mies ihan eri planeetalta kuin sysipaska Hirvonen. Toivottavasti Tonille tulee voittoja jo tällä kaudella. Ja Bosse voisi nyt hieman skarpata. Ei katella niihin kartturin nuotteihin juuri sitä millisekuntia kun on lunta on tiellä. Mutta ei se mitään, Ruotsissa Bossekin on taas kova luu.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Eipä näkynyt Montessa Malcolm "ikuinen keskinkertaisuus" Wilsonin poikaa Matthew´ta, mutta nyt näemmä ko. jannu ajaa WRC-Focuksellaan tänään startanneessa Tunturirallissa. Kahden pätkän jälkeen sijoitus 15., 1min 6sek perässä kilpailua johtavasta Pykälistöstä.

Onko kukaan muu muuten koskaan miettinyt, että miksi lähestulkoon kaikkien SM-sarjaa ajavien kuskien etunimi alkaa j-kirjaimella? Varsinkin 90-luvun loppupuolella tämä oli niin räikeää, että tuli jo salaliitot sun muut mieleen. Hyvin huomattavasta ilmiöstä on kyse edelleenkin. Kummallista.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Shayne
Onko kukaan muu muuten koskaan miettinyt, että miksi lähestulkoon kaikkien SM-sarjaa ajavien kuskien etunimi alkaa j-kirjaimella? Varsinkin 90-luvun loppupuolella tämä oli niin räikeää, että tuli jo salaliitot sun muut mieleen.
Täysin samaa asiaa olen miettinyt vuosikausia, ihan oikeasti nimittäin, mutta vailla vastausta lepaan ma.

Muistan hyvin, kuinka 1990-luvun loppupuolella teksti-tv:ltä tutkiskelin säännöllisesti eri luokkien SM-sarjojen pistetilanteita. Oli tarkastelun alla sitten pikku-a, iso-A, pikku-n tai iso-N, näytti lista lähes poikkeuksetta seuraavalta.

Huom! Kyseessä on rekonstruktio.
1. Juuso ...
2. Jussi ...
3. Jukka ...
4. Juha ...
5. Jani ...
6. Jussi ...

Nykyään trendi on vastaava, mutta hillitympi.

Selityksiä kaivataan siis täälläkin edelleen, joten niiden puutteessa on minunkin turvauduttava erinäisiin salaliittoteorioihin.

Ps. Elämäni kyydit sain aikanaan GSi-Kadettilla N-ryhmän Suomen mestarilta. Miehen etunimi oli Jukka.
 
Viimeksi muokattu:

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Iker
Ps. Elämäni kyydit sain aikanaan GSi-Kadettilla N-ryhmän Suomen mestarilta. Miehen etunimi oli Jukka.

Minä sain elämäni kyydit Kadetin takapenkillä, etunimi oli kuitenkin Jutta. Noh.

Niin, mielenkiintoinen on tämä J-ilmiö ja ovapa saaneet tungettua tuon kirjaimen puhekielessä mjitsun sisäänkin. Saatikka että ajoivat vielä lähestulkoon kaikki kyseisellä autolla. Milloin puhutaan Jubarusta?
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Lisätään vielä, että tänään AKK:n lajipäällikkö ilmoitti tämän Wilsonin osallistumisesta tämän kauden SM-sarjaan. Mielenkiintoinen kuvio.

Niin, tuon lajipäällikön etunimihän on muuten Jukka.
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Viestin lähetti Iker
Oli tarkastelun alla sitten pikku-a, iso-A, pikku-n tai iso-N, näytti lista lähes poikkeuksetta seuraavalta.

Huom! Kyseessä on rekonstruktio.
1. Juuso ...
2. Jussi ...
3. Jukka ...
4. Juha ...
5. Jani ...
6. Jussi ...
Unohtamatta Jouko Puhakkaa ja Jari Latvalaa.
 

scholl

Jäsen
Ruotsin MM-ralli, tilanne EK 9/20:

1. Petter Solberg NOR Subaru +1.23.03,6
2. Marcus Grönholm FIN Peugeot +8,4
3. Sebastien Loeb FRA Citroen 15,8
4. Francois Duval BEL Citroen +46,5
5. Gianluigi Galli ITA Mitsub. +52,6
6. Markko Märtin EST Peugeot +1.03,2
7. H.Solberg NOR Ford +1.48,4
8. M.Ekström SWE Skoda +1.55,5
9. T.Gardemeister FIN Ford +2.02,7
10. Harri Rovanperä FIN Mitsub. +2.02,8
11. J.Tuohino FIN Skoda +2.04,4
...
15. J.Paasonen FIN Skoda +2.39,1
19. M.Hirvonen FIN Ford +4.55,5

Vähän ihmetyttää se, että lumirallissa italian poika hoitelee Rovanperän kuin sen kuuluisan pässin narussa. Samaten Garde on Henningiä hitaampi. Tuohino ja Paasonen jäävät Skodalla ruotsalaiselle ratakuskille. Ja sokerina pohjalla Mikko Hirvonen sanoi tv-haastattelussa rallin kynnyksellä laittavansa kaikki tehdaskuskit kyykkyyn Ruotsin rallissa. Hienoa nähdä sen toteutuvan.

Uskon siihen, että Grönholm taistelee ja ottaa voiton!
 

Twist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät,
Dallas Stars
Bosse keskeytti ulosajoon, voi prkle!! Nyt voi rauhassa Petteri lasketella voittoon..kylläpäs lässähti fiilikset tän rallin suhteen!
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ensiksikin iloisia uutisia kaikille rallin ystäville:

Burns toipumassa leikkauksesta

Rallikuskit viettävät vappua siis Sardinian kapeilla sorateillä ja pääteemaksi on jälleen nousemassa rengaspeli. Pystyykö Pirelli vastaamaan Michelinille ja tätä kautta nostamaan mm. Solbergin ja Grönholmin samalle viivalle Loebin kanssa?
 

FinJeevel_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, NHL, Liigakarsinnat
1. päivä ohi ja Bosse käyny taas lepikon puolella, tällä kertaa katon kautta ympäri. Vaikka tämän vuoden ralli on vasta alussa niin ei noilla virheillä mestaruuksia voiteta! Onneksi myös muutkin lipsauttelee
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
AnaKonda kirjoitti:
Tänään varmistui, että Subarun toista auto Sébastien Sarrazinin kanssa ajaa Australialainen Chris Atkinson. Eli Mikko Hirvonen jäi ilman tallipaikkaa. Miehen oletetaan kuitenkin yrittävän Fordille ajamaan tallin autoa joissain MM-ralleissa. Fordin tehdaskuljettajinahan toimivat ensi kaudella Toni Gardemeister ja Roman Kresta.

Hirvonen taisi nyt ottaa Akropolis-rallista enemmän pisteitä, kuin nämä hänen tilalleen palkatut Sarrazin ja Atkinson ovat koko kaudella keränneet yhteensä.

On se Mikko paska kuski, kun taakse jää molemmat Mitsubishit, Solberg, Märtin. Sarrazin, mahtuiko edes viidentoista parhaan joukkoon?

Toivottavasti saa Jyväskylään kunnon tehdasauton, vaikkapa sitten Subarulta.

Ja Loeb taitaa uusia maailmanmestaruuden, mutta ketä se kiinnostaa. Jyväskylä lähestyy..
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
MÎkA^^^ kirjoitti:
1. päivä ohi ja Bosse käyny taas lepikon puolella, tällä kertaa katon kautta ympäri. Vaikka tämän vuoden ralli on vasta alussa niin ei noilla virheillä mestaruuksia voiteta! Onneksi myös muutkin lipsauttelee
Bossen on pakko ajaa joka kisassa täysillä, muuten ei Loebin kannassa pysy.
 

tiikeri

Jäsen
M@rko77 kirjoitti:
Bossen on pakko ajaa joka kisassa täysillä, muuten ei Loebin kannassa pysy.

Niin no, taitaa olla aivan sama ajaako täysiä vai ei. Loeb on tällä hetkellä sen verran ylivoimainen kalustonsa suhteen, että muilla ei ole mitään jakoa. Valitettavaa että Peugeot on ottanut näin pahasti takapakkia. Jos kalusto olisi yhtään tasavertaisempi, niin eiköhän Grönholm siellä keulilla olisi ainakin näissä soraralleissa.
 

jh1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere Saints
Hieman Neste ralli asiaa näin reipas kuukausi ennen tapahtumaa:

Tämän vuoden kilpailuun osallistuu 30 wrc kalustolla kilpailevaa kuljettajaa ja huomionarvoista on että Ford Talli on ilmoittanut peräti VIISI tehtaan autoa mukaan taistoon, mikä on jonkinlainen ennätys.

Lisäksi kannatta huomata että niin Peugeotilla kuin Mitsubishillä on yksi tehtaan kilpuri vielä ilman kuljettajaa. (basti lindholm löytyy jo ilmoittautuneiden joukosta, joten hän ei tule kyseeseen peogeot paikkaa täytettäessä)

osallistujaluettelo on luettavissa täältä:
http://www.nesteralli.com/attachements/2005-07-04T18-03-46153.pdf

Lisäksi niille jotka suunnittelevat matkaa paikanpäälle niin suosittelen tutustumaan näihin dokumentteihin:

EK:iden sulkuajat
http://www.nesteralli.com/attachements/2005-07-04T17-15-06153.pdf

ja kilpailun aikataulu
http://www.nesteralli.com/attachements/2005-05-10T19-18-36153.pdf
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vielä kuukausi aikaa Neste Rallyyn, mutta silti matka polttelee jo hiukan. Jonkinlaista suunnitelmaa pätkien suhteen on jo tehty. Perjantailla olisi ehkä mahdollisuus kolmeen pätkään, tai siis kahteen, josta toinen ajetaan kahteen kertaan. Aamuksi voisi mennä Lankamaahan tai Laukaalle, mistä ehtisi vielä Mökkiperään. Todennäköisesti kuitenkin tulee otettua rauhallisesti ja mentyä vain Mökkiperään tai Vellipohjaan. Laukaalla se lossinmutka kiinnostaisi, mutta siellä on väkeä kuitenkin niin paljon, ettei mitään näe. Viimeksi kun siellä oltiin, ei mitään edes tapahtunut. Mökkiperän hypyt on toinen mielenkiinnon kohde, mutta niin varmasti monella muullakin. Vellipohjasta löytyy varmaan jotain. Eikös se ole Parkkola vähän eri muodossa? Laivolan paikkaa ei ajeta, ja alku taitaa olla vanhaa Leustua.

Lauantaina ja sunnuntaina tulee varmasti mentyä vain sellaisille pätkille, jotka ajetaan kahteen kertaan. Sunnuntaina nyt ainakin. Kuohussa olisi se Colinin paikka. Ruuhkissa ei oikein kiinnosta jumittaa, joten päivän aikana ei oikein tule siirryttyä pätkältä toiselle. Varsinkin kun seurueen nuorin täyttää kohta viisi vuotta. Sellaisen kanssa liikkumiseen menee aina pari tuntia enemmän päivässä.

Onko monet jatkislaisista lähdössä ralleihin? Minkälaisella majoituksella jengi liikkuu? Itse lähden neljättä kertaa henkilöautolla, joka toimii kahden hengen matkailuautona, kun etupenkit kääntää kumoon. Ei mikään hyvä nukkua, mutta kyllä kolme yötä menee.
 

BBT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Djurgårdens IF
Kyllähän tässä alkaa jo pienimuotoista rallikuumetta olla. Eilen tuli kaveriden kanssa katsottua alustavasti reittiä ja aika samoilla linjoilla mennään kuin Ruutuässäkin. Perjantaina olisi tarkoitus katsella kolme pätkää, Lankamaan Ladonkulmalta pyritään aloittamaan, sieltä mennään sitten ruuhkien ja aikataulun sanelemana jonkunpätkän kautta Killeriä pällistelemään.

Lauantai kattaa joko 2x jommankumman Ouninpohjan tai vaihtoehtoisesti Urrian ja Moksi-Leustun. Sunnuntai käsittää todennäköisesti kummatkin Kuohut. Itse katselupaikoista vain Lankamaan ladonkulma on varma, muut paikat hahmottuvat tosiaan vasta ruuhkien ym. mukaan. Vaikka reissuja on tehty jo vuosia, ainostaan Lankaamaalla on käyty samassa katselupaikassa, muuten tulee valittua paikkoja ihan summamutikassa. Yleensä on pyritty välttämään näitä kuuluisimpia "paikkoja".

Team-BBT liikkuu todennäköisesti joko Chevy Vanilla tai MB Sprinterillä, kummassakin paikkoja 1+5(6?). Reissun kiintopisteenä tulee olemaan mökki Petäjäveden Kintauksessa, joka on sijainniltaan aivan loistavassa paikassa. Uudeltamaalta lähtee seurueeseen 4 sälliä ja Kintauksen meetinkissä poppooseen liittyy jokunen sankari Ivalosta. Iso pakuauto ei välttämättä ole pikkuteillä kaikkein paras vaihtoehto liikkua, mutta saadaanpahan koko seurue kerralla saamaan kyytiin ja pidettyä helpommin kasassa, kuitenkin kun sitä kisajuomaa tulee jonkunverran päivän aikana (piknikillä, sivistyneesti?) nautittua.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Perinteinen äijien reissu on tiedossa täälläkin. Tortaista sunnuntaihin ollaan varattu mökkimajoitus, hintaa hulppeat 800 erkkiä . Kumma juttu, että osaavat paukauttaa ylimääräiset 300 euroa juuri tuohon viikonloppuun. Tarkkaa suunnitelmaa emme ole vielä tehneet pätkistä, mutta huolellisesti ne katsotaan jotta ruuhkat vältetään. Siirtymäreitit on harvoin kestopäällysteisiä.

Viime elokuussa meidät tunnisti Touaregin ratista, mutta onneksi tänä vuonna saadaan parempi kiesi alle. Kaverin kautta saadaan (niinkuin aina ennenkin) ralliroppana alle ja nyt näyttää Land Rover Disgovery 3 tulevan poljettavaksi. Toki on vielä 40 prosentin mahdollisuus, että saadaan uusi isoveli, eli Range Rover alle. En pistäis pahakseni. Eli juttelemaan vaan jos näätte kun 100000 erkin matolaatikkoa väännetään ojan yli parkkiin. Olen ratissa pe-la, koska köyhä tykkää leikkiä rikasta jos vain mahdollisuus annetaan.

Ainoa asia mikä Nesteessä vituttaa, on nuo keleen Virolaiset. Tuo paskaporukka kun ajelee ilman mitään kunnioitusta muita kohtaa. Eli vetoankin kanssa kuskeihin, että tehdäämpä yhdessä Markko-fanien taivallus vaikeammaksi, tavalla tai toisella. Siis vain kuspäisten Tarttolaisten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös