Ralliketju

  • 1 700 089
  • 13 485
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Helvetin muodikas Latvala-ulos ilmiö nostaa kaikilla kirjoittajilla päätään ja onhan J-M ajanut aivan liikaa viime vuosina pihalle, mutta Suomessa kuitenkin kolme viimeistä kertaa maaliin asti.

Viime vuosina? Eiköhän tähän asiaan riitä jo perusteluiksi tämä kausi? Ei ole jannulla itseluottamus kohdillaan, kun helppoja virheitä sattuu ja tämä kotikisa saattaa olla paha paikka sen puolesta, että yritystä tulee liikaa? Tottakai sitä toivoo, että Latvala ajaa hyvän sijoituksen, mutta riskit ovat olemassa tässä tilanteessa.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Jep, Hirvonen löytänyt attackin päälle, mutta tuo Latvalan ajaminen muistuttaa tällä hetkellä sunnuntai ajelua verrattuna kärkikaksikkoon, turpiin tuli aivan liikaa.
Ja Loebia vastaan on aina löydettävä sellainen "pimeä puoli" jotta pysyy perässä.
Latvalan vauhti on sinäkin mielessä pettymys, että jopa Fordin Solberg ja Östberg ajavat jatkuvasti Latvalaa kovempaa. Ei ihan tuttu ilmiö tältä vuodelta ja ollaan vielä Suomessa.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Ja Loebia vastaan on aina löydettävä sellainen "pimeä puoli" jotta pysyy perässä.
Latvalan vauhti on sinäkin mielessä pettymys, että jopa Fordin Solberg ja Östberg ajavat jatkuvasti Latvalaa kovempaa. Ei ihan tuttu ilmiö tältä vuodelta ja ollaan vielä Suomessa.

Varmaan menee sen yliyrityksen piikkiin. Nykii liikaa ja kello ei tykkää. Haisee todella pahasti ulosajolta, sekä viimevuosien että myös tämän kauden perusteella.

Ja itsekin uskon citikkojen ajavan tämän kisan kilpaa. Rahat laittaisin Loebille.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Lappi ajanut jälleen nopeammin kuin Ogier, huoltotauolle mentäessä eroa on enää ranskalaisen hyväksi 1,1 sek.. Todella hienosti suorittaa Lappi, toivottavasti ei tule tekniikkamurheita, jos ajaa ulos, niin sille ei voi mitään. Kaveri on jo näyttänyt nopeutensa.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Viime vuosina? Eiköhän tähän asiaan riitä jo perusteluiksi tämä kausi? Ei ole jannulla itseluottamus kohdillaan, kun helppoja virheitä sattuu ja tämä kotikisa saattaa olla paha paikka sen puolesta, että yritystä tulee liikaa? Tottakai sitä toivoo, että Latvala ajaa hyvän sijoituksen, mutta riskit ovat olemassa tässä tilanteessa.
Joo siksi otin otannaksi viime vuosina, koska jos olisin sanonut tällä kaudella, niin joku olisi tullut korjaamaan, että koko uran ajan. Itsehän Latvala on maineensa aiheuttanut, mutta perisuomalainen "ajaa kuitenkin ulos" lällättely joka viestissä alkaa olemaan tylsää.
Vaikka kuinka paljon J-M olisi ajanut aina pihalle, niin pakko tykätä Latvalan asenteesta. Kaveri on aivan raivona ja epätoivoinen kun vauhti ei riitä Citikoille. Kova olisi hinku voittaa, nyt ei vain vauhtikaan riitä.

Eikä arvon palsaveljet tehdä tästä nyt kumpi on nopeampi, Mikko vai J-M keskustelua ja en kiellä, etteikö Loeb olisi maailman kaikkien aikojen menestynein rallikuljettaja.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Miksi ihmeessä kieltäisi kilvanajon, kun Citikalla on MM-sarjassa jonkun tuhannen pisteen ero seuraaviin?

Kiellettiinhän Mikkoa ajamasta kilpaa viimeksikin, vaikka molemmat on MM-pisteissä ykkösenä ja kakkosena. Eli Mikko on ainoa uhkaaja Loebille ja tallin toimesta pidetään huolta ettei ole. Katsotaan nyt pitääkö silti lupaus että tässä rallissa Mikkokin saisi ajaa kilpaa.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
... mutta perisuomalainen "ajaa kuitenkin ulos" lällättely joka viestissä alkaa olemaan tylsää.
Vaikka kuinka paljon J-M olisi ajanut aina pihalle, niin pakko tykätä Latvalan asenteesta. Kaveri on aivan raivona ja epätoivoinen kun vauhti ei riitä Citikoille. Kova olisi hinku voittaa, nyt ei vain vauhtikaan riitä.

Eikä arvon palsaveljet tehdä tästä nyt kumpi on nopeampi, Mikko vai J-M keskustelua ja en kiellä, etteikö Loeb olisi maailman kaikkien aikojen menestynein rallikuljettaja.

Tylsää, ja samalla realismia. Ikävä kyllä.

Lopusta tismalleen samaa mieltä, tuo asenne on se, joka tekee Latvalasta vielä joskus maailmanmestarin, jos vaan tukijoilla usko riittää. Se on mielestäni Hirvosen ja Latvalan isoin ero, se viimeinen sekunti. Vaikka tästä ei sitä keskustelua pitänytkään tulla.

Koitahan nyt TJ löytää joku hyvä mutka sieltä!
 

TJ MACKEY

Jäsen
Varmaan menee sen yliyrityksen piikkiin. Nykii liikaa ja kello ei tykkää. Haisee todella pahasti ulosajolta, sekä viimevuosien että myös tämän kauden perusteella.

Ja itsekin uskon citikkojen ajavan tämän kisan kilpaa. Rahat laittaisin Loebille.
Ja vähän samanlaistahan Latvalan meno on parina viime vuonna Suomessa ollut. Rallin alussa ei "säädöt" löydy ja lauantaina menee kovaa. Nyt on sitten viimeinen mahdollisuus aamupäivähuollossa löytää oikeat säädöt, jos aikoo voitosta taistella. Eroa on nyt jo aika paljon.

Loeb on edelleen suuri suosikki, mutta ainakin Mikko saa ranskikselle painetta, ei pääse Loeb vielä hallitsemaan tilannetta.
Lappi ajaa helvetin hyvin, Ogier on ihan hyvä mittari vauhdin suhteen.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tämä on enemmän kuin todennäköistä, top-10:stä pari jätkää vetelee metsähallituksen puolelle jo heti aamusta, ehdokkaat: Neuville ja Novikov.

Olen aika hyvä näkemään asiat ennalta. ;) Novikov oli rysäyttänyt vauhdilla pöpelikköön EK5:llä, videokuvaa odotellessa. Yllättyneet voivat ilmoittautua nyt.

edit. eiliseltä rallin ensimmäinen kaato, etuvetokuski Åhlins pistää Fiastan rullaamaan: http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2012/08/1590356/suomen-mm-rallissa-raju-kaato---katso
 
Viimeksi muokattu:

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Loeb on edelleen suuri suosikki, mutta ainakin Mikko saa ranskikselle painetta, ei pääse Loeb vielä hallitsemaan tilannetta.
Lappi ajaa helvetin hyvin, Ogier on ihan hyvä mittari vauhdin suhteen.

Pahoin pelkään että mikäli ero Fordeihin nousee 20-30 sekuntiin niin tilanne jäädytetään tallin edun vuoksi ja Mikko taas ymmärtää.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Pahoin pelkään että mikäli ero Fordeihin nousee 20-30 sekuntiin niin tilanne jäädytetään tallin edun vuoksi ja Mikko taas ymmärtää.

Paitsi, että tällä kertaa toisin päin. Loeb höllää ja Citikat haluaa Mikolle ensimmäisen voiton nimenomaan Jyväskylässä. Hieman mietin Mikkoa Mökkiperässä. Ei ole ikinä onnistunut, mutta pohjat painoi jälleen. Hieman veikkaus meni pieleen, että kolmessa pätkässä ohi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt enää loebin johto 3,3 sekunttia. Tosin Latvala jää sekuntti sekunnilta joten milloinkohan tallimääräys pian astuu esiin..
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pitänee Hirvosen iskeä heti aamulla jos saa enää silloinkaan taistella. Alkaa erot Fordiin pikkuhiljaa olemaan jo niin isoja. Olettaen että jää huomenna samaan tahtiin kun nyt..
 

TJ MACKEY

Jäsen
Vähän liikaa Mikko jäi Killerillä. Mutta, mutta.. 5 sekuntia on monen mielestä liikaa, mutta onhan se nyt pakko uskoa vielä Mikon venymiseen. Upea taistelu kuitenkin luvassa. J-M hyökkää varmasti myös huomenna. Loebin heiniltähän se näyttää, mutta eihän se olisi Jyskälä ellei kaikki olisi mahdollista.
Lapin kohtalo helvetin harmi. Eiköhän tallipomojen huomio kuitenkin herännyt.
Huomenna pätkille!!
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Pitänee Hirvosen iskeä heti aamulla jos saa enää silloinkaan taistella. Alkaa erot Fordiin pikkuhiljaa olemaan jo niin isoja. Olettaen että jää huomenna samaan tahtiin kun nyt..

Tekeek "En aio kuunnella" - MTV3.fi - Urheilu - Ralli - Uutiset

No, vaikka Mikko päättäisikin niskuroida, niin eiköhän mies laiteta kuriin siten kuin Sordo ja kaikki muutkin Loebille liian nopeat tallikaverit, eli Citikan inssit ilmestyvät huollossa Mikon autoon läppärin kanssa ja "säätävät" moottorin huipputehtot 50 hv Loebin huippuja alemmaksi.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Loeb on tosiaan väsynyt, epis ja tylsä. Hirvee tuuri sillä on.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Joopa joo, Hirvonen jatkoi heti aamusta samaa puppelointia ajamisessa, mikä oli jo havaittavissa eilen illalla. Mikko jäi Loebista heti 3,9 sek. Eiköhän tuo tilanne kohta jäädytetä kärjen osalta, kun Hirvonen ei pysty kunnolla haastamaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hahaa naurattaa maikkarin lähetys. Näytettiin parista autosta helikopterikuvaa ja puolet lähetyksestä kun autot reitillä oli kun jani paasosen naamaa näytettiin. Latvaltasta ei näkynyt ollenkaan ja loebin ajosta 1 minuutti loppua. Eikä kuvaa kärkiautojen jälkeen ollenkaan vaan jotain paskan jauhantaa... Taisi olla kaikkien aikojen floppi tää lähetys sen sijaan että nähdää hienosti 6 erikoiskoetta suorana.

Miksei myöskään vaikka ylälaidessa voi olla kuvaa toisesta autosta pienellä ja miksei incar kuvaa voi antaa jos puolet ajasta menee helikopterilla auton etsimiseen ja silloin kun kuvaa näkyy niin colin mcrea 1 rallipelissäkin varmaan tarkempaa ja parempaa kuvaa.. Lisäksi ainakin itsellä lähetys pätki välillä, ainakin elisa viihteen kautta. Noh jospa päivän mittaa paranee, mutta huvittavaa kyllä. Lisäksi väliaikoja tai mitään ei näy ja kello keskellä ruutua missä auto menee. Noh ääni pois ja radio päälle, saa sentään infoa ja parista autosta kuvaa.. Ei edes haastatteluja maalissa kuulunut..
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Aikamoinen vitsi on kyllä tämä Max:n suoralähetys. Ensinnäkin tuo juontaja on aivan moppe, ei tiedä mistään mitään ja heittelee jotain juttuja hatusta. Paasonen sitten aivan ällikällä, että mitä toi horisee. Paras vaihtoehto on kyllä pistää ääni pois ja ihmetellä näitä naamoja, kun ralliautojakaan ei näemmä näytetä...

väliaika tietojen mukaan Block jäänyt reitille, olisiko nyt tullut se ulosajo, mistä on ollut pientä vedolyöntiä lehtereillä? Studiolla ei yllättäen ole mitään hajua tästä asiasta, kun keskittyvät tuohon rasittavaan paskanjauhamiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jaahas, Neste Ralli on sitten taputeltu tämän vuoden osalta, Loeb vetäsi jälleen pohjat Surkee II:lla. Ei tule Hirvonen enää samaan tuota eroa kiinni, ellei sitten tule jotain teknistä ongelmaa ranskalaiselle. Kiva kisa, mutta erittäin tylsä oikeastaan, homma oli aika selvää pässinlihaa jo torstain jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Summaillaanpas. Itselläni oli tänä vuonna sairastelun takia hieman suppeampi ohjelma. Perjantaina aamun Urria sekä illalla Killeri. Lauantaina sitten Surkeet ja Ounit. Vältettiin ruuhkat täydellisesti ja kaikki meni hienosti.

Monta vuotta on puhuttu, että mikä on tulos Loebin ja Mikon välillä Jyväskylässä samalla kalustolla. Nyt se nähtiin. Molemmat menivät hirmuista kyytiä ja Loeb meni yllättävän kovaa. Etukäteen pidin Mikkoa selkeästi suurinpana suosikkina. Väärässä olin, mutta se oli tiedossa ettei Fordit pysy perässä. Latvalalla ei yksinkertaisesti kyyti riitä Solbergista puhumattakaan. Latvalan selittelyt ärsyttää. Omassa vauhdissa ei mitään vikaa, vaan autolla ei vaan pääse. Petter ei jostain syystä koskaan selittele mitään autolla. Tosiasia on se, että varsinkaan viime vuonna ei Jarru-Marjatta eikä kukaan muukaan pystynyt haastamaan Loebia. Toissa vuonna taas Latvala sai lahjana voiton. Tuolloin ei kukaan pystynyt Mikon vauhtiin ennen auton pettämistä. Latvala ei ole koskaan pystynyt ajamalla haastamaan Jyväskylässä Mikkoa tai Loebia. Eikä nytkään. Nyt Mikko antoi hirmuisen vastuksen Loebille ja ranskalainen osaa varmasti arvostaa nimenomaan tätä voittoa.

WRC puolella ei positiivisia yllätyksia hirveästi ollut. Block oli yllättävän nopea, samoin Tänak. Rantasen ja Ketomaan kyydit olivat isoja pettymyksiä. Sen sijaan S2000-luokassa tuli se vakuuttavin tulos. Toki Lappia uskoteltiin kärkivauhtiin heti, mutta että 9 pohja-aikaa ja muunmuassa Ouninpohjassa 9. nopein aika WRC-autojen seassa. Ensimmäisellä muunmuassa Ketomaata ja Atkinsonia nopeampi ja saman luokan Ogieria toistakymmentä sekuntia nopeampi. Ainakin Citroenin iso-pomo kävi Lapin juttusilla ja veikkaan ainakin Fordin ja Volkkarinkin käyneen. Ainakin mies itse uskoi antaneensa kovat näytöt. Ensi vuonna Latvalan paikalla, kun Ford on säästökuurilla?

Nikara piti myös hurjaa vauhtia ja voitti käsittääkseni luokkansa yli neljän minuutin erolla. Se ei valtava yllätys ollut. Hänellekin toivoisi kunnon näytönpaikkaa. Breenin ulosajo oli todella harmillinen. Olisin todella toivonut hänellä luokkavoittoa tästä kisasta. Koukunmaan jälkeiset kommentit olivat niin tunteikkaita, etteivät varmaan koskaan pääse unohtumaan.

Kaikenkaikkiaan erittäin hieno ralli! Mikko ja Loeb antoivat kovan väännön ja tiukenpi se olisi luonnollisesti ollut ilman Mikon lahjasekunteja Jokimaalla ja Killerillä. Subaru-aikojen Killeri edelleen pakottaa Hirvosen ottamaan todella iisisti SSS:lla. Tosiasia on kuitenkin, että varmasti ottamallakin pitää silti pudottaa ainakin se sekunti pätkällä. Torstaina Mikon suunnitelmat toteutuivat, mutta silloinkin eroa tuli pari sekuntia liikaa kuulemma.

Hirvosen ja Loebin välillä on se ero, että Mikolla on välillä huonompia pätkiä. Valitettavasti.
 

Sambody

Jäsen
Sen sijaan S2000-luokassa tuli se vakuuttavin tulos. Toki Lappia uskoteltiin kärkivauhtiin heti, mutta että 9 pohja-aikaa ja muunmuassa Ouninpohjassa 9. nopein aika WRC-autojen seassa. Ensimmäisellä muunmuassa Ketomaata ja Atkinsonia nopeampi ja saman luokan Ogieria toistakymmentä sekuntia nopeampi. Ainakin Citroenin iso-pomo kävi Lapin juttusilla ja veikkaan ainakin Fordin ja Volkkarinkin käyneen. Ainakin mies itse uskoi antaneensa kovat näytöt. Ensi vuonna Latvalan paikalla, kun Ford on säästökuurilla?

Nikara piti myös hurjaa vauhtia ja voitti käsittääkseni luokkansa yli neljän minuutin erolla. Se ei valtava yllätys ollut. Hänellekin toivoisi kunnon näytönpaikkaa. Breenin ulosajo oli todella harmillinen. Olisin todella toivonut hänellä luokkavoittoa tästä kisasta. Koukunmaan jälkeiset kommentit olivat niin tunteikkaita, etteivät varmaan koskaan pääse unohtumaan.

Lappi oli kyllä vakuuttavampi mitä uskalsi edes toivoa. Ogier on kuten tiedetään äärettömän kova vertailukohta ja pystyi haastamaan uran ensimmäisessä neliveto Jyskälässä patonkia ihan tosissaan ja usealla pätkällä pistämään päihinkin. Tällä tietoa Lappi on lähdössä jonnekkin päin ulkomaita ajamaan ensi kaudeksi EvenRallyn manageroinnin alaisena. Tuskinpa vielä MM-sarjaan ainakaan WRC-auton rattiin, mutta katsotaan mitä tuleman pitää.

Nikara tosiaan ei missään vaiheessa saanut kunnon vastusta. Alussa turboletku irti turpaan puolitoista minuuttia, mutta silti kerkesi ylivoimaiseen luokka voittoon. Saapa nähdä mihin Jarkon rahkeet riittävät vielä. Toivottavasti pitkälle sillä on mukava mies kaikin puolin.

Mitähän tuosta Loebista nyt sanoisi enää.. Onhan se nyt perkeleen kova äijjä ajamaan rallia ja kaikki kunnia hänelle, mutta ei Hirvonen ja Latvala olisi saaneet päästää häntä voittamaan taas Suomessa. Fordeilla nyt ei kyyti riittänyt millään Citikoiden vauhtiin enkä millään näe, että syy olisi pelkästään löydettävissä kuskeista. Jotain vaan tuo kohtalaisen maaginen ranskalaistalli on taas löytänyt.

Tuosta Citroenista vielä sen verran, että kyllähän sielä on huikea koneistokin taustalla minkä pohjalle Loebin mestaruudet on rakennettu. Siinä voi mennä kuka vain ihmettelemään minkälaisilla voittoprosenteilla on viimeiset kolme Citikan MM-sarjaan tuomaa automallia ajelleet. Ei taida vastaavia löytyä MM-sarjan historiasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös