Mainos

Ralliketju

  • 1 846 024
  • 14 888

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Evanssin käyrä on ollut laskusuunnassa jo pidemmän aikaa ja vauhti ei vain tunnu riittävän kilpakumppaneihin nähden sitten millään. En pitäisi mahdottomana sitä asiaa että Evans vaihtuu Neuvilleen ja taitaapi tuo Takamoto olla myös liipaisimella.

Mutuiluna Evanssi lähtee ulos ja Neuville sisälle sekä Takamoto kokee alennuksen ja saa jakaa auton Pajarin kanssa ensikaudella.
Katsuta jatkaa niin pitkään vakituisena kuskina kunnes tulee parempi japsi tilalle. Pajari saattaa ajaa 50/50 Ralli1 ja ralli2 luokissa. Kaikkein eniten vaikuttaa se, mitä Ogier päättää tehdä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En kyllä oikein keksi hyvää syytä siihenkään, miksi Toyota haluaisi Neuvillen? Neuville on ihan hyvä kuljettaja, varsinkin asfaltilla, mutta ei mikään merkittävä parannus Evansiin, eikä kuuleman mukaan tiimihengen kannalta mikään optimaalinen kaveri. No, ihan hyvä stuntti Evansille jos tämä on lähdössä.

No ajelee vuodesta toiseen 2-3 sijoille sarjassa ja ottaa sen 2-3 voittoa kaudessa. Kyllähän tuo melkein parasta mitä saatavissa Kallen jälkeen kokoaikaisista kuskeista. Evansilla ollut niin tuskainen ilmekin päällä että voisi maisemanvaihdos tehdä hyvää. Eikä tuolla sitten oikein muita olekaan jos tarkoitus Evans korvata tai on lähdössä. Fourmaux varmaan voisi ihan hyvä 3 kuskin vaihtoehto olla mutta paha sanoa mihin ehtii muilla kalustoilla.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Katsuta jatkaa niin pitkään vakituisena kuskina kunnes tulee parempi japsi tilalle. Pajari saattaa ajaa 50/50 Ralli1 ja ralli2 luokissa. Kaikkein eniten vaikuttaa se, mitä Ogier päättää tehdä.

Kyllähän tuossa Toyota silti hirveästi antaa tasoitusta jos Katsuta jatkaa kolmoskuskina, jotenkin ei vain riitä vaikka välillä väläyttää mutta sitten jokin älytön "Katsutamainen" virhe tulee. Nytkin oli ajamassa hyvää kisaa mutta niin vain sitten taas omaa virhettä. Toki vauhti kokoajan on kohoamaan päin ollut mutta jotenkin tuntuu että myös virheiden määrä sitä myöten.
 

Sambody

Jäsen
Latvala oli haastattelussa antanut ymmärtää, että ensi kauden kuskit olisi Rovanperä, Evans, Katsuta ja Ogier. Ogierin autoon voisi olla tilaa Pajarille, Solbergille tai Seskille niissä kilpailuissa jotka Sebiltä jää väliin. Mainitsi toki, että neuvottelut alkavat vasta Jyväskylän jälkeen ja esimerkiksi Ogierin ohjelma on varsin auki.

Evans lienee ihan ykkösluokan kuski Rovanperän vierelle kokonaista kautta ajamaan. Varsinkin jos nykyinen pistesysteemi lentää romukoppaan ja jatkossa kokonaiskilpailun tuloksella on sille kuuluva arvo.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän Toyotalla on palikat kunnossa, kun Kalle ajaa täyden kauden. Evans on erittäinkin riittävä kaveri siihen vierelle, vielä kun about puoliin kisoista on lyödä pisteistä ajamaan Ogierin tapainen multimestari. Mutta Evansin itsensä kannalta maisemanvaihdos vois tehdä hyvää. Hyundaille jos Neuville/Tänak lopettaa mestaruuteen tai sitte M-Sportille nyt kun Fourmaux ja Sesks ovat näyttäneet että Pumalla kerkiää edelleen.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Tarkoitus oli lähteä HYACenter ralliin penkalle, mutta ~50 autoa viivalla niin jätän väliin. Täytynee toki aamusta mennä haistelemaan ideaparkille hieman fiiliksiä.

Tämän päivän shakedownissa Tuukka Kauppinen R5-debyytissä kävi jo vetämässä jonkun pihansuuta uuteen uskoon. Toivottavasti huomenna (ja jyskälässä) tie riittää. (videolla kohdassa ~1:15)


 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21




Rovanperän yariksessa on erikoisväritys Jyväskylän suurajoissa. Tuo väritys on ainakin parempi kuin se yksitoikkoinen musta, mikä on normaalisti.
Edit. Myös Ogierin auto saa erikoiskuosin jyskälään, värinä on sellainen metallinharmaa.


Kalle ja Sebu saivat itse suunnitella teippaukset, mutta oikaistaan sen verran, jos tiimin uutisointiin on luottaminen ja miks ei olisi, on Ogierin auto mattaharmaa. Onhan noi oikeasti piristävä poikkeus värityksiltään.
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kalle ja Sebu saivat itse suunnitella teippaukset, mutta oikaistaan sen verran, jos tiimin uutisointiin on luottaminen ja miks ei olisi, on Ogierin auto mattaharmaa. Onhan noi oikeasti piristävä poikkeus värityksiltään.
Niinpäs onkin mattaharmaa. Musta väritys on hiukan tylsä, niin hyvä että tulee vaihtelua.
Autojen väritykset on musta aika pirun tärkeä osa rallia, ainakin ennen vanhaan. Martini, Castrol, Rothmans, 555, Texaco, Marlboro ja Gulf, niin jokaisesta noista nimistä nostaa mieleen jonkun tietyn auton ja kuskin mieleen historian kisoista.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyundai harkitsee tallin kolmannen auton jakamisen useammalle kuskille lopettamista, mikä tietänee Esupin hommien loppua jos ei vakikuskiksi halua palata.: Hyundai reconsidering third driver policy – DirtFish

No nykyisessä systeemissä ei ainakaan ole ollut järkeä, kahden kuskin kesken taas tuntuma kuitenkin paremmin pysyisi. Fourmaux vaikka ajamaan asfaltit ja hitaat sorakisat ja sitten taas nopeammat ajaisi Mikkelsen tai Lappi. Suninen toki taitaisi pystyä Mikkelsenia paremmin jokaisella alustalla. Sordolle sanoa heippa tai antaa suoraan puolikas kausi ajettavaksi.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Miksi Fouramux vaihtaisi nousussa olevan paikan Fordilla osa-aikaiseen Hyundai keikkaan? Tuo homma voisi tosiaan kahden kuskin välillä vielä toimia. Saas nähdä miten käy. Tuleeko iso ruletti vai pelkästään minimaaliset muutokset 25 vuodelle.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Tuo kolmen kuljettajan pyörittäminen voisia toimia vielä nelosautossa, jossa pyöritettäisiin jotain nuoria lupauksia, jotka sitten ajaisi muuten vaikka Rally2-luokassa. Mutta noin ison porukan pyörittäminen kolmosautossa ei näytä oikein toimivan, koska jokaiselle kuljettajalle tulee liian vähän kisoja ja liian pitkiä taukoja, ja tuo näkyy siinä että on ollut aika paljon hakemista kaikilla kolmosauton kuljettajilla.

Ja muutenkaan tuo Hyundain-kolmikko ei ole minusta ihan parhaalla tavalla roolitettu. Mikkelsen ajaa enimmäkseen asfalttikisoja, vaikka ei ole millään tavalla asfalttispesialisti, eikä parhaimmillaan asfalttialustalla. Lappi sentään on saanut niitä kisoja jotka hänelle sopii, mutta muuten tuon olisi voinut paremminkin roolittaa. Sordo olisi edelleen pätevä kuljettaja ajamaan kolmosautoa, mutta hänellekin pitäisi antaa sitten paljon enemmän kisoja kuin pari-kolme. Lappi-Sordo kolmosautossa olisi ollut ihan hyvä, toisiaan täydentävä pari, mutta Mikkelsenin hankinnan kolmanneksi näen ihan turhana ja enemmän tuon kolmosauton roolia heikentävänä tekijänä.

Toyotalla tuo kolmosauton vuorottelu on onnistunut paremmin ensinnäkin siksi, että siellä vuorottelee kaksi tämän hetken parasta ralliajajaa maailmassa, mutta myös siksi että kumpikin on päässyt ajamaan niin usein että tuntuma on pysynyt hyvänä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi Fouramux vaihtaisi nousussa olevan paikan Fordilla osa-aikaiseen Hyundai keikkaan? Tuo homma voisi tosiaan kahden kuskin välillä vielä toimia. Saas nähdä miten käy. Tuleeko iso ruletti vai pelkästään minimaaliset muutokset 25 vuodelle.

Jos en ihan väärin ymmärtänyt taitaa tällä hetkellä olla "maksukuskina" M-Sportilla, saattaisi se houkutella jos kerrankin ihan rahaa saisi rallia ajamalla.
 

massimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils, FC United of Manchester
Tarvisi vähän tietoa tai mutuilua Jyväskylän rallin kiertäjiltä. Tarkoitus mennä ekaa kertaa omalla autolla seuraamaan pätkää. Laukaan pätkän heti perjantai aamusta, kuinkahan nopeasti P1 täyttyy, mihin aikaan pitäisi olla paikalla? Pitäisi päästä ensimmäisen kierroksen jälkeen lähtemään pätkältä pois, jotta ehtii töihin. Käsittääkseni P1:ltä pääsee lähtemään pois missä vaiheessa tahansa?

Sen verran paljon tullut vettä(lisää tulossa), että peltoparkit voivat olla vähän hankalia joillekin autoille.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Ylen Ralliradiosta tulee näemmä puuttumaan melkoisesti tuttuja ääniä kun Sanna Pirkkalainen(olympialaisissa), Joni Pakarinen(siirtyi Yleltä Radio Keskisuomalaiseen), Ville Pynnönen(kartturina kisassa) ja Jussi Lindroos(?) puuttuvat. Uutuutena Juha Salo toimii asiantuntijana.

E: Myös Aki Laine näyttää vanhasta kaartista puuttuvan.
 
Viimeksi muokattu:

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Ylen Ralliradiosta tulee näemmä puuttumaan melkoisesti tuttuja ääniä kun Sanna Pirkkalainen(olympialaisissa), Joni Pakarinen(siirtyi Yleltä Radio Keskisuomalaiseen), Ville Pynnönen(kartturina kisassa) ja Jussi Lindroos(?) puuttuvat. Uutuutena Juha Salo toimii asiantuntijana.
Tämä on kyllä todella harmi, mutta onneksi sentään on yksi asia mihin voi aina luottaa.

Man behind the voice of Rally Finland - Tony Melville. Mies joka ei esittelyjä paljon kaipaa.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Muutamana vuotena nyt tullut jo käytyä putkeen Jyskälässä, mutta tänä vuonna jää kyllä välistä ihan vaan sarjan paskan tilanteen takia. Katsotaan jos ensi vuonna kiinnostaisi enemmän.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitenkäs porukka veikkaa rallissa käyvän?

Oma veikkaus että Rovanperän pahin uhkaaja on mies itse. Ogier tulee todennäköisesti tuolta lähtöpaikalta ajamaan kova. Lappi on vähän kysymysmerkki myös tuntuu tuskailevan paljon säätöjen ja tuntuman kanssa. Toki sääkin voi omansa tehdä joka auttaisi varsinkin kärkikolmikkoa. Tiedä vaikka jos on kuivaa että tuolla 5 kärjessä olisi 5 Toyotaa avauspäivänä.
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitenkäs porukka veikkaa rallissa käyvän?

Oma veikkaus että Rovanperän pahin uhkaaja on mies itse. Ogier tulee todennäköisesti tuolta lähtöpaikalta ajamaan kova. Lappi on vähän kysymysmerkki myös tuntuu tuskailevan paljon säätöjen ja tuntuman kanssa. Toki sääkin voi omansa tehdä joka auttaisi varsinkin kärkikolmikkoa. Tiedä vaikka jos on kuivaa että tuolla 5 kärjessä olisi 5 Toyotaa avauspäivänä.
Fourmaux voi yllättää ja ajaa podiumille. Ainakin 1 pääluokan kuski vetää lepikkoon. Rovanperä ja Tänak ajaa voitosta. Neuville itkee auraamisesta jo Laukaan jälkeen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Fourmaux voi yllättää ja ajaa podiumille. Ainakin 1 pääluokan kuski vetää lepikkoon. Rovanperä ja Tänak ajaa voitosta. Neuville itkee auraamisesta jo Laukaan jälkeen.

Saa vain nähdä menettääkö Tänäk aikaa toisena autona (sadetta toki voi ainakin osalla erikoiskokeista olla).
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Saa vain nähdä menettääkö Tänäk aikaa toisena autona (sadetta toki voi ainakin osalla erikoiskokeista olla).
Se voi hidastaa menoa, mutta kyllähän huippukuskit pystyy työntää kovaa vaikka joutuisi auraamaan. Se on mikä erottaa huiput hyvistä. Sama hommahan on Neuvillella ollut joka vuosi. Sade kyllä sitoo pölyä tiehen, jolloin auraaminen voi helpottua myös.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös