Mainos

Ralliketju

  • 1 845 540
  • 14 887

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Talli on jo muutenkin taloudellisesti ahtaalla ja sitten ajattavat tällaisia täystuhoja.
Luulisi, että tuohon porukkaan yksi Huttunen mahtuisi. Toki Huttunen on se, joka ei tuo rahaa talliin, joten..

EDIT: Suninen vaihdettu Huttuseksi
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Luulisi, että tuohon porukkaan yksi Suninen mahtuisi. Toki Suninen on se, joka ei tuo rahaa talliin, joten..

Suninenhan lähti Fordilta omasta aloitteestaan, kun ei ollut tallin resursseihin tyytyväinen.

Ja Jouhkin mukaan jatkaa ensi kaudella Huihain Rally2-auton kehittämistä, mutta Jouhki ei sulje pois mahdollisuutta jopa Rally1:n rattiin pääsemisestä.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Suninenhan lähti Fordilta omasta aloitteestaan, kun ei ollut tallin resursseihin tyytyväinen.

Ja Jouhkin mukaan jatkaa ensi kaudella Huihain Rally2-auton kehittämistä, mutta Jouhki ei sulje pois mahdollisuutta jopa Rally1:n rattiin pääsemisestä.

No näin tietysti. Huttusta toki tarkoitin, mutta aivopieru löi näppäimistölle jotain aivan muuta.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kalle minimoi vahingot - 5 pojoa Power Stagelta ja johto tällä hetkellä 72 pistettä.
Karkeasti laskien Tänäkin pitäisi sijoittua loppukaudesta vähintään kolmen sakkiin eikä Kalle saisi saada enää pistettäkään varsinaisista osakilpailusta. Oletuksena on vielä, että molemmat saavat loppukaudesta saman verran Power Stage-pisteitä.

Edit: typoja...
 
Viimeksi muokattu:

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Ei mitään hätää, Kalle vie mestaruuden. Tällä kertaa osui tilastotappio.

Solberg pitkästä aikaa hyvä suoritus. Neuville vetäisi melkoisen mokan ja Ford ihan sysipaska kokonaisuus taas. Tänäk oli ihan älyttömässä vauhdissa ja mitä tarkeinta pysyi tiellä.
 
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Toyotalla on kyllä hyvät kuljettajat. Lämmittää jotenkin mieltä tuo Katsutan tekeminen. Ei ole ehkä nopeimpia kuljettajia, mutta tekee hyvää työtä kisasta toiseen ja pisteitä tulee tasaiseen tahtiin.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Fordin kuskit (kaikki paitsi Loeb) olleet kauden suurimpia pettymyksiä. Kenkää kaikille muille.
Kuten aiemmin jo todettiin, Breen ei ole "kestänyt" Fordin ykköskuskin statusta ja sen tuomaa painetta. Aiemmat hyvät tulokset tulivat osa-aikaisena tallikuskina, jolloin menestymisen painetta ei nyky mittakaavassa ollut. Tallille ja ehkä Breenillekin riitti, kun hän paikkasi tallin kolmantena kuskina kärkikuskien epäonnistumisia tuomalla auton maaliin, välillä hyvilläkin sijoilla, kuten Lappi Toyotalla nyt.
Muut Fordin kuskit ovat aika surkuhupaisia ja kalliita täytemiehiä, joskin kantanevat rahaa M-Sportille sen verran, että voivat jatkaa harrastamista.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Kalle minimoi vahingot - 5 pojoa Power Stagelta ja johto tällä hetkellä 72 pistettä.
Karkeasti laskien Tänäkin pitäisi sijoittua loppukaudesta vähintään kolmen sakkiin eikä Kalle saisi saada enää pistettäkään varsinaisista osakilpailusta. Oletuksena on vielä, että molemmat saavat loppukaudesta saman verran Power Stage-pisteitä.

Edit: typoja...

Toiseksi pitää Tänakin tulla joka kilpailussa, jos Kalle jää nollille. Silloin ollaan tasapisteissä. Toisesta sijasta saa 18 pistettä, ja 72÷4=18. Ja Powerin pisteet sitten vielä eri asia.

Maailmanmestaruus ei vielä varmistunut, mutta todennäköistä se on edelleen. Seuraava on Kreikassa, missä taas auraaja kärsii paljon. Joku sellanen Sardiniamainen vitossija olis kova.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Toiseksi pitää Tänakin tulla joka kilpailussa, jos Kalle jää nollille. Silloin ollaan tasapisteissä. Toisesta sijasta saa 18 pistettä, ja 72÷4=18. Ja Powerin pisteet sitten vielä eri asia.

Maailmanmestaruus ei vielä varmistunut, mutta todennäköistä se on edelleen. Seuraava on Kreikassa, missä taas auraaja kärsii paljon. Joku sellanen Sardiniamainen vitossija olis kova.
Eikunjoo... Toiseksipa tietenkin! Kuinkas minä nyt noin? Laskin oikein, mutta jotenkin tuo 18 pistettä vääntyi kolmossijan pisteiksi.
No, eipä tuossa Kallella ole varsinaista "hätää", kaikki on omissa käsissä, mutta ajettava on edelleen omalla tasollaan, jotta mestaruus heltiää.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat

Lisää vettä myllyyn Tänakin ensi kauden ajopaikan suhteen.
Tänakia riepoo tietysti autossa olleet lukuisat ongelmat, jotka ovat pilanneet (alku-)kauden ja vieneet käytännössä mahdollisuuden voittaa mestaruus, olletikin, kuten olemme nähneet, autolla voi voittaa kisoja kaiken toimiessa.
Niin ikään hän ei ole tallin kiistaton ykköskuski, vaan joutuu jakamaan statusta Nevillen kanssa eikä näin ollen voi luottaa siihen, että tiukassa paikassa juuri hän saisi etua tallimääräyksillä.
Lisäksi Hyndain tallin organisaatio on epävarmalla pohjalla, kun sillä ei ole edelleenkään edes päätoimista tallipäällikkö Adamon lähdettyä ja muutenkin tallin tulevaisuus on hämärän peitossa. Ei olisi mikään ihme, jos Hyndain tekisi "sitikat", ja lopettaisi homman yht'äkkiä, kun sarjaan osallistuminen ei tuota tarpeeksi menestystä ja positiivista mainosta merkille, ei ainakaan panostuksen nähden.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Tänakia riepoo tietysti autossa olleet lukuisat ongelmat, jotka ovat pilanneet (alku-)kauden ja vieneet käytännössä mahdollisuuden voittaa mestaruus, olletikin, kuten olemme nähneet, autolla voi voittaa kisoja kaiken toimiessa.
Niin ikään hän ei ole tallin kiistaton ykköskuski, vaan joutuu jakamaan statusta Nevillen kanssa eikä näin ollen voi luottaa siihen, että tiukassa paikassa juuri hän saisi etua tallimääräyksillä.
Lisäksi Hyndain tallin organisaatio on epävarmalla pohjalla, kun sillä ei ole edelleenkään edes päätoimista tallipäällikkö Adamon lähdettyä ja muutenkin tallin tulevaisuus on hämärän peitossa. Ei olisi mikään ihme, jos Hyndain tekisi "sitikat", ja lopettaisi homman yht'äkkiä, kun sarjaan osallistuminen ei tuota tarpeeksi menestystä ja positiivista mainosta merkille, ei ainakaan panostuksen nähden.

Sinällään tietysti tuo liike vaikuttaa idioottimaiselta kun Hyundai on nyt Tänakin käsissä ruvennut voittamaan, Ford kun samaan aikaan on selkeästi ruvennut jäämään kehitystyössä kilpakumppaneistaan. Mutta heittihän Tänak/Märtin-duo pari maailmanmestaruutta pois käsistään edelliselläkin tallisiirrolla.

Itse kun veikkaan että Tänakin "itkuissa" on taustalla myös se että nykyisillä keskilukottomilla(ja muiden lukkojen osalta rajoitetummilla) autoilla hän ei ole täysin mukavuusalueellaan ajotyylinsä suhteen, vaikka lahjakkaana kuskina onkin asiaan sopeutunut. Todennäköisesti tallin vaihto ei korjaa tuota asiaa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.

Lisää vettä myllyyn Tänakin ensi kauden ajopaikan suhteen.
Maailmassa on nyt neljä kovaa, jotka ajavat paljon ja pystyvät voittamaan ralleja; Rovanperä, Evans, Neuville ja Tänak. Jonkun heistä pitäisi siirtyä Fordille, jotta sarjan mielenkiintokin säilyy.

Joo, on myös Lappi, mutta hän on nyt ajanut aika vähän. Riittääkö sittenkään vauhti kaikilla alustoilla ajamaan voitosta?

Toyotalla Kalle, Elfin ja Takamoto.
Hyundailla Neuville, Lappi ja Solberg
Fordilla Tänak, Breen ja ranskan pojat.

Suomalaisista muista kuskeista Sunisen ja Huttusen tie on maksimissaan Rally2-autossa. Pajarin myös pari seuraavaa vuotta. Sitten jos Pajarin kehitys kehittyy suotuisasti, niin ei kun R1-autoon.
 

Sambody

Jäsen

Dirtfish jutustelee, että entisestä Lotuksen ja McLarenin tiimipomosta olisi tulossa uusi Hyundain rallitallin johtaja. Yllättävän suoraan Tänak oli ilmoittanut ettei Moncet ole oikea mies johtamaan tallia.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Toyotalla Kalle, Elfin ja Takamoto.
Hyundailla Neuville, Lappi ja Solberg
Fordilla Tänak, Breen ja ranskan pojat.

Lappi taitanee jatkaa Toyotalla, ainakin mitä viime aikojen puheista on saanut aistia. Se on sitten jännä nähdä kenet Hyundai haalisi Tänakin tilalle, mikäli Ott Fordille siirtyy.

Haluaako sitten Evans vielä jatkaa Toyotalla Kallen varjossa vai olisiko Huihai mahdollisesti Evansin perässä. Entä sitten Suninen, kun Jouhkikin jätti takaportin auki Teemun Rally1-pestille?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat

Dirtfish jutustelee, että entisestä Lotuksen ja McLarenin tiimipomosta olisi tulossa uusi Hyundain rallitallin johtaja. Yllättävän suoraan Tänak oli ilmoittanut ettei Moncet ole oikea mies johtamaan tallia.
En tiedä, onko hirveästi Nevillelle (tai muutenkaan) merkitystä, mutta Boullierilla ranskalaisena on ainakin yhteinen kieli Thierryn kanssa. Yleensä ranskalaiset jos kutka tunnetaan hyvin nurkkapatrioottisina, joten mahdollisesti Nevillelle on tuosta etua, vaikka onkin naapurimaa Belgiasta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toyotalla Kalle, Elfin ja Takamoto.
Hyundailla Neuville, Lappi ja Solberg
Fordilla Tänak, Breen ja ranskan pojat.

Vedetään päivän lottorivi
Toyota: Rovanperä, Lappi, Katsuta(/ogier)+ (Solberg nelosautoon "katsutan" ohjelmalla)
Hyundai: Neuville, Evans, Suninen/Sordo
Ford: Tänäk, Breen, (Loeb) ja maksukuskit joihin toivottavasti myös Huttunen sisältyisi.

Jotain tämmöistän niin mielenkiinto voisi olla tasapainossa. Se sitten onko esimerkiksi myös Evansilla jo monivuotinen sopimus pohjalla että tapahtuuko isoja siirtoja vai enemmän pieniä Sunisen, Mikkelsenin ja Katsutan ympärillä.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Toyota: Rovanperä, Lappi, Katsuta(/ogier)+ (Solberg nelosautoon "katsutan" ohjelmalla)
Hyundai: Neuville, Evans, Suninen/Sordo
Ford: Tänäk, Breen, (Loeb) ja maksukuskit joihin toivottavasti myös Huttunen sisältyisi.
Käsittääkseni Toyotan nelosauto on osa japanilaisten kuljettajaohjelmaa, johon Katsuta on kuulunut jo pitkään ja veikkaan, jos Katsuta siirtyisi Toyotan varsinaiseksi tehdaskuskiksi, niin nelosautoa ei enää välttämättä ajateta.
Jos Tänäk siirtyy Fordille, niin voi olla, että Breenin toinen vuosi sopimuksesta jää käyttämättä. M-Sportiltahan kerrottiin jo äskettäin, että Breenin jatko on jo muutenkin epävarmaa viime aikaisten esitysten johdosta.

– Me teimme Craigin kanssa kaksivuotisen sopimuksen, mutta tällaiset suoritukset tekevät siitä aika hankalan toteuttaa. Meidän pitäisi pystyä näyttämään yhteistyökumppaneille ja sponsoreille, että olemme menossa eteenpäin, Millener sanoo Belfast Telegraph -lehden sivuilla.

Millenerin mukaan Breenillä on nyt neljä kisaa aikaa näyttää, mihin hän pystyy. Ennusmerkit eivät ole lupaavat, mutta jotenkin irlantilaisen on vain saatava päänuppinsa kasaan painetaakan alla.

– Craig haluaa epätoivoisesti näyttää, mihin hän pystyy. Loppukauden hän voi ajaa täysin puhtaalta pöydältä, sillä hänellä on vielä neljä kisaa aikaa suoriutua hyvin. Siihen hänen on keskityttävä, Millener paaluttaa.

Ja mitä Fordin maksukuskeihin tulee, niin Huttunen tuskin niihin kuuluu, kuin korkeintaan jonkun yksittäisen rallin tiimoilta.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Käsittääkseni Toyotan nelosauto on osa japanilaisten kuljettajaohjelmaa, johon Katsuta on kuulunut jo pitkään ja veikkaan, jos Katsuta siirtyisi Toyotan varsinaiseksi tehdaskuskiksi, niin nelosautoa ei enää välttämättä ajateta.

Ja tästä kuljettajaohjelmastahan on nyt jo menossa uusi "luokka", jota mentoroivat Mikko Hirvonen ja Juho Hänninen, käsittääkseni.
Mutta meneehän siinä varmaan muutama vuosi helposti ennenkuin näitä ratinkääntäjiä WRC:n tai Rally1:sen ratissa nähdään

Nämä kaikki kolme kuskia ajavat tulevana viikonloppuna Mikkelin SM-rallissa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Käsittääkseni Toyotan nelosauto on osa japanilaisten kuljettajaohjelmaa, johon Katsuta on kuulunut jo pitkään ja veikkaan, jos Katsuta siirtyisi Toyotan varsinaiseksi tehdaskuskiksi, niin nelosautoa ei enää välttämättä ajateta.
Jos Tänäk siirtyy Fordille, niin voi olla, että Breenin toinen vuosi sopimuksesta jää käyttämättä. M-Sportiltahan kerrottiin jo äskettäin, että Breenin jatko on jo muutenkin epävarmaa viime aikaisten esitysten johdosta.

– Me teimme Craigin kanssa kaksivuotisen sopimuksen, mutta tällaiset suoritukset tekevät siitä aika hankalan toteuttaa. Meidän pitäisi pystyä näyttämään yhteistyökumppaneille ja sponsoreille, että olemme menossa eteenpäin, Millener sanoo Belfast Telegraph -lehden sivuilla.

Millenerin mukaan Breenillä on nyt neljä kisaa aikaa näyttää, mihin hän pystyy. Ennusmerkit eivät ole lupaavat, mutta jotenkin irlantilaisen on vain saatava päänuppinsa kasaan painetaakan alla.

– Craig haluaa epätoivoisesti näyttää, mihin hän pystyy. Loppukauden hän voi ajaa täysin puhtaalta pöydältä, sillä hänellä on vielä neljä kisaa aikaa suoriutua hyvin. Siihen hänen on keskityttävä, Millener paaluttaa.

Ja mitä Fordin maksukuskeihin tulee, niin Huttunen tuskin niihin kuuluu, kuin korkeintaan jonkun yksittäisen rallin tiimoilta.
Tuommoiset jutut Fordin tallipäälliköltä kyllä jo pohjustavat jonkun huippukuskin (Tänak) siirtymistä heidän leipiinsä. Siinä ei muuten jää semminkään näytettävää yhteistyökumppaneille, jos siellä Greensmihin ja Fourmaux'n tasoiset kaverit yrittävät pysytellä kaidalla polulla minuutteja R1-kuskien perässä.
M-Sport joutuu latomaan dinaaria tiskiin pikkuisen eri määriä kuin nyt, jos Tänakin saavat talliinsa ja samalla se merkitsee, ettei mitään "hyväntekeväisyyttä" harjoiteta, vaan loppujen kuskien on tuotava omat eväänsä mukanaan, jos mielii ajaa => Huttunen saa edelleen ajella paskalla R2-Fiestallaan ihmetellen busineksen kovuutta, joten Bossen kannattaa juosta vast'edes muiden kuin Wilsonin perässä.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Ja tästä kuljettajaohjelmastahan on nyt jo menossa uusi "luokka", jota mentoroivat Mikko Hirvonen ja Juho Hänninen, käsittääkseni.
Mutta meneehän siinä varmaan muutama vuosi helposti ennenkuin näitä ratinkääntäjiä WRC:n tai Rally1:sen ratissa nähdään
Juurikin näin, ja sehän voi olla, ettei heistä aja kukaan Rally1-autolla koskaan, riippuu siitä, miten kukin heistä kehittyy. Joka tapauksesta siihen menee aikaa, jos joku heistä nostetaan neljänteen autoon ja voi olla, että neljättä autoa ei ajateta välillä lainkaan?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Käsittääkseni Toyotan nelosauto on osa japanilaisten kuljettajaohjelmaa, johon Katsuta on kuulunut jo pitkään ja veikkaan, jos Katsuta siirtyisi Toyotan varsinaiseksi tehdaskuskiksi, niin nelosautoa ei enää välttämättä ajateta.
Jos Tänäk siirtyy Fordille, niin voi olla, että Breenin toinen vuosi sopimuksesta jää käyttämättä. M-Sportiltahan kerrottiin jo äskettäin, että Breenin jatko on jo muutenkin epävarmaa viime aikaisten esitysten johdosta.

Sillä esimerkiksi itse Solbergia pohdin tuohon nelosautoon jos Toyota lyö rahoituksen jäihin Katsutan osalta ja siirtyisi lähemmäksi "asiakastallia". Taustajoukoilla ilmeisesti rahaa ja Toyotan rennompi ilmapiiri saattaisi nuorelle kuskille sopia. Jos Hyundailla olisi kunnollinen tallipäälikkö olisi Solberg todennäköisesti heitetty syrjään tai ainakin kolmen ajavan joukosta pois. Joskin myös Solbergilla ensikaudesta sopimus että tuskin, mutta kyllähän tässä varmasti lähtee tietty ketjureaktio jos Tänäk siirtyy M-Sportille, jos ei niin tuolileikki sitten vuosi eteenpäin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös