Sanotaan vaikka näin, että on tietysti sinänsä hienoa nähdä millä tavalla Kalle on noussut ylimmän sarjan ylimmälle huipulle.
Rallia tuli katsottua ja seurattua jo pikkutyttönä, kun isä-Rovanperä oli mukana, ja sitten sellaisen suvantovaiheen jälkeen ralli löytyi ja alkoi kiinnostaa uudelleen ja vielä paljon enemmän.
Olen kuitenkin jo vuosia ollut Team Hyundai eikä sitä mikään muuta (paitsi merkin vetäytyminen koko sarjasta, mikä on ajoittain tuntunut ihan mahdolliselta skenaariolta, tämä jättäisi minut neutraalin katselijan osaan).
2019 ja 2020 merkkimestaruudet ja siinä ohessa Tänakin kohusiirto Toyotalta Hyundaille. Suunta näytti hyvältä, joskin lähestynyt hybridisiirtymä nostatti (aiheesta) monenlaisia kysymyksiä.
Andrea Adamo jakoi tallipäällikkönä mielipiteitä, itse kyllä tykkäsin miehen tyylistä ja asenteesta.
Nyt tuntuu että tiimi on vähän tuuliajolla, Adamo lähti jo hyvän aikaa sitten eikä puikoissa ole vieläkään uutta vakinaista tallipäällikköä. Hybridiaikaan lähdettiin vähän takamatkalta eikä se nyt sitten ole mitenkään putkeen mennyt.
Voin kuvitella, että Tänak on voinut jokusen kerran katua siirtoaan ja saa nähdä mitä nyt sitten lopulta ensi kautta ajatellen tapahtuu.
Olen sinänsä Ottista ja tämän jäyhästä ja kuivan huumorin sävyttämästä tyylistä tykännyt, ja onhan mies kiistatta huippukuski, mutta nyt näiden kahden viimeisen voiton kohdalla on särähtänyt korvaan se miten kiitosta ei ole voiton hetkellä lähtenyt kenellekään tallin sisällä. Ei mekaanikoille, ei kenellekään. Voin toki ylitulkita tilannetta enkä voi tietää mikä on tilanne tallin sisällä, mutta vähän oudolta tämä on joka tapauksessa vaikuttanut (yhdistettynä jatkuvaan autoon kohdistuvaan kritiikkiin rallien aikana).
Huhuja on nyt jos jonkinlaista: Jos Tänak vaihtaa maisemaa ja Breen työnnetään ulos Fordilta, näkisin mielelläni Craigin jälleen Hyundain ratissa. Toki käypiä vaihtoehtoja on muitakin.
Olen myös sitä mieltä, että nuoren Solbergin olisi hyvä koota ja hakea itseään luokkaa alempana.
Kuten täällä on todettu, talleja kaivattaisiin mukaan enemmän jotta kaikki paikan ansaitsevat kuskit mahtuisivat sarjaan ja saataisiin enemmän kilpailua. Tuskin kuitenkaan on ihan heti tapahtumassa.
Kausi 2022 alkaa olla jo taputeltu, mutta josko ensi kausi toisi mukanaan jotain uutta mielenkiintoa...?
(Muokattu / Näpyttelyvirhe)