Mainos

Ralliketju

  • 1 862 721
  • 14 985

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kunhan nyt muokkaisivat niin, että yleiskilpailun voittaja saa kaikissa tapauksissa eniten pisteitä, kuten 2023 ja sitä ennen.

Tuo ainakin olisi hyvä alku. Tosin nyt selkeästi myös heikkoutta se että jaetaan ehdolliset pisteet jolloin lauantaina ei kannata monessa rallissa enää ajaa täyttä vaan säästellä autoa (ja renkaita). Sunnuntaina pisteiden osuus aivan liian iso vaikka voittaja saisikin jatkossa eniten pisteitä ja aivan liian sekava systeemi kaikkineen ehdollisineen ja sunnuntain omine pisteineen.

Eli pitäisikö sitten enemmän muuttaa siihen suuntaan että vaikka jokaisen täyden päivän top 3 (3-2-1) saisi pisteitä ja sitten kokonaistilanteesta normaalisti pisteitä. Torstain yleisöerikoiskokeen nopein saisi yhden pisteen ja power normaalisti. Vaihtoehtoisesti kaksi kisaa eli normi kisa ja sitten sunnuntain sprintti putkeen uutena kisana.
 

Sambody

Jäsen
Sehän oli sitten mahtava alku Chilessä. Neuville, Tänak ja Ogier pääsivät läpi. Näistä Tänak ja Ogier maalihaastattelussa lähinnä turpa kiinni, koska protestoivat Ogierin saamaa ehdollista sakkoa vastaan. Sen jälkeen pätkä poikki katsoja turvallisuuden takia ja loput autokunnat siirtymä moodissa nuotteja tarkastelemaan pätkän läpi.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Ykkös pätkän pääsi sitten 3 autoa rallia ajaen maaliin, kun pätkä keskeytettiin. Syynä ilmeisesti yleisön perseily, näin ainakin studiosta kommentoivat.
 
Suosikkijoukkue
Joensuulaispelaajien edustamat joukkueet
Ykkös pätkän pääsi sitten 3 autoa rallia ajaen maaliin, kun pätkä keskeytettiin. Syynä ilmeisesti yleisön perseily, näin ainakin studiosta kommentoivat.
Juurikin näin, just ennen eka pätkän starttia kaverin kanssa mietiskeltiin, kun jo kilpailun alkuseremonioissa oli pirusti porukkaa, niin mitenhän pätkät sujuvat?
 

p_3ksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL, Jukurit
Pajarilta hyvä veto toisella pätkällä, toivottavasti vauhtia riittää läpi rallin. Lapin tilanne melko turhauttava, pitäisi antaa näyttöjä, että vauhtia riittää mutta samalla pitäisi vain tuoda auto maaliin ja tiimille pisteitä, riskikerroin keskeytykselle toki nousee jos saisi painaa limitillä. Jännä nähdä, jatkaako Ogier ja Tänak jatkossakin yhtä puheliaalla linjalla erikoiskokeen jälkeen mitä tuon kakkospätkän jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Joensuulaispelaajien edustamat joukkueet
Pajarilta hyvä veto toisella pätkällä,
Ja Evansilla totuttuun nähden hyvä suoritus ja viime ralleissa vaisusti ajanut Gryazin veti myös hyvin.
Lapin tilanne melko turhauttava, pitäisi antaa näyttöjä, että vauhtia riittää mutta samalla pitäisi vain tuoda auto maaliin
Lappi taitaa olla kyllä jo sellaisessa tilanteessa uransa suhteen, ettei tarvitse antaa enää näyttöjä.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pajarilta hyvä veto toisella pätkällä, toivottavasti vauhtia riittää läpi rallin. Lapin tilanne melko turhauttava, pitäisi antaa näyttöjä, että vauhtia riittää mutta samalla pitäisi vain tuoda auto maaliin ja tiimille pisteitä, riskikerroin keskeytykselle toki nousee jos saisi painaa limitillä. Jännä nähdä, jatkaako Ogier ja Tänak jatkossakin yhtä puheliaalla linjalla erikoiskokeen jälkeen mitä tuon kakkospätkän jälkeen.
Lapilla on tallimääräys ajaa hiljaa ja varmasti maaliin...
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Näistä yleisön perseilyistä voisi kyllä alkaa sanktioimaan kisajärjestäjiä rajummin. Se yleisö on kuitenkin heidän vastuullaan. Yhden pätkän peruminen menisi vielä varoituksella ja rahallisella sakolla, mutta seuraavasta pistettäisiin kisan järjestämisoikeus jäähylle vaikkapa vuodeksi. Ja sen jälkeen jokaisesta peruutuksesta ja yleisön aiheuttamasta ongelmasta muutama vuosi lisää kakkua.

Kisajärjestäjän pitäisi vaan viestiä tämä sitten yleisölle, että jos haluavat MM-rallia seurata jatkossakin, on noudatettava järjestäjän ohjeita ja pysyttävä niillä paikoilla jotka on turvalliseksi määritelty.

Sarjaan on halukkaita järjestäjiä ympäri maailmaa enemmän kuin on kalenterissa tilaa, joten ne saisi järjestää kisoja joilta se järjestäminen ja yleisön kontrollointi sujuu.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Lapilla on tallimääräys ajaa hiljaa ja varmasti maaliin...
Ei kovin vakuuttavalta näyttänyt Esupin suoritus kahden ajetun pätkän perusteella.

Olen aiemminkin kirjoittanut ja sama vielä uudestaan; EP ajaa liian vähän. Ei pysty ajamaan sillä nopeudella, joka tuolla tasolla vaaditaan. Rutiini puuttuu.
 
Suosikkijoukkue
Joensuulaispelaajien edustamat joukkueet
Kolmantena oleva Pajari on ajanut hienosti, mutta kyllähän eka lenkin suurin yllättäjä on neljäntenä kurvaileva Munster. Saa nähdä pääseekö sijalla 31 oleva, autoansa sekä renkaitansa telonut Sesks ajettua 150km siirtymän huoltoon, siinä on omat haasteensa ajaa kolmella renkaalla ja pitää myös koittaa samalla vältellä poliiseja.
Olen aiemminkin kirjoittanut ja sama vielä uudestaan; EP ajaa liian vähän. Ei pysty ajamaan sillä nopeudella, joka tuolla tasolla vaaditaan. Rutiini puuttuu.
Näinhän se on ja tähän tilanteeseen on tultu ainakin osin, kun uran varrella ei ole ollut tarpeeksi suoritusvarmuutta suhteessa vauhtiin. Toivotaan, että saa ajettua kuitenkin nyt hyvän kisan, varsinkin jos kyseessä on jäähyväiskisa rallin pääluokassa?
Jännä nähdä, jatkaako Ogier ja Tänak jatkossakin yhtä puheliaalla linjalla erikoiskokeen jälkeen mitä tuon kakkospätkän jälkeen.
On kyllä noloa, kun FIA yrittää määräillä ja uhkailla, mitä kuljettajat saavat sanoa ja, mitä ei, varsinkin jos FIA:n toimijoita tai toimintaa ihan syystäkin kritisoidaan. Tästä syystä on ihan oikein, jos kuljettajat osoittavat mieltään FIA:n alaisissa eri sarjoissa.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
FIA:n toiminta on minusta mennyt koko ajan alaspäin bin Sulayemin puheenjohtajakaudella. Erityisesti sananvapauden suhteen. Ei ole oikein mikäli kaikki kritiikki yritetään vaientaa, koska kritisoimisen aihetta noissa säännöissä ja FIA:n toiminnassa usein on.
 

Sambody

Jäsen
Olipa Lapilta kyllä huono aamu. Ihan mummoa kirkkoon tuli. Toivottavasti syynä tallimääräys sillä muuten oli kyllä surkeaa vauhdillisesti. Kalle ei ole tyytyväinen, mutta sentään kärjen kanssa lähes yhtä kyytiä. Pajari kelpo aamupäivä. Toivottavasti tuolla tasolla suorittaminen kestää koko kisan. Vähän jännittää, että kasvaako nälkä syödessä, kun tuolla ajolla tuli jo noinkin lähelle kärkeä.
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Ehkä ihan hyvä, että rengastoimittaja vaihtuu. Eihän nyt oikeasti pakasta otettu rengas voi suoralla kuoria pintaa noin 15km kovan ajon jälkeen.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Missä on “Kalle”? Pitäisköhän keskittyä olennaiseen ja unohtaa driftaukset etc. ja keskittyä siihen missä on paras..? Helppo sanoa kotisohvalta, mutta Sebin Toyota kulkee, eli ei pitäisi olla autosta kiinni. Epätyypillistä Kallea lienee syy mikä hyvänsä...
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Missä on “Kalle”? Pitäisköhän keskittyä olennaiseen ja unohtaa driftaukset etc. ja keskittyä siihen missä on paras..? Helppo sanoa kotisohvalta, mutta Sebin Toyota kulkee, eli ei pitäisi olla autosta kiinni. Epätyypillistä Kallea lienee syy mikä hyvänsä...
Eiköhän nuo jokainen oo säätänyt autonsa itseään varten ja nyt kalle sanoi että tällä hetkellä hänen autonsa säädöt eivät sovi tuonne kunnolla. Kovempaakin voisi kuulema tulla, mutta sitten tulee virheitä.

Silti ero kärkeen vain vaivaiset 7,1 sekuntia. Se kertonee kaiken Kallesta. Kaikki muut olisivat tuolla valittamisella jääneet jo puolen minuutin päähän.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Eiköhän nuo jokainen oo säätänyt autonsa itseään varten ja nyt kalle sanoi että tällä hetkellä hänen autonsa säädöt eivät sovi tuonne kunnolla. Kovempaakin voisi kuulema tulla, mutta sitten tulee virheitä.

Näin se varmaan on. Olen vaan antanut itselleni kertoa, että Kalle olisi just sitä parhaimmistoa säätämään auton käteen sopivaksi.. Mutta joo, kova laji ja marginaalit pieniä! Munster just nyt 0.1 EK:lla perässä 5.6 km splitissä, niin jotain...??
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Näin se varmaan on. Olen vaan antanut itselleni kertoa, että Kalle olisi just sitä parhaimmistoa säätämään auton käteen sopivaksi.. Mutta joo, kova laji ja marginaalit pieniä! Munster just nyt 0.1 EK:lla perässä 5.6 km splitissä, niin jotain...??
Tuo kertoo mielestäni siitä, että nyt on osunut Munsterilla säädöt kohdilleen. Yleensä ei tule noin hyvää kyytiä kuin mitä tänään on tullut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Risa

Sambody

Jäsen
Munsterilta ainakin Rally1 uransa paras päivä sitten Chilessä. Joutui viimeisellä ek:lla toki nöyrtymään Kallelle ja Pajarille, mutta silti ei ikinä ole ollut noin lähellä kilpailun kärkivauhteja kuin tänään. Fourmaux olisi myös ilman teknisistä ongelmista johtuvaa aikarangaistusta vain sekunnin päässä kärjestä, mutta ei voi mitään.

Huomenna sitten ilmeisesti varsin eri luonteisille teille, jotka myös ovat rankempia renkaille. Siellä voi tänään autojensa kanssa painineet olla paremmassa iskussa ja erot ovat kyllä kärki viisikossa varsin pienet. Katsotaan nyt onko siellä tiedossa vielä rengas peliä. Tänään oli ainakin varsin selvää, että pehmeillä läpi päivän.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Risa

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Tuo kertoo mielestäni siitä, että nyt on osunut Munsterilla säädöt kohdilleen. Yleensä ei tule noin hyvää kyytiä kuin mitä tänään on tullut.

Jep, Ford vetää uskomattoman hyvin; Fourmaux & Munster!

Edit: Mikä tekee todella hyvää näin suppealle sarjalle!
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Silti ero kärkeen vain vaivaiset 7,1 sekuntia. Se kertonee kaiken Kallesta. Kaikki muut olisivat tuolla valittamisella jääneet jo puolen minuutin päähän.
Lasketaan tuohon vielä se ajovirhe, mistä tuli muutama sekunti. On ennenkin Kalle ollut pe hieman hukassa, mutta la aamuna tulee se nykäisy.

Pajarilta hieno päivä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös