Niin, ja kuljettajan panos auton kehitystyössä on kuitenkin sitten hieman rajallinen. Eli kuljettaja pystyy kyllä antamaan palautetta ja kehitystoiveita, mihin suuntaan autoa pitäisi muuttaa ja mitä sille mahdollisesti pitäisi tehdä, mutta loppujen lopuksi se on sitten tallin resursseista ja osaamisesta kiinni, miten nuo saadaan siirrettyä käytäntöön. Koska Fordin tuki on lähes olematonta, ja M-Sportin taloudelliset resurssit on hyvin rajalliset, niin välttämättä kaikkia haluttuja muutoksia ei vaan pystytä toteuttamaan ja auto on koko ajan joku kompromissin kompromissi. Tai toimii melko hyvin yhdellä ajotyylillä mutta ei lainkaan toisella.
Silläkin voi olla merkitystä auton kehitystyössä, että M-Sportilla on ollut paljon vaihtelua kuljettajissa. Siinä missä Toyotalla koko kuljettajanelikko ajaa nyt jo neljättä kautta tallissa ja Hyundailla Neuville ja Sordo ajaa kymmenettä kautta tallissa, niin Fordilla on ollut muutaman viime kauden aikana varmaan kymmenkunta tehdaskuljettajan statuksella olevaa kuljettajaa, ja käytännössä viime vuosien aikana kukaan ei ole ajanut Fordilla paria kautta pidempään. Vaikka testikuljettaja on ollut pitkään sama, niin jokainen kuljettaja haluaa kuitenkin omat säätönsä ja viilauksensa, ja jos jokainen haluaa vähän eri asioita, niin se voi tehdä kehitystyöstä vähän epäjohdonmukaista.