Mainos

Ralliketju

  • 1 863 447
  • 14 995

Escapist

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
Jos Lappi saa hybridin kuntoon niin voi painaa melko hurjia aikoja kun ilmankin aika oli siedettävä. Suniselta mahtava alku, ei enempää voi tuolla kokemuksella vaatia. Kalle tekee minkä pystyy tuolta lähtöpaikalta. Vähän luulen ettei Tänak maaliin asti tuolla riskinotolla selviä, tai jos selviääkin niin podium on ihan mahdollinen. Sen verran kova isku päällä virolaisella.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Lapilla teknisiä ja muuta suomalaiset päivän ekalla vielä unessa? Roviksen ei tarvitse tietenkään ottaa mitään riskejä, mutta on mielenkiintoista nähdä miten tilanteet tästä lähtevät kehittymään?
 

TJ MACKEY

Jäsen
Suomalaiset ekalla pätkällä unessa, molemmissa luokissa. Palstan suosikki- kuski Neuville oli pirun hyvä ja pääsi ainakin allekirjoittaneen täysin yllättämään. Mikäli Ottilla ei olisi tuota 5 min. rankkua, niin tilanne olisi suomalaisittain erittäin huolestuttava. Nyt pitää herätä.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Tuli pudottavaan hyppyyn liian kovaa, aika ilkeästi töksähti jontkan pohjalle. Eiköhän ne siirtymällä saa hybridiyksikön resetoitua takaisin toimintaan.

Eivät ilmeisesti saa ilman Hybridiyksikön valmistajan väkeä. Lappi EK3:n lähtöön myöhässä, eli tuosta tulee rangaistussekunteja vielä kaupan päälle.
 
Suosikkijoukkue
Joensuulaispelaajien edustamat joukkueet
Eivät ilmeisesti saa ilman Hybridiyksikön valmistajan väkeä. Lappi EK3:n lähtöön myöhässä, eli tuosta tulee rangaistussekunteja vielä kaupan päälle.
Harmi homma tuo hybridin temppuilu, mutta toisaalta täysin turhan kova hyppy, oma moka, kuten totesi itsekin. Tuo myöhästyminen ei pidä paikkaansa, pätkä alkoi myöhässä.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eivät ilmeisesti saa ilman Hybridiyksikön valmistajan väkeä. Lappi EK3:n lähtöön myöhässä, eli tuosta tulee rangaistussekunteja vielä kaupan päälle.
Ilmeisesti järjestäjän moka tuo eli ei ole tulossa aateeta EP:lle...

Jep. Nyt at pois tulosista...
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Suomalaiset ekalla pätkällä unessa, molemmissa luokissa. Palstan suosikki- kuski Neuville oli pirun hyvä ja pääsi ainakin allekirjoittaneen täysin yllättämään. Mikäli Ottilla ei olisi tuota 5 min. rankkua, niin tilanne olisi suomalaisittain erittäin huolestuttava. Nyt pitää herätä.
Sinällään turha spekuloidakaan tällä, kun Tänak on niin eri tilanteessa että pystyy lasettamaan periaatteessa ilman mitään paineita ja ihan maksimiriskillä. Nyt kannattaa vaan vertailla niihin, jotka ajavat kisan voitosta. Vaikka Lappi tullut jo reilut puolitoista pätkää ilman hybridiä, niin ei eroa kuitenkaan ole kuin 10,4 sekuntia Neuvilleen ja 2,5 sekuntia edellä ajavaan Evansiin. Kalle 3,9 sekuntia kärjestä vaikka joutuu auraamaan.

Neuville avannut kyllä yllättävän hyvin, mutta katsotaan miten vauhti riittää pitkässä juoksussa. Ei tässä minusta vielä mitään huolestuttavaa ole. Suninenkin tullut lähtökohdat huomioon ottaen hyvin ja on ihan hyvin sekä Katsutan että Loubet'n edellä. Nuo kaksi ovat ne, joihin Sunisen vauhtia kannattaa ensimmäiseksi verrata.
 
Suosikkijoukkue
Joensuulaispelaajien edustamat joukkueet
Suomalaiset ekalla pätkällä unessa, molemmissa luokissa.
Kyllähän Kalle ajaa hyvin, mutta lähtöpaikasta johtuen antaa tasoitusta jonkin verran. Lappi taas hyppäsi autonsa rikki ja Suninen suorittaa ihan hyvin. Rally2 puolella suomalaiset ovat kyllä osin unessa odotuksiin nähden, toki Solbergiin nähden kaikki muutkin. Ja pitää myös muistaa, että Lindholm ajaa nyt ensimmäistä kisaa uudella autolla.
Palstan suosikki- kuski Neuville oli pirun hyvä ja pääsi ainakin allekirjoittaneen täysin yllättämään.
Sama homma, hyvin on Neuville vetänyt menemään.

Asiasta toiseen, niin täällä palstallakin oli mainintaa jo aiemmin kesällä SM-Itärallissa eka kertaa käytössä olleesta virtuaalihidasteesta, silloin arveltiin etukäteen, miten se tulee toimimaan? Äsken C Moren lähetyksessä asiantuntijana toimiva ja Itärallissa ajanut Riku Tahko nosti tämän uuden kokeilun esiin ja oli kyllä varsin tyytyväinen kokeiluun. Mitä olen jutellut myös joidenkin SM-sarjan kärkikuljettajien sekä rallin päätoimitsijoiden kesken, niin palaute on ollut hyvää. Saa nähdä yleistyykö virtuaalihidasteen käyttö tulevaisuudessa?
 

TJ MACKEY

Jäsen
Sinällään turha spekuloidakaan tällä, kun Tänak on niin eri tilanteessa että pystyy lasettamaan periaatteessa ilman mitään paineita ja ihan maksimiriskillä. Nyt kannattaa vaan vertailla niihin, jotka ajavat kisan voitosta. Vaikka Lappi tullut jo reilut puolitoista pätkää ilman hybridiä, niin ei eroa kuitenkaan ole kuin 10,4 sekuntia Neuvilleen ja 2,5 sekuntia edellä ajavaan Evansiin. Kalle 3,9 sekuntia kärjestä vaikka joutuu auraamaan.

Neuville avannut kyllä yllättävän hyvin, mutta katsotaan miten vauhti riittää pitkässä juoksussa. Ei tässä minusta vielä mitään huolestuttavaa ole. Suninenkin tullut lähtökohdat huomioon ottaen hyvin ja on ihan hyvin sekä Katsutan että Loubet'n edellä. Nuo kaksi ovat ne, joihin Sunisen vauhtia kannattaa ensimmäiseksi verrata.
Juu ei tässä vielä huolta ole, mutta sama trendi jatkui kolmosella. Ehkä se siitä.

Oikeassa olet siinä että luotettavuus kuuluu tähän lajiin ja Tänak on kaukana takana. Siltikin, aamun nopeimmat ovat olleet Tänak ja Neuville, suomalaiset pettymyksiä, Suninen ihan hyvä, ei mitään maagista. Toki 69 auraa ja EP:llä hybridi paskana, mutta samaa jossittelua kuin tuo Tänakin aikasakko. Jos ei auraisi, jos hybridi toimisi.
 

Sambody

Jäsen
Ott valitti ennen kilpailua kuinka Fordilla ei kerkeä. Hyvin se tuntuu kerkeävän, kun osaava kaveri työntää jalkaa suoraksi. Hienoa ajamista päivän kahdella ensimmäisellä, mutta tietenkin M-Sportin, miehen itensä ja kotiyleisön kannalta harmi tuo aikarangaistus eiliseltä.

Kalle ajelee mahdollisimman paljon siviililiikenteen linjoja. Samalla pitää huolen ettei Elfyn ei saa optimaaliselta linjalta putsattua uraa hänkään. Neuville yllättävän hyvässä vauhdissa, mutta tänään pitääkin eroa saada, koska Rovanperä pystyy varmasti kiristämään huomenna kunhan vain aura-auton hommat ovat hoidettu. Harmi tuo hybridi vika Lapille. Hänenkin olisi hyvä tänään tehdä eroa Rovanperään vielä kun on lähtöpaikasta etua. Suninen tehnyt päivän ensimmäisillä tilaustyötä. Pitänyt auton ehjänä ja ollut nopeampi kuin Katsuta ja Loubet. Enempää tuskin Suniselta pyydetäänkään.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Növille saa nauttia Lapin tekemistä säädöistä ja vauhti kertoo niiden toimivuudesta.

Noista virtuaalisikaaneista... Samaa mieltä että ne on paremmat kuin ne traktorinmunat. Tasapuoliset kaikille ja helpot noudattaa. Toki lähtökohtaisesti reitit pitäisi olla sellaisia että ei tarvita sikaaneja sen kummemmin virtuaalisia kuin muitakaan, mutta se on sitten jo toinen keskustelu...
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Juu ei tässä vielä huolta ole, mutta sama trendi jatkui kolmosella. Ehkä se siitä.

No Lappi tuli kolmosenkin kokonaan ilman hybridiä, kun se kakkosella meni hypyssä mykäksi. Siihen nähden 7,7 Tänakiin ja 5,9 Neuvilleen oli minusta ihan hyvä suoritus. Rovanperän ero Neuvilleen kolmosella 0,7 sekuntia huolimatta lähtöpaikasta, joten en näkisi tuotakaan mitenkään huolestuttavana vaan päinvastoin varsin lupaavana jatkoa ajatellen.

Suninen on minusta tullut just sillä tavalla kuin pitääkin. Ei mitään hulluja riskejä, vaan perusvarmaa suorittamista ja pyritään pitämään Katsuta ja Loubet takana. Kokemusta autosta on niin vähän, ja taukoa Rally1:stä sen verran, että ihan turha lähteä kärjen tahtiin pyrkimään ainakaan heti kisan alussa. Ottaa nyt kilometrejä alle, nostaa pikkuhiljaa vauhtia ja riskitasoa kun kokemus ja luotto autoon lisääntyy, niin Jyväskylässä pystyy jo sitten ehkä hakemaan jotain muutakin kuin pelkästään Katsutan ja Loubet'n lyömistä.

Rally2-puolella ehkä tosiaan ollut vähän mollivoittoinen alku, mutta sielläkin täytyy muistaa että Lindholmilla ensimmäinen kilpailu uudella autolla, ja Hyundain R2-auto ei ole muutenkaan vieläkään Skodan tasolla. Ainakaan näissä nopeissa sorakisoissa. Ehkä se siitä pikkuhiljaa paranee.
 
Suosikkijoukkue
Joensuulaispelaajien edustamat joukkueet
Sain äskettäin viestiä, että MM-rallicrossin Lydden Hillin osakilpailussa olisi syttynyt varikolla iso tulipalo, molemmat Lanciat olisivat palaneet ja tuli leviää varikolla. Joitain huoltorekkoja olisi myös palanut? Pitää nyt odotella vahvistusta, vai onkohan tästä jo ollut juttua jossain?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta voi olla, että Tänak joutuu ottamaan jo vähän liikaakin riskiä top5-sijoituksen eteen, eikä välttämättä pysy enää Ford ladulla. Mutta veikkaisin, että yleisö tulee tykkäämään Tänakin menosta ainakin siihen saakka kun sitä kestää.

Siinähän se kuitenkin että aika rajallisesti sillä kuitenkin todennäköisesti voittaa jos ihan maaliin asti älyttömiä riskejä ottaa, en sano että ihan sunnuntaita kannattaa ajella, mutta isot riskit silti vie äkkiä ne pisteetkin mitä otettavissa. Joutuuhan tuossa Rovanperäkin ihan rallia ajamaan jos aikoo voittaa ja mitä tahansa voi tapahtua. Silloin se joku 5 tilakin voi olla ihan ok ja saada eroa kiinni ja lähteä hyvältä ajopaikalta Suomeen.
 

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sain äskettäin viestiä, että MM-rallicrossin Lydden Hillin osakilpailussa olisi syttynyt varikolla iso tulipalo, molemmat Lanciat olisivat palaneet ja tuli leviää varikolla. Joitain huoltorekkoja olisi myös palanut? Pitää nyt odotella vahvistusta, vai onkohan tästä jo ollut juttua jossain?




ainakin iso tulipalo on syttynyt Special One- tiimin varikkoalueella, joka on Loebin tiimi.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Siinähän se kuitenkin että aika rajallisesti sillä kuitenkin todennäköisesti voittaa jos ihan maaliin asti älyttömiä riskejä ottaa, en sano että ihan sunnuntaita kannattaa ajella, mutta isot riskit silti vie äkkiä ne pisteetkin mitä otettavissa. Joutuuhan tuossa Rovanperäkin ihan rallia ajamaan jos aikoo voittaa ja mitä tahansa voi tapahtua. Silloin se joku 5 tilakin voi olla ihan ok ja saada eroa kiinni ja lähteä hyvältä ajopaikalta Suomeen.
Toisaalta samaa sanottiin viime vuonna Jyväskylässä, kun Tänak otti valtavaa riskiä lähes koko ajan ja lopulta kaatoi Rovanperän sekä Lapin. Milloin Tänak on ylipäätänsä tehnyt ison ajovirheen, vaikka tuntuu olevan limitillä jatkuvasti. Ihme äijä. Nyt kun Tänak riehuu sen minuutin koko rallissa muita nopeammin, sillä saa pientä henkistä niskalenkkiä myös Sectoa ajatellen. Tuskin sielläkään Ford kestää, mutta onhan Tänakin vauhti aika älytöntä.

Ja nyt kun Kalle johtaa todennäköisesti jollain sadalla pisteellä ennen Sectoa, niin en todellakaan halua, että JM asettelee suitsia Kallelle. Antakaa sen ottaa riskiä jos mies niin itse haluaa.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Asiasta keppihevoseen, onko kenelläkään syvempää kokemusta LG:n WebOS:n WRC-sovelluksen kautta rallien seuraamisesta? Olen jokusen kerran yrittänyt katsella tuolla, ja yleensä torstain yleisö-tv:n seuraaminen livenä onnistuu hyvin, mutta esimerkiksi nyt ei löydy sovelluksen kautta mitään mahdollisuutta katsoa päivän ensimmäistä livenä?
Ei ole syvempää, parissa rallissa nyt käyttänyt. Se on kyllä paskin softa johon olen kuunaan törmännyt. Kun ykkösautot on ladulla niin alkuvalikossa on jonkin WRC3:n uusinta tai muut tauhkaa, ja saa jotenkin päivitellä ja hyppiä valikoissa eestaas jotta löytyy oikea live. En siis osaa auttaa, kun en itsekään tiedä millä voodoolla se aina sitten jotenkin onnistuu.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas, Englanti
Kalle aurasi vitosella reilun 5sek kovempaa kuin Tänäk ja väliajoissa näyttää Neuvillekin jäävän. Lappi-1.1 sek ekaan splittiin. Hybridi ongelmat lienee takanapäin.
 

Altec

Jäsen
Valittiko Neuville oikeasti tuosta pätkän lopusta, että satoi ja mutainen?

Pätkän yksi kuivimmista osuuksista.
 

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Hannu Jortikka
Ketomaa vähä turhan kriittinen Sunisen ajosta, mies veti just saman ajan ku Neuville. Mahtavasti menee suomalaisilla toistaiseksi vaikka esuppi kärsiki aamun hybridin puutteesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös