Ralliketju

  • 1 834 697
  • 14 799

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
J-ML on kyllä niin kunniahimoinen kaveri, että ihmettelen jos pystyy ajamaan vain varmasti maaliin. Pari sekuntia kun tulee turpaan per km Kallelta, niin vauhti alkaa nousta ja sitten on vaara että vehkeet eivät pysy enää ojien välissä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Testiralleista, aikanaan ajettiin Mänttä 200-ajo, noin viikko ennen Jyskälää. Rallissa oli mukana sen aikaisia huippuja useasti.
Eipä tuotakaan rallia ole kunnolla pitkään aikaan järjestetty
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ettei kävisi Grönholm ruotsi 2019 Latvalalle. Sanoo että lähtee nautiskelemaan, mutta kypärä päähän ja yrittää pysyä Kallen kyydissä ja sitten metsähallitus kutsuu.

Taisi kyllä olla myös vauhdin suhteen ihan hukassa, mutta olihan lopettanutkin uran jo 2007 sen jälkeen vain muutama yksittäinen kisa. Latvala 2019, 2020 yksi kisa Ruotsissa ja sitten jotain 15 kisaa historic ralleja/näytösajoja. Eli jonkinlainen ajotuntuma varmasti vaikka kaikkea uuden auton metkuja ei tuntisi. Todennäköisesti kokeilutkin uutta autoa jossain testeissä. Varmasti Suomessa saattaisi hyvinkin vauhti olla lähellä kärkeä.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Ettei kävisi Grönholm ruotsi 2019 Latvalalle. Sanoo että lähtee nautiskelemaan, mutta kypärä päähän ja yrittää pysyä Kallen kyydissä ja sitten metsähallitus kutsuu.
J-ML on kyllä niin kunniahimoinen kaveri, että ihmettelen jos pystyy ajamaan vain varmasti maaliin. Pari sekuntia kun tulee turpaan per km Kallelta, niin vauhti alkaa nousta ja sitten on vaara että vehkeet eivät pysy enää ojien välissä.
Kypärä päässä ja numero kyljessä kunnon kalustolla, siinä kilpa-autoilijalla sieraimet suurenee ja silmät kiiluu. Latvala ei pelkkiä terveisiä ajele.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Testiralleista, aikanaan ajettiin Mänttä 200-ajo, noin viikko ennen Jyskälää. Rallissa oli mukana sen aikaisia huippuja useasti.
Eipä tuotakaan rallia ole kunnolla pitkään aikaan järjestetty

2019 Viimeksi. Mänttä 200-ralli järjestettiin alunperin talvikisana, 80-luvun puolivälissä sitten se vaihtui 2000-luvun alkupuolelle asti tuohon loppukesälle ennen Jyväskylää. Ilmeisesti kun tallien kalenterit eivät enää oikein sopineet "testikisalle, ruvettiin Mänttään ajamaan taas myös talvisin.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toyota tänään twiitannut heillä on neljä autoa Jyskälässä. Mukana mysteeri kuski, joka lienee JM Latvala. Eli vähintään 9 rally1-autoa olisi Jyskälässä. Toyota 4, Hyundai 3 ja M-Sport 2. Toivottavasti olisi vielä joku yllätys luvassa ja saataisiin kymmenen autoa viivalle.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Toyota tänään twiitannut heillä on neljä autoa Jyskälässä. Mukana mysteeri kuski, joka lienee JM Latvala. Eli vähintään 9 rally1-autoa olisi Jyskälässä. Toyota 4, Hyundai 3 ja M-Sport 2. Toivottavasti olisi vielä joku yllätys luvassa ja saataisiin kymmenen autoa viivalle.

Organisaation puolesta puhuttiin yhdeksästä rally1-autosta varmana jo ennen juhannusta, joten jos Latvalan pesti on selvinnyt vasta nyt, niin sitten viivalla on 10 autoa.
Onko se yksi sitten Lindholm Hyundain Rally1:sella, selvinnee loppuviikosta.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Latvala julkisti juuri Toyotan Instassa ajavansa Secton.

EDIT: Hänninen istuu kartturin penkille.
 
Viimeksi muokattu:

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
No niin, kuukauden kuluttua nähdään miten Latvalan Toyota taipuu Jyväskylän kovavauhtisilla teillä.

Kartturiksi olisin kyllä valinnut Anttilan, mutta taitaa olla Miikka kiinni muissa hommissa tuossa rallissa.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Ei sinällään mikään yllätys, koska Latvala on kyllä aika selkeästi ilmaissut halunsa vielä ajaa Jyväskylän Rally1-autolla, ja Toyotalla nyt on tuo yksi "ylimääräinen" auto niissä ralleissa mitä Ogier ei halua ajaa. Rally1-kilpailujen kustannutkset yksityiskuskeille on nousseet niin tolkuttomiksi, että ei taida enää kukaan haluta laittaa sellaista summaa kiinni yhteen kisaan. Varsinkin kun katsoo Jari Huttusen surullista esimerkkiä viime kaudelta, kuinka siinä pahimmillaan voi käydä.

On kyllä mielenkiintoista nähdä ensinnäkin se, minkälaiseen vauhtiin Latvala yltää reilun kolmen vuoden poissaolon jälkeen, ja ilman kisakokemusta näillä hybridiautoilla. Kun Latvala ei mikään ikäloppu vielä ole, kuten nämä männävuosina näitä juhlakilpailuita ajaneet vanhat rallistarat on olleet, ja on myös pitänyt ajotuntumaa yllä ajamalla aika säännöllisesti noita historic-kilpailuita, niin hänellä on kuitenkin vähän paremmat saumat pysyä sarjan vakiokiertäjien kyydissä edes jotenkuten. Toinen mielenkiintoinen asia on se, miten Latvala malttaa ajaa jos näyttää siltä että vauhti riittää jonkinlaisesta sijoituksestakin ajamiseen. Latvala saattaa sanoa kyllä, että lähtee vaan nautiskelemaan, mutta kilpa-autoilija on aina kilpa-autoilija, ja jossakin vaiheessa saattaa taas läikähtää vähän yli.

Mutta kyllähän tuo lisämielenkiintoa tuo ehdottomasti kisaan. Mieluummin minä katselen Latvalaa Rally1-auton ratissa, kuin vaikkapa jotain Lorenzo Bertelliä tai Jourdain Serderidisiä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Sit veikkauksia pystyyn, et millä pätkällä poistuu metsään =).

Saas nähä miten vauhti riittää ja onko miten kova into päällä
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Vai menisikö kunnolla pöpelikköön jo shakedownissa?

Noh, eiköhän JML ajele rauhallisesti ja löytyy lopulta tulostaulukon 7. sijalta? Sillä edellytyksellä, että tekniikka kestää ja ei etsi jokaikistä kiveä pientareilta.
 
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Ennustukseni: kärkikuskeilla on paljon teknisiä ongelmia minkä ansiosta iän myötä ajovauhtia himmannut Latvala köröttelee sensaatiomaisesti toiseksi. Voiton vie kuka muukaan kuin Rovanperän Kalle. Kolmannesta sijasta on kova vääntö erinäisistä teknisistä murheista kärsineiden Tänakin, Lapin ja Evansin kesken, mutta loppujen lopuksi Lappi on nopein ja saadaan kolmoisvoitto Suomeen!

Siinä vasta olisikin jotakin. Olette nyt vapaita syyttämään minua mikäli sorruin jinxaamiseen ja kaikki menee päin risuja ja männynkäpyjä.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Toivottavasti nyt myös Hyundai toisi sen neljännen auton, ja siihen kuskiksi Lindholm. Olisihan se komeaa kun Suomen MM-rallissa mukana kymmenen Rally1-autoa, joista viittä puikottaisi suomalainen.

Ogier ei ole tainnut muuten vielä loppukauden ohjelmaansa ilmoittaa? Tuli vaan mieleen, että mikäli Ogier päättää jättää Japanin väliin, ja Toyotalla on auto taas vapaana, niin näinköhän tuo Latvala saisi tästä Jyväskylästä sellaisen kipinän että lähtisi vielä Japaniinkin kokeilemaan? Kuitenkin Toyotan kotikisa ja Latvala on edelleen Japanissa erittäin suosittu. Ogier taisi tosin ainakin viime kaudella ajaa Japanin, joten voi olla mukana tänäkin vuonna.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Ogier ei ole tainnut muuten vielä loppukauden ohjelmaansa ilmoittaa? Tuli vaan mieleen, että mikäli Ogier päättää jättää Japanin väliin, ja Toyotalla on auto taas vapaana, niin näinköhän tuo Latvala saisi tästä Jyväskylästä sellaisen kipinän että lähtisi vielä Japaniinkin kokeilemaan? Kuitenkin Toyotan kotikisa ja Latvala on edelleen Japanissa erittäin suosittu. Ogier taisi tosin ainakin viime kaudella ajaa Japanin, joten voi olla mukana tänäkin vuonna.
Tuo olisi kovan luokan mainostempaus, jos Japanissa suurta suosiota nauttiva tallipäällikkö Latvala ajaisi Toyotan kotikisassa. Muistelen kuitenkin kuulleeni jossain kohtaa C Morelta, että Ogier ajaisi todennäköisesti Japanissa?
 

Outsider

Jäsen
No niin, kuukauden kuluttua nähdään miten Latvalan Toyota taipuu Jyväskylän kovavauhtisilla teillä.

Kartturiksi olisin kyllä valinnut Anttilan, mutta taitaa olla Miikka kiinni muissa hommissa tuossa rallissa.

Hänninen on hyvä valinta, kun ovat ajaneet jo pidempään yhdessä ja homma on tuntunut toimivan hienosti. Osaa myös varmasti antaa heti palautetta, jos Jari-Matilla meinaa lähteä laukalle.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ogier ajaneet todennäköisesti Keski-Euroopan ja Japanin osakilpailut. Kreikassa ei ollut viime vuonnakaan mukana, joten näinköhän jäisi väliin tänäkin vuonna, vaikka hyvältä lähtöpaikalta pääsisi ajamaan. Chilestä en osaa sanoa. Noin seitsemän rallia Ogierin oli tarkoitus ajaa ja noilla kahdella viimeisellä se määrä tulisi täyteen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hänninen on hyvä valinta, kun ovat ajaneet jo pidempään yhdessä ja homma on tuntunut toimivan hienosti. Osaa myös varmasti antaa heti palautetta, jos Jari-Matilla meinaa lähteä laukalle.

Joo ja täytyy muistaa että kaksikko aloitti yhteistyön jo 2017 jo ennen kuin Anttila lopetti eli viiden vuoden ajan melkein 20 kisaa.

Noin yleisesti Latvalan mahdollisuuksista niin riippuu varmaan minkälainen testimahdollisuudet on myös tarjolla. Jollain päivän kokeilulla ei varmaan vielä pitkälle auton metkuja saa selville, riippuu tietenkin onko päässyt aikaisemmin autoa kokeilemaan jne.. että onko kaikki aivan uutta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ogier ei ole tainnut muuten vielä loppukauden ohjelmaansa ilmoittaa? Tuli vaan mieleen, että mikäli Ogier päättää jättää Japanin väliin, ja Toyotalla on auto taas vapaana, niin näinköhän tuo Latvala saisi tästä Jyväskylästä sellaisen kipinän että lähtisi vielä Japaniinkin kokeilemaan? Kuitenkin Toyotan kotikisa ja Latvala on edelleen Japanissa erittäin suosittu. Ogier taisi tosin ainakin viime kaudella ajaa Japanin, joten voi olla mukana tänäkin vuonna.

Itsellä enemmän se mieleen että jos vauhtia riittää että siirtyisi ensikaudella Toyotalla takaisin kisakuskin paikalle ainakin Suomessa ja Virossa ja rooli tallipäälliköstä johonkin pr tehtäviin. Noh katsotaan nyt ensin. Kyllähän noihin kisakuskin paikkoihin kuitenkin siirtymää alkaa tulemaan jos Sordo lopettaa ja mitä esimerkiksi Tänäk lopulta tekee. Jatkaako Ogier satunnaisia kisojaan?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Harjulla. Vesitornin mäen jälkeisessä metsikössä jostain männystä putoaa kävyt.

Samaan mäntyyn vielä mihin Lammen Lasse ja Didier Auriol veti.
Taitaa olla niin, ettei kyseisen männyn ohi ajeta ollenkaan.

Jo viime vuonna siitä jäi pieni lenkki pois, eikä ajettu Sepänkadulle asti, vaan ajettiin stadionin alamäestä lähes suoran Pitkäkadulle. Kartan mukaan se näyttää nyt samalaiselta reitiltä. Tiekirjaa en ole toki nähnyt.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Toivottavasti Jari-Matti on ainakin Laukaan pätkällä vielä radalla, kun sinne tie vie. (kaverille kylään reitin viereen).

Eli testi-EK:n ja TO Harjun pätkän (3,48km) Latvala voisi ottaa ainakin iisisti kun Laukaa kilpailun oikea 1.kunnon pätkä perjantaina klo 8.05.

14.35 tuo pätkä ajetaan vielä toistamiseen joten bonusta jos vielä silloinkin mukana.

Edit: Toki myös saattaa olla että Harjullekin tie vie kun VR:n rattaat Jyväskylässä sopivasti 17.44 ja Harjuhan starttaa klo 19.05. Toivottavasti kelit suosii.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös