Ralliketju

  • 1 834 419
  • 14 798

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ehkä enemmän mietityttää että olisiko Lapin kannattanut ajaa kisavauhtia tuon erikoiskokeen, olisi muutaman pisteen voinut napata kilpakumppaneilta (joka siis olisi myös Neuvillea auttanut).
Kyllä mä uskon että Lapilla oli renkaat oikeasti sojot. Se itse sanoi että ottivat tietoisen riskin ja rengaskulumasta välittämättä ajoivat ihan täysillä perjantain ja lauantain. Kun pehmeitä oli vaan se 12kpl ja siihen päälle ainakin kaksi rengasrikkoa niin powerilla pehmeät renkaat oli varmasti aika loppu muihin verrattuna. Joten se hyökkäys niissä olosuhteissa olisi voinut päättyä kuten Förmööllä...
 

Sambody

Jäsen
Kaveri oli ajanut ensin ulos johtopaikalta ja pätkä keskeytettynä. Renkaatkin lopussa ja voittoa tarjolla. Ei oikeastaan mitään järkeä lähteä riskeeraamaan voittoa. Juuri tuommoisissa paikoissa niitä mestaruuksia häviää jos isot pisteet menee ohi kokonaan.
Kyllä siinä varmaan Neuville laskeskeli, että koko Toyota nelikko ja Tänäk tulee hyökkäämään Powerilla. Näistä Kalle oli säästellyt rengasta poweria varten, Tänakilla ja Katsutalla taas kilometrit jäi vähäisiksi lauantaina joten kumia varmaan riitti heilläkin. Aika high-risk low-reward ratkaisulta olisi lähtötiedot huomioiden lähteä tosissaaan Powerin pisteistä ajamaan.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Kaveri oli ajanut ensin ulos johtopaikalta ja pätkä keskeytettynä. Renkaatkin lopussa ja voittoa tarjolla. Ei oikeastaan mitään järkeä lähteä riskeeraamaan voittoa. Juuri tuommoisissa paikoissa niitä mestaruuksia häviää jos isot pisteet menee ohi kokonaan. Ehkä enemmän mietityttää että olisiko Lapin kannattanut ajaa kisavauhtia tuon erikoiskokeen, olisi muutaman pisteen voinut napata kilpakumppaneilta (joka siis olisi myös Neuvillea auttanut).
Varmasti näin ja perusteet kiistatta löytyy. Yhtälailla: ei tarvitse kauden lopussa ihmetellä miksi mestaruutta ei tullut taaskaan. Ensin ajat kärjestä ulos ja seuraavassa kisassa et uskalla ajaa ekstrapisteistä.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin ja ylipäänsä Neuvillen pistepotit powerilta ei ole kovin suuria. Ja tuo ei joka kisassa varmistele kilpailun voittoa. Kalle ja Tänak takovat kauden mittaan aika isot pistepotit pelkästään powereilta.
 

Sambody

Jäsen
Niin ja ylipäänsä Neuvillen pistepotit powerilta ei ole kovin suuria. Ja tuo ei joka kisassa varmistele kilpailun voittoa. Kalle ja Tänak takovat kauden mittaan aika isot pistepotit pelkästään powereilta.
Eikö se viime kaudella ollut heti Kallen jälkeen toiseksi paras kuski powereilla?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja kai ne Neuville renkaat oli eilen ihan yhtä loppu kuin Lapinkin? Tai jos eivät olleet, niin mikä järki Lapin oli urputtaa tallimääräyksistä, jos hän itse ja talli tiesivät että Lapilla ei olisi ollut renkaitakaan Neuvillen haastamiseen.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näppärä tapa kikkailla vähän enemmän mynttiä taskunpohjalle uuteen Toyota sopimukseen. Tosiasiassa ei tule tapahtumaan.

Eihän sitä koskaan tiedä mitä lopulta taustalla tapahtuu, onko tiimihenki oikeasti mitä jne.. siis en itsekään usko siirtoon mutta jos sieltä tarpeeksi kahisevaa lyödään pöytään niin kaikkihan on urheilussa mahdollista.

Sitten jos mietitään että Kalle tuonne lähtisi olisihan jännä nähdä miten muut tuolileikit menisi, Neuville varmaan nostaisi kytkintä ja olisi varmaan Toyotan tähtäimessä. Onko Tänäk polttanut kokonaan sillat Toyota suuntaan, voisiko paluu olla vielä mahdollinen? onko Ogierilla mielenkiintoa koko kauteen jne.. mitä tekisi Evans joka aika pulassa ollut, M-Sportille takaisin? Voisiko Hyundailla ajaa 3 suomalaista? No todellisuudessa varmaan tallipaikat pysyy aika samana mutta jännä näitä aina miettiä. Valmistajia vain niin vähän ja osa polttanut sillat niin ei isoja liikkeitä varmaan todellisuudessa nähdä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Näppärä tapa kikkailla vähän enemmän mynttiä taskunpohjalle uuteen Toyota sopimukseen. Tosiasiassa ei tule tapahtumaan.
Todennäköisesti juuri näin. Tuskin Kalle mihinkään Toyotalta lähtee. Toyotan ja Kallen avioliitossa on kaikki palikat kohdallaan vapaa-aikaa myöten, kun driftaustakin saa harrastaa Supralla ja työnantaja tykkää. Hyundai on vieläpä ainoa paikka, jossa Kalle voi omaa palkkaansa huudattaa ylöspäin. M-Sport lienee huono vaihtoehto, jos tavoitteena on maksimoida oma tulotaso.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toi on ihan mielenkiintoinen kuvio, kun talleja on kaksi, niin luulisi että se vaikuttaisi palkkatasoon alentavasti, mutta toisaalta kun puhutaan sarjan parhaasta kuljettajasta, niin tallit ei maksa pelkästään siitä, että Kalle ajaa omassa tallissa, vaan myös siitä, että Kalle ei aja kilpailijalla.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eiköhän tässä hilata seuraavan sopparin lukemia ylöspäin. Muuten en kyllä näe siirron tapahtuvan. Oikeastaan ainoa syy minkä keksin olisi se, että Kalle itse haluaa voittaa mestaruuden useammalla kuin yhdellä merkillä. Toyotallahan tuo tosiaan tuntuu hyvin viihtyvän, joten Jouhki siellä hieman lyö pökköä pesään, ettei Toyotalla pidetä itsestäänselvyytenä nuoren supertähtensä jatkoa.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Oikeastaan ainoa syy minkä keksin olisi se, että Kalle itse haluaa voittaa mestaruuden useammalla kuin yhdellä merkillä.
Itselle ainoa syy mikä tulee (rahan lisäksi) mieleen on se, että Hyundai kasaisi täysin suomalaista tiimiä. Olisi varmasti aika herkullista kokea tuollainen tiimi itse kullakin Rovanperä, Lappi, Suninen. Toki tässä tulee ongelmaksi se, että nuo tulisivat tietysti syömään toistensa mahdollisuuksia menestyä. Olisipa pari hyvää tehdastallia lisää niin saatais myös muille suomalaisisille mahdollisuus taistella aidosti mestaruudesta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itselle ainoa syy mikä tulee (rahan lisäksi) mieleen on se, että Hyundai kasaisi täysin suomalaista tiimiä. Olisi varmasti aika herkullista kokea tuollainen tiimi itse kullakin Rovanperä, Lappi, Suninen. Toki tässä tulee ongelmaksi se, että nuo tulisivat tietysti syömään toistensa mahdollisuuksia menestyä. Olisipa pari hyvää tehdastallia lisää niin saatais myös muille suomalaisisille mahdollisuus taistella aidosti mestaruudesta.

Olisihan tuo vähän jännä tilanne että Toyotalla olisi melkein suomalaisten pyörittämä tiimi, mutta kaikki kuskit olisi Hyundailla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos asiaa ajattelee toisin päin eli tallin kannalta, niin voihan Cyril olla todennut että Neuvillen kanssa ei mestaruutta tule, joten Kalle saatava, maksoi mitä maksoi. Ja jos ei muuta niin Toyota maksaa itsensä kipeäksi.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kallen olisi pitänyt Elisa Aaltolan mukaan viikonloppuna pysähtyä ja jäädä tarkastamaan yliajamansa lehmän kunto kesken erikoiskokeen.

Mitähän kilpailija tuossa tilanteessa olisi voinut sille lehmälle tehdä? Ja mitä olisi sillä saavuttanut, että olisi pysähtynyt katsomaan miten äpylille kävi? Se on kyllä kisajärjestäjän tehtävä huolehtia tuollaisista asioista, ja sitä varten tuolla pätkillä on toimitsijoita ja järjestysmiehiä, että he raportoivat tai järjestävät sinne pätkälle apua jos joku elukka pitää lopettaa tai joku pätkän varrella oleva ihminen tarvitsee jotain apua.

Kilpailijoiden tehtävänä on vaan ajaa ae pätkä mahdollisimman nopeasti läpi, ja luottaa siihen että siellä pätkällä on järjestäjän puolesta sellaista väkeä, joka hoitaa kaiken muun.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Jos asiaa ajattelee toisin päin eli tallin kannalta, niin voihan Cyril olla todennut että Neuvillen kanssa ei mestaruutta tule, joten Kalle saatava, maksoi mitä maksoi. Ja jos ei muuta niin Toyota maksaa itsensä kipeäksi.
Eihän Hyundailla sinällään tuossa mitään hävittävää ole, jos hakevat neuvotteluyhteyttä. Jos Kalle tarttuu täkyyn, niin heillä on luokkaa Neuvillea parempi kuljettaja tallissaan. Jos ei tärppää, niin ainakin todennäköisesti tuolla pystyvät nostamaan Kallen hintaa jolloin pahin kilpailija joutuu maksamaan kuljettajastaan enemmän. En tiedä, heikentäisikö se varsinaisesti Toyotaa, mutta ei se varmasti autakaan jos entistä enemmän rahaa palaa ykköskuljettajaan.

Vaikka en oikeastaan usko, että Kallella olisi isoa halua lähteä Toyotalta, niin saattaa se olla myös niinkin, että uusi haaste vähän houkuttaisi. Jos tällä kaudella tulee toinen mestaruus, niin Kallea voisi hyvinkin houkuttaa lähteä hakemaan mestaruutta myös toisessa tallissa. Kyllähän se kuljettajan arvoa nostaa, mikäli pystyy menestymään useammassa eri tallissa. Ja mestaruuden voittaminen Hyundailla olisi kyllä jonkinlainen sulka hattuun, kun siellä on myös Tänak jo käynyt epäonnistumassa yrityksessä. Ja Neuville on yrittänyt jo monta vuotta ilman sitä kirkkainta kruunua.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Vaikka en oikeastaan usko, että Kallella olisi isoa halua lähteä Toyotalta, niin saattaa se olla myös niinkin, että uusi haaste vähän houkuttaisi. Jos tällä kaudella tulee toinen mestaruus, niin Kallea voisi hyvinkin houkuttaa lähteä hakemaan mestaruutta myös toisessa tallissa.
Se on juurikin näin, Kalle on jo kuitenkin Toyotan nähnyt ja nuori kuljettaja varmastikin haluaa uusia kokemuksia toisesta tallista ja mahdollinen mestaruus myös toisella automerkillä kiinnostaa varmasti myös. Ja totuuden nimissä Hyundai on näyttänyt jo viime kauden loppupuoliskolta lähtien, että osaamista ja vauhtia löytyy. Lisäksi talli on satsannut tiimin johtoportaaseen sekä insinööripuolelle. Kalle ja manageri Jouhki ovat vahvassa asemassa sopimusneuvotteluissa ja mielenkiintoista nähdä sitten, minne Kalle päätyy ja se on varmaa, että palkkapussissa ei ainakaan pienene. Itse jopa toivoisin, että Kalle vaihtaisi Hyundailla, se toisi vaan entisestään lisää mielenkiintoa koko touhuun. Ja lisäksi Kallen siirtyminen toiseen talliin aiheuttaisi muutakin liikettä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Philadelphia Flyers
Hölmöähän se olisi, jos maailmassa on kaksi varteenotettavaa rallitiimiä ja kieltäytyisit neuvottelemasta toisen kanssa. Sellaisen takaportin tuossa voisi nähdä, että jos Hyndai onnistuu ottamaan kehityksessä selkeän niskalenkin Toyotasta, niin tottahan parempi auto varmasti houkuttaa
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se on juurikin näin, Kalle on jo kuitenkin Toyotan nähnyt ja nuori kuljettaja varmastikin haluaa uusia kokemuksia toisesta tallista ja mahdollinen mestaruus myös toisella automerkillä kiinnostaa varmasti myös. Ja totuuden nimissä Hyundai on näyttänyt jo viime kauden loppupuoliskolta lähtien, että osaamista ja vauhtia löytyy. Lisäksi talli on satsannut tiimin johtoportaaseen sekä insinööripuolelle. Kalle ja manageri Jouhki ovat vahvassa asemassa sopimusneuvotteluissa ja mielenkiintoista nähdä sitten, minne Kalle päätyy ja se on varmaa, että palkkapussissa ei ainakaan pienene. Itse jopa toivoisin, että Kalle vaihtaisi Hyundailla, se toisi vaan entisestään lisää mielenkiintoa koko touhuun. Ja lisäksi Kallen siirtyminen toiseen talliin aiheuttaisi muutakin liikettä.

Niin ja jos miettii minkälaista sotaa käytiin jo esimerkiksi Tänäkin kohdalla muutama vuosi sitten niin kyllähän mestarina nyt semmoisessa asemassa että molemmat varmasti miehen perässä. Mikä sitten kokonaisuutena on parempi vaihtoehto, juurikin Tänäk myös vaihtoi vaikka juuri oli mestariauto alla. ei se aina niin yksinkertaista ole vaikka ulkopuolelle näyttää että Toyotalla kaikki on täydellistä juuri nyt.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Itselle ainoa syy mikä tulee (rahan lisäksi) mieleen on se, että Hyundai kasaisi täysin suomalaista tiimiä. Olisi varmasti aika herkullista kokea tuollainen tiimi itse kullakin Rovanperä, Lappi, Suninen. Toki tässä tulee ongelmaksi se, että nuo tulisivat tietysti syömään toistensa mahdollisuuksia menestyä.

Neuvillella on ainakin minun ymmärrykseni mukaan sopimus vielä ensi kaudesta Hyundain kanssa.
Toukokuussa -21 on uutisoitu uudesta monivuotisesta sopimuksesta Huihain kanssa, josta nyt olisi siis toinen vuosi menossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös