Ralliketju

  • 1 835 402
  • 14 800

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä tuo tilanne Hännisen kannalta huonolta näyttää. Ei vaan pysy tiellä niin ei pysy. Lapille kolmas auto alle ja äkkiä. Ja jos Hännisen touhu jatkuu samalla tasolla jatkossain, niin soittaisin kyllä äkkiä Mikkelsenille. Siinä olisi ainakin kaveri joka tuo auton maaliin ja tuo sen hyvillä sijoilla jos auto antaa myöden.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kyllä tuo tilanne Hännisen kannalta huonolta näyttää. Ei vaan pysy tiellä niin ei pysy. Lapille kolmas auto alle ja äkkiä. Ja jos Hännisen touhu jatkuu samalla tasolla jatkossain, niin soittaisin kyllä äkkiä Mikkelsenille. Siinä olisi ainakin kaveri joka tuo auton maaliin ja tuo sen hyvillä sijoilla jos auto antaa myöden.

Ehkä Mikkelsen olisi tallin sisällä liian suuri haaste Latvalalle ja tällä menisi kupoli jumiin = metsähallitus tulisi liian tutuksi. Nythän Latvala saa ajaa ilman tallin sisäisiä paineita, kun toinen kuski ei pääse edes kisoja maaliin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ehkä Mikkelsen olisi tallin sisällä liian suuri haaste Latvalalle ja tällä menisi kupoli jumiin = metsähallitus tulisi liian tutuksi. Nythän Latvala saa ajaa ilman tallin sisäisiä paineita, kun toinen kuski ei pääse edes kisoja maaliin.

Ehkä joo... ensi kaudeksi voisi tehdä sopparin mikkelsenille ? Tää kausi menee ns opetteluun ja kokemuksen keräämisern tallilta mutta ensi kaudella on jo tulosta tultava oikeasti kunnolla ?
Juholla ei näytä kasetti kestävän ?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika moni muu olisi jo antanut kenkää, tai jättänyt aikanaan kokonaan palkkaamatta. Jääräpää tallipäällikkö ei niin tee, koska ei halua myöntää omaa virhettään. Väärä mies väärässä paikassa.

Toinen ihmetyksen aihe, miten eivät puuppolan pajalla saa Lapille jo autoa alle? Käsittämätöntä puuhastelua.
Juho ajoi käytännössä kaikki kehitystestit tuolla autolla viimekaudella. Siitä palkkioksi sai täyden kauden tälle vuodelle. Ja hyvän työn on tehnyt koska sillä autolla pystyy ajamaan kärjen vauhdissa sekä assulla että lumella ja soralla... Ei unohdeta sitä... Eli palkkio hyvin tehdystä työstä. Toki ensikaudelle Juhon paikalle pitää etsiä joku muu. Kolmannen auton tulo ei riipu millään tavalla Juhon ajamisista vaan ihan jostain muusta. Vaikka Juho olisi ajanut kaikki kisat kolmen sakkiin niin silti Lapille autoa ei olisi ollut ennen Portugalia... Ja muistetaan nyt sekin että ilman VW:n vetäytymistä Lappi olisi jo ajanut koko alkukauden...
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Kolmannen auton tulo ei riipu millään tavalla Juhon ajamisista vaan ihan jostain muusta. Vaikka Juho olisi ajanut kaikki kisat kolmen sakkiin niin silti Lapille autoa ei olisi ollut ennen Portugalia... Ja muistetaan nyt sekin että ilman VW:n vetäytymistä Lappi olisi jo ajanut koko alkukauden...

Eikai kukaan ole näin luullutkaan? Se on vaan käsittämätöntä, että eivät pajalla saa kolmatta autoa Lapille kasaan aiemmin? Maailman suurin autonvalmistaja takana, mutta ei onnistu. Kaikki muut valmistajat ovat kuitenkin jo saaneet kolme autoa, osa jo useammankin auton.

Onneksi media jaksaa hehkuttaa kuinka lyhyessä ajassa Puuppolassa on tehty WRC-auto. Hitain toki kaikista neljästä. Ja muut autot tehtiin paljon lyhyemmässä ajassa. Mutta eihän faktoilla ole väliä, koska Puuppola sitä ja Tommi tätä.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Silloin kun suunnitelma ja tilaukset osista kolmanteen autoon on tehty ei ollut vielä tietoa Volkkarin vetäytymisestä. Ei ole ollut edes tarvetta kun ei ole ollut säällistä kolmoskuskiakaan kun ainoat kuskit oli Juho ja EP. Jotain voimansiirron osia ei saa ihan kun hakee vaan ne vaatii aikaa... Niitä osia ei saa ihan Motonetin hyllystä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pitää muistaa se että se kolmannen auton ajattaminen tarvitsee myös sen kolmannen mekaanikko-/insinööritiimin. Kun talli on polkaistu tyhjästä käyntiin niin se ei ihan käden käänteessä käy vaikka itse autokin olisi jo jokseenkin valmiina, tuo kolmannen auton mukaan tuominen vaatii logistiikan yms. suhteenkin lisää resursseja. Ja tosiaan kun noita osia ei ihan Motonetin hyllystä saa vaan ne vaativat jumalattoman määrän käytännössä ihan käsityötä, niin jo tarvittavien osien valmistaminen kahteen autoon vie sen verran resursseja että uuden tallin ei ole välttämättä järkevää jakaa niitä resursseja vielä yhden auton osien valmistukseen ennen kuin on saatu ne kaksi autoa ja koko tiimi niin hyvään iskuun että hommat alkaa mennä omalla painollaan. Toyota ja Mäkisen tiimihän todennäköisesti tässä vaiheessa tekevät vielä kaikenlaisia kokeiluja ja yrittävät koko ajan oppia autosta lisää, niin on vaan järkevää että keskitytään vaan kahteen autoon ja tehdään hommat kunnolla, sen sijaan että lähdetään kiireellä tekemään kolmatta autoa ja hajotetaan resursseja liikaa tässä opetteluvaiheessa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Harmi että huomenna on niin vähän erikoiskokeita, Latvalalta kuitenkin taas ihan hyvää ajaamista, harmi että Sordo taitaa kuitenkin lian kaukana olla. Tosin 53 km erikoiskoe luvassa että podiumille edelleen mahdollista.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United

Tässä tuo tulikin, lisäisin vielä sen että "kolmas auto" ei tarkoita vain yhtä yksilöä tallin käsittelyyn, vaan asfaltille ja soralle on luonnollisestikin rakennettava täysin omat autonsa, eli "kolmas auto" tarkoittaa että resursseja on oltava kahden lisäauton käsittelyyn.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Korsikan ralli ajettu ja voitto meni Neuville-Gilsoul - parille selvällä erolla. Ogier pusersi Power stagella toiseksi Sordon ohi ja Latvala otti neljännen sijan (plus maksimipisteet Powerilta) kymmenyksen erolla Breeniin.

Hyvä ralli Latvalalta. Otti juuri ne tarjolla olleet pisteet, eikä sortunut hölmöilyyn. Hännisen kilpailu sitä vastoin muuttui vielä hirveämmäksi miehen ajettua pihalle sunnuntain ekalla pätkällä, eli Power stage -pisteiden tavoittelu jäi siihen. Ei näin.

Teemu Suniselle myös tunnustusta, WRC2:n toinen ja yleiskilpailun yhdeksäs, mitä Suninen taisikin sanoa uransa parhaaksi tulokseksi asfaltilla.

On ollut mielenkiintoinen kausi. Siitä kertoo jo se, että neljässä ensimmäisessä kisassa on nähty neljä eri voittajaa ja voittaja-autoa. Milloinkohan viimeksi?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyvä ralli Latvalalta. Otti juuri ne tarjolla olleet pisteet, eikä sortunut hölmöilyyn. Hännisen kilpailu sitä vastoin muuttui vielä hirveämmäksi miehen ajettua pihalle sunnuntain ekalla pätkällä, eli Power stage -pisteiden tavoittelu jäi siihen. Ei näin.

Mitähän hittoa se hänninen tehnyt tuolla kun ei tainnut tuossa kohti enää olla muuta kun ajaa erikoiskoe hiljaa maaliin ja säästellä renkaita viimeiselle erikoiskokeella? toki varmaan jotain juttuja autossakin kokeiltukin, mutta eihän noin voi tehdä kun tallikaveri kuitenkin otti täydet pisteet. Tuossa meni nyt 4 pistettä tallilta hukkaan. Pisteitä ei ainakaan WRC sivulla näy mutta kertoohan nuo kuskipisteet jos Latvalalla 75 ja Hännisellä 9 että jotain mennyt pieleen. Kyllähän tuossa ainakin se 20 pinnaa enemmän pitäisi tässäkohti olla, silloin oltaisiin myös enemmän samalla viivalla muita talleja vastaan, nyt yksi kuski kerää pisteet ja yrittää pitää tallia tallipisteissä mukana taistelussa muita vastaan. Tallipisteissäkin isoin taistelu taitaa olla Citroenin kanssa ja nyt olisi ollut saumaa kerätä ok pisteet.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Juho pitäisi nyt laittaa huilaamaan ehdottomasti seuraava kisa ja antaa Lapille auto.
Juho ei kyllä ole onnistunut ollenkaan kauden alussa ja tarvitsisi mun mielestä pienen näpäytyksen.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Lappi tekee debyyttinsä Portugalissa, jonne Toyota saa kolmannen auton. Näin ollen kaikki tallit kilpailevat Portugalista lähtien vähintään kolmella autolla.

http://www.is.fi/ralli/ (Linkki IS:n uutiseen Lapin tilanteesta)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Evens on ainakin toistaiseksi menossa uransa ensimmäistä voittoa kohti. Latvalalla ihan hyvä vauhti ollut mutta rengasrikko matkaa hidasti. Hännisellä vissiin jotain pientä teknistäkin murhetta alkuun mutta taitaa olla sunnuntaiajelulla, osittain varmaan pakotettuna.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Citröenin heikohko alkukausi sai ranskalaistallin reagoimaan ja Andreas Mikkelsen ajaa Citikalla ainakin Sardinian rallin. Mutta kyllähän tässä varmaan haetaan pidempääkin diiliä, jos Meeken, Breenin ja Lefevbren otteet eivät parane. Lefevbre ensimmäisenä tulilinjalla, senjälkeen kenties Meeke? Breenhän nyt lienee ollut lähimpänä sitä tasoa mihin pystyy.

Mikkelsen joins Citroën - wrc.com
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Breen on ollut ihan ok. Ainakin auto on pysynyt tiellä. Meeke ja Lefevbre... grande catastrof. Toinen muistuttaa etanaa, toinen ei pysy ojien välissä sitten millään. Meeke olisi hyvinkin mestaruustaistelussa mukana ilman ulosajojaan. Mikkelsen on hyvä mittari tuonne. Harmi tietysti Lefevbren kannalta, mutta vauhtia ei ole löytynyt lainkaan.

Noin muuten alkaa pikkuhiljaa näyttää siltä, että se ovat Ogier ja Neuville jotka sen mestaruuden kohtalon ratkaisevat. Ei taida Latvalan ja Toyotan taso aivan riittää, vaikka kausi aika hienosti on mennytkin. Lapilta muuten aika hyvä avaus. Heti Hännisen kanssa aika tasatahtiin.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
.Noin muuten alkaa pikkuhiljaa näyttää siltä, että se ovat Ogier ja Neuville jotka sen mestaruuden kohtalon ratkaisevat. Ei taida Latvalan ja Toyotan taso aivan riittää, vaikka kausi aika hienosti on mennytkin.

Siltähän se vahvasti näyttää. Kun vielä loppukaudesta on kaksi puhdasta asvalttikisaa, niin J-M:n voinee laskea jo siinä vaiheessa pois leikistä. Tänak on jokerikortti, kun ei itsellä ainakaan ole asvalttivauhdista varmuutta.

Suomalaismielenkiinto lisääntynee viimeistään Puolassa, kun Suninen ajaa siellä Fordin WRC:tä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä edelleenkin mietin että onko Citroenin jousituksessa jotain pielessä kun noista Meeken lipsahduksista moni on ollut minusta aika outoja. Citikka näyttää varsinkin hyppyjen ja kevennysten jälkeen lähtevän jotenkin oudosti pompottamaan ja tekee aika äkkinäisiä liikkeitä. Eihän Meeke koskaan mikään varmuuden perikuva ole ollut mutta nyt on ollut jopa hänelle poikkeuksellisen helpon näköisiä lipsahduksia. Mutta mielenkiintoista nähdä mihin Mikkelsen kykenee Citikalla. Ihan fiksu ratkaisu ranskalaisilta kyllä ottaa Mikkelsen ajamaan, kun Lefevbre ei ole oikein vakuuttanut eikä Breeniltäkään voi vielä ihmeitä odottaa.

Mitä tulee mestaruustaisteluun niin kyllä minäkin luulen että Neuvillen ja Ogierin välillä se taistelu käydään. Meekellä riittäisi siihen vauhti mutta keskeytykset on kyllä vieneet häneltä mahdollisuudet jo tässä vaiheessa. Latvalalla ja Toyotalla ei ihan riitä vielä paukut mestaruustaisteluun, sen verran hitaampi Toyota näyttää olevan kuin kilpailijat. Jos Neuville pitää päänsä kasassa ja ei enää sorru samanlaisiin pöljyyksiin kuin kauden avauskisoissa niin minä luulen että hän tulee mestaruuden viemään. Hyundailla on tasaisen hyvä paketti joka on nopea kaikilla alustoilla ja tekniikan kestävyys/varmuus näyttäisi olevan astetta parempi kuin Fordilla, vaikka tuurihaukka Ogierin sijasta nuo suurimmat ongelmat taitaakin yleensä osua Tänakin autoon, mutta minä vähän luulen että tuo varmuus ja tasaisuus lopulta kääntää pelin Neuvillelle.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Jos sekä Mikkelsen että Ogier siirtyvät Citroenille ensi kaudeksi, ei Meekelle enää jää roolia, koska Breen on soveltuvampi kolmanteen autoon. Silloinkin Meekellä toki on vaihtoehtoja eli joko Fordille Ogierin/Evansin tilalle tai Toyotalle Hännisen paikalle.

Lefevbre on ollut aivan hävettävän huono. Vauhti ei riitä yksinkertaisesti mihinkään, joten ei muuta kuin kehittymään WRC2-puolelle.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Jos sekä Mikkelsen että Ogier siirtyvät Citroenille ensi kaudeksi, ei Meekelle enää jää roolia, koska Breen on soveltuvampi kolmanteen autoon. Silloinkin Meekellä toki on vaihtoehtoja eli joko Fordille Ogierin/Evansin tilalle tai Toyotalle Hännisen paikalle.

Citröenin ongelma on tässä se että koko kolmikolla on käsittääkseni ensi kauden kattavat sopparit. Tämä raakannee ainakin toisen ulos, joko Mikkelsenin tai Ogierin. Toki jos meno ei parane, niin varmasti kuljettajatrioon tulee muutoksia ja Lefevbrehän siellä noilla näytöillä ensimmäisenä tulilinjalla on.
Ja jos olen oikein ymmärtänyt, niin Ogier sekä Citröenin tallipäällikkö Yves Matton eivät ole ihan ylimpiä ystävyksiä. Toki pakkotilanteessa tämmöiset ongelmat on vaan sivuutettava.

Ja ensi kauden kuljettajamarkkinoita arpoessa pitää myös muistaa se, että eikös tällä arabisheikillä ollut edelleen yritys käynnissä saada Volkkarin autot käyttöön ensi kaudelle? Tämä kausi tuli liian nopeasti, mutta ei kai 2018 kautta suljettu vielä pois.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikös Ogier aikanaan asettunut Citroenillä vähän tallia vastaan kun ei oikein suostunut Loebin apupojaksi. Taisi olla aika lähellä vielä voittaa jopa mestaruuden mutta sössi sen ulosajoon loppukaudesta?
Vuosia tuosta on kyllä mennyt ja kaveri on sen jälkeen voittanut useamman mestaruuden. Mutta pienetkin asiat voivat vuosien takaa olla "vaikeita" ?
Ja hyvinhän Ford on Ogierin käsissä toiminut. Miksi siis vaihtaa tallia jos homma toimii ja liksa juoksee?
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Vuosia tuosta on kyllä mennyt ja kaveri on sen jälkeen voittanut useamman mestaruuden. Mutta pienetkin asiat voivat vuosien takaa olla "vaikeita" ?
Ja hyvinhän Ford on Ogierin käsissä toiminut. Miksi siis vaihtaa tallia jos homma toimii ja liksa juoksee?

Homma toimii ja liksa juoksee, vielä. Mutta miten on ensi kaudella, jos M-Sport ei saa tehtaan tukea vieläkään taakseen?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Meeke sitten taas kerran kärkipaikalta auto pihalle.
Isoa jossittelua, mutta mitäpä voisikaan MM-tilanne olla jos pitäisi auton edes välillä radalla. Mutta niinhän se menee, että "First you have to finish".

Kyllä tässä alkaa jo Jari-Matin aiempien vuosien aikana saavuttama "valtikka" siirtyä ihan ansaitusti Meekelle.

Hänninen tällä hetkellä hienosti toisena Paddonin perässä muutaman sekunnin päässä. Lappikin ajanut hyvin, mutta harmittavasti oli ilmeisesti vaihdelaatikon kanssa ongelmia ja menetti noin minuutin yhdellä pätkällä. Uran ensimmäinen EK-voittokin tullut jo tässä rallissa.
Toivottavasti Hänninen pysyy tiellä ja ajaa hyvän rallin loppuun asti.
 
Viimeksi muokattu:

Opatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, BVB, NHL, Snooker
Lappikin ajanut hyvin, mutta harmittavasti oli ilmeisesti vaihdelaatikon kanssa ongelmia ja menetti noin minuutin yhdellä pätkällä. Uran ensimmäinen EK-voittokin tullut jo tässä rallissa.
Lappi tosiaan paukutti vitospätkälle 3,3 sekunnin pohjat ilman kakkosvaihdetta ja huollon jälkeen kuudennelle pätkälle 1,2 sekunnin ja seitsemännelle 1,3 sekunnin pohjat. Kovasti kehuja mies kerää tuolla WRC-radiossa, enkä yhtään ihmettele. Harmi, että kärki karkasi tuolla nelospätkällä ongelmien takia. Hänninenkin painaa hyvin ja on nyt kakkosena 4,5 sekuntia Paddonista.

Onpas mukavaa seurata sekuntitaistoja, kun on pitkästä aikaa oikein kunnolla suomalaisia kärkisijoilla. Koskahan on muuten viimeksi kolme suomalaista vetänyt EK-pohjat samaan ralliin? Nyt se olisi mahdollista, jos Latvala vielä pystyy jollekin pätkälle pohjat laittamaan.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Hänninen 2 paikalta ulos ja tippui sijalle 6 kertoo Ilta-Sanomat.

Eiköhän noi Juhon näytöt ala oleen nähty. Kenkää ja heti. Romua tulee melkein joka kisassa
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös