Mainos

Ralliketju

  • 1 839 170
  • 14 828

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Nekin oli tehty niin että joku Kankkunen oli löydetty kotisohvalta krapuloissaan ja oli rallin tapahtumista ihan pihalla. Ei niikuin mitään asiantuntemusta ja tasoa lähetyksillä.

Juha Kankkunen on jo ollut tovin vertaa raittiina selätettyään alkoholiongelmansa, joten lopeta se paskanjauhaminen.

Ja 4pro näytti Suomenkin MM-rallista sen määrän live-erikoiskokeita mitä pystyi. Eivät he itse niitä televisioi tai kuvaa, niinkuin Yle aikanaan. Että aikamoista lässytystä taas ilman päätä sekä häntää, mikä nyt sinulta ei ole tosiaankaan uutta.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Leustun seudulla on ajettu Painaan, Moksin ja Vellipohjan pätkillä ainakin. Vellipohjan näkisin itse mieluiten takaisin. Mökkiperä oli ihan hyvä kun se ajettiin viime vuonna "väärinpäin". Mutta eihän se haittaa vaikka pari vuotta olisikin pois. Juupajoki ja Väärinmaja saisi kanssa tehdä paluuta reitille...
Mökkiperä ja Lankamaa tuntuu kyllä olevan joka vuosi ohjelmistossa. Samaten Surkee.

Kaikissa on kyllä ne omat paikkansa (Mökkiperällä oliko 2. vai 3. väliajan jälkeinen/ennemmin oleva hyppysuora, riippuu ajosuunnasta), Lankamaalla taas sitten vähän reilun puolenvälin jälkeen Solbergin ja monen muun kuskin tutuksi tekemä latomutka). Ja Surkee taas.. no, sanotaanko nyt näin että taitaa olla yksi parhaiten järjestetyistä erikoiskokeista, ainakin omakohtaisten kokemusten perusteella (nyt meinaan Parkkolan risteystä)

Vaihtelukin tekisi hyvää. Surkee, Mökkiperä ja Jukojärvi on tullut kyllä useampana vuotena koettua, eli mun puolesta noista vois jonkun tiputtaa veke.

Mites muuten Urria? Ei oo pariin vuoteen näkynyt ek-listalla...
 

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
Tämän vuoden kisan aikaan tuli kuultua huhu, että Surkee ajettaisiin tulevana vuonna eri muodossa. Ymmärsin muutoksen liittyvän tuohon alun pikkutiehen. Tiedä sitten onko suunnitelma edelleen sama. Päijälästäkin oli tuolloin puhetta, ja se oli käsittääkseni tarkoitus pitää osana reittiä. Eikä Ouni-Päijälä -kombo kuulostaisi ollenkaan pahalta.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Mites muuten Urria? Ei oo pariin vuoteen näkynyt ek-listalla...

Hämärät muistikuvat tän asian suhteen liittyisi myös jotenkin siihen että Urria on ihan tolkuttoman nopea ja sen takia on puuttunut nyt viime ajat reitiltä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Laukaan pätkä olisi kiva lisäys tuolle "itälenkille". Toisi ihan hyvää vaihtelua Laukaan pätkiin, kun eihän siellä ole ajetukaan kuin Lankamaata viime aikoina. Erinomainen pätkä toki sekin.

Jos minä saisin päättää ja kaikki olisi mahdollista, ajattaisin WRC-kaartin lähelle kotiseutuani, Jäppilään. Vielä ysärin puolivälissähän siellä ajettiinkin oikein etähuollon kera.

Miksikäs Mikko Hannulan kotiseudulla eli Kuohulla eli enää ajeta? Sopisi hyvin Jyväskylän alueen pätkäksi. Mittaahan Kuohulla nyt ei pahemmin ole, mutta ihan hauska "välipätkä" se olisi.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hämärät muistikuvat tän asian suhteen liittyisi myös jotenkin siihen että Urria on ihan tolkuttoman nopea ja sen takia on puuttunut nyt viime ajat reitiltä.
Ei Urria sen nopeampi ollut kun muutkaan pätkät. 2009 keskinopeus siellä ekalla lenkillä oli 127km/h ja tokalla 130km/h, ja verrattuna vaikka Myhinpäähän(130/133km/h) joka ajettiin sekä -09 ja viime vuonna(kn. 134,7km/h) niin lujaa mennään muuallakin. Luulen että syy tiettyjen pätkien lepovuoroihin on nämä rypöpaikat. Laukaa on ollut sivussa sen jälkeen kun Matti Rantanen ja muutama muu kaatoivat siihen peltoon. Hassi jäi ekakerran jälkeen pois kun linjan alla ryvettiin huolella. Ja nuo on sellaisia paikkoja johonka ei mahdu hirveästi porukkaa turvallisille katselualueille. Lankamaan latomutka(on muuten pätkän maalissa) on sellainen että siihen mahtuu paljon porukka turvallisesti joten siksi se on useasti ajettu.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Nyt te vanhat rallitietäjät ohoi, tuli nyt mieleen että v. 2004 ajettiin Parkkolan pätkä. Olikos tää ek osa nykyistä Surkeen pätkää? (Surkeellahan on jossain kohdassa erikoiskoetta risteys Parkkolantietä kohti...)
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt te vanhat rallitietäjät ohoi, tuli nyt mieleen että v. 2004 ajettiin Parkkolan pätkä. Olikos tää ek osa nykyistä Surkeen pätkää? (Surkeellahan on jossain kohdassa erikoiskoetta risteys Parkkolantietä kohti...)
Kyllä Parkkolakin samoilla teillä pyörii...
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juha Kankkunen on jo ollut tovin vertaa raittiina selätettyään alkoholiongelmansa, joten lopeta se paskanjauhaminen.

Ja 4pro näytti Suomenkin MM-rallista sen määrän live-erikoiskokeita mitä pystyi. Eivät he itse niitä televisioi tai kuvaa, niinkuin Yle aikanaan. Että aikamoista lässytystä taas ilman päätä sekä häntää, mikä nyt sinulta ei ole tosiaankaan uutta.

Lähinnä meinasin että siltä se vaikutti sen verran pihalla oli tapahtumista, ei jokatapauksessa ollut ajan hermoilla lähetyksissä. Ja lähinnä nyt meinasin että 4pro näytti tosiaan vain näyttää ne pakolliset lähetykset mitä on tarjolla. Varmaan noita koosteita, haastattelulähetkysiä ja muita pystyisi silti olemaan useampi päivän aikana edes Suomen rallista, mutta eipä niillä ole halukkuuta juuri rallia näyttää ja panostaa siihen.

EDIT: tarkoitus oli puhua vain lähetyksien laadun huonoudesta ei hitto mistään kankkusen alkoholiongelmista. Ei vain kunnon asiantuntijoita ollut ja lähetys ollut mitä ollut kun katsonut..
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Kyllä nuo nelosen rallilähetykset olivat viime kaudella aivan täyttä kuraa. Muutama hikinen livepätkä ja kooste yleensä vähintään keskellä yötä. Kaiken kruunasi Pepe Jurgens ja "asian tuntiat", jotka kuulostivat siltä, ettei tiennyt ovatko ralliautoa nähneetkään.

Rallicross lähetykset sen sijaan olivat jopa loistavia, tästä iso kiitos selostajaparille Alkio-Tahko, vaikka Alkiokaan tuskin on moottoriurheilumiehiä, niin hienosti veti. Voisivat siirtyä minun puolestani vaikka rallilähetyksiinkin, sen verran timanttista settiä on, ja Tahkohan hoitaisi kyllä senkin puolen asiantuntemuksen.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Ja lähinnä nyt meinasin että 4pro näytti tosiaan vain näyttää ne pakolliset lähetykset mitä on tarjolla. Varmaan noita koosteita, haastattelulähetkysiä ja muita pystyisi silti olemaan useampi päivän aikana edes Suomen rallista, mutta eipä niillä ole halukkuuta juuri rallia näyttää ja panostaa siihen.

Pakolliset tai sitten ne lähetykset, mitkä SAA näyttää. Vai onko sinulla jotain tarkempaa tietoa, onko 4prolla edes oikeutta näyttää omia lähetyksiä yleensä rallin MM-sarjasta (pl.studiot). 4Pro otti nuo lähetykset hyvin nopealla aikataululla viime vuodelle, katsotaan toisiko toinen vuosi jotain parempaa tullessaan. Siinä olen kanssanne kyllä samaa mieltä että Pepe Jürgensin poistaminen selostuskopista nostaisi lähetysten tasoa jo huomattavasti.

EDIT: tarkoitus oli puhua vain lähetyksien laadun huonoudesta ei hitto mistään kankkusen alkoholiongelmista. Ei vain kunnon asiantuntijoita ollut ja lähetys ollut mitä ollut kun katsonut..

Puhuit kuitenkin ja siinä vaiheessa minä näin punaista.
 
Viimeksi muokattu:

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Rallikauden avaus on MM- ja SM-sarjan osalta viikon päässä ja Fcup alkaa jo tulevana viikonloppuna. Laitetaas muutama sana kauden aluksi...

Montessa odotettavissa mielenkiintoinen Ranskan "mestaruus" taisto Loebin ja Ogierin kesken. Jompikumpi tai molemmat on ulkona koska tarve näyttää on molemmilla iso. Latvalalle se on hyvä koska hän tarvitsisi hyvä alun kaudelle ja se olisi mielellään sijoitus kolmen sakissa. Täytyy toivoa että JM:n sipuli alkaa vihdoin kestää ja saataisiin vihdoin jännätä loppuun asti taistelua mestaruudesta. Koska vaikea on muun merkin autojen nähdä mestaruudesta ajavan kuin VW:n. Suomalaisittain ei muuten kovasti jännättävää sarjassa ole. Hänninen ajaa Citikalla Ruotsissa ja ainoa millä kisoja voi tulla myös jatkossa on se että on siellä nopein Citikka. Temppuna se pitäisi olla ihan toteuttettavissa vaikka Östberg onkin ollut siellä aina nopea. Toivottavasti saa riittävästä testiä jotta pääsee auton kanssa sinuiksi.

Tunturi avaa 50-v juhlakisalla SM-sarjan ja sinne olisi taas itsekin suunta. Mekaanikoksi tällä kertaa mutta onneksi keikasta saa sentään jotain muutakin kuin lämmintä kättä... Salo on suuri mestaruus suosikki nelikoissa koska Kruuda ei ilmeisesti aja koko sarjaa. Varsinkin kun Salo saa uuden Pösön käyttönsä niin muilla on kiire sen jälkeen. Nikaran suunnitelmista en tiedä mutta sen verran epäluotettava kuski kyseessä että ei varmaan ole hämmentämässä soppaa. Heikki Kovalaisen vauhti on testeissä ollut kuulemma aika rajua mutta ongelma lienee sama kuin muillakin formula-kuskeilla eli nuottien teko ja niistä ajaminen. Mielenkiintoinen jokatapauksessa nähdä Heikin vauhti kun pääsee vielä ajamaan ekana puhtaalla uralla. Talven loppuihin kisoihin sitten tulee mukaan kesän Neste Rallissa säväyttänyt nuori Teemu Suninen Skodalla ja hänenkin testivauhti on ollut lupauksia herättävää. Etuvetoisissa Joonas Lindroos vaihtaa isompaan luokkaan Hondalla ja aloittaa kautensa vasta Mikkelistä. Pikkuluokka voi olla se suurimman yrityksen luokka kun sieltä taas valitaa Neste Ralliin stipendiaatti kuski joka ajaa kisan WRC3 luokassa. Sieltä voisi nostaa esiin vaikka sellaisen nimen kun Jari Huttunen. Käsittääkseni ajanut mikroautoilla nuorempana ja vaihtanut ralliin pari vuotta sitten. Ralleja ei ole montaa takana mutta vauhti ollut kovaa koko ajan. Ja mielenkiinnolla odotan myös viimekauden nuorten Suomenmestarin Juho Muuraisen otteita. Ajanee ilmeisesti vasta kesällä mutta toivotaan että sieltäkin tulee jotain säväyttävää...
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Nikaran suunnitelmista en tiedä mutta sen verran epäluotettava kuski kyseessä että ei varmaan ole hämmentämässä soppaa.
Ettei vaan käy niinkuin Rantasen Matille että yksi kaato varhaisessa vaiheessa Nesteytysrallia pilasi mahdollisuudet mm-tasolla. Tosin, eikös Nikara ollut jossain Pirelli Star Driver championshipissä 06-08?

Latvala ei oo kyllä Monteen mun voittajasuosikki. Mutta jos toivotaan villiä korttia niin Neuville saisi hämmentää soppaa ja ottaa toisen mm-voittonsa. Veikkaan että King Sebastiénien taistot johtaa jommankumman ajovirheisiin. Ja hieman toivonkin tätä. Saisi tosiaan jämerän aloituksen. Ja jos Kubica ottaa tänävuonna ehjän kisan Montessa niin sekin voi olla melkoinen yllätys kisan lopputuloksiin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tänään avataan parilla iltapätkällä MM-rallikausi, mutta myös muita hienoja ralliuutisia on kuultu; Toyota liittyy WRC:hen kaudella 2017 automallina on todennäköisesti Yaris, joka kyllä kokonsa puolesta sopii näihin hommiin.Vahvistus asiasta tulee ensi viikolla, mutta muut tallit ovat siitä huolimatta asiasta tietoisia, ja lausuntojakin on annettu, mm. VW:n päälikko Jost Capito jutusteli asiasta YLE:lle.

http://yle.fi/urheilu/mm-rallipomot_innoissaan_uudesta_jasenesta_tervetuloa_toyota/7754167(YLE:n uutinen asiasta)
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ristus notta. Rallikausi polkaistu käyntiin Monte-Carlossa, ja aika kova suoritus kyllä Loebilta. Maanmiestään 30sec nopeammin, ekalla pätkällä.

Latvala jäi 15sec verran Ogierista. Seuraavaksi suurin yllättäjä Loebin lisäksi kyllä vironpoika Tänak, joka veti Ogieriakin nopeammin tuon ekan pätkän.

Kubica, Chardonnet, Sordo ja viimevuoden yllättäjä Bouffier ongelmissa.

Tilannekatsaus 1. päivän jälkeen:

THU 22:35 - WRC TOP 5 AFTER SS21. Loeb (DS 3): 30m08.2s, 2. Ogier (VW): +13.3s, 3. Latvala (VW): +36.1s, 4. Tanak (Ford): +38.6s, 5. Evans (Ford): +47.4s

WRC2 TOP 5 AFTER SS21. Lefebvre (DS 3 R5): 32:10.4s, 2. Koci (Ford Fiesta R5): +22.5s, 3. Giordano (DS 3 R5): +37.3s, 4. Breen (Peugeot 208 R5): +1m05.9s, 5. Maurin (Ford Fiesta R5): +1:07.4

On muuten jotenkin outo seurata mm-sarjaa kun ei ole Hirvosen Mikko mukana. Muutenkin suomalaiskuskien vähyys vähän pistää mietityttämään.
 
Viimeksi muokattu:

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mukava oli kuunnella Hirvosen kommentointia Nelosen rallilähetyksessä. On kuitenkin niin tuoreeltaan kommentoimassa aktiiviuran jälkeen, että tuntee porukat ja autot hyvin, joten potentiaalia on erittäin mielenkiintoisille jutuille vaikka tekniikkapuolella.

Harmi kun WRC-lähetyksissä ei näytetä kuin kärkipään WRC-autot. R-GT luokassa olisi mm. kolme autokuntaa allaan Porsche 911. Muutenkin hienoa jos/kun tämä luokka ottaisi tuulta alleen ja nähtäisiin näitä enemmän viivalla. Myös muita merkkejä. Mäkelä Auto Tuning ainakin rakennellut Aston Martin V8 Vantagesta kilpurin. Tuossa Delecourin luistelua Monten shakedownista: https://www.youtube.com/watch?v=PaiTJ0xA2Vk Delecour jäi Loebille n. 3 minuuttia avauspätkällä, eli vauhti ei tuollaisissa oloissa ole samalla viivalla, mutta meno komean näköistä ja äänet hienot.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Sieltä se Toyotan odotettu paluu sitten tuli ja kyllähän sitä alkoi jo hymyillen katsomaan kohti rallikautta 2017. Hyundai, Ford, Toyota, VW ja mahdollisesti vielä siihen Peugeot (ja luonnollisesti sisar Citroen on jossain muualla), Skoda, Fiat... : )

Loeb Montessa seinään ja Volkkarit omilla paikoillaan sijoilla 1-3. Ogierin kone voisi sanoa sopimuksensa irti ja Latvalalle Monten voitto kauden avauksesta. Maistuisi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saapa nähdä mihin asti Loeb pystyy nousemaan vai ajaako ulos kun vetää riskillä. Montessa kuitenkin isompienkin erojen kaventaminen mahdollista joten katsotaan. Harmi että ero kasvoi jo 6 minuuttiin kärkeen, vähän pienempi ero niin voisikin vielä olla saumat ainakin palkintopalille. Toki vielä yksi yli 50km erikoiskoe ja pari yli 30 km erikoiskoetta jäljellä jossa vielä eroja voi kiini ottaa..
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Harmi kun WRC-lähetyksissä ei näytetä kuin kärkipään WRC-autot. R-GT luokassa olisi mm. kolme autokuntaa allaan Porsche 911. Muutenkin hienoa jos/kun tämä luokka ottaisi tuulta alleen ja nähtäisiin näitä enemmän viivalla. Myös muita merkkejä.
Johtuu varmaan siitäkin että kuvausryhmä tuntuu häipyvän heti WRC-luokan jälkeen toisaalle. En muista miten oli NORFissa, mutta kuvaavat vissiin vaan WRC2-luokkaan asti. (Ois se kyllä kiva seurata niitä pienempiäkin luokkia)

911 oli Ylipahkalan Janillakin alla viimevuoden Nesterallissa. Ensin kisan pilasi jäähdytinrikko jo toisella pikataipaleella ja sitten taisi kisan päättää lopullisesti pienimuotoinen konehuoneessa ollut tulipalo.

Tänak ollut yllättäjä kyllä tässä kisassa. Top5-joukkoon heti. Loebin ongelmat avittaneet 4:ksi, mutta eipä oo kuin n. 10sec päässä palkintosijasta.

Lopuksi kuvaa Loebin vaurioista:
http://ewrc-results.com/quickp/18216_b8c7nsycmaalxoz.jpg

Vähän tainnut ripustus särkyä, vissiin osunut johonkin kallioon.
 

ttimooooo

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues
On se kumma juttu vaikka latvalalla ja ogier:lla on samanlaiset autot niin ei jari-matti tunnu ilman ogierin ongelmia koskaan olemaan ennen ruutulipulla osaako arvon palstaveljet sanoa mistä jari-matilla se viimeinen puristus jää kiinni että voitettaisiin niitä ralleja niin kuin ogier?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
On se kumma juttu vaikka latvalalla ja ogier:lla on samanlaiset autot niin ei jari-matti tunnu ilman ogierin ongelmia koskaan olemaan ennen ruutulipulla osaako arvon palstaveljet sanoa mistä jari-matilla se viimeinen puristus jää kiinni että voitettaisiin niitä ralleja niin kuin ogier?
Yksi syy luultavasti voi olla se että asvalttiteiden ja asvalttirallien vähyys verrattuna Ranskaan.

Ja toinen se että Suomessa on aloiteltu (ainakin ennenvanhaan) tuo rallin ajelu takavetoisilla vehkeillä (Escortit, Starletit, GT Corollat, nykyään taitaa olla listoilla vielä vanhat Volvot ja Sierrat), kun taas tuolla rapakon toisella puolella suositaan näitä etuvetoisia, jotka taitaa hieman olla sopivampia nykyiseen virtaviivaisempaan ja suorempaan ajotyyliin, toisin kuin vanhaan aikaan jolloin ajeltiin kahva eellä.

Ja kait paineensietokyky pääkopassakin on eri tasoa näillä. Ainakin ennenvanhaan oli Latvalalla vanhemmat painostamassa huhupuheiden mukaan tallipilttuussa. Ja en ihan mutupuheena pitäisi, joskus pari vuotta sitten Jari-Matin isäpappa oli ensimmäisenä pyrkimässä juttusille Paviljongissa. Muutama vuosi sitten pätkällä jonkun järkkärin mukaan joskus oli jopa tullut kommenttia että "Joko te ette ole täällä, tai JML ei aja", eli ilmeisesti oli Ford-aikoina koettu vähän rasittavaksi tuo touhu.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Yksi syy luultavasti voi olla se että asvalttiteiden ja asvalttirallien vähyys verrattuna Ranskaan.

Ja toinen se että Suomessa on aloiteltu (ainakin ennenvanhaan) tuo rallin ajelu takavetoisilla vehkeillä (Escortit, Starletit, GT Corollat, nykyään taitaa olla listoilla vielä vanhat Volvot ja Sierrat), kun taas tuolla rapakon toisella puolella suositaan näitä etuvetoisia, jotka taitaa hieman olla sopivampia nykyiseen virtaviivaisempaan ja suorempaan ajotyyliin, toisin kuin vanhaan aikaan jolloin ajeltiin kahva eellä.

Ja kait paineensietokyky pääkopassakin on eri tasoa näillä. Ainakin ennenvanhaan oli Latvalalla vanhemmat painostamassa huhupuheiden mukaan tallipilttuussa. Ja en ihan mutupuheena pitäisi, joskus pari vuotta sitten Jari-Matin isäpappa oli ensimmäisenä pyrkimässä juttusille Paviljongissa. Muutama vuosi sitten pätkällä jonkun järkkärin mukaan joskus oli jopa tullut kommenttia että "Joko te ette ole täällä, tai JML ei aja", eli ilmeisesti oli Ford-aikoina koettu vähän rasittavaksi tuo touhu.
Tosiaan, suomalaiset aloitti vanhoilla takavedoilla, mikä ei näin nykyaikana ole kovin kehittävää. Auriol taisi olla ensimmäinen tai ainakin ensimmäisiä, jotka alkoivat panostaa rata-ajomaiseen tyyliin, jota Ranskassa on sitten taidettu kopioida. Sieltähän taitaa myös löytyä modernimpaa ralliautokantaa kuin täältä...?

Aika karua, jos Latviksen vanhemmat ovat oikeasti tuollaista tehneet. Muutenkin vähän hermoheikon kuskin kiusaaminen tarpeettomien lisäpaineiden kautta ei todellakaan helpota Latvalan hommaa. Onneksi tuo Latvalan hermopuoli on ruvennut parantumaan, kun hän aloitti sen henkisen valmentautumisen, mikä on näkynyt esim. haastatteluissa. Vanha, vähän pihalla olevan näköinen JML on muuttunut määrätietoiseksi, selkeän tavoitteen omaavaksi mieheksi.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Monte vedetty, ja Ogierhan sen voitti reilun minuutin erolla Latvalaan, Mikkelsen täydensi VW-suoran olemalla kolmas. Östberg oli neljäs, 2.43 Ogierille hävinneenä ja Hyundai-duo Neuville ja Sordo olivat seuraavat. Neuville voitti Danin 0.8 sekunnilla! Sitten tulikin Evans ja vanha herra Loeb taisteli itsensä kahdeksanneksi. Prokop ja Meekekin ehtivät vielä pisteille.

Hyvä tulos Latvalalle. Maksimisuorituksen mies teki ja tästä on hyvä mennä eteenpäin.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Hyvä tulos Latvalalle. Maksimisuorituksen mies teki ja tästä on hyvä mennä eteenpäin.
Jotenkin silti pettymys tää on ainakin itselleni. Vaikka Latvala ei nyt mikään asvalttispecialisti olekkaan. No, ollaan realistisia ja toivotaan että Ruotsissa Latvala nappaa kolmannen voittonsa Uddeholmin lumisilta teiltä. (Nyt rupesin miettimään että ajetaanko Ruotsissa enää Uddeholmin seudulla rallia...)

Loeb ajoi ihan hyvän kisan, olisi varmasti ollut voittotaistossa jos ei olisi kolhaissut autoaan seinään. WRC2-luokassa Lefebvre vei voiton, ja RC4-luokassa väläytti taas Max Vatanen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kubican nostaisin myös esille, hyviä aikoja veti ja otti toista minuuttia kärkeä kiini, tosin lopulta ei maaliin tainnut ajaa, mutta kuitenkin. Taisi olla vielä joku sähkövika mikä miehen pudotti avauspäivänä jo heti eikä oma ajovirhe. Olisi taistellut ainakin podiumpaikasta ilman tuota.

Samalla nostaisin myös Heikki Kovalaisen esille Tunturirallissa. Yleiskilpailussa 6 tila ja omassa luokassa 3. Ei hullummin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös