Mainos

Ralliketju

  • 1 839 985
  • 14 835

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Edelliseen liittyen, Neste Oil Rallin reitti julkistetaan huomenna Huomenta Suomessa klo 7.49.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edelliseen liittyen, Neste Oil Rallin reitti julkistetaan huomenna Huomenta Suomessa klo 7.49.

Juu huomasin saman... Erityistä mielenkiintoa itselle tuo se että olisi ehkä kartturinpaikkaa Jyskälään tarjolla jos asiat menevät putkeen. Kiima nousee kun reitti julkaistaan...
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jukojärveä ei ole ajettu "väärinpäin" vissiin ikinä. Onkohan edes missään pikkurallissa? Painaa on Moksin ja Leustun alueella joten tuttuja teitä nekin. Muuten aika samanlainen reitti kuin aiempinakin vuosina. Tuttua ja turvallista. Jopa liiankin tuttua...
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Henkilökohtaisesti ärsyttää tuo reitin vieminen Päijät-Hämeeseen. Onneksi siellä ei montaa pätkää ajeta edelleenkään. Koukunmaalle oli ärsyttävää kiirehtiä jo kaksi vuotta sitten ja käytännössä koko päivä meni siihen. Siirtymät on niin helkkarin pitkiä. Onneksi Himos ajetaan kahteen kertaan samoin kuin se uus Padasjoella. Muuten ihan ok-reitti. Hivenen tykkäisin vaihtelusta kyllä. Ouni on oikeastaan ainoa pakollinen jokavuotinen. Sentään nyt on uskallettu kääntää Lankamaa ja Jukojärvi. Jälkimmäisellä ainakin taitaa luonne muuttua selvästi sen myötä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Hienosti aloitti Latvalakin sitten kisan taas vaihteeksi. kolmosella auto kiveen ja ralli jäi siihen.

Mikko on yllättävän hyvin vielä mukana kun 5 pätkää on ajettu. Eri asia on sitten miten käy jatkossa, missä vaiheessa mennään ulos
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
EK10 jälkeen Ogier johtaa ja ero Östbergiin kasvanut jo 18 sekuntiin. Neuville nousi Hirvosen ohi kolmanneksi ja Hirvonen neljäntenä 34s kärjestä. Näyttäisi tämä kausi menevät helposti Ogierille, jossei tule liikaa keskeytyksiä. Vauhti riittää muille vallan mainiosti, kun Latvalakin samalla autolla vain tyrii mahdollisuutensa, eikä muista vain ole vastusta. Taitaa Östberg olla kovin haastaja neljän kisan Loebin lisäksi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vähän heikoltahan tuo nyt alkaa näyttämään tässävaiheessa, Hirvoselle toki kakkospaikka ihan ok, mutta kun piste-ero alkaa olemaan jo noin iso niin ei meinaa enää kyllä riittää vaan voittojakin on alettava ottamaan vaikka Ogierille tulisikin keskeytyksiä. Ei tuo kakkospaikkakaan huolestuta, mutta kun ei edes noilta power stagelta tule pisteitä niin siinäkin kyllä vielä annetaan tasoitusta. Viime rallissa vaikka keskeytys tuli ja jatkoi rallia niin ei pystynyt ilman paineitakaan tuolta ottamaan pisteitä ja taas jäi ilman powerin pisteitä, tasaisesti kun ajaa maaliin ei meinaa kyllä riittää jos poweriltakaan ei pisteitä napsita, siinä kun on semmoinen sauma jossa toisen voiton arvoa voisi vähentää, mutta ei niin ei..
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kyllähän se uhkaavasti näyttää jo tässä vaiheessa kautta, että mestaruus menee taas tuonne ranskaan. Sen verran ylivoimaiselta on Ogierin ja Volkkarin liitto näyttänyt. Ei ole Mikko oikein pystynyt vastaamaan vauhtiin ja se on huolestuttavaa jo näin kauden alussa.
Paljon pitää Mikon petrata jos meinaa mestaruudesta taistella, ja tarvii rutosti myös Ogierin/Volkkarin epäonnea.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Masentaa vähän kun kuningas lähtee pois niin toinen tulee tilalle. Mietinnän paikka suomalaisilla nyt: kolme rallia ajettu eri alustoilla ja vauhti ei riitä Hirvosella Ogieria vastaan ja Latvalakin häviää samalla kalustolla Ogierille. Tietysti kautta on vielä paljon jäljellä, mutta jos Ogier&VW on jo kauden alusta tuossa vauhdissa niin tuskin meno ainakaan heikkenee kauden mittaan kun kokemusta autosta tulee lisää ja saavat sitä vielä paranneltua sekä fiksailtua pikkuviat. Moottoritehokin näyttäisi olevan heti kättelyssä sama tai parempi kuin Citroenilla, ainakin noiden tutkalukemien perusteella.

Aplodit VW:n tiimille, noin tullaan sarjaan ja tehdään kotiläksyt kunnolla.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Pakko se on vaan todeta, että Hirvoselle se Jyväskylän ulosajo oli taannoin liian kova paikka. Sen jälkeen on tuntunut rohkeus puuttuvan nopeilla osuuksilla ja sitä hän jatkuvasti itsekin valittelee. Yksi kausi meni penkin alle erinäisten ongelmien vuoksi, mutta vauhti on ollut tuon nimenomaisen ulosajon jälkeen hukassa. Voittoja on toki tullut aina melkein mestaruuteen asti, muttei enää suvereenilla nopeudella. Jostain olisi nyt kiireesti hyvä kaivaa se rohkeus esiin. Volkkari vaikuttaa erittäin vahvalta ja Mikon täytyy ilman muuta parantaa kyytiä! Muuten kausi on ohi puolessa välissä.
 
Viimeksi muokattu:

TJ MACKEY

Jäsen
Ei mitään uutta tilanteessa Portugalin MM-rallin ekan ek:n jälkeen: Ogier johtaa, Östberg 4 sekuntia pohjista, Hirvonen 8 ja Latvala 10 sekuntia takana. Suomalaiset eivät mahda Ogierille mitään, mutta nyt myös Östberg on jatkuvasti nopeampi. Jotenkin tuntuu että finskit on henkisesti täysin lyöty. Kalustosta ei pitäisi olla kiinni.. Kuinkahan kauan Citikka jaksaa katsella suurimman mestarisuosikin rämpimistä, kohta on Loebin jo pakko palata jos merkki aikoo takaisin ykköspaikalle. Ja JM:lle taitaa olla Volkkari liian kova paikka henkisesti.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
4 EK:ta nyt ajettu, Östberg ajoi kärkipaikalta ulos. Ogier ja Sordo taistelee nyt kärkipaikasta ja suomalaiset sitten tappelevat siitä pronssipaikasta. Toisaalta eipä ainakaan hirvosenkaan takana ole kuin Neuville joten katsotaan ajeleeko taas vain varmasti maaliin ja ottaa pisteet, mestaruuspisteissä ei vain olisi varaa ainakaan hävitä pisteitä Ogierille..

Portugalin MM-rallin tilanne, EK4/15:

1. Sebastien Ogier VW 46.38,5
2. Dani Sordo Citroen +2,4
3. Jari-Matti Latvala VW +11,3
4. Mikko Hirvonen Citroen +17,1
5. Thierry Neuville Ford +28,1
6. Jevgeni Novikov Ford +1.08,7
7. Nasser al-Attiyah Ford +2.10,7
8. Michal Kosciuszko Mini +2.18,2
9. Martin Prokop Ford +2.18,7
10. Dennis Kuipers Ford +2.37,9
...
12. Esapekka Lappi Skoda +3.03,2
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sordo ollut yllättävän kovassa lyönnissä, kunnes veti ulos. Väliaikojen perusteella olisi ollut siirtymässä kärkeen. Myös hyvässä vauhdissa ollut Neuville näyttäisi jääneen reitin varrelle. Lappi nousi sijalle 10 ollen selvästi paras ei WRC-auto ja takana on tällä hetkellä myös ihan ajamalla päihitetty Al-Qassimi. Toivottavasti pysyy loppukisan tiellä, niin tulee hyvä sijoitus. Hirvosen pitäisi jostain löytää taas se ajamisen ilo, sillä autossa ei kyllä ole mitään vikaa, kun Sordokin on SORALLA noin nopea. Latvalalle toivoin myös onnistumista ja voittoa tästä kisasta. 10 sekuntia Ogierista, joten hyvät saumat on, jos nyt vaan pysyy tiellä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Mitä ihmettä aamun ekalla tapahtuu. Latvala putosi Mikon taakse ja Ogierkin hävisi puoli minuuttia.

Edit. Ilmeisesti teknisiä ongelmia. Toivottavasti ei ratkaise voittajaa, vaikka Mikolle sen mielelläni soisinkin.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä ihmettä aamun ekalla tapahtuu. Latvala putosi Mikon taakse ja Ogierkin hävisi puoli minuuttia.

Edit. Ilmeisesti teknisiä ongelmia. Toivottavasti ei ratkaise voittajaa, vaikka Mikolle sen mielelläni soisinkin.

Ogier ainakin EK 13 vetänyt kovia väliaikoja joten ongelma sieltä mennyt ilmeisesti ohi, Latvala taas jäänyt yli minuutin puolivälissä joten katsotaan pääseekö edes maaliin tuota tahtia, kolmospaikka taitaa mennä jokatapauksessa, riipuen toki miten loppu erikoiskoe menee ja tarvitseeko huolossa mitä tehdä.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ogier näyttäisi selättäneen ongelmansa ja kepitti Hirvosta jälleen 12 sekunnilla. Yli 70km kisaa kuitenkin vielä jäljellä, joten vielä ehtii tapahtua vaikka mitä.

Lappi kurvailee 9. sijalla neljä sekuntia Qassimin edellä ja molemmat vetävät kokoajan tasaisia pätkäaikoja. Östberg tulee takaa kovaa ja saattaa olla, että tulee vielä molemmista ohi. Ottanut nyt 8EK:lla yli 8 minuuttia kiinni ja tämän päivän kahdella pätkällä n. 3:20. Samat pätkät, kun vielä ajetaan uusiksi, niin tiukille menee. Eroa tällä hetkellä 2:25, joten lisää vauhtia pitäisi Lapin jostain kaivaa. Jos molemmat kuskit tulevat ohi, niin mm-pistesijakin menee, vaikka luokkavoiton hän tulisikin nappaamaan.

Saman luokan autoista toinen nuori lupaus Elfyn Evans ajoi päivän ensimmäisellä pätkällä 20 s Lappia nopeammin ja tällä toisella näyttäisi tulevan vielä isompi ero. Evans oli 1.päivän jälkeen 30s Lapin takana, mutta keskeytti ja nyt ajaa sijoilla ynnämuut. Myöskin Kubica ajoi päivän ensimmäisen pätkän Lappia nopeammin, mutta hänkin on jo keskeytyksen myötä jäänyt reippaasti, eikä vaihti olisi muutenkaan Lapille riittänyt. Ainut joka haastoi Lappia kovasti oli P-G Andersson, joka oli Lappia nopeampin, kunnes hänkin keskeytti.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja taas Hirvonen otti turpaan Power Stagella muita vastaan, jo pelkästään noista pisteistä mitä powerilla menetetty tulee aika iso kasa tämänkauden osalta, juuri niistä paikoista jossa voisi vielä kisaa edes vähän pelastaa, edes silloin ei pisteitä ole pystytty ottamaan kun keskeytys tuli ja ei ollut muuta panosta kun ajaa tuo erikoiskoe täysillä..

Vaikka vielä viimekisojenkin jälkeen olin luottavainen Hirvosen suhteen, että nousee vielä kun sorarallit tulee, niin alkaa kyllä pikkuhiljaa olemaan kiire alkaa etumatkaa ottaan kiini, nyt tarvitaan voittoja ja pisteitä Powerilta, ei riitä että Suomessa voittaisi, pitää muuallakin osata ajaa..
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ja taas Hirvonen otti turpaan Power Stagella muita vastaan, jo pelkästään noista pisteistä mitä powerilla menetetty tulee aika iso kasa tämänkauden osalta, juuri niistä paikoista jossa voisi vielä kisaa edes vähän pelastaa, edes silloin ei pisteitä ole pystytty ottamaan kun keskeytys tuli ja ei ollut muuta panosta kun ajaa tuo erikoiskoe täysillä..

Vaikka vielä viimekisojenkin jälkeen olin luottavainen Hirvosen suhteen, että nousee vielä kun sorarallit tulee, niin alkaa kyllä pikkuhiljaa olemaan kiire alkaa etumatkaa ottaan kiini, nyt tarvitaan voittoja ja pisteitä Powerilta, ei riitä että Suomessa voittaisi, pitää muuallakin osata ajaa..

Ogier ottanut kaikki powerstage voitot tällä kaudella (9p). Hirvosella on kasassa 0p powerstageilta. Ogier tulee voittamaan maailmanmestaruuden tällä kaudella. Melko varmasti voi sano, koska häviäminen vaatisi todella monta keskeytystä, kun vauhti riittää ilman ongelmia aina voittotaistoon. Ero tällä hetkellä 52 pistettä eli yli kahden voiton verran, kun on ajettu neljä kilpailua. Ainoastaan Östberg pystyy tällä hetkellä haastamaan Ogierin vauhdissa, mutta hänkin on jo jäänyt kauas menetettyään turhia pisteitä hölmöilyyn. Sordon vauhti on ollut ehkä sitten 3. parasta, mutta hänkin sortunut ulosajoihin.

WRC2 luokassa Lappi otti suht. turvallisen 11,5 minuutin voiton. Sai vielä yhden mm-pisteenkin, kun Kuipers keskeytti viimeisellä EK:lla.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Urkkaruudussa oli just juttua Toivosen kuolemaan johtaneesta onnettomuudesta. Aika mielenkiintoista "uutta tietoa", jota Henkan veli kertoi. Oli saanut selville, että Lancian polkimien kanssa olisi ollut ongelmia, ja ilmeisesti kaasu olisi hirttänyt kiinni. Kaasupolkimen kiinnitysvarsi tjsp oli kaiketi aika heikkoa tekoa ja se olisi katkennut. Ongelmia oli ollut aiemminkin myös kytkimen kanssa vastaavanlaisesti. Lisäksi Henkka olisikin löytynyt auton ulkopuolelta, eikä sisäpuolelta ? Harri arveli, että olisiko Henkka koettanut pelastaa Sergion ???? Mutta koska ei ollut itse näkemässä tapahtunutta niin spekulaatiotahan se silloin vaan on ?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Viisi vaihtoehtoa tuohon traagiseen onnettomuuteen oikeastaan on:

- ajovirhe
- nuotti luettu väärin
- nuotti kuultu väärin
- nuotti tehty väärin
- auton tekninen vika

Minkä vaan toteutessa kohtalo on sama, rotkoon menee. Paikkahan oli aivan järkyttävän paha. Ahdas ja kapea tie, jossa jyrkkä kurvi asvaltilla. Pienikin virhe maksaa kalliin hinnan.

Vaikea on ketään syyttää tilanteesta, mutta nuo polkimien ongelmat voisivat olla se syy.

Tosin kuten Henkka itse sanoi muutama hetki aiemmin, taju meinaa lähteä, kun ajetaan ihan järjettömiä määriä yhtenä päivänä. Lisäksi flunssa ja pikku kuume kiusasivat Toivosta ennen kisaa. Ei se ajovirhekään mikään mahdottomuus ole.

Nopein kuljettaja maailmassa sillä hetkellä, siitä ei ole kahta sanaa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Oli saanut selville, että Lancian polkimien kanssa olisi ollut ongelmia, ja ilmeisesti kaasu olisi hirttänyt kiinni. Kaasupolkimen kiinnitysvarsi tjsp oli kaiketi aika heikkoa tekoa ja se olisi katkennut.

Tuo kaasupoljin-juttu ei ainakaan ole itselle uutta tietoa, olikohan siinä Vauhdin Maailman isossa Henkka-artikkelissa muutama vuosi sitten tuo mainittu, että ainakin Alénille oli käynyt sama Argentiinan(?) testeissä.
Samaisessa artikkelissa Henkan entinen kartturi Juha Piironen tyrmää nuottivirheen. Perusti muistaakseni epäilyksensä siihen ettei paikalla ollut jarrutusjälkiä.

Sen sijaan tämä että Henkka olisi ollut auton ulkopuolella, oli kyllä uutta. Kaikkein hurjin huhuhan tässä Henkan onnettomuudessa oli se että mafia olisi kostanut kartturi Creston isälle näin.

- nuotti kuultu väärin.

flat left-bad left. Tämä spekulaatio ollut myös pinnalla. Crestohan oli USA:n kansalainen, mutta italialaisen syntyperänsä takia puhui murtaen englantia.
 
Viimeksi muokattu:

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Sen sijaan tämä että Henkka olisi ollut auton ulkopuolella, oli kyllä uutta.

Tämä on kyllä varmasti kaikille se tämän jutun uusi tieto, ainakin itse olen aina ollut uskossa että Henkka paloi autonsa mukana. Ihmettelen kyllä että onnettomuuspaikalla oli aika välittömästi esimerkiksi Markku Alen, miksei hän ole kertonut tästä seikasta, ainakin itse muistan lukeneeni Markun haastattelun jossa hän kertoi että auton ovet olivat kiinni ja siitä he päättelivät että Henkka ja Sergio ovat vielä sisällä ja auton jäänteitä tutkittaessa esimerkiksi turvavöiden lukot olivat sulaneet, joten ei voitu tietää olivatko he avanneet niitä?
 

stouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Henkilökohtaisesti ärsyttää tuo reitin vieminen Päijät-Hämeeseen. Onneksi siellä ei montaa pätkää ajeta edelleenkään. Koukunmaalle oli ärsyttävää kiirehtiä jo kaksi vuotta sitten ja käytännössä koko päivä meni siihen. Siirtymät on niin helkkarin pitkiä. Onneksi Himos ajetaan kahteen kertaan samoin kuin se uus Padasjoella. Muuten ihan ok-reitti. Hivenen tykkäisin vaihtelusta kyllä. Ouni on oikeastaan ainoa pakollinen jokavuotinen. Sentään nyt on uskallettu kääntää Lankamaa ja Jukojärvi. Jälkimmäisellä ainakin taitaa luonne muuttua selvästi sen myötä.

Onkos tietoa löytyykö inkkaria tuosta Jukojärvestä noin päin, jos kerran luonne muuttuu paljon niin olisi kiva nähdä inkkari tästä pätkästä.

-stouni-
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös