Mainos

Ralliketju

  • 1 839 985
  • 14 835
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Siltä näyttää.

Hirvonen ajoi taas yhden pätkän hyvin, mutta nyt EK16:lla jäi taas minuutin. Aika surkeata ajoa, kun jo 5 minuuttia ero kärkeen. Ei siitä näköjään vain ole mihinkään. Tasaisuutta löytyy, mutta aina joku/jotkut ovat nopeampia. Viime kaudella sentään oli tasaisesti podiumilla, mutta ei näköjään enää. Tallin ykköskuljettajalta ei voi kyllä hyväksyä noin isoa eroa kärkeen, kun autossakaan ei ole ollut vikaa.

Mikko tehnyt ilmeisesti isomman virheen, kun oli yli puoli minuuttia jäänyt yhdellä sektorilla.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kaksi viimeista pätkää näköjään peruttu, joten kilpailu on päättynyt. Loeb voitti, Ogier toinen ja Sordo kolmas. Hirvonen neljäs 5 ja puoli minuuttia kärjestä ja puolitoista Sordosta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siltä näyttää.

Hirvonen ajoi taas yhden pätkän hyvin, mutta nyt EK16:lla jäi taas minuutin. Aika surkeata ajoa, kun jo 5 minuuttia ero kärkeen. Ei siitä näköjään vain ole mihinkään. Tasaisuutta löytyy, mutta aina joku/jotkut ovat nopeampia. Viime kaudella sentään oli tasaisesti podiumilla, mutta ei näköjään enää. Tallin ykköskuljettajalta ei voi kyllä hyväksyä noin isoa eroa kärkeen, kun autossakaan ei ole ollut vikaa.

Mikko oli viimekin kaudella neljäs montessa, yhtä hyvä aloitus siis..

Yksi kisa takana ja heti ollaan lyttäämässä yhtä kuljettajaa hitaaksi :) totta, että Ogier ja Sordo oli edessä ja sai pisteitä kerrytettyä enemmän, mutta toisaalta taas todistettiin se miksi Hirvonen pesee Latvalan kausi toisensa jälkeen. Se ei auta mitään jos on nopea jos ei pääse maaliin. Katsotaan nyt rauhassa Ruotsi ja pari muuta alkukauden kisaa jossa Hirvonen viimekaudella ainakin pisti hyvin loebille kampoihin ainakin joissakin kisoissa, mutta sitten oli hylkäyksiä ja muuta..
 

TJ MACKEY

Jäsen
Mikko oli viimekin kaudella neljäs montessa, yhtä hyvä aloitus siis..

Yksi kisa takana ja heti ollaan lyttäämässä yhtä kuljettajaa hitaaksi :) totta, että Ogier ja Sordo oli edessä ja sai pisteitä kerrytettyä enemmän, mutta toisaalta taas todistettiin se miksi Hirvonen pesee Latvalan kausi toisensa jälkeen. Se ei auta mitään jos on nopea jos ei pääse maaliin. Katsotaan nyt rauhassa Ruotsi ja pari muuta alkukauden kisaa jossa Hirvonen viimekaudella ainakin pisti hyvin loebille kampoihin ainakin joissakin kisoissa, mutta sitten oli hylkäyksiä ja muuta..
Eli kun Mikko on säälittävän hidas, niin ei saa tuomita ja katsotaan nyt Ruotsissa, mutta Jari-Matin kohdalla Mikko pesee kausi toisensa jälkeen, senhän Monte jo näytti..? Logiikka puuttuu tuosta, mutta ei se mitään.

Erikoista perustella Mikon nopeutta tai hitautta aina Latvalan kautta. Tosiasiassa Hänninen on ainoa suomalaisista, jolle voi antaa vauhdin puolesta edes välttävän arvosanan. Mikkoa varmasti hävettää itseäänsäkin oma totaalinen vauhdin puute.

Nyt on suomalaisten vaan herättävä ennen Ruotsin rallia.

Edit: Niin ei kukaan taida olla haukkumassa Hirvosta hitaaksi vain tämän vuoden Monten takia, Mikko on ollut hidas mutta varma jo pari vuotta. Milloin Mikko on viimeksi voittanut rallin, jossa on joutunut ajamaan kilpaa kolme päivää? Viime kaudella se hylkäys kisa ja ainoa virallinen voitto tulivat silloin kun Loeb ja Latvala olivat jo keskeyttäneet ekana päivänä. Siis milloin Mikko on ollut ykkönen kovan kilvanajon jälkeen?

Harmi sinänsä, Mikko on ihan hauska ja symppis tyyppi ja toivoisin Hirvoselle uran ensimmäistä mestaruutta.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli kun Mikko on säälittävän hidas, niin ei saa tuomita ja katsotaan nyt Ruotsissa, mutta Jari-Matin kohdalla Mikko pesee kausi toisensa jälkeen, senhän Monte jo näytti..? Logiikka puuttuu tuosta, mutta ei se mitään.

Pointti lähinnä oli itsellä että eiköhän mikko edelleen ole suurin/suurimpia suosikkeja mestariksi vaikka 4.tila tuli vain montesta. Muutama piste eroa ogieriin ja sordoon vain ja kun pääöstään Soralle nähdään voimasuhteet paremmin ja esimerkiksi Volkkarin iskukyky on paremmin selvillä vasta Ruotsin jälkeisissä ralleissa.

Latvalankin otin esille juuri sen takia lähinnä että kyllä nopeutta ainakin välillä löytyy, mutta autokin löytyy jorpakosta niin usein, että sen takia jää selkeästi aina pisteissäkin Mikon taakse. Nytkin ero jo heti ekassa kilpailussa alkaa olemaan sitä luokkaa että saa ihan tosissaan taistella jos edelle meinaa, tosin ei varmaan volkkarin ekalla kaudella kovin kummoista tulosta varmaan pystykkään odottaan ja varmaan kuskit joutuu repimään autosta kaikki irti jotta kärkikamppailuun ehtii.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ruotsin ralli alkaa tänään ja juuri aika-ajot menossa. Ravisteluissa Nikara ajoi ulos. Ravistelun nopein oli Latvala mutta stumppasi koneen aika-ajon lähdössä ja jäi neljänneksi tässä vaiheessa. Nopein tällä hetkellä Ogier, sitten Östberg ja Mikko...
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Helvetin helvetti. Mikolle heti harvinainen ajovirhe ja kisa siinä. Kuvittelin jo, että vika on ajanottovehkeissä kun ei ensimmäistäkään väliaikaa tullut pätkältä. Toivottavasti muu kärki ajaa hyvän kisan. Tuo Tidemand on yllättävän kova vetomies.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juu Tidemand tulee kovaa ja suomalaiset ryssii... Stanan amatöörit. On maailma mallillaan kun ei edes lumella pärjätä...
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Juu Tidemand tulee kovaa ja suomalaiset ryssii... Stanan amatöörit. On maailma mallillaan kun ei edes lumella pärjätä...

On se kyllä jumalauta ihme että tuolla lumellakaan ei pärjätä. Monten söhellykset nyt jotenkin ymmärtää kun siellä keliolosuhteet ovat mitä ovat mutta Ruotsissa suomalaiset ovat aina olleet hyviä, kerrassaan erinomaisia. Nykyiset "tähdet" ovat kaikkea muutakuin "tähtiä".
Hirvosen mm juna on mennyt jo tämän(kin) kauden osalta. Mestaruuden vie tällä kaudella Ogier...
 

scholl

Jäsen
Mestaruuden vie tällä kaudella Ogier...

Minäkin olen toivonut Ogierille mestaruutta, mutta ongelmaksi voi osoittautui uusi auto. Ei välttämättä pelaa esim. soralla. Harmi, että on vähän tällainen tynkäkausi, kun Loeb ajaa vain muutaman kisan niin heppoisemmatkin kuskit taistelevat mestaruudesta. Taitaa olla Ogier koko kauden ajavista ainoa huippukuski.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Loeb kun hoitaa tämän kisan kotiin ja johtaa sarjaa vielä neljännen kierroksen jälkeen, niin malttaakohan pysyä poissa niin paljon kuin on puhunut?
Saa nähdä.

Ogierilla hyvä positiivinen vauhti kyllä. Suomalaiset jälleen iso pettymys.
Kauankohan Hirvosen dominointia vielä jaksetaa tuolla katsoa?
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Ranskalaiset komentaa Ruotsin lumilla. Ogier- Loeb- Östberg- Latvala- Novikov on viiden kärki. Ogier johtaa Loebia 25s, Loeb Östiä 25 ja Östi Latvalaa pari sekkaa. Novikov on jmstä n40 sekkaa perässä.

Latvalan vauhti on eilistäkin isommin hukassa, Östberg meni ohi pätkällä nro 14. Tänään on vielä yksi pätkä ja huomenna sitten seitsemän lisää.
 

Outsider

Jäsen
Jos ei ole suomalaisten esityksissä kehumista, niin eipä ole Maikkarin lähetyksissäkään. Kuva on hienoa ja monipuolista, mutta itse lähetyksissä ei ole oikein mitään järkeä. Ajoa näytetään sieltä täältä ilman mitään väliaikoja ja osa pätkistä jätetään kokonaan pois. Olisi kiinnostavaa tietää onko ongelma Maikkarissa, vai tuleeko niille käyttöön vain noita sieltä täältä otettuja pätkiä. Red Bullin mukaantulo nosti odotuksia paremmasta, mutta eipä se ole vielä paljon näkynyt. Toisaalta jos se onkin niin, että Maikkari itse tekee laajasta materiaalista noita nyt nähdyn kaltaisia lähetyksiä, niin minkäs sille sitten voi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos ei ole suomalaisten esityksissä kehumista, niin eipä ole Maikkarin lähetyksissäkään. Kuva on hienoa ja monipuolista, mutta itse lähetyksissä ei ole oikein mitään järkeä. Ajoa näytetään sieltä täältä ilman mitään väliaikoja ja osa pätkistä jätetään kokonaan pois. Olisi kiinnostavaa tietää onko ongelma Maikkarissa, vai tuleeko niille käyttöön vain noita sieltä täältä otettuja pätkiä. Red Bullin mukaantulo nosti odotuksia paremmasta, mutta eipä se ole vielä paljon näkynyt. Toisaalta jos se onkin niin, että Maikkari itse tekee laajasta materiaalista noita nyt nähdyn kaltaisia lähetyksiä, niin minkäs sille sitten voi.

Eipä ole ollut aikaisemmillakaan kausilla. Tiedä sitten onko tosiaan kun maikkari ei rahallisesti myöskään ralliin panosta niin saavat jotain jämäkuvia aina vain eikä niin sanottua livekuvaa. Lähetyksissä kun tuntuu aina pääpointti olivan se että 10 minuuttia haastatellaan Tomi Tuomista, pari sekunttia saatetaan näyttää suomalaisten haastatteluja, sitten näytetään 10 minuuttia vanhaa kuvaa edellisvuosilta tai jotain vastaavaa ja sitten näytetään 2 päivän takaista kuvaa ja kerrotaan nopeasti joka erikoiskokeiden nopeimmat, parhaimillaan edes väliaikoja ja tuloksia ei saada ruutuun nykypäivän tekniikalla vaikka saattaisi olla useampikin tunti siitä kun nuo erikoiskkeet on ajettu.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hirvonen sitten näköjään jäi neljänneksi Powerilla.. Eikö sitten kantti riittänyt ottamaan pieniä riskejäkin tuossa vai eikö vain sitten näköjään vauhti riittänyt, tosin jos wrc sivujen aikoja uskominen niin hirvoselle 3 minuuttia tullut viimeisen erikoiskokeen jälkeen aikaan lisää aikaa, että tiedä sitten...

Onhan tuo volkkarin vauhti ainakin lumella todella vakuuttavaa, saa nähdä miten sitten soralla ja asfaltilla, tosin Ogier näyttää olevan sen verran lujassa iskussa että vaikka auto ei olisikaan hyvä niin hanskalla korjaa auton vikoja. Näyttää siltä että ei ole suomalaisten kausi tulossa. Latvalalla ei vain vauhti riitä ja jos riittää on pellolla, Hirvosella näköjään edes luotettavuus ei näytä valttikortiksi nousevan nyt ja tässä olisi pitänyt nyt ottaa ne muutama piste mitä oli otettavissa..
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
No vielä, kun Loeb tuosta katoaa kuvioista, niin Volkkarin vastuksena on lähinnä vain Hirvonen, johon en vain usko ja Sordo, johon en myöskään usko. Sordo saattaa asvaltilla pärjätä. Ei se Volkkari nyt niin paljon heikompi voi olla, kun ovat kuitenkin kehittäneet vuosi tolkulla tuota autoa. Ralliautot ovat kuitenkin pohjiltaan vain vakioautopohjaisia, eivätkä mitään prototyyppejä, joiden kehittäminen olisi paljon työläämpää ja hankalampaa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Hirvonen sitten näköjään jäi neljänneksi Powerilla.. Eikö sitten kantti riittänyt ottamaan pieniä riskejäkin tuossa vai eikö vain sitten näköjään vauhti riittänyt, tosin jos wrc sivujen aikoja uskominen niin hirvoselle 3 minuuttia tullut viimeisen erikoiskokeen jälkeen aikaan lisää aikaa, että tiedä sitten...

Onhan tuo volkkarin vauhti ainakin lumella todella vakuuttavaa, saa nähdä miten sitten soralla ja asfaltilla, tosin Ogier näyttää olevan sen verran lujassa iskussa että vaikka auto ei olisikaan hyvä niin hanskalla korjaa auton vikoja. Näyttää siltä että ei ole suomalaisten kausi tulossa. Latvalalla ei vain vauhti riitä ja jos riittää on pellolla, Hirvosella näköjään edes luotettavuus ei näytä valttikortiksi nousevan nyt ja tässä olisi pitänyt nyt ottaa ne muutama piste mitä oli otettavissa..

Suomalainen media "teki" Hirvosesta "varman" maailmanmestarin ennenkuin oli ajettu edes Monten testierikoiskoetta. Nyt kun 2 rallia on ajettu, niin voisi todeta että ei tarvitse tänä(kään) vuonna tulla suomalaista mestaria. Kyllä se mestaruus näyttäisi menevän taas tuonne ranskan suuntaan. Okei on todella aikaista vielä, sillä vielä on 11 kisaa jäljellä, mutta pahalta näyttää. Montessa Mikko oli "pihalla" ja sitten heti ruotsissa aloittelijamainen kämmi ekalla kunnon pätkällä. Ei taida vaan pää kestää ? No seuraavassa 5 rallissa on pakko ajaa top 3:een ja ottaa mielummin 2-3 voittoa jos mielii taistella mestaruudesta. Seuraavat 5 rallia määrittelevät hyvin pitkälti sen kuka vie mestaruuden. 2-3 keskeytystä Mikolle noista ja samalla Ogierille pari voittoa niin kausi onkin sitten siinä....
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suomalainen media "teki" Hirvosesta "varman" maailmanmestarin ennenkuin oli ajettu edes Monten testierikoiskoetta. Nyt kun 2 rallia on ajettu, niin voisi todeta että ei tarvitse tänä(kään) vuonna tulla suomalaista mestaria. Kyllä se mestaruus näyttäisi menevän taas tuonne ranskan suuntaan. Okei on todella aikaista vielä, sillä vielä on 11 kisaa jäljellä, mutta pahalta näyttää. Montessa Mikko oli "pihalla" ja sitten heti ruotsissa aloittelijamainen kämmi ekalla kunnon pätkällä. Ei taida vaan pää kestää ? No seuraavassa 5 rallissa on pakko ajaa top 3:een ja ottaa mielummin 2-3 voittoa jos mielii taistella mestaruudesta. Seuraavat 5 rallia määrittelevät hyvin pitkälti sen kuka vie mestaruuden. 2-3 keskeytystä Mikolle noista ja samalla Ogierille pari voittoa niin kausi onkin sitten siinä....

Jep, toisaalta yksi keskeytys Ogierille ja taas tilanne kääntyy päälaelleen.. Mutta onhan tuo vauhti nyt aika ylivoimaista tällähetkellä volkkarilla. Olisiko sitten Citroen vähän turhankin helpolla päässyt Fordia vastaan viimekausina ja nyt kun joku muu tulee isolla panostuksella mukaan niin pitäisi nostaa vähän vaatimustasoa ja keskittyä vielä isommalla budjetilla auton rakentamiseen..Fordin panostus kun viimekausina ollut niin pieni, että ne on helposti pystynyt voittamaan..
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Viimeisimmässä Vauhdin Maailmassa valotettiin hiukan syitä miksi Minin WRC-projektin kohtalo oli mitä oli, tässä pieni yhteenveto allekirjoittaneen sanoin:

Uusien(eli nykyisten) WRC-sääntöjen tultua julki David Richardsin Prodrive teki suunnitelman uuden WRC-auton rakentamiseksi ja alkoi tarjoilla tätä ideaa eri autonvalmistajille. Useampi valmistaja kieltäytyi ja lopulta Prodrive sai hiukan vastahakoisen BMW:n suostumaan siihen että heidän hallitsemansa Mini-brändin autoa käytettäisiin uuden WRC-auton pohjana. Prodrive sitten tunnetusti rakenteli Countryman-malliin perustuvan auton ja alkoi 2011 ajattaa sitä muutamissa kilpailuissa. Rahoitus tallin pyörittämiseen oli tarkoitus löytää pääasiassa ulkopuolisilta sponsseilta, Prodrive kilpaili muunmuassa Monster Energyn isosta sponssipaketista, mutta se ironisesti meni Miniä Dakarissa ja muissa kestävyyskisoissa ajattavalle saksalaistiimille. Kun BMW:kään ei suostunut sijoittamaan rahaa lisää projektiin, Richards päätti käyttää jäljellä olevat BMW:ltä tulleet rahat varmistaakseen oman yhtiönsä selviämisen, mistä ymmärrettävästi BMW ei tykännyt ja siirsi virallisen tehdasstatuksen muille. Prodrive kehitteli Miniin vielä viime vuoden loppuun asti uusia luokitusosia, mutta BMW:n ja Prodriven sopimus päättyi vuodenvaihteessa, joten nyt Minin kehitys on siis käytännössä kuopattu.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Viikonloppuna mietittiin kaverin kanssa, että mitä SM-ralleissa on palkintona luokkien kolmelle parhaalle?

Riippuu vähän rallista, mutta ei mitään ihmeellistä.

Kodin elektroniikkaa, autoalan tuotteita ja muuta vastaavaa käyttötavaraa.

Vanha sanonta kuuluu, että autokilpailuissa on pilkki pääpalkintona ja pilkkikilpailuissa on auto pääpalkintona. Tämä pätee edelleen.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Heinä-elokuun vaihteessa ajettavan Neste Oil Rallin reitti ilmeisesti julkistellaan lähipäivinä, ainakin näin uhkaillaan rallin virallisilla Facebook-sivuilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös