Maksuasiat
Hyviä ideoita. Ollaan trendien aallon harjalla ja satsataan käteiseen rahaan! Olisikohan mitenkään mahdollista, että Kouvolan jäähallissa saataisiin myös Suomen markka takaisin maksuvälineeksi.
Ei nyt tarvitse ilkeäksi heittäytyä, ei ollut missään nimessä tarkoitus rääpiä päätä sinun mutkikkaasta myöhästymisestäsi(, jonkalaisia myös itselle on sattunut vuosien varrelle). Kouvolan jäähallin tila ei käsittääkseni ole ihan optimaalinen noille lukulaitteille rakenteellisista syistä, joten itse tykkään luottaa käteiseen. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun kortti kädessä lippuluukulla jonottaville ihmisille on kerrottu jostain mysteerisestä häiriöstä. Itse olen ennen kausariaikaa löytänyt näissä tilanteissa aina lainaajan, onneksi. Nuo lähimaksupäätteet vaikuttavat kyllä hyvältä idealta. Käytetäänkö niitä muualla? Jos käytetään ja homma toimii, niin mikä ettei. Itse vaan epäilen niiden liisaus-hinnan olevan melko korkea. Sakke & kumppanit varmasti laskevat toimistolla senkin kannattavuuden.
Cheerleaderit
En minä mene katselemaan sinänsä nättejä tyttöjä, mutta jos he edelleen tekevät yhteistyötä joukkueen kanssa niin heille on oltava tilaa ja näkyvyyttä. Ei se homma ketään jaksa kiinostaa, jos annetaan pieni tontti juoksuradan reunalta ja sanotaan että huiskikaa siinä. Vai kuvitteletteko että näkymään tarkoitettu tanssija viitsii käydä olemassa esillä ei missään?
Cheerleadereiden tulee tukea ottelutapahtumaa. Yhteistyön edellytys ei voi olla se, että KooKoo takaa heille touhutilaa ottelutapahtuman kustannuksella, vaan Go Go Girlsin pitää tarjota jotain, joka mahtuu otteluohjelmaan. Heidän facebookista luettuna: jotain poikkeuksellista tapahtuu lauantaina klo 16.56; juuri tällaista minä kaipaan! Ottelu ei kärsi, vaan minulla on syy olla katsomossa jo hyvissä ajoin ennen pelin alkua, kun siellä on jotain nähtävää. Tiedä vaikka menisin ratabaariin nauttimaan maltaisen ennen tuota?
Ottelu paikan päällä vs TV:ssä?
Onko olemassa joku ryhmä katsojia, joka on kotisohvalla ja joka saadaan sieltä katsomasta Liigaa, Änäriä, KHLää tai Mestistä tulemaan hallille kaiken ottelun ulkopuolisen sälän takia? Ketä ihmeessä nämä kotisohvailijat ovat?
Kannattaa käydä lueskelemassa yleisömääräketjua tuolta yläkerran puolelta, sieltä löytyy moniakin jatkoaikalaisia, jotka järkevästi perustelevat kotiinjääntinsä. Ihan jo perusmatikallakin: autoilu Ksnk-Kvl-Ksnk 5-10e, ottelulippu 20e, olut 5e(1. erätauko), makkara ja kahvi 5e (2. erätauko) = 35-40e. Tässä oli siis YHDEN ihmisen ottelukustannukset YHTEEN otteluun. Ruudusta näkee KAIKKI pelit kuukauden aikana 30:llä eurolla. On myös niitä, jotka eivät yksinkertaisesti jaksa lähteä työpäivän jälkeen sahaamaan Kouvolaan matsin takia. Perustelu voisi olla: "Näkee sen Ruudustakin". Syyt on monet. Kotisohvalle saa vaikka minkänäköisten
timojutiloiden ja
esatikkasten kommentit, joita puolestaan ei hallilla saa. Miksi siis lähteä peliin? Hallilla on oltava jotain, mitä kotisohvalla ei ole. Ei kausariton välttämättä lähde hallille, koska haluaa tukea joukkuetta rahallisesti. Joitain tosiaankin kiinnostaa vain se viihde.
Lajitietous
Mielestäni on perusteltua sanoa, että OSA katsojista (ei 50 %) ei tajua kiekosta juurikaan. Voisin yleistää naiset (ei toki kaikkia). En usko kovin monen yksilahkeisen ymmärtävän luonnostaa, miksi peli pyörii viimeisessä erässä KooKoon päässä, kun se kuitenkin johtaa jo 4-0, tai miksi YV:llä on yleensä kaksi sentteriä, tai miksi se-ja-se-pelaaja ei saa peliaikaa. Heille pitää olla siellä muutakin kuin semi-paskaa
marraskuista tiistai-kalpaa, ylihintaisia kahviotuotteita ja cheerleadereiden perseitä. Ei nyt välttämättä mitään Samuli Edelmania laulamaan erätauolla, mutta -jumalauta- jotain. Osittain sitä varten tämä ketju lienee pystyssä.
Näkyvyys kylillä
Kouvolan kaupunki on toistaiseksi ollut melko jäyhä tuon näkyvyyden suhteen ihan jokaiselle Kouvolan urheiluseuralle. Tässä tilanteessahan Kuudes Kenttäpelaaja voisi epävirallisesti pyrkiä jonkinlaiseen epäviralliseen sissimarkkinoinnilliseen yhteistyöhön seuran kanssa, vai? *hymiö* Toivotaan liiga-paikan auttavan asiassa.
Ainakin KPL:n kanssa on ollut viritteillä jotain markkinointiyhteistyötä liittyen näkyvyyteen kaupungilla, mutta sen toteutumisesta ei ole vielä varmuutta.
Veturista löytyy omat valotaulut (8kpl?), jotka olivat kesällä KPL:llä käytössä. En näe mitään syytä, miksi sama ei toimisi KooKoon kanssa.
Ensimmäisestä kaudesta tulee varmasti pelillisesti haastava; Sport toimii hyvänä esimerkkinä. Olen melko varma, että tuplabudjetilla operoivat
IFK:t tulevat ajamaan meitä anneliin aika kovaa etenkin alkukaudesta. Silloin on tärkeää, että väki jaksaa työpäivän jälkeen tulla tsemppaamaan KooKoota, vaikka mikään ei enteilisikään voittoa illan ottelusta. Voittajaa tullaan kyllä katsomaan ("keskimääräisesti on kivempi voittaa kuin hävitä"), mutta tällä ensimmäisellä kaudella se ei varmasti tule olemaan mitään jokapäiväistä herkkua.
PS. Muista liiga-joukkueista kannattaa toki kopioida kaikki mahdollinen. Ei ole järkeä keksiä pyörää uudestaan.