Saatat olla sinälllään oikeassa. Entäpä kuinka moni niistä muista tapahtumista olisi sitten sellaisia, että niiden järjestämiseen tarvittaisiin yli 10000 katsojaa vetävä areena? Minä en usko, että Oulussa olisi potentiaalia kovin moneen sellaiseen vuodessa. Hieman alle 10000 katsojaa vetävän hallin saisi aika mukavasti optimoitua jääkiekko-otteluihin, mutta toki samalla huomioiden muunkinlaisten tapahtumien tarpeet.En usko, että areenaa lähdetään rakentamaan, jos Kärppien 30 runkosarjapeliä + pleijaripelit muodostaisivat 2/3 areenan tapahtumista. Uskoisin enemmänkin, että areenaan täytyy saada se satakunta tapahtumapäivää vuodessa, että se kannattaisi. (Lähde: hihasta ravistin, mutta pitkälle päälle sata tapahtumaa kai ex-Hartwallillakin on ollut)
Näistä ajatelluista sadasta tapahtumapäivästä osa olisi pienempiä toki ja osa voi olla monen päivän tapahtumia. Mutta kai se johtoajatus on, että areenalla olisi paljon käyttöä ja siksi sen sijainti keskustan tuntumassa olisi niin tärkeää.
Omaa kantaani selventääkseni haluan vielä tähdentää, että olen toki sitä mieltä, että Ouluun tarvitaan ehdottomasti moderni jääkiekkoareena, joka täyttäisi nykypäivän vaatimukset myös mm. konserttien järjestämiseen. Mutta en näe, että Ouluun tarvittaisiin kuitenkaan mitään 13 000 katsojapaikan jättiareenaa. Jos nyt ajatellaan vaikka Espoon areenaa, niin se toimii oikein hyvin keikkapaikkana, mitä olen pari kertaa käynyt. Jokin hieman sitä suurempi areena voisi olla Ouluun ihan sopiva.