Raimo Summanen HIFK:n päävalmentajana

  • 1 377 729
  • 3 266

Fordél

Jäsen
Olen vahvasti sitä mieltä että Summanen on iso syy tuon joukkueen lukkoon

Varmaan lukkoonkin, mutta ennen kaikkea tähän käsittämättömään rumbaan, joka joukkueen kokoonpanossa on ollut käynnissä. Oliko se Anssi Ritarin laskelmien mukaan 30 pelaajaa, kun on käynyt pelaamassa tällä kaudella HIFK:ssa. Kyllä, loukkaantumisia on ollut, mutta kyllä Raimokin on vielä lisännyt kokoonpanon vaihtuvuutta. Veskoissa on pyöritetty kolmea kaveria, Pakarinen on pelannut jokaisella pelipaikalla, Luttinen pelaa milloin keskellä ja milloin laidassa, alemmissa kentissä miehet vaihtuu ottelusta toiseen jne. Kyllähän tässä vaiheessa kautta pitäisi olla valmiina jonkinlainen konsepti, joka mahdollistaisi yhteispelin kehittämisen. Siellä on lähinnä yksi kenttä, jonka yhteispeli on toiminut pidemmän aikaa eli Peltonen - Elkins - Puustinen. Se ei valitettavasti riitä.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pasi Sormunen voi olla eri mieltä siitä kuinka tuetaan.

Olen vahvasti sitä mieltä että Summanen on iso syy tuon joukkueen lukkoon

Totta. Olin kyllä yltiöoptimistinen Sormusen suhteen ja ehdottelin nimityksen jälkeen, että Sormunenkin voi vielä yllättää 'nuorten koutsien' (Lämsä, Tuokkola jne.) esiinmarssissa. Tapahtui ilmeisesti rookiekoutsille liian paljon liian aikaisin? Siinä olisi kokeneemmallakin ollut tekemistä. Organisaatiokin jähmettyi eikä apuja tullut.

Syksyn jälkeen olinkin jo mukana kipinässä. My bad :)

Zero: tunnustin jo syntini, älä lyö enää!
 

Zero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja Jokerit. Ja Jukurit nyt mökin takia.
Ai Summasta vai? Eikös se mene niin, että on pakko ulvoa susien mukana jos on susien ympäröimä? Reimo (niinkuin moni muukin koutsi) ei ole suosikkikoutsini, mutta puolustan häntä HIFK:n valmentajana. Aina HIFK, eiks nih?

Hieno asenne, jolle täytyy hattua nostaa! Jos kaivan vanhat viestit olit sitten luultavasti ainoa Sopankin tukija vaikeina aikoina?

EDIT: just ehditkin vastata. Mutta on toi tukemisasenne silti hieno, mutta joku raja siinäkin toki täytyy olla.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Voiko se olla mahdollista, että tämä "vika" löytyy aina meidän päävalmentajasta? Summanen ei tosiaankaan ole huono valmentaja, eikä myöskään Matikaisen Petri. Jos se ongelma löytyykin aivan jostain muualta, kuten meidän toimistolta?

Ei se vaan voi olla niin, että tänne hankitaan ihan kotimaan parhaimpia valmentajia, ja ne kerta toisensa jälkeen epäonnistuu, (poislukien Nokka). Vika on oltava jossain muualla. Olenkin sitä mieltä, että jos jollekkin potkut annetaan niin se on sitten meidän oma Tomppamme.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän vikaa on aika paljon muuallakin kuin pelkästään pääkoutsissa. Vai miten se selittyy, että meidän scoutit on onnistuneet löytämään aika pikälti kymmenen tyhjää arpaa tuohon joukkueeseen kymmenestä ulkkarihankinnasta.

Tämä koko organisaatio kaipaisi täydellisen tuuletuksen. Nybarille kenkää, scouteille kenkää, vittu Ramillekin kenkää. Hohhoijaa... On tää taas touhua.
 

bollo

Jäsen
Suosikkijoukkue
1998, 2011
Kausi pystytään vielä pelastamaan, mikäli kengän kuva koristaisi tuon hörhömielipuolen persausta mahdollisimman pian.

Pikaisella vilkauksella tässä ketjussa on selkeä enemmistö Ramin valmentamisen, tekojen ja sanojen takana. Mitkä on nyt fiilikset? Itse kuulun siihen vähemmistöön, joka jo viime helmikuussa totesi, että niin kauan kuin Rami IFK:n penkin takana "seisoo", niin menestystä ei tule.

Ja kyllä, tuolla pelaajamateriaalilla saa kuka tahansa valmentaja parempia tuloksia aikaan kuin tuo todellisuuden tajun menettänyt - jossain määrin sairaskin - mies.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Mulle ei avaudu, miksi jokaisen junantuoman pitää tulla tänne ihmettelemään ysi toisensa jälkeen, että mitäköhän se Raimo on vetänyt/syönyt/ottanut. Ja jokainen haluaa aina samaa kamaa, mitä se sitten ikinä onkaan, koska Raimo Summanen on ihan sekaisin. Hihii. Onpas hassua.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mulle ei avaudu, miksi jokaisen junantuoman pitää tulla tänne ihmettelemään ysi toisensa jälkeen, että mitäköhän se Raimo on vetänyt/syönyt/ottanut. Ja jokainen haluaa aina samaa kamaa, mitä se sitten ikinä onkaan, koska Raimo Summanen on ihan sekaisin. Hihii. Onpas hassua.

Juu - kyllä kai nyt jokainen pienemmälläkin ajoneuvolla tulleen pitäisi ymmärtää ihmetellä vain noita Raivon juomisia - kännissä sen täytyy olla noiden juttujensa kanssa...
 

Zero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja Jokerit. Ja Jukurit nyt mökin takia.
Mulle ei avaudu, miksi jokaisen junantuoman pitää tulla tänne ihmettelemään ysi toisensa jälkeen, että mitäköhän se Raimo on vetänyt/syönyt/ottanut. Ja jokainen haluaa aina samaa kamaa, mitä se sitten ikinä onkaan, koska Raimo Summanen on ihan sekaisin. Hihii. Onpas hassua.

Aivan, ja minusta on yhtä ihanaa ja ihkua että Raimo-fanit rakastaa jokaista kommenttia jotka Raimon suusta tulevat neroutena. Te ootte niin söpöjä. Kyssar!
 

Zero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja Jokerit. Ja Jukurit nyt mökin takia.
Kukahan niihin Raimon kommentteihin yleensä ensiksi ehtii pureutua? Niinpä, ei ainakaan IFK-fanit.

No en ollut eka, joten aika köykäistä, mutta kaikki kunnia tällä iällä nopeudesta voidaan ottaa aina. Mutta kyllä mäkin olin pahoillani kun teidän Soppa-kautenne silloin meni vituiksi, ois aina ollu oikeesti nastaa että kummallakin stadin jengillä olis ollut oma kasvatti joka valmentaa jengin teräkuntoon. Ja sitten olin mukana lahjottamassa Soppavalvojaisissa pelastusarmeijallekin (molemmista todisteet löytyy viestiketjuistakin, ehkä te pääsette Lämsä-ketjuun...) koska onhan se kiva jos HIFKissä on oikeesti elämää.

Ja olin itsekin sitä mieltä että Summasen valinta oli oikea, ja pelottavakin valinta, koska uskoin miehen osaavaan maineeseen. Mutta minä ainakin osaan jo myöntää että siinä tiimalasissa hiekka alkaa loppua ellei loppunut jo, eikä Sihvosen vakuutteluista huolimatta Rami enää ymmärrä nykypeliä sen enempää kuin toinen huutaja Jortikkakaan. Hän on kuitenkin saanut valita sarjan suurimmalla budjeteilla joukkueen eikä ole edes päässyt yli märkäkorva Lämsän kyykytyksestä. Joten hänelle käy niinkuin meille muillekin vanhoille - aika ajoi ohi. Kukin huomaa sen kun pystyy. Tässä hänellä oli aitiopaikka, mutta jos ei laiva pian käänny, kohta on Ramisoppajono jouluksi veikkan minä.

Ja mitään enempää en toivo kuin stadin finaalia tälle vuodelle, jossa toki Jokerit voittaa. Tällä hetkellä toki en hirveästi usko että meistä kumpikaan on edes välierissä, joku ihme pitää tulla, mieluiten molemmille.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aivan, ja minusta on yhtä ihanaa ja ihkua että Raimo-fanit rakastaa jokaista kommenttia jotka Raimon suusta tulevat neroutena. Te ootte niin söpöjä. Kyssar!

En laske itseäni Raimo-faniksi. En ollut hänen valintansa puolella, mutta minkäs teet. Raimo ilmiselvästi on kova valmentaja, mutta hänen metodinsa, varsinkin mentaalipuolella, ovat usein hyvinkin kyseenalaisia. Mutta, kun Raimo nyt tänne on valmentamaan palkattu, pyrin olemaan näkemättä häntä suurena saatanana. Pyrin objektiivisuuteen, niin hyvässä kuin pahassa.

Sanomattakin on selvää, ettei valmennuskaan puhtaita papereita alkukaudesta ansaitse. Mutta totuuden nimissä on sanottava, että onhan HIFK:lla erittäin poikkeuksellinen kauden alku menossa, kun runkopelaajia on jatkuvasti poissa ja joukkue on täynnä floppeja. Ei käy kateeksi myöskään Summasta.

Ja mediapuheista en edes viitsi keskustella, koska tiedän, että Raimo puhuu medialle ihan mitä sattuu. Sen vuoksi niitä on täysin turha arvioida suuntaan tai toiseen. Siitä toki voi keskustella, miten järkevää Summasen toiminta on, mutta kukas minä olen tuomitsemaan.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Voiko se olla mahdollista, että tämä "vika" löytyy aina meidän päävalmentajasta? Summanen ei tosiaankaan ole huono valmentaja, eikä myöskään Matikaisen Petri. Jos se ongelma löytyykin aivan jostain muualta, kuten meidän toimistolta?

Ei se vaan voi olla niin, että tänne hankitaan ihan kotimaan parhaimpia valmentajia, ja ne kerta toisensa jälkeen epäonnistuu, (poislukien Nokka). Vika on oltava jossain muualla. Olenkin sitä mieltä, että jos jollekkin potkut annetaan niin se on sitten meidän oma Tomppamme.

Olen itse Summasta pitänyt loistavana koutsina vaikka ei joukkueen kanssa hyvää pataa olisikaan. Kyllä Tompan laittasin pihalle ennen Summasta. Toisaalta on alkanut tuntua siltä että Jokerien "tuhoominen" on Summasesta tärkeämpää kun IFK:n menestys. Jotenki taas tuosta paikallisesta meni paletti ihan sekasin. Voihan se olla että Jokerit tai HIFK ei oo paikka valmentaa Suomessa enää Raimolle kaiken historian mukaan ottaen.
 

Zero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool ja Jokerit. Ja Jukurit nyt mökin takia.
Onneksi Lämsällä menee niin vitun hyvin, sehän se pääasia on?

Missaat pointin: ilman Summasta Lämsä varmaan olisi jo ex-Jokerivalmentaja. Mikä kaiken viime keväisen huutelun mukaanlukien on jo vähintään surkuhupaisaa. Mutta ei tässä kyllä meillä(kään?) mitenkään juna aikataulussa ole, se on totta.
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
Lyödään niin sanottu summa summarun ilmoille, niin kaikille tulee hyvä mieli.

Raimo puhuu "omiaan": johtuu siitä, ettei mies itse jaksa sitä lätkän perus liirum-laarumia, mihin kuuluu lauseet, kuten "pelataan omaa peliä", "puolustetaan hyvin ja tehään paikoista maalit". Eikö kenenkään muun mielestä ollut aika hyvin ilmaistu, (ottaen huomioon että peli oli Tampereella), että "ei tultu ETELÄSTÄ, vaan jostain syvältä viidakosta".

Toinen, peli ei näytä hyvältä: Ei ole koko kauden ajan näyttänyt Tapparallakaan. Eikä muuten oikeestaan kenelläkään. Koko kauden ajan pärjääminen on nykyään aika harvinaista. Otanpa esimerkin, viime kauden SaiPa: jouluna kakkonen, keväällä yhdeksäs. Porin Ässät, runkosarjan kutonen tulee ja harjaa mestaruuden. Eli vaikka Raimon kyseenalaistaminen kuuluu asiaan sen jälkeen, kun tulee 6-2 turpaan, niin annetaan Suomen ehkäpä menestyneimmän valmentajan näyttää kyntensä keväällä. Jos ei tule tulosta, niin sitten ulos. Pitkässä jatkumossa ajatellen, mitä nyt yhdestä kaudesta. Enemmän harmittaisi, jos Raimo lähtisi ja tilalle tulisi joku A-junnujen valmentaja/nykyinen kakkoskoutsi, kuten esim. KalPassa on taidettu tehdä jo kahden edellisen valmentajavaihdoksen kohdalla....
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Enemmän harmittaisi, jos Raimo lähtisi ja tilalle tulisi joku A-junnujen valmentaja/nykyinen kakkoskoutsi, kuten esim. KalPassa on taidettu tehdä jo kahden edellisen valmentajavaihdoksen kohdalla....

Itse en ole missään nimessä potkimassa Ramia minnekään. Mun mielestä on ihan naurettavaa kuinka nopeasti jengi on täällä vetämässä hätäratkaisuja ja potkimassa porukkaa ulos. Varsinkaan valmentajaa joka on kuitenkin todistanut osaamisensa jo kovallakin tasolla. Vähän sama kun joku myyntimies poikittaisiin ulos yhden heiko kvartaalin jälkeen, kun on muuten tehnyt alalla kadehdittavaa tulosta mitä haastavimmista paikoissa.

Mutta joo itse lainaukseen. IFK:lla on nyt oikeesti siellä kova jätkä kakkosena ja oon ihan varma että hänestä saadaan kova ykkönen vielä tulevaisuudessa. Joten mä nään ihan hyvänä suunnitelmana että Rami kouluttaa tossa samalla seuraajaansa, joka ottaa ohjat käsiinsä kun Ramin kausi päättyy.
 

Stigu

Jäsen
IFK:lla on nyt oikeesti siellä kova jätkä kakkosena ja oon ihan varma että hänestä saadaan kova ykkönen vielä tulevaisuudessa. Joten mä nään ihan hyvänä suunnitelmana että Rami kouluttaa tossa samalla seuraajaansa, joka ottaa ohjat käsiinsä kun Ramin kausi päättyy.
Samaa olen itse kelaillut. Tanska vaikuttaa potentiaaliselta jatkajalta Ramin työlle, itse asiassa oikeastaan toivon että hän olisi ensi kauden valmentajamme. Tai siis Rautakorpea toivon kaikkein eniten, mutta hän lienee kiinni Tampereella.

Ja Raadon tuloksesta tähän asti: Omiin silmiini IFK:n peli on mennyt kauden aikana eteenpäin, tosin mitään muuta vaihtoehtoa ei oikein olisi voinutkaan olla. Raadon puolustukseksi täytyy kuitenkin sanoa seuraavaa:

1. Jengissä on turisteja aivan liikaa. Birch, DeSantis, Wargh, Gillies ja Stloukal ovat turhakkeita. Hari ja Block voitaisiin korvata omilla junnuilla. Fatalle ja Harille antaisin vielä aikaa about 10 peliä.

2. Jengissä on saikkulistalla hieman liikaa avainpelaajia. Eklund, Salmelainen, Talaja ja viimeisimpänä Kuparinen on saatava pelaavaan kokoonpanoon.

Tietysti Rami on omalla panoksellaan vaikuttanut tuohon ykköskohtaan, mutta kyllähän noi turhakkeet ja saikkulaiset jo yhdessä muodostavat liian ison osan jengistä. Ja nimenomaan sen suhteen, että voitaisiin vaatia Raadon päätä vadille.
 

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enemmän harmittaisi, jos Raimo lähtisi ja tilalle tulisi joku A-junnujen valmentaja/nykyinen kakkoskoutsi, kuten esim. KalPassa on taidettu tehdä jo kahden edellisen valmentajavaihdoksen kohdalla....

Vaihdetaan Summanen ja Lämsä päittäin.... Sorry. Nyt meni huumori liian pitkälle. Jokuhan voisi ehdottaa jatkoksi, että annetaan kyseisen kaupan päälle vielä Gillies naapuriin.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisaalta, joskus joku Jyrki Ahon, Lauri Marjamäen tai Tuomas Tuokkolan kaltainen normaali tyyppi voisi olla mielenkiitoinen kokeilu. Nyt näitä sekopäitä on ollut sir Penasta lähtien ihan tarpeeksi.
 

Sakari78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rami on niin nähty. Hänen johdollaan IFK:n hyvät peliesitykset ovat yhden käden sormilla laskettavissa. Pelkkää sekoilua niin kaukalossa kuin sen ulkopuolellakin ja seurajohdon kanssa jengi on hankittu täyteen kaiken maailman turisteja, joista suurin piirtein kukaan ei ole ennen kuullutkaan.

Tätä kautta tietenkään ei pelasta enää mikään, koska joukkueen rakenne on niin surkea, kiitos Ramin. Valmentajaa ei siis kannata enää vaihtaa, koska se ei muuta mitään. Puolivälieräpaikka on tämän joukkueen mestaruus.

Isossa kuvassa olen todella pettynyt siihen, mitä Ramin paluu IFK:hon on tuonut ja tulee tuomaan. Kauden jälkeen kauas pois ja Nybondas välittömästi samalla oven avauksella.
 

#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,Datsjuk, VPeltonen,Liverpool, RealMadrid
Tää kausi voidaan mennä Ramilla, mutta seuraavana koutsina haluan nähdä Karri Kiven. Salmelaisen Tony kunnossa ollessaan on tämän kauden IFK:lle elintärkeä palanen. Ja maalivahtipeli on saatava voittavaksi. Ei mulla(kaan)muuta.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Salmelaisen Tony kunnossa ollessaan on tämän kauden IFK:lle elintärkeä palanen.

Tarraan yllä olevaan, niin sekavalta ja alati vaihtuvalta kokoonpano vaikuttaa että haluaisin jo hiljalleen nähdä kentällä sen meidän rosterin joka tänne hankittiin ja sitten tuomitaan lopullisesti Reimo. Kentälle odotellaan ainakin näitä herroja: Salmelainen, Kuparinen, Eklund, Kurvinen, Talaja, Nykopp.

Ymmärrän ettei koko ajan voi olla rosteri terve mutta kohtuutonta että IFK:lta on koko alkukauden puuttunut kokonainen 1. / 2. ketju.

Viime peleissä kakkosylivoimaa on pyörittänyt Janos Hari. Ilman Iiro Pakarista tämän vuoden IFK olisi vieläkin syvemmällä viidakossa, jo viime kaudella hehkutin miestä ja nyt tämä kundi on täysin ylivertainen, ainoa jolla riittää asenne ihan jokaisesta kulmaväännöstä maalien sylkemiseen oli pelipaikka mikä tahansa Reimon kentällisarvonnoissa.

Ja sitten vielä yksi mainittava asia, onko vika sitten organisaatiossa vai Reimossa niin mikä näissä ulkomaan elävissä kiihottaa!
Joukkueeseen tullut mm Block, Birch, De Santis, Hari... Täysin tyhjiä arpoja odotuksiin nähden mitkä pitäisi IFK-tasoisen joukkueen ulkomaanhankinnoissa täyttyä. Kertokaa joku viisaampi miksi ei Mestiksesta tule oikeita jääkiekkoilijoita enemmän try-outeille joilla jotain kannuksia jo Suomesta?
Forsberg meni heittämällä meidän ykköspakkipariin.

_
 

Wire

Jäsen
Kertokaa joku viisaampi miksi ei Mestiksesta tule oikeita jääkiekkoilijoita enemmän try-outeille joilla jotain kannuksia jo Suomesta?
Forsberg meni heittämällä meidän ykköspakkipariin.

Tuskin olen viisaampi mutta perus suomalainen ajatus "ulkomailta hankittu on parempi" jyllää.

Nyky liigaan on tullut myös muutos jossa suurseurat eivät pääse enään poimimaan non-NHL pelaajista niitä parhaita vaan joutuvat tulemaan samoille apajille missä JYP ja muut on pyörineet ikänsä. Tällä saralla Nybondaksella ja kumppaneilla on opettelemista ja tyhjiä arpoja tulee vielä monta vuotta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös