Raimo Summanen HIFK:n päävalmentajana

  • 1 376 551
  • 3 266

tuffgong

Jäsen
Todella hyvin ovat pelanneet molemmat ehdoton plussa täältä kummallekkin. Ensi kauden joukkueessa vakiokamaa varmasti ja toivottavasti saadaan se Partanen vielä messiin niin on nuoria ja nälkäisiä kavereita joukkueessa.

Partanen - Nykopp - Leinonen olisi paperilla muuten helvetin hyvä ja mielenkiintoinen kolmonen ensi kaudeksi. Ja sitten vielä aiheeseen. Pakko myöntää että Summanen on onnistunut luomaan henkeä tuohon joukkueeseen, tosin tuo nyt ei ole ihme kun siihen olisi riittänyt pelkkä Sopan lähtö. Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä että jos mestaruutta ei tule niin Summanen oli turha hankinta, olen kuitenkin tyytyväinen nyt vallitsevaan menoon.
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä että jos mestaruutta ei tule niin Summanen oli turha hankinta, olen kuitenkin tyytyväinen nyt vallitsevaan menoon.

Nyt on oltava varovasti ja kohteliaasti eri mieltä. Tulos on tärkeää, mutta kyllä maksaville katsojille pitää tarjota vastinetta myös pelistä peliin. Minun nähdäkseni toistaiseksi Summanen on hommansa hoitanut ja jos näin jatkuu, niin ei kunnon play off - esitykset, jotka päättyvät johonkin muuhun kuin Kanada-maljan (kopion) remonttiin asiaa muuksi muuta.

Se on sitten eri asia, jos homma menee taas lapasteluksi.
 

jussi61

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Päivän Raimo-havaintoja:

1. Summanen otti todella rauhallisesti tuon Bluesin 4-2 kavennuksen. Kun Boman kävi hänelle asiaa selvittämässä, ilmeestä oli luettavissa "jaaha, kai te sen paremmin näitte kun lähempänä olitte".

2. Summanen antoi Urho-tv:n haastattelut Joonas Tanskan hommiksi. Tanska antoikin Linnalaaksolle ihan asialliset kommentit sekä ensimmäisellä erätauolla, että myös ottelun jälkeen. Huvittava yksityiskohta tässä oli että studioon raahattu vieraileva kommentaattori Petteri "johtava" Sihvonen ripitti Summasta siitä, että tämä ei itse antanut haastatteluja. Ja tämä ripitys siis sen jälkeen kun oli tuttuun tyyliinsä hypettänyt Raimoa koko lähetyksen ajan. Onneksi Pekka Virta sai pariin otteeseen muistutettua, että pelaajat edelleen pelaavat ja valmentaja valmentaa...:)
 

scholl

Jäsen
Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä että jos mestaruutta ei tule niin Summanen oli turha hankinta, olen kuitenkin tyytyväinen nyt vallitsevaan menoon.

niin täytyy muistaa kuinka lystiä ne 1,5 kautta olivatkaan ja sekin, että Petu ja/tai Soppa olisivat ajaneet joukkueen liigakarsintoihin. Oli todella mahtavan kova fiilis nähdä niitä pelejä silloin, kun paska oikein lensi naamalle.

Oli lopputulos mikä tahansa niin onhan Summanen jo piristänyt meininkiä paljon ja palauttanut uskon. Vaikka joidenkin mielestä pisteet ovat tärkeimmät niin kyllähän sitä peliä pitäisi voida pystyä katsoa ja ennen ei ollut niin.
 
Viimeksi muokattu:

Snaibeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli lopputulos mikä tahansa niin onhan Summanen jo piristänyt meininkiä paljon ja palauttanut uskon.

Uskottavuuden palautuminen on ehdottomasti hienoin asia. Nyt meillä on vihdoin valmentaja, joka tietää miksi pelataan kuten pelataan ja ei pelkää muutosta, jos jotain pitää muuttaa.
 

tuffgong

Jäsen
Oli lopputulos mikä tahansa niin onhan Summanen jo piristänyt meininkiä paljon ja palauttanut uskon. Vaikka joidenkin mielestä pisteet ovat tärkeimmät niin kyllähän sitä peliä pitäisi voida pystyä katsoa ja ennen ei ollut niin.

On piristänyt ja se on hyvä asia se. Uskon että IFK nousee Summasen
Johdolla runkosarjan päättymiseen mennessä neljän joukkoon ja pelaa hyvät playoffit, riittääkö se päätyyn asti, sitä en tiedä, toivon kuitenkin että riittää. Olen myös ehdottomasti sitä mieltä että jääkiekko on viihdettä ja lähes kaikki massasta poikkeva on hyväksi sekä pelille että koko lajille. Sitä ei käy missään nimessä kiistäminen etteikö IFK:n peli-ilme ja kiinnostavuus olisi kasvanut huomattavasti Summasen saavuttua ja siitä ehdottomasti propsit sekä Summaselle että Summasen palkkaamisesta päättäneelle. Uskon kuitenkin että muutos olisi tapahtunut ilman Summastakin ja pidän summasen palkkaamista
suurena riskinä.

Uskoni siihen että meno olisi muuttunut ilman Summastakin perustan käymiini keskusteluihin joukkueessa pelaavan kaverini kanssa.

Negatiivisen suhtautumiseni Summasen palkkaamista kohtaan perustan käymiini keskusteluihin Summasen valmennuksessa pelanneiden kavereitteni kanssa.

Vaikka IFK voittaisi Summasen alaisuudessa mestaruuden ja olisi liigan viihdytävin joukkue, en usko että mielipiteeni hänestä kovin suuresti muuttuisi.
 

Snaibeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uskoni siihen että meno olisi muuttunut ilman Summastakin perustan käymiini keskusteluihin joukkueessa pelaavan kaverini kanssa.

Tähän on vaikea uskoa, vaikka lähde olisi kuka. Varsinkin, kun hän on joukkueen sisältä. Kyllä osa kunniaa kuuluu Summaselle. Aivan samoin, kuin osa kritiikkiä kuului Sormuselle.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uskoni siihen että meno olisi muuttunut ilman Summastakin perustan käymiini keskusteluihin joukkueessa pelaavan kaverini kanssa.

Aika jännää, että Summanen sanoi itsekin suunnilleen noin jossain haastattelussa - että ei voi tietää mikä onnistunut juttu on nyt puhjennut kukkaan, mutta on periaattessa Sormusen ansiota. Minä olen jo hieman 'pehmennyt' Summaselle... Mutta vain hieman :)
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Näin ulkopuolisena tarkkailijana voin todeta että onhan Summanen tavallaan jo nyt "räjäytänyt pankin", IFK:n kurssi on tehnyt jo tulostenkin puolesta täyskäännöksen. Vaikea kuvitella että Sopan IFK olisi nyt kuuden joukossa (toki pelejä enemmän pelattuna, mutta kuitenkin). Suurin haaste tulee olemaan että kuinka liito saadaan jatkumaan suurimman "alkuinnostuksen" jälkeen, mutta eiköhän Rami pidä verenkierron liikkeessä, jo pelkällä olemuksellaan :D
 

tuffgong

Jäsen
Aika jännää, että Summanen sanoi itsekin suunnilleen noin jossain haastattelussa - että ei voi tietää mikä onnistunut juttu on nyt puhjennut kukkaan, mutta on periaattessa Sormusen ansiota. Minä olen jo hieman 'pehmennyt' Summaselle... Mutta vain hieman :)

Niin pelitavallisista asoista en ole keskustellut, mutta esim. pelitavan (oliko sitä ennen, onko sitä vieläkään?) yksinkertaistaminen ja pelaajille annettu lupa (?) pelata rohkeasti omilla vahvuuksilla on varmasti auttanut kukkaan puhkeamista. Ja mä en taida ihan helposti pehmentyä. kaks mestaruutta putkeen, ehkä sitten pehmenen ;)
 

Snaibeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tottakai kuuluu ja niinhän mä taisin jo tuossa aikasemmin sanoa, mutta uskon että sitä samaa kunniaa jaettaisiin myös lähes kenelle tahansa Summasen sijaan saapuneelle.

Tämähän on ihan puhdasta spekulaatiota ja itse en usko, että näin olisi. Tärkein tekijä tässä on se, että organisaatioon saatiin taas henkilö, joka elää ja hengittää jääkiekkoa. Joku, jolle "HIFK-perhe" tai "Brändi" tai sikarit tai hyvä meininki ei ole tärkeintä. Tällainen henkilö HIFK:sta on puuttunut Jalosen jälkeen ja sitä puutosta paikkamaan ei olisi Jami Kaupista tai jostain Roskysta ollut.
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä että jos mestaruutta ei tule niin Summanen oli turha hankinta, olen kuitenkin tyytyväinen nyt vallitsevaan menoon.
Mä oon sitä mieltä, että Summasen hankinta on jo nyt kelpo veto, ihan sama miten tässä käy. Oon käynyt katsomassa pelejä jo jumalauta paikanpäällä, ja siellä on jopa viihtynyt. Montako vuotta sille voi laittaa? Kaks näin alkuun? Ja 5 päälle, Peltosen kanssa. Ostan kausarin joka ikiselle kaudelle.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Päivän Raimo-havaintoja:

1. Summanen otti todella rauhallisesti tuon Bluesin 4-2 kavennuksen. Kun Boman kävi hänelle asiaa selvittämässä, ilmeestä oli luettavissa "jaaha, kai te sen paremmin näitte kun lähempänä olitte".

Tuota samaa määki kattoin kun satuin just IFK:n peliä Urholta kattelemaan. Söderholm sen sijaan valitti vieressä tuomarille että oli potkumaali, mitä se musta kyllä itestäkin oli. Blues pelaaja Sallinen seisoo paikallaan kunnes tekee kahden jalan jarrutuksen tavoitteenaan pelata kiekkoa IFK:n paalia päin ja häkkiinhän se menee. Selvä potku

Summanen sen sijaan luotti johtoasemaan eikä halunnut millään lailla sekottaa joukkueetta ylimääräisellä meuhkaamisella ja joukkueen fokuksen karkoittamisella kuten esim. Raipe teki monen monta kertaa.
 

tiimari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuota samaa määki kattoin kun satuin just IFK:n peliä Urholta kattelemaan. Söderholm sen sijaan valitti vieressä tuomarille että oli potkumaali, mitä se musta kyllä itestäkin oli. Blues pelaaja Sallinen seisoo paikallaan kunnes tekee kahden jalan jarrutuksen tavoitteenaan pelata kiekkoa IFK:n paalia päin ja häkkiinhän se menee. Selvä potku

Summanen sen sijaan luotti johtoasemaan eikä halunnut millään lailla sekottaa joukkueetta ylimääräisellä meuhkaamisella ja joukkueen fokuksen karkoittamisella kuten esim. Raipe teki monen monta kertaa.

Yllä oleva on kuin suoraan omalta näppikseltä. Veikkaanpa, että jos ko. maali olisi ollut yhtään relevantti, olisi Summanen saattanut päästää tunteita pintaan. Näkiköhän tuon nyt kaikki, että maali olisi pitänyt hylätä.

Olisi kyllä tosi kiva saada tietää Summasen sopimuksen klausuuleja? Summasen ensimmäisten treenien lehdistöosuudesta lähtien on mies ollut kovin vaisun ja nöyrän oloinen. Olen varma, että jossain vaiheessa Rami normalisoituu ja saamme nähdä miehen nielurisojen nykykunnon.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
6 peliä ja 12 pistettä, jotka kaikki 4 kotipelistä. Luulisi ainakin niiden olevan tyytyväisiä, joilla on kausikortti HIFK:n peleihin, että Summanen on nyt päävalmentaja. Lisäksi Summanen saa nyt irti tehoja Kuhdalta, Luttiselta, Leinoselta ja Nykoppilta, jotka tekevät nyt oikeita asioita otteluissa, eivätkä vain konemaisesti suorita pelejä pois. Kulbertanzin pelirohkeus on lisääntynyt oikein silmissä ja en nyt luettele koko joukkuetta läpi pelaaja pelaajalta, mutta tekemisen yleisilme on ihan erilainen Summasen valmennuksessa kuin ennen hänen aikaansa, kaudella 12/13.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka IFK voittaisi Summasen alaisuudessa mestaruuden ja olisi liigan viihdytävin joukkue, en usko että mielipiteeni hänestä kovin suuresti muuttuisi.

Minulle jäi viestistäsi vähän epäselväksi mikä se sinun mielipiteesi Raimo Summasesta sitten on? Jos nuo viestistäsi lainaamani asiat sattuisivat tänä kautena tapahtumaan niin silloin Raimo Summanen olisi onnistunut työssään täyden kympin arvoisesti, eikä ''jossitteluille'' olisi tilaa/tarvetta. Rami on täysi ammattilainen ja malliesimerkki high risk/high reward-tyylisestä henkilöstä, vaikkakin oikeissa olosuhteissa Raimon raivo näyttäisi olevan ikään kuin pullotettuna ja meidän tapauksessa uskoisin Ville Peltosella olevan todella iso rooli Raimon nykyiseen diapam-habitukseen. Muutenkin HIFK:n palettiin valmentajiksi on aina tuntunut sopivan tämmöiset vahvat persoonat ala Summanen, Shedden ja Nokka. Näiden henkilöiden toimiaikana olemme saaneet nauttia urheilullisesta menestyksestä, mutta seuran sisäisestihän dinoille tämän tyylisten henkilöiden palkkaaminen tuntuisi olevan katastrofi, joihin turvaudutaan vasta pakkoraon tullen, sillä näiden henkilöiden ollessa talossa ei voidakaan enää rauhassa nauttia brandya sikareita poltellen ja pitkin partaa naureskellen, vaan silloinhan joudutaan ihan oikeasti tekemään hommia.

Todettakoon lopuksi, että olen äärimmäisen tyytyväinen Summasen hankintaan täksi kaudeksi, mutta samaan aikaan olen äärimmäisen huolestunut HIFK:n tulevista kausista, kun ensi kauden päävalmentajastakaan ei ole vielä tietoa. Ehkä kuitenkin kannattaa säästää kitinät keväämmälle ja nyt vain istun alas, ja nautin matkastani.
 

scholl

Jäsen
Mä oon sitä mieltä, että Summasen hankinta on jo nyt kelpo veto, ihan sama miten tässä käy. Oon käynyt katsomassa pelejä jo jumalauta paikanpäällä, ja siellä on jopa viihtynyt.

Niin Petun ja Sopan aikana ei voinut katsoa edes teksti tv:stä, puhumattakaan televisiosta. Ihmeellistä puhetta vaatia Summaselta mestaruutta kun verrataan sellaiseen lähtötilanteeseen, jossa pelitapaa ei ollut, kellään ei ollut mitään käsitystä mitä pitäisi tehdä ja oltiin jopa häntäpään joukkueita vastaan pinteessä omassa päässä. Kyllä mulle ainakin merkkaa se, että jos näen matsia niin huomaan, että siinä on joku juju, mitä yritetään toteuttaa, hallitaan ottelua ja voitetaan. Se on nyt sama sitten tuleeko sillä tällä kaudella mitali, mutta suunta on oikea. Summanen on tehnyt virheitä urallaan ja on jonkun sortin sekopää, mutta en silti tajua, että hänestä yritetään tehdä jotain elämää suurempaa hahmoa, joka ilmeisesti yrittää murhata Nybarin ja koko IFK lakkaa keväällä olemasta.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Arvon scholl.....

Niin Petun ja Sopan aikana ei voinut katsoa edes teksti tv:stä, puhumattakaan televisiosta. Ihmeellistä puhetta vaatia Summaselta mestaruutta kun verrataan sellaiseen lähtötilanteeseen, jossa pelitapaa ei ollut, kellään ei ollut mitään käsitystä mitä pitäisi tehdä ja oltiin jopa häntäpään joukkueita vastaan pinteessä omassa päässä. Kyllä mulle ainakin merkkaa se, että jos näen matsia niin huomaan, että siinä on joku juju, mitä yritetään toteuttaa, hallitaan ottelua ja voitetaan. Se on nyt sama sitten tuleeko sillä tällä kaudella mitali, mutta suunta on oikea...........

....tähän viestiin oli tiiivistettynä olennainen siitä, minkä vuoksi elämäntapa-R. Summanen-dissaajat voivat suksia kuuseen. Hra Sormunen onnistui tuhoamaan alkukaudesta IFK:n pelin täysin olemattomalla osaamisellaan ja kyvyttömyydellään sekä IFK:n valmentajana että ns. pelin johtamisessa. IFK voisi kehittää Sormus-oppeihin perustuvan lautapelin "Oman maalin kierto ja hidastettu lähtö."

Olen samaa mieltä, että loppukaudella kaikki mitä eteen tulee on plussaa. Ilman Summasta IFK taistelisi tällä hetkellä tasaväkisesti sadomasokistiliigan häntäpäässä pääsystä säälipleijariin. Nyt on olemassa teoreettiset mahdollisuudet jopa kuuden parhaan joukkoon pääsystä, mikä oli täyttä utopiaa vielä 21.1.2013.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Ihme homma; kaikki ne vuodet mitä tuli istuttua Nordiksella kollektiivisessa vitutuksessa, kärsimyksessä ja veitsellä leikattavassa negatiivisuudessa ovat jättäneet jälkensä. IFK:n seuraamisesta saa paljon enemmän irti kun joukkueella menee kaikki päin vittua. Nyt kun on huippukoutsi ja toiveita pärjäämisestä niin ei jaksa edes lukea näitä foorumeita. Muistan kun 1998 ajoin hallilta kotiin Päällikön mestaruusmaalin jälkeen ja tuumailin että " tässäkö tämä sitten on, ultimate high?" Paskuudessa ei ole nimittäin ylä (tai ala) rajaa; aina voi mennä vielä vähän paskemmin. Noh, onneksi ensi kaudella Rocky ja Kiva palauttavat tunteen palon taas meikäläiselle. ;)
 

scholl

Jäsen
Muistan kun 1998 ajoin hallilta kotiin Päällikön mestaruusmaalin jälkeen ja tuumailin että " tässäkö tämä sitten on, ultimate high?" Paskuudessa ei ole nimittäin ylä (tai ala) rajaa; aina voi mennä vielä vähän paskemmin. Noh, onneksi ensi kaudella Rocky ja Kiva palauttavat tunteen palon taas meikäläiselle. ;)

Mä olin Saksassa Mäkissä kun luin tekstiviestistä, että K-Espoo pudottaa Tepsiä ja IFK:lla menee pleijareissa hyvin. Sitten lensin Suomeen, mutsi oli saanut ostettua liput ekaan finaaliin. Siellä hallin pihalla ostin joltain tyypiltä lipun 3. finaaliin myöskin. Matsin jälkeen yritin ottaa APS-kameralla kuvia juhlista, luonnollisesti suurin osa kuvista epäonnistui. Pelin jälkeen menin Mexitaliin, joka oli täynnä jengiä ja kun Tami tuli sinne niin kaikki antoivat aplodit. En tiedä, oliko Tamillakin joku merkitys voitossa. Joka tapauksessa itse muistelen mielummin noita mestaruuksia kuin paskansyöntiä, vaikka arvostan toki sitä, että valtaosa suomalaisista on paskansyöjiä: sisu, talvisota, skodaoctavia, SDP/persut, harmaat vaatteet jne. Kaikki paskansyönnin elementtejä, mutta sanoisin, että siitäkin voi päästä irti. Mene kauppaan ja osta värikkäitä vaatteita, mene peilin eteen, ihaile itseäsi ja sano: vittu, mä oon hyvä. Sen jälkeen voit nauttia voittamisesta, pärjäämisestä ja jopa hauskanpitämisestä. Joku voisi sanoa, että kivan pitäminen on kliffaa! Ei elämän ole pakko olla aina paskaa, jos ei halua.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
sisu, talvisota, skodaoctavia, SDP/persut, harmaat vaatteet

Osui ja upposi :D Sitä tarttis useita vuosia terapiaa että pääsee irti siitä parinkymmenen vuoden paskansyönnistä. Yksi kivulias muisto liittyy jonnekin vuosien -94/-96 välille; Paikallismatsissa IFK "pyöritti" 5-3 yv:tä Juri Kuznetsovin ja jonkun toisen "pakki-luojan-armosta" (en muista kuka) kanssa. Yv-dominointi oli sitä luokkaa että jokeriyleisö nauroi punaiselle joukkueelle. Tuskaa pahensi ne vitun kattilakypärät ja vihreä-liilat paidat.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä että jos mestaruutta ei tule niin Summanen oli turha hankinta, olen kuitenkin tyytyväinen nyt vallitsevaan menoon.

Uskottavuuden kannalta ei todellakaan ole turha veto. Signaali oli, että virhe tehtiin ja yritetään. Miksi ei tehty aikaisemmin? Siitä on täällä faktat jo kerrottu.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka täällä mollaa Skodaa, tuota tsekkiläisen insinöörituotannon helmeä?

Mutta niinhän se on normi asiakaspalvelussakin: kun saat hyvää palvelua niin et siitä juuri mainitse kenellekään, koska odotat sitä. Kun taas Sinua palvellaan huonosti (vrt. Sopan IFK) niin valitat siitä. Jos Summanen olisi palkattu kesällä ja IFK-johtaisi sarjaa, olisi jatkiksen IFK-osiossa n. kaksi miljoonaa lukukertaa vähemmän.

e.typo
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös