Voi olla että olen täysin väärässä ja voi myös olla että olen oikeessa. Tosin tosta BOL:n vastauksesta ei nyt saanut huhuun mitään muuta irti kuin lapsenomaisen uskon Raivon messias-statukseen ja muiden olevan väärässä ja levittävän perättömiä huhuja. Ei se maailma aina ole niin mustavalkoinen, ei millään pahalla.
Vai niin. En tiedä, mistä kohtaa viestiäni revit tuon
lapsenomaisen uskon Raivon messias-statukseen ja muiden olevan väärässä ja levittävän perättömiä huhuja. Hämmentävää. Missään kohtaa en väittänyt, että Raimo Summanen on messias. En ole sitä mieltä, enkä ole koskaan ollutkaan ja tuskin koskaan tulen olemaankaan. Voit ihan vapaasti käydä vaikkapa lukemassa aiemmat mietteeni Summasesta. Itse kirjoittelet täällä huhuja siitä, miten joukkue on ajautunut kuppikuntaiseksi Pro- ja Anti-Raimo-joukkueeksi. Toisen tai useamman käden tietoja. Missä kohtaa oma kirjoituksesi oli faktaa?
Henkilökohtaisesti en usko yhtäkään minulle kerrottua juttua tai väitettä joukkueesta tai sen tilasta ennen kuin on heittää ihan oikeaa faktaa tiskiin. Mielellään esimerkein. Enkä luultavasti usko niitä sellaisenaan silloinkaan. En usko Pro-Raimoilta enkä Anti-Raimoilta. Kaikilla on omat agendansa: pelaajilla, seurajohdolla, tyttöystävillä/vaimoilla, muista liigajengeistä nyt puhumattakaan.
Kun HIFK:n kokoista laivaa yrittää heiluttaa, kaikki kelpaa. Mutuista ja huhuista tulee yhtäkkiä faktaa ja kohta kaikki mediat rummuttavat, miten IFK:ssa on huono henki, vaikka ei olisikaan. Omiin silmiini ja korviini ei ole kantautunut yhtä ainutta juttua siitä, miten joukkuehenki rakoilisi tai että joukkuehenki olisi parempi kuin koskaan. Ja voin ihan hyvällä omallatunnolla sanoa, että minulla on keskimääräistä paremmat kanavat kuulla yhtä ja toista. Niinpä olen taipuvainen uskomaan, että joukkue ei ole missään erityisessä kriisissä huonon ilmapiirin suhteen, mutta tuskin siellä onnen kukkuloillakaan ollaan. Ja miksi oltaisikaan? Pelit ovat menneet aivan päin vittua ja sen kuuluukin syödä miestä. Se, että joukkue puristaa mailaa ja puree huulta, ei kuitenkaan automaattisesti tarkoita sitä, että joukkue on jakautunut kuppikuntiin. Jos siis arvon lainaamallani nimimerkillä on heittää ihan oikeaa faktaa kehiin siitä, että joukkuehenki on todella huonoa, olen pelkkänä silmänä.
Minä ajan aina joukkueen ja seuran etua. Aina. Ja tällä hetkellä joukkueen tai seuran etu ei edellytä sitä, että aletaan levittää huhuja siitä, miten joukkuehenki on huonoa. Mutta eiköhän siihen joku eerotuominen kohta tartu ja taas kirjoitellaan ja kohistaan. Ja sitä joukkue ei kaipaa, kun pelillisestikin on ihan järjetön määrä duunia tekemättä.