Minun mielestäni noista pelinaikaisista huudoista ei tulisi mitään kakkua antaa. Nopeatempoinen peli, jossa tunteet kävivät paikoittain erittäin kuumina. IFK:lta juuri taklattu kapteeni tajuttomaksi ja Summasella ja Liivikillä keitti hieman yli, no biggie.
Ongelmana tuossa on se, että kaikki huudot tallentuivat kristallinkirkkaasti tv-kameroille. Sm-Liiga on ollut koko kauden varpaillaan oman julkisuuskuvansa kanssa, 1.9 tapahtumista lähtien. HS ei jatkanut sponsorisopimusta Jokereiden kanssa ja nyt sitten Aller media uhkaa poistua jääkiekon parista. Tuskin kuitenkaan valitettavasti poistuu. Jos viesti kurinpidosta on, että tuollaiset huudot kuuluvat peliin, antaa se melko häiriintyneen kuvan koko touhusta.
Summanen on hyvä valmentaja ja osaa kyllä organisoida pelin ja saada pelaajansa antamaan kaikkensa, mutta tuo miehen pimeä puoli ei sovi tämän hetken Sm-Liigaan yhtään sen paremmin kuin Ossi Väänänen ylivoimaan. Nuo kommentit mitä mies laukoi, tosiaan täyttävät kunnianloukkauksen kriteerit, mutta enpä jaksa uskoa, että Lämsä tai Hjallis tuosta suurempaa haloota nostavat. Toivottavasti eivät.
Muutenkin minua henkilökohtaisesti ahdistaa koko tämän hetken suomalaisen jääkiekon tila. Tuntuu, että medialla ja lajin ulkopuolisilla tahoilla on aivan liikaa sanavaltaa. Tietenkään jääkiekon omat koodistot eivät nouse yhteiskunnan asettamien normien yläpuolelle, mutta tämä touhu on lähtenyt kaikinpuolin lapasesta. Sm-Liigan johdosta puuttuu se vahva mies, joka osaa käsitellä huonoa julkisuutta ja vuorovaikuttaa median kanssa. Nyt tuntuu, kuin Sm-Liiga olisi nyrkkeilijä jolla on pussi päässä ja on ahdistettu kulmaan. Huidotaan ja hosutaan, mutta ei nähdä mitä tapahtuu. Samaan aikaan media, kukkahattutädit ja kaikenmaailman lajista mitään tietämättömät antavat vapareita päähän ja vyön alle.
Jokatapauksessa, toivottavasti nämä ikävät asiat saadaan mahdollisimman pian pois päiväjärjestyksestä ja päästään itse kukin keskittymään siihen, minkä takia tätä lajia seuraamme ja rakastamme. Itse peliin.Aurinkoista kevättä, kaikesta huolimatta.