Sattui vain havaintovirhe syystä tai toisesta.
Se, mistä tuo havainnointivirhe johtuu, onkin tärkeä kysymys tässä casessa. Mapsin kuva tuosta tasoristeyksestä näyttää olevan tältä vuodelta, eikä tuossa paljon puita ole näköesteenä aivan radan vieressä, eikä ratakaan tee mitään isompaa mutkaa tuossa kohtaa. Jotenkin tuntuisi, että kyllä tuossa tähystäjän pitäisi juna nähdä. Sää on sotkenut asioita tuossa oletettavasti kaikkein eniten. Onko tähystäjän/apparin ikkuna ollut vielä huurteinen? Vai onko siinä ollut vettä/loskaa/tai jotain vastaavaa tuiverruksen takia? No, näihinkin kyssäreihin saadaan selvyys aikanaan, kuten myös siihen, miksei kukaan hytissä kuullut junan pillin vihellystä.
Toisaalta, miksi vitussa moottorimarssin reitti Dragsvikista Syndaleniin on ollut tuo? Vai onko se sitä aina? Miksi tuo moottorimarssin reitti poikkeaa n. 5,5 - 6 km ajaksi pois 25-tieltä tuolle Leksvallintielle? Tuosta Leksvallintiestä pääsisi kai vielä jonkin matkaa eteenpäin noita pikkuteitä, mutta Syndaleniin ei pääse kuitenkaan palaamatta takaisin 25-tielle. Miksei siis mennä koko matkaa 25-tietä pitkin ja poistua siltä vasta tuossa Koverharintien/Lappohjan kohdalla, kun siitä mennään Syndaleniin? Ainakin heikossa kelissä 25-tie tuntuisi muutenkin turvallisemmalta, jos tuolla Sisullakin voi päästellä kuitenkin yleisen liikenteen seassa 80 km/h. Tuskin tuolla aivan järkyttäviä ruuhkia tuohon aikaan on, vaikka rekkoja kaiketi satamaan/satamasta meneekin? Miksiköhän tuo auto oli muuten yksinään liikenteessä, kuten on taidettu kertoa, vai ymmärsinkö väärin? Jos Sisu on ollut yksinään liikenteessä, niin kai siellä hytissä yksi skapparikin pitäisi olla? Vai saako nykyään "varussotilaat" ajella ihan omineen tuolla pitkin kyliä?
Ja itse ketjun aiheeseen jotenkin löyhästi liittyen, niin katsokaapas Mapsista tuon radan tasoristeyksiä väliltä Tammisaari/Raasepori - Hanko. Tuo Leksavallin tie ylittää radan jo kerran ennen tuota onnettomuustasoristeystä, eikä sekään ole kohtisuora rataan nähden. Hankoon päin on myös pari muuta samanlaista viistoa tasoristeystä kuin on tuossa Leksvallintiellä, ei ehkä kaikki yhtä viistoja, mutta melko viistoja kuitenkin. Osa on kyllä on toisinpäin, jolloin kuski näkee itse radan paremmin. Pienemmillä kinttupoluilla ylitykset ovatkin sitten taas lähes kohtisuoria.