Radio Rock

  • 932 875
  • 3 000

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Sainio ei aamulla tiennyt, että kuka on Duff, kun Gunnareita soitettiin. Ihan sama siis, tuskin tänä päivänä Iskelmän taajuuksillakaan juontavat tietävät, että kuka oli Kari Tapio.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Sainio ei aamulla tiennyt, että kuka on Duff, kun Gunnareita soitettiin. Ihan sama siis, tuskin tänä päivänä Iskelmän taajuuksillakaan juontavat tietävät, että kuka oli Kari Tapio.
No lohduttaudu sillä, että ei hän tiennyt sitä eilenkään ja tuskin kyllä tietää huomennakaan. Hyvä jos muistaa iltapäivällä. Niin kujalla oikeastaan kaikesta hän on. Ihmettelen oikeastaan joka päivä, että minkälainen vääntömomentti hänellä on, että on vielä ohjelmassa mukana tai oikeastaan miten on siihen mukaan yleensä päässyt.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No lohduttaudu sillä, että ei hän tiennyt sitä eilenkään ja tuskin kyllä tietää huomennakaan. Hyvä jos muistaa iltapäivällä. Niin kujalla oikeastaan kaikesta hän on. Ihmettelen oikeastaan joka päivä, että minkälainen vääntömomentti hänellä on, että on vielä ohjelmassa mukana tai oikeastaan miten on siihen mukaan yleensä päässyt.

No kova jätkä täytyy olla kun pystyy komeasti ylpeillen korttinsa kaahaamaan kuivumaan ja julkisesti brassailemaan "putkiensa" katkaisulla. Joku ihme Bim Bainio -vaateläppäkin näyttää jo syntyneen. Eihän se mitään kai haittaa että ei ole mitään annettavaa asialliseen keskusteluun tai oikein huumorihommiinkaan. Sekavaa takeltelua, selvästi heikko yleistietous asioista sekä ainakin omaan makuuni erittäin rasittavaa mukahauskuuttamista.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Eihän se mitään kai haittaa että ei ole mitään annettavaa asialliseen keskusteluun tai oikein huumorihommiinkaan. Sekavaa takeltelua, selvästi heikko yleistietous asioista sekä ainakin omaan makuuni erittäin rasittavaa mukahauskuuttamista.

Varmasti on urallaan tehnyt paljon asioita oikein.

Mutta heikohko yleistietous ja rasittava mukahauskuuttaminen pistänyt korviin vuosien aikana. Ja kun persoonansa/olettamansa rooli on olla suht usein äänessä, niin peli menee turhan helposti pakottamiseksi.

Mielenkiintosten vieraiden kohdalla kuuluu parhaiten/pahimmin. Moisiolla kyllä riittää hyvinkin ja haastikseen tulee sisältöä että flow, Sainion hypätessä vaunuun alkaa matka kangertelemaan.

Kokemusasiantuntijana Sainiolta sentäs putoilee silloin, tällöin asiallisia anekdootteja.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Pitikin jo eilen varoittaa pääkaupunkiseutulaisia, että Sainio saa ajokorttinsa takaisin. Ilmeisen vaarallinen kuski tuo on, kun laskujeni mukaan tämä oli jo ainakin kolmas kerta korporaatiouransa aikana, kun häneltä on lähtenyt kortti hyllylle.

Tingelitangelin olen toki ottanut omaan puhekäyttöön.
Sen lisäksi jotenkin tykkään niistä Sainion kaks minuuttia kestävistä kysymyksistä jossa mies eksyy ainakin kolmesti ajatuksissaan ja lopulta unohtaa kokonaan mitä oli edes kysymässä. Vieraiden reaktiota on aina hauska odottaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tänään kuulin, että Radio Rockin legendojen joukkoon on eksynyt myös Amorphis. Ei jumalautajeesuspäivää. Pakko olla joku läppä-äänestys. Seuraavaksi esitellään varmaankin Santa Cruz tai Sturm und Drang.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Tänään kuulin, että Radio Rockin legendojen joukkoon on eksynyt myös Amorphis. Ei jumalautajeesuspäivää. Pakko olla joku läppä-äänestys. Seuraavaksi esitellään varmaankin Santa Cruz tai Sturm und Drang.

Tämä on nyt varmaan joku läppä sinun puolestasi. Nämä äänestykset ovat toki lähtökohtaisesti aivan syvältä perseestä, koska niitä ohjaillaan siihen suuntaan, että saadaan soittaa niitä samoja puhkisoitettuja ralleja, että ei varmaan menetetä perähikiän Penttiä taajuuksilta.

Mutta Amorphis verrattavissa Sturm Und Drangiin? Nyt menee "kritiikki" kyllä metsään. Ymmärrän, että et itse pidä bändistä, mutta Suomimetallin yksi pioneereista ansaitsee kyllä paikkansa tuolla, etenkin kun edelleen jatkavat uraansa. Jokaisella meillä tietysti on omat mieltymykset ja varmasti Johnny Cash, Doors, The WHO, Beatles, jne ovat vielä legendaarisempia... mutta ehkä 2020 lukua lähestyttäessä näiden ystävät eivät kovin aktiivisesti näihin turhiin äänestyksiin osallistu.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mutta Amorphis verrattavissa Sturm Und Drangiin? Nyt menee "kritiikki" kyllä metsään. Ymmärrän, että et itse pidä bändistä, mutta Suomimetallin yksi pioneereista ansaitsee kyllä paikkansa tuolla, etenkin kun edelleen jatkavat uraansa.
Mä en suoraan sanottuna voi mitenkään käsittää miten kukaan pystyy kuuntelemaan sitä tankeroa viittä sekuntia pidempään. Lisäksi kaikki Amorphis, jota olen joutunut kuuntelemaan on muka-taiteellista, ennalta-arvattavaa ja sanalla sanoen tylsää. Ja se englanti on ihan hirvittävää. Sain tästä viimeksikin aika paljon palautetta, mutta ko. rykmentistä voisi saada irti edes jotain säädyllistä, jos laulaisivat suomeksi.

Metallimaailman Cheek.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Mä en suoraan sanottuna voi mitenkään käsittää miten kukaan pystyy kuuntelemaan sitä tankeroa viittä sekuntia pidempään. Lisäksi kaikki Amorphis, jota olen joutunut kuuntelemaan on muka-taiteellista, ennalta-arvattavaa ja sanalla sanoen tylsää. Ja se englanti on ihan hirvittävää. Sain tästä viimeksikin aika paljon palautetta, mutta ko. rykmentistä voisi saada irti edes jotain säädyllistä, jos laulaisivat suomeksi.

Metallimaailman Cheek.

Kannattaa muistaa toki se, että se legenda status tulee etenkin Karelian Isthmus, Tales from the Thousand Lakes ja kenties vielä Elegy levyn myötä. Debyyttikin tuli ulos aikana, jolloin Suomessa oli kenties Stone ja Tarot tehneet "uskottavaa metallia".

Olen aika pitkälti samaa mieltä Tomi Joutsenesta. Minunkin suurin fanitus loppui tuohon laulajaan. En vain ole tottunut ja aina tulee mieleen, että laulaa kuuma peruna suussa. Bändi toki sitten sai vain suurempaa kaupallista suosiota Joutsenen myötä, tosin biisitkin muuttuivat entistä enemmän radiohitti tyyliseksi. Jos toki levyiltä löytyy muutakin. Viimeisin levy oli kenties ensimmäinen Joutsenen levy, josta oikeasti pidän. Tässä äänestyksessä voi olla, että suosio johtuu Joutsenen aikaisesta Amosta.

Bändi on kohtuu suosittu maailmalla. Tuskin suomeksi laulettu Amorphis olisi ihan hirveästi lentoon lähtenyt kotimaisin kuuntelijoiden voimin ysärillä, kun metalli muutenkin oli alennustilassa.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mä en suoraan sanottuna voi mitenkään käsittää miten kukaan pystyy kuuntelemaan sitä tankeroa viittä sekuntia pidempään.
Johtuu luultavasti siitä että vaikka englanniksi lauletaan niin suomalaisen yhtyeen päätoimipaikka ja kohderyhmä on kuitenkin Suomi. Aika harvassa on ne suomalaiset englanniksi laulavat yhtyeet jotka englantia mitenkään erityisen hyvin ääntäisivät, mutta ovat silti menestyneet hyvin Suomessa ja monet maailmallakin. Ylipäätään näitä "ei-tankero" englanniksi laulavia suomalaisia metalliartisteja on aika vähän, jos nyt siis yhtään tunnetummista puhutaan. Jotkut Marko Hietala ja Taneli Jarva tulee mieleen, muuten on aika hiljaista.

Se, etta ei pida Amorphiksesta ei suinkaan ole synonyymi sille, etteiko Amorphis olisi metallilegenda.
Näinpä. Amorphis menee suomalaisessa metallimusiikissa sinne omaan lokeroonsa Stonen, Tarotin ja Sentencedin kanssa kun puhutaan legendoista ja pioneereista. Ja Amorphis on näistä ainoa joka vielä porskuttaa, toki Stone on tehnyt satunnaisia comebackeja ja virallisesti Tarot ei ole koskaan lopettanut, mutta Amorphis on näistä ainoa joka on kuitenkin pysynyt suosittuna vuosikymmenten ajan. Sentenced olisi voinut pystyä samaan jos ei olisi lopettanut vuonna 2005.

Joskus on sanottu että Amorphis on etelän vastine Sentencedille. Se on mielestäni ihan hyvä vertaus.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Se, etta ei pida Amorphiksesta ei suinkaan ole synonyymi sille, etteiko Amorphis olisi metallilegenda.
Ehkä ei, mutta miten voi olla legenda tuollaisella musiikilla, menee täysin yli hilseen. Mun makuun suomalaisia rock-legendoja on ihan kourallinen, eikä Amorphis tai Stamina kuulu niihin. Hanoi Rocks kuuluisi, samoin kenties Hurriganes (Remun kielitaidosta huolimatta), Stone ja HIM. Ehkä Nightwish, olkoonkin, että johtuen laulajista ja etenkin laulajavaihdoksista laatu on ollut epätasaista.

En tiedä ovatko nämä mielipideasioita, mutta jos ovat niin olen sitä mieltä ettei jollain Amorphiksella pitäisi olla minkäänlaista palaa legendojen top12:een.

Ping @Roger Moore
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Joo en mäkään tajua miten joku Beatles voi olla legenda. Ihan hirveetä paskaa.
Ei taida mahtua Radio Rockin 12 legendan joukkoon, joten ole huoleti. Mutta kuten ehkä huomasit, alkuperäinen ihmetykseni koski sitä, miten voi löytyä jollekin Amorphikselle niin monta ääntä, että pääsy tuolle listalle aukeaa. Epäilin vitsiääniä. Beatlesin kohdalla sama ei varsinaisesti yllättäisi, onhan niiden äänitteitäkin myyty jotain reilu miljardi.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Ei taida mahtua Radio Rockin 12 legendan joukkoon, joten ole huoleti. Mutta kuten ehkä huomasit, alkuperäinen ihmetykseni koski sitä, miten voi löytyä jollekin Amorphikselle niin monta ääntä, että pääsy tuolle listalle aukeaa. Epäilin vitsiääniä. Beatlesin kohdalla sama ei varsinaisesti yllättäisi, onhan niiden äänitteitäkin myyty jotain reilu miljardi.

Amorphis ainakin kuulunee kanavan historian soitetuimpiin bändeihin. Bändin legenda-status toki kummunnee vuosikymmenten takaa. Ite oon pudonnnut jossain vaiheessa tätä uutta tulemista ja kaikki Rockin saatanallisessa voimasoitossa pyörivät uutuudet kuulostaa aivan samalta.

Makuasioita ja perspektiivejä, kai. Kuinka pitkää ikää, jatkumoa ja kykyä muuntautua arvottaa. Esim. olen tullut Alice in Chainsin pariin ysäri-meininkiensä kautta, enkä olis jaksanut uskoa tollasen dinosauruksen paluun onnistuvan - mutta niin vaan olen tykästynyt nykymeininkiinsä ja kouralliseen biisejä, videoita. Ymmärrän hyvin, jos iso lohko vanhaa liittoa vierastaa. Mutta ite tykkään. On Cantrell, on vanhoja jäseniä, on hyvä laulaja-kiinnitys, on paljon hyviä biisejä.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Mikäli Rockin Korporaatiota halutaan parantaa, niin heitän ilmoille nimen Ilkka Ihamäki, joka on tihenevällä tahdilla fiittaillut Aamulypsyssä viime aikoina. Miehellä leikkaa nopeasti ja Moision kanssa tehty Miehet jotka muistavat -podcast on parasta Suplan tarjonnassa.

Kuuntelin, tai nyt menossa viides minuutti, niin vahva peukku täältäkin Moision kaveriksi.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Yksi suosituimmista suomalaisista rock/metalli-yhtyeistä valitaan Suomen suosituimmalla rock/metalli-radiokanavalla "legendaksi". Go figure.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Makuasioita ja perspektiivejä, kai. Kuinka pitkää ikää, jatkumoa ja kykyä muuntautua arvottaa. Esim. olen tullut Alice in Chainsin pariin ysäri-meininkiensä kautta, enkä olis jaksanut uskoa tollasen dinosauruksen paluun onnistuvan - mutta niin vaan olen tykästynyt nykymeininkiinsä ja kouralliseen biisejä, videoita. Ymmärrän hyvin, jos iso lohko vanhaa liittoa vierastaa. Mutta ite tykkään. On Cantrell, on vanhoja jäseniä, on hyvä laulaja-kiinnitys, on paljon hyviä biisejä.

Menee toki jo aiheen vierestä, tai no ei oikeastaan, koska ikivihreitähän se rockikin on jumittunut soittamaan.

Et ole ainoa. En toki väheksy Layne Stalyn merkitystä, mutta itse pidän tästä uudesta Aicista jopa enemmän. Rainier Frog ehkä pienen pieni pettymys, mutta ne kaksi aiempaa vallan mahtavia levyjä. Itse nyt vähän karsastan muutenkin tätä kaikki uusi on paskaa mentaliteettia, mikä tulee esiin miltei kaikkien bändien kohdalla, jotka ovat olleet olemassa kasarilta ja ysäriltä. Olen huomannut, että usein ei anneta edes mahdollisuutta. Olen muutaman kerran tehnyt vähän jäynääkin. Esim. Yksi haukkui Deriksen Helloweenin ihan paskaksi. Soitin sitten pari biisiä uudelta bändiltä, johon tutustuin. Kaveri kehui lähes maasta taivaisiin. Paljastin sitten, että se oli sitä Deriksen Helloweeniä. Saman tempun olen tehnyt onnistuneesti mm. Vanhan In Flamesin palvojalle, joka ei kuulemma voinut sietää uutta. No nää on näitä...
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
No, jos joku vitun Five Finger Death Punch löytyy korkeammalta mitä Black Sabbath, niin koko äänestyksellä voi pyyhkiä hanuria. Mutta tälläistä tämä on, vanhat jermut jäävät äänestyksissä jalkoihin, mutta se tuskin heitä kiinnostaa.

Sen minkä olen näissä radio Rockin äänestyksissä huomannut, niin Metallican ja Iron Maidenin äänestäjät ovat ilmeisen aktiivisia. Joten eiköhän nämä kaksi artistia ole vähintään sijoilla 1-3 (ei sillä etteikö nämä artistit ole tätä ansainneet).
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Sellaisen kanavan legenda-äänestykset voi laittaa sinne hupi-laariin, jonka aamujuontaja ei tiedä edes Duffia Gunnareista ja jonka Pink Floyd - soitanto koostuu Another Brick On The Wallista ja………no niin siitä. Luulen, että kärkikastista löytyvät rock-historiaa mullistaneet Beast In Black ja Battle Beast ja joku Sweet True Lies on kanavan kuuntelijoiden mielestä länsimaisen populaarimusiikin ikonisin kappale, joten te äänestitte, nyt sitä saatte. Joka päivä tasatunnein kesäpojat luukuttaa Sweet True Liesia ja toiseksi legendaarisinta teosta, ei enää hollywood loppuja, elokuun loppuun saakka, jolloin uusi äänestys, jossa ehdokkaat ovat Kotiteollisuuden uusin biisi, Staminan uusin biisi, Rammsteinin uusin biisi ja xxxxx-pippelihevibändin uusin laukka, joten sieltä valitsemaan kaikkien aikojen rock-biisi.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Mä en suoraan sanottuna voi mitenkään käsittää miten kukaan pystyy kuuntelemaan sitä tankeroa viittä sekuntia pidempään. Lisäksi kaikki Amorphis, jota olen joutunut kuuntelemaan on muka-taiteellista, ennalta-arvattavaa ja sanalla sanoen tylsää. Ja se englanti on ihan hirvittävää. Sain tästä viimeksikin aika paljon palautetta, mutta ko. rykmentistä voisi saada irti edes jotain säädyllistä, jos laulaisivat suomeksi.

Mun mielestäni Rammstein on ennalta-arvattavaa, laskelmoitavaa paskaa, eikä raskasta musiikkia pitäisi ikinä laulaa saksan kielellä. Myös The Doors on ihan vitun rasittavaa, piripäiden sotkupäissään loihtimaa "musiikkia". Luultavasti kumpikin olisivat silti top-10 materiaalia, kun oman maan radiorockin legendoja arvotaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään kuulin, että Radio Rockin legendojen joukkoon on eksynyt myös Amorphis.
Mistään legendoistahan ei ole ollut kyse vaan "ikonisimmat Radio Rockilla vaikuttavat artistit" listaus.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Marsen iltapäivässä voi kerrankin soittamalla toivoa kappaleita. Joku toivoi Lynnareiden Free Birdiä. Saatiin uusinta Amorphista, jota ei ollakaan kuultu ei. Kappaleita siis "ehkä" soitetaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Marsen iltapäivässä voi kerrankin soittamalla toivoa kappaleita. Joku toivoi Lynnareiden Free Birdiä. Saatiin uusinta Amorphista, jota ei ollakaan kuultu ei. Kappaleita siis "ehkä" soitetaan.

Kyllä minä ainakin kuulin neljän kieppeillä Free Birdin kyseisellä kanavalla. Vai ymmärsinkö viestisi väärin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös