Radio Rock

  • 932 177
  • 3 000

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Itsekin olen Rockin löytänyt ja tyytyväinen olen. Tottakai jotain omia toiveitakin on mutta hyvältähän tuo on kuulostanut. Ainoa mitä toivon jatkolta on se että pitäisivät tuota soittolistaa laajana ja sitä ettei samalta bändiltä soiteta vain yhtä ja samaa biisiä. Esim Nirvanan Rape Me antoi tänään toiveita siitä ettei näin kävisi.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuulin juuri salilla Radio Rockia, ja täytyy sanoa, että raudan pumppauksen seuraksi kanava sopii oikein hyvin. Tosin mihinkään muuhun se ei sitten kyllä mielestäni sovikaan. Eli jos haluan kuunnella rockia, kuuntelen levyjä; jos haluan kuunnella toimitettua radio-ohjelmaa kuuntelen Ylen Radio Suomea tai Ykköstä.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Hmh. Kaikki rock ei ole heviä ja hårdrockia. Ja jos rinnastaa Manic Street Preachersin ja Savage Gardenin, osoittaa, ettei tiedä mitään Manic Street Preachersistä tai musiikista yleensäkään.

Änkyrähevareille pitäisi olla oma kanava. Muille, jotka nauttivat rock-musiikista sen aidossa, laajassa merkityksessä, sopii erittäin hyvin soittolista, jolla soi kaikkea Manicsistä Elvariin.
 

Andrei

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään tuli maailmankaikkeuden paskimman bändin Nickelbackin biisi ko. kanavalta ja omalta osalta kanavan kuuntelu (Klasulle annan vielä tsäänssin) loppui siihen.
 

Ambi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Andrei kirjoitti:
Tänään tuli maailmankaikkeuden paskimman bändin Nickelbackin biisi ko. kanavalta ja omalta osalta kanavan kuuntelu (Klasulle annan vielä tsäänssin) loppui siihen.

Nickelbackia on tullut enemmänkin tässä parin päivän aikana. Vaikka uusi soittolista on monipuolisempi kuin Cityllä niin esim. Audioslavelta voisi soittaa muitakin biisejä kuin sen yhden jonka olen kuullut nyt n. 10 kertaa [toissa yönä tuli 4 kertaa], alkaa tympiä heti alkuunsa. Aika paljon on tullut myös biisien akustisia versioita, itseä nuo "laimeaversiot" ei sytytä mutta onhan se vaihtelua, silti jotenkin valju maku on jäänyt näistä ekoista päivistä, en tiedä miksi, taisin odottaa kunnon rokkia mutta tähän asti tarjonta on ollut rauhallisempaa "mättöä", melkein poppia välillä.
Soundgardenin Black hole sun "ilahduttavasti" kuuluu tämänkin kanavan listalle, olis luullut että 10 vuotta Cityllä useita kertoja päivässä soineena olis jo kuopattu...

Mutta allekirjoittaneelle aamushow on radion tärkein anti joten siihen tuskin joutuu pettymään jos [kulttuuriministerin]kauhukaksikko jatkaa tutulla linjalla 15. päivä.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Olenkohan mä ainoa, joka on kiinnittänyt huomioa Radio Rockin sloganiin "soitamme mitä haluamme"? Eiks siinä pitäis soittaa sitä mitä kuuntelijat haluaa?

Siis ymmärrän mitä sillä haetaan, että ei soiteta pelkästään top10-hittejä, mutta vähän hassusti on muotoiltu.

Radio Rock meni muuten omissa silmissäni pilalle kun 12v NRJ:tä kuunteleva siskoni osasi 10 minuutin automatkan aikana laulaa kaksi RR:llä tullutta biisiä.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Thornton kirjoitti:
Heh, taidat tarkoittaa Breaking Benjaminin The Diary of Jane -biisiä? Hyvä bändi, mutta voisivat toki soittaa muitakin kappaleita.

Vai sellaista nämä Green Dayn kopiot laulavat. Ripuliketjulta se kyllä ihan kuulostaa.
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
HN kirjoitti:
Sikälihän Radio Rockin slogan on harhaanjohtava, että soittolistahan tälläkin kanavalla (valitettavasti) jyllää iltaohjelmia lukuun ottamatta.

Eihän soittolistasta suoraan ongelmaa seuraa, kunhan siitä tehtäisiin riittävän laaja. Ihan omana ideana voisin tarjota, että sen rinnalle voisi tehdä sellaisen listan, jossa on kaikki piisit kaikilta niiltä levyiltä, mitä asema käyttää ja sitten voisi soittolista-aikana vetäistä vaikka kerran tunnissa rockin satunnaisen, jossa vedetään arvalla tuosta isosta listasta yksi piisi. Jos ei muuta, niin vaihtelua ainakin tulisi vähän.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
dude kirjoitti:
Olenkohan mä ainoa, joka on kiinnittänyt huomioa Radio Rockin sloganiin "soitamme mitä haluamme"? Eiks siinä pitäis soittaa sitä mitä kuuntelijat haluaa?
Ei nyt yritetä johtaa ihmisiä harhaan vääristelemällä slogania, joka kuuluu "Soitetaan mitä halutaan". Itse uskon, että tämä on tarkoituksellisesti kaksimerkityksinen slogan eli soitetaan sitä mitä itse halutaan ja mitä kuulijat haluavat. Suomalaisten yleinen musiikkimaku (ja sen puuttuminen) huomioiden itse tosin suosisin sitä, että radiokanava ei antaisi liikaa painoarvoa kuulijoiden mielipiteille. Rock-kanavallakin se helposti johtaa muuten siihen, että ei yritetä soittaa monipuolisesti vanhaa ja uutta rockia, vaan pääpaino on Cityn tyyliin sillä kasarihevillä höystettynä liiankin tutuilla hiteillä.

Kyllä silti toivoisin, että kanava uskaltaisi soittaa kotimaista rockia laajemmin kuin pelkästään Apulantaa, Kotiteollisuutta, CMX:ää ja Niskalaukausta, vaikka nämä hienoja bändejä ovatkin. Missä ovat mm. Damn Seagulls, Sweatmaster, Flaming Sideburns, I Walk the Line?
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Toivon, että RR pitää "listojensa" ulkopuolella kaikki omat kasarisuosikkini eli äkkiä miettien bändit kuten Manowar,Accept,Helloween,Judas Priest,Dio,Wasp,Twisted Sisters,Iron Maiden sillä jatkuva radiosoitto tappaa paremmatkin kappaleet.

Radio City onnistui tappamaan esimerkiksi Kotiteollisuuden ja Rautiaisen kuuntelemisen ainakin kymmeneksi vuodeksi.

HN:n kannalla siinä, että Dj:llä pitäisi olla vapaus soittaa haluamansa kappaleet a´la Radio Helsinki.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Itse en ole kuunnellut yhtään, täytyisi kai kuunnella joku päivä.

Mutta onko kanavalla tullut jo jokin suosikki bändi jota rallattavat päivät pitkät? Novalla on mamba, kissillä valvomo, nrj:llä on joku puff diddy däddä boom boom shakalaka.

Soittaako ne edes metallicaa?
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
-Niks- kirjoitti:
Soittaako ne edes metallicaa?

Soittaa. Parin kolmen kuuntelukerran jälkeen on osunut korvaan ainakin Shortest straw, Wherever I may Roam ja Master of Puppets.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jii kirjoitti:
Soittaa. Parin kolmen kuuntelukerran jälkeen on osunut korvaan ainakin Shortest straw, Wherever I may Roam ja Master of Puppets.

Tänään tullut ainakin The Unforgiven ja King Nothing.
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Jii kirjoitti:
Soittaa. Parin kolmen kuuntelukerran jälkeen on osunut korvaan ainakin Shortest straw, Wherever I may Roam ja Master of Puppets.

Itse kuulin tänään aamulla kappaleen "Hero of the Day", joka on kyllä yksi Metallican paskimmista.

Muuten tuntui olevan hieman erilainen tuo soittolista, mitä Cityllä oli, joten ihan hyvä siinä mielessä. Kuuntelin tosin vain noin 45 minsaa, joten ei siinä kummallista kuvaa vielä ehdi saamaan.

Mun mielestä Radio City soitti keskimäärin parasta musiikkia ja niin tuntuu soittavan myös Radio Rock. Tarkoitan tällä sitä, että molemmista tuli/tulee paskoja biisejä välillä, mutta harvemmin tarvitsee vaihtaa kanavaa, mitä joutuu tekemään, jos kuuntelee esim. Novaa, YleX:ää, NRJ:ä tai KissFM:ää. Tuleehan YleX:ltä toisinaan ihan hyvääkin kamaa, mutta helvetin usein sieltä tulee sitä rap-paskaa, jota en jaksa vähääkään. Nämä muuthan nyt ovat sitten sellaisia, että jos säkällä kuulee yhden hyvän biisin kymmenestä, niin se on jo hyvä.

Nämä ovat siis vain minun mielipiteitäni...
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensivaikutelmana ihan OK. Parempaa kuin City koska tulee sentään vähän omaperäisempiä biisivalintoja.

Mutta...tähänkö se "rock" on tosiaan mennyt että mitä enemmän rankkaa mättöä ja säröä ja takomista niin se on sitten sitä kunnon "rokkia"?? Jos miettii koko 2000-luvun rock-tuotantoa niin tätä nu metal-suuntaista takomistahan se on. Ei oikein kolahda mulle.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
HN kirjoitti:
Muuten ihan hyvin sanottu, mutta soittolistan ei kyllä pitäisi sopia kenellekään.
Ah, nappasit aivopesutodisteen, veli Näkijä! Olen näköjään jo niin alistunut soittolista-ajattelulle, että sellaista itsestäänselvyytenä pitäneenä se tuli kommenttiini aivan selkäytimestä.

Radio Helsingin mallin soisi yleistyvän. Nähtävästi sekään ei silti ole kaikille sopiva, johan se huomattiin tässäkin ketjussa. Musiikkia laajemmin diggailevalle se on kuitenkin taivas.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Itse olen ollut tyytyväinen näihin alkupaloihin, vaikka välillä jotain Beckia on tullutkin. Ei välttämättä ole helppoa laatia ensimmäistä biisilistaa siten, että mahdollisimman moni kiinnostuu ja mahdollisimman harva karkoitetaan. Tosin Disturbedilta voisivat soittaa jotain muutakin kuin sitä yhtä ja samaa Genesis-versiointia, vaikka se ihan ok versio onkin. Tämän tarkemmin en tätä analysoi joten SergeiK voi ihan rauhassa polkea jalkaa jos kiukuttaa.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
-Niks- kirjoitti:
Soittaako ne edes metallicaa?

Soittaa, ja paljon. Useimmin soiva yhtye ollu tähän mennessä, ainakin aamuisin kun töissä kyseistä asemaa aina kuuntelen. Eikä hirveästi eroa Cityn ajoista kappalevalinnat. Muutamia mukavia yllätyksiä sekaan on mahtunut, esim. tänään Green Dayn "Brain Stew".
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Ehkä alussa tuleekin typerästi soittolistaa, kun juontajia ei ole vielä studiossa? Meno voi muuttua, kun tulee dj:t paikalle.

Toivottavasti ainakin.

Satunnaisilla autoilureissuilla hyvää kuunneltavaa tullut. Yli tuntia kerrallaan en ole kuunnellut tätä kanavaa. Toivoisin silti, kuten varmaan monet muut, että bändeiltä soitettaisiin muitakin biisejä kuin niitä hittisinkkuja.

Usein se hittibiisi kultakin levyltä on vielä se huonoin. Rohkeasti vaan muitakin, kuten tuo Green Dayn Brain Stew.
 

Erik Loka

Jäsen
Minkähän takia eivät sitten sensuroi noita kaikki kappaleita?

Tänään tuossa ohimennen kuulin kyseiseltä kanavalta Maj Karman biisin Kokki, varas, vaimo ja rakastaja. Kyllä siinä vittu-sana kuului aivan normaalisti.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko Land of Confusion Genesiksen vai jonkun toisen coveroima versio? Melkoisen naurettavan kuuloinen joka tapauksessa tuo välihuuto - oh,oh,oh - tulee mieleen jonku vanha Spicy Girlsien wannabe-biisi mieleen. Ja se ei välttämättä ole hyvä juttu...
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Ohmi kirjoitti:
Onko Land of Confusion Genesiksen vai jonkun toisen coveroima versio? Melkoisen naurettavan kuuloinen joka tapauksessa tuo välihuuto - oh,oh,oh - tulee mieleen jonku vanha Spicy Girlsien wannabe-biisi mieleen. Ja se ei välttämättä ole hyvä juttu...

Bändi on Disturbed.

http://www.youtube.com/watch?v=9KW8DRSvEoQ
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Ohmi kirjoitti:
Onko Land of Confusion Genesiksen vai jonkun toisen coveroima versio?
Jaa, soikohan Radio Rockissa Disturbedin vai In Flamesin versio?

Lisää infoa tuosta kappaleesta tutussa paikassa

EDIT: Eli siis kuulemma Disturbedin versio.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Ohmi kirjoitti:
Onko Land of Confusion Genesiksen vai jonkun toisen coveroima versio? Melkoisen naurettavan kuuloinen joka tapauksessa tuo välihuuto - oh,oh,oh - tulee mieleen jonku vanha Spicy Girlsien wannabe-biisi mieleen. Ja se ei välttämättä ole hyvä juttu...

Alkuperäinen videona: http://www.youtube.com/watch?v=XEONfGP1aYE
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös