Quo vadis, JYP – mihin menet, JYP? Kauden 2017–2018 joukkue

  • 381 659
  • 2 086

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lisää bensaa liekkeihin että päävalmentaja vaihtuu. Samalla vaihtuu ainakin osa valmennusjohdosta.

Näin. Mainittakoon myös omalta osaltani, että JYPillä on varmasti tiedossa tällä hetkellä, kuka on ensi kauden päävalmentaja. Näin uskon. Huolestuttavaa olisi, jos helmikuun loppupuolella näin ei olisi.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Virtasen vuoden jatkolla mennään uuteen kauteen. Apuna Antti Turunen 1 vuoden sopparilla ja Jarkko Hyytiä maalivahtivalmentajana ja fysiikkavalmentajana 2 vuoden sopimuksella. (Jos oikein kuulin)
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juu, meni jäihin se kausikortin hommaaminen ensi kaudelle ton Virtasen jatkon myötä. Voisko nyt välillä ihan oikeesti vähän tuulettaa tota meininkiä.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Virtasen vuoden jatkolla mennään uuteen kauteen. Apuna Turunen ja Hyytiä.
Mennään näillä. Saapahan taas syksyllä huudella eroa ja keväällä perua huudot.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mennään näillä. Saapahan taas syksyllä huudella eroa ja keväällä perua huudot.

Olen henkilökohtaisesti lievästi pettynyt. 5 kautta on pitkä aika ja olisin toivonut uudistumista, mutta jos ei parempia vaihtoehtoja kerran ollut niin tällähän se on sitten mentävä. Poffit ja ensi kausihan sen sitten lopulta näyttää.

Holen mukaan noin 20 valmentaja kandidaattia oli tarjonnut palveluksiaan ja JYP oli itse tutkiskellut noin neljä muuta vaihtoehtoa. Näköjään Virtanen oli JYPin mielestä paras vaihtoehto.
 

Taksari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KPC.
Olen henkilökohtaisesti lievästi pettynyt. 5 kautta on pitkä aika ja olisin toivonut uudistumista, mutta jos ei parempia vaihtoehtoja kerran ollut niin tällähän se on sitten mentävä. Poffit ja ensi kausihan sen sitten lopulta näyttää.

Holen mukaan noin 20 valmentaja kandidaattia oli tarjonnut palveluksiaan ja JYP oli itse tutkiskellut noin neljä muuta vaihtoehtoa. Näköjään Virtanen oli JYPin mielestä paras vaihtoehto.
Ehkä joo pienoinen pettymys itselläkin, mutta jos tänä vuonna mestaruus tai finaalipaikka rasahtaa niin sitten ei haittaa. Tuuletus sitten ensi kauden päätteeksi, ehkä sieltä löytyy joku parempi valkku vaihtoehdoksi.
 
Viimeksi muokattu:

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Holen mukaan noin 20 valmentaja kandidaattia oli tarjonnut palveluksiaan ja JYP oli itse tutkiskellut noin neljä muuta vaihtoehtoa. Näköjään Virtanen oli JYPin mielestä paras vaihtoehto.
Ymmräsin tän jutun niin että haettiin jotain mitä ei saatu ja sitten jäljelle jääneistä Virtanen oli paras. Niin ajatellen ratkaisu oli ymmärrettävä. Jos Virtanen olisi ollut alusta saakka se jota halutaan niin silloinhan optio olisi käytetty jo silloin aiemmin. Silloin oli joku isompi kala koukussa mutta pääsi karkuun...
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ymmräsin tän jutun niin että haettiin jotain mitä ei saatu ja sitten jäljelle jääneistä Virtanen oli paras. Niin ajatellen ratkaisu oli ymmärrettävä. Jos Virtanen olisi ollut alusta saakka se jota halutaan niin silloinhan optio olisi käytetty jo silloin aiemmin. Silloin oli joku isompi kala koukussa mutta pääsi karkuun...

Varmasti voi olla näinkin. On varmasti keskusteltu jonkun tai joidenkin kanssa, mutta kun ei natsannut, niin Virtanen oli JYPin näkökulmasta sitten se paras ratkaisu. Näin kai se on nähtävä.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Aika hyvän asetelman Virtanen pystyi itselleen hankkimaan. Paha on mennä julkistamaan tässä vaiheessa uutta sopimusta toisella valmentajalla, kun on tuollainen menestyskausi pohjalla. Toisaalta päätöksen venyttäminenkin olisi ollut taktisesti huono veto. Eli kyllä Virtanen pystyi ihan omalla panoksellaan itselleen jatkon hommaamaan. Voi kyllä olla melkoinen älämölo, jos lennetään ensimmäisellä kierroksella pleijareista ulos.

Kyllä tämä Veltsun JYP-kausi sitä huutaa, että kannua nostetaan. Jos ei tänä vuonna niin sitten seuraavana. Muuten jää kuti aika pahasti piippuun.
 

Joonasmmm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ja sympatiat Pelicansille
Ymmräsin tän jutun niin että haettiin jotain mitä ei saatu ja sitten jäljelle jääneistä Virtanen oli paras. Niin ajatellen ratkaisu oli ymmärrettävä. Jos Virtanen olisi ollut alusta saakka se jota halutaan niin silloinhan optio olisi käytetty jo silloin aiemmin. Silloin oli joku isompi kala koukussa mutta pääsi karkuun...

Itse kyllä Holtarin puheista ymmärsin myös vähän niin, että option aikoihin Virtaselle on voitu sanoa suoraan, että tällä pelillä et jatkoa saa. Suoraan en tähän isoa kalaa liittäisi. Holtari viittasi nimenomaan, että keskityttiin tähän kauteen, eli ei päästetty Velttoa puhaltamaan ulos jatkosoppari taskussa.

Kengän ilmoitus alkuviikosta saa myös ajattelemaan, että onkohan vielä viime hetken vaihtoehdoissa ollut joku suunnitelma, johon Siekkinen on sisällytetty ja ois Veltsun jatkon myötä itse päättänyt lähteä suksimaan? Olisiko Siekkinen jopa voinut olla se Holtarin viimeisin plan b sen jälkeen kun kaikki muut oli kortit oli katsottu?
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Ensi kaudella ruvetaan katsomaan jyppiä vasta joulutauon jälkeen. Ei siinä alkukauden touhottamisessa ole mitään uutta nähtävää ja keväällä ne tosipelit vasta pelataan. Ettei vaan olisi veltsun jatko pakon sanelemaa?

Mennään siis näillä. Ilman kenkää tietty.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kengän ilmoitus alkuviikosta saa myös ajattelemaan, että onkohan vielä viime hetken vaihtoehdoissa ollut joku suunnitelma, johon Siekkinen on sisällytetty ja ois Veltsun jatkon myötä itse päättänyt lähteä suksimaan? Olisiko Siekkinen jopa voinut olla se Holtarin viimeisin plan b sen jälkeen kun kaikki muut oli kortit oli katsottu?

Sinällään tuo kengän ilmoitus outo kun kuitenkin taitaa olla muuramessa vaaleissa kokoomuksen listoilla joten ei varmaan ole ainakaan kaupungista muuttamassa pois. Voisiko olla Akatemian ensikauden päävalmentaja?
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse olen tyytyväinen. Selin, nojoo, Pikkarainen, ymmärrän ettei JYP kaveria halua niin sitten ei Seliniäkään. Ketä muita, Tuokkola? Näh... Erkka? Sinne menis puolet JYPin budjetista, mutta olisi kelvannut. Siekkinen? Ns. tuulettumista tuskin olis tapahtunu nii paljon että olis ollu järkevää. Lehterä? Älkää naurattako. Vielä? Tapola?

Hyvä valinta. Kuten Jatkoaika.Comissa lukee, JYPin joukkue pysyy hyvin samanlaisena ensi kaudella ja Virtanen saanut JYPin jälleen lentoon, tuntee hyvin kaverit ja vahvuudet jne. sekä pelaajat Virtasen ja pelitavan.

Ensi kauden jälkeen voisi kyllä sitten vaihtaa.
 

Coutinho

Jäsen
Vaikka olen kovaan ääneen arvostellut Veltsua jo ensimmäisestä kaudesta lähtien, silti sanon, että nyt hän ansaitsi täysin jatkosopparin ja se oli ainoa oikea vaihtoehto.

Olisin tosin toivonut, että valmennus tiimiin olisi tullut joku, joka voisi sitten nousta ykköseksi joskus, että arvot säilyisivät.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Holtari kertoi pelin jälkeen että tuuriakin on tässä tällä kaudella ollut, ehkä tarkoitti Miklikin ja Olkinuoran sainauksia tänne, no, oli se syy sitten mikä vaan, niin on tätä tämänhetken peliä mukava seurata. Ensikaudelle vielä Immonen ja Mäenpää takaisin, niin hyvä runko on jo kasassa, itse toivoisin jossain vaiheessa myös Pesosen Harria ja Jormakka takaisin, mutta sen aika ei taida olla vielä. Mikähän on rambon tilanne ? Mitään ilmoitusta ensi kaudesta ei vielä ole kuulunut, muistelisin että sopimuksessa oli yksi ulkomaanvuosi pykälä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kyllä se tosiaan kaikista puheista vaikuttaa siltä että Veltsun jatko oli JYPille se plan B. Jos Veltsu olisi ollut se ensisijainen valinta, miksi ei olisi optiota käytetty ja muiden ehdokkaiden kanssa neuvoteltu? Nyt JYP otti vuoden jatkoaikaa valmentaja-asiassa. Muuten, muuan Jyrki Aholla taitaa loppua soppari ensi kauden päätteeksi...
 

Corvus corax

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LA Kuninkaat, John Tortorella
Jotenkin tää ratkaisu ei vaan lämmitä omaa mieltä, vaikka täälläkin on paljon nostettu asioita esille jotka kieltämättä puhuvat Veltsun puolesta.

JYPin näköinen ratkaisu for sure.

No mutta vain yksi lisävuosi ja eihän se Ahon Jykälläkään ole kuin vuosi sopimustaan jäljellä...
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Joukkuetta pitäisi kyllä lähtökohtaisesti vahvistaa. Jos Löfmanin todennäköinen paluu SaiPaan paikataan yhdellä nevoförgetillä lisää (Lahti), silloin sitä ei tapahdu.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Joukkuetta pitäisi kyllä lähtökohtaisesti vahvistaa. Jos Löfmanin todennäköinen paluu SaiPaan paikataan yhdellä nevoförgetillä lisää (Lahti), silloin sitä ei tapahdu.
Mä heitän tähän nyt kuitenkin Immosen nimen kehiin vaikka Immosta huhuillaan eli toivotaan lähes joka kesä. Nyt sille on kuitenkin hieman enemmän pontta johtuen tuosta kuntosalifirmasta jossa hän on yhtenä osakkaan ja jonka kanssa JYP jo tekee yhteistyötä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Mä heitän tähän nyt kuitenkin Immosen nimen kehiin vaikka Immosta huhuillaan eli toivotaan lähes joka kesä. Nyt sille on kuitenkin hieman enemmän pontta johtuen tuosta kuntosalifirmasta jossa hän on yhtenä osakkaan ja jonka kanssa JYP jo tekee yhteistyötä.

Immosen mahdollinen tulo nyt ei paikkaa Löfmania pätkääkään. Varsinkin jos Suomela lähtee.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eiköhän sitä Topi Nättistä kaavailla Löfmanin paikalle ensi kaudeksi. Terveenä ollessaan varmasti hyvä 3-ketjuun.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Siinä vaiheessa paikkaa jos Suomela ei lähde itärajan toiselle puolelle.

No ei edelleenkään paikkaa. Vai elätkö edelleen siinä fantasiassasi, että Hytönen 50 pinnan kauden jälkeen tuosta vaan siirtyy kolmossentteriksi?

Eiköhän sitä Topi Nättistä kaavailla Löfmanin paikalle ensi kaudeksi. Terveenä ollessaan varmasti hyvä 3-ketjuun.

Alempien ketjujen sentterin olisi hyvä osata puolustaakin.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Alempien ketjujen sentterin olisi hyvä osata puolustaakin.

No osaahan se T.Nättinen puolustaa. Tehotilasto liigassa ollut aina plussan puolella. Ja ikää on vasta 22-v, joten eiköhän miehen puolustuspeli pysty vielä napsun tai pari kehittymään.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös