Siirto toisesta ketjusta:
Näinhän tilanne tulee nähdä varsinkin, kun tiedetään Pennasen sopimuksen pituus, kolme vuotta. Jostainhan se rakennusprojekti on aloitettava ja siihen nämä Palveet ynnämuut sopivat hyvin. Se jää sitten nähtäväksi, että millä keinoin jatkossa niitä isompia kaloja sitten pyydystetään. Tuskin sieltä nyt ihan kulukorvauksilla tullaan joukkueeseen vaikka laadukas valmennus olisikin. Pelaajabudjettiakin pitäisi pystytä kasvattamaan.
Eihän niitä pyydystetä kuin ammattitaitoisesti johdetulla ja valmennetulla, vetovoimaisella organisaatiolla - sekä kylmällä rahalla. Kaikki edellä mainitut olosuhdetekijät edellyttävät määrätietoista työtä ja koko seutukunnan tukea HPK:n toiminnalle.
Vaikka olen toistuvasti huudellut mm. HPK:n strategian väkinäisyydestä, on sanottava, että Kerhon nykyinen johto edes yrittää poistaa organisaatiosta jämähtyneisyyttä ja ummehtuneisuutta, ja rakentaa uutta, vakavasti otettavaa HPK:ta: osakeanti ja kick off -tilaisuus, sekä mm. oikeasti hyvä B-kausikorttitarjous, ovat osa niistä ehdottoman tärkeistä ensimmäisistä askeleista, joista edellä mainittiinkin. Esimerkiksi itse harkitsen vakavasti kausikortin hankintaa ensi kaudelle, vaikken asu Hämeenlinnassa tällä hetkellä; kyse on ennen kaikkea symbolisesta tuesta HPK:lle.
Aiemmin tällä viikolla Suomen mestaruuden voittanut Tappara on malliesimerkki siitä, että määrätietoinen, pitkäjänteinen ja periksiantamaton toiminta - realistisella tavoiteasetannalla - tuottaa väistämättä tulosta ennemmin tai myöhemmin. Menestys vaatii rohkeutta, työtä, kärsivällisyyttä, sitoutumista ja uskoa omaan tekemiseen, ja kaikki em. tekijöistä korostuvat entisestään, mitä pienemmillä resursseilla organisaatio operoi: HPK:lla ei ole takanaan puolen Suomen yritysten rahavirtoja eikä Britanniassa asuvan miljardöörin tai perijämiljonäärin dollaritukkuja, joten harppauksia mestaruutta kohti ei voi ottaa.
Sen sijaan HPK:n tapauksessa korostuvat nyt ja tulevaisuudessa nimenomaan harkitut, vakaat askeleet: organisaation avainhenkilöjen (osakeyhtiön hallituksen ja toimitusjohtajan sekä joukkueen UTJ:n, pelaajakoordinaattorin ja valmennusjohdon) osaaminen ja tinkimätön työ menestyksen eteen, samoin kuin kaikkien sidosryhmien tuki organisaatiolle - tarkoittaa se sitten sponsorointia, osakeomistusta, kausikorttilaisuutta tai vaikka muutaman ylihintaisen oluen ostamista Kerho-ravintolassa.
Onkin yksiselitteisesti tahdon asia, jääkö strategiaan kirjattu "Matkalla huipulle 2.0" -slogan pelkäksi huoneenlämpimäksi jargoniksi, vai realisoituuko se seuraavan viiden vuoden aikana aidosti menestyvänä Liiga-joukkueena ja uskottavana, vetovoimaisena HPK-organisaationa. Tie on nyt joka tapauksessa auki, ja menestystarina odottaa kirjoittamistaan.
Oranssi on värimme - taistele, Kerho!