Köyhällä ei ole myöskään vara leikkiä liiketoiminnallaan ja irtisanoa erittäin tärkeältä aivainpaikalta osaavaa henkilöä, ainakaan palkkaamatta ketään tilalle. HPK halveksui markkinoinnin ja viestinnän tärkeyttä nykyaikaisessa ammattilaisorganisaatiossa, huippu-urheilun saralla, kun se ei jatkanut Heikki Veteläisen määräaikaista sopimusta. Karun tuloksen näkee kaikki.
Henkiin herätetty ottelutapahtuma on säilynyt samana nyt jo toista kautta. Tämä ilmeisesti siitä syystä, että sen luoja ei ole enää vaikuttanut organisaatiossa vajaaseen vuoteen. HPK:n kotisivut ovat yhdellä sanalla sanoen ankeat ja informatiivisuus loistaa poissaolollaan. Sosiaalista mediaa HPK ei hyödynnä juuri ollenkaan, puhumattakaan innovatiivisesta jalkautumisesta fanien keskuuteen. Ikään kuin HPK:n johto odottaisi sormiaan pyöritellen Rinkelinmäen ovilla uusia asiakkaita. Tuote on ilmeisesti niin upea, että sitä ei tarvise markkinoida. Ikävä vaan, HPK:n mukana jo vuosia olleiden fanien ja kannattajien ulkopuolelta tulevalle potentiaaliselle kuluttajalle HPK:n sisältö on kohtuu tuntematon. Täällä palstallakin rehottaa erikoinen asenneilmapiiri HPK:n kannattamista kohtaan: joko käyt peleissä, tai olet ulkopuolella. Ikäänkuin haluttaisiin viestittää, että jos et käy peleissä, niin olet joko tyhmä tai huono fani. Ei ihmetytä pätkääkään, mikäli HPK koetaan etäiseksi ja sisäsiittoiseksi. HPK:n kannattajapohja vanhenee koko ajan ja kaikille Kerholaisuus ei synny äidinmaidossa. Kannattajapohjan kasvattamiseksi seurajohdon pitäisi tehdä rajusti töitä.
Nyt on jäänyt epäselväksi, eikö HPK vaan näe laadukasta viestintää ja markkinointia tärkeäksi, vai eikö siihen vain löydy osaamista organisaatiosta? On vastaus kumpi tahansa, jollakin tulee olla organisaatiossa vastuu nykytilasta. Faktat pöytään, HPK on heikoiten markkinoitu SM-liigaseura.
HPK:n seurajohto kyllä puhuu aina pari kertaa kaudessa kauniita seutukunnan yhteisestä ja tiiviistä jutusta, mutta jotenkin näiden lauseiden jälkeen viesti pysähtyy. Mitä se kerholaisuus on, miten siihen pääsee mukaan, missä se näkyy, mitä se tarjoaa ja miksi haluan olla osa sitä?