Queen tekee comebackin

  • 72 493
  • 407

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jahas, mistäs helvetistä tästä olisi tiennyt. Menee aina kaikki keikat ohi, kun ei seuraa mitään kanavia. Ei tässä nyt muutenkaan ole ollut keikkalippujen ostaminen mielessä hetkeen.

No, onneksi näin bändin viime Hartwallin keikalla. Vituttaa silti.

e. yksittäisiä löytyy, mutta ainakaan minä en saa kahta vierekkäistä ehdotettua.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Itse liityin heti kympiltä yli 4000 jonoon ja sain muutaman minuutin jälkeen 89€ paikat. Testasin vielä äsken niin ainakin 89€ lippuja vaikutti olevan saatavilla. Vai onko montakin vierekkäistä penkkiä metsästyksessä?

Permannolle olisin halunnut. Istumapaikat aika plääh tollasilla keikoilla.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tämä nykyinen Queen jakaa mielipiteitä paljon, ja itselle se ei toimi, yllä mainittu aito The Queen oli se juttu, sitä tulee vieläkin kuunneltua, varsinkin monipuolista Jazz-levyä on tullut lähiaikoina pyöriteltyä. On tuo 70-luvun The Queen järkyttävän kova.

Tämä uusi on niin kaukana tuosta ja sanomattakin selvää että Freddie oli niin iso osa bändiä ettei itsellä löydy mielenkiintoa nykyiseen bändiin.

Menee mulla samaan kastiin kuin vaikkapa Doors, onhan sekin kiertänyt ilman Morrisonia, mutta Morrison oli se x-factor ja nykyinen kokoonpano täyttää ehkä Kulttuuritalon Suomeen tullessaan. Tosin uuteen Queeniin verrattaessa Adam Lambertilla faneineen on kyllä etumatkaa ja siten ymmärrän kyllä että jäähallit on oikea paikka heille.

Harvassa on rock-bändit jotka ovat menestysvuosien jälkeen uudella laulajalla saanut homman toimimaan, mun mielestä. AC/DC sai ja Van Halen, melkein.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Tämä uusi on niin kaukana tuosta ja sanomattakin selvää että Freddie oli niin iso osa bändiä ettei itsellä löydy mielenkiintoa nykyiseen bändiin.

Aika epäreiluahan tuon on vertailla Lamberttia tai ylipäätän ketään Freddieen. Puhutaan kuitenkin rock-maailman suurimmasta keulahahmosta.

Se on mielestäni hienoa, että Lambert tuli mukaan kun bändin jäsenet hänet halusivat. Mukavaa on myös se, että Lambert edustaa nuorempaa sukupolvea, niin May ja Taylor eivät vaikuta niin vanhoilta :D
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä nykyinen Queen jakaa mielipiteitä paljon, ja itselle se ei toimi, yllä mainittu aito The Queen oli se juttu

Eihän tällä nykykokoonpanolla ole paljoa tekemistä aidon The Queenin kanssa, ennemmin kyseessä Adam Lambert esittämässä Queenin biisejä ja taustabändissä kaksi entistä Queenin jäsentä.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Eihän tällä nykykokoonpanolla ole paljoa tekemistä aidon The Queenin kanssa, ennemmin kyseessä Adam Lambert esittämässä Queenin biisejä ja taustabändissä kaksi entistä Queenin jäsentä.

Onhan sillä paljonkin, jos Mercury olisi tehnyt kaiken bändissä, niin tällöin voisi todeta näin. Kuitenkin esim iso osa Queenin hiteistä on itseasiassa muiden kuin Mercuryn kynästä. Eli ei May-Taylor kaksikkoa voi pitää vain biisien esittäjinä ja Queenin rivijäseninä, toki missään tapauksessa se ei sama Queen ole kuin ennen, mutta Queen edelleen niin kauan kun Taylor ja May niin päättävät sitä sen olevan.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuitenkin esim iso osa Queenin hiteistä on itseasiassa muiden kuin Mercuryn kynästä.

Itse asiassa Queen on siitä harvinainen bändi, että sillä on isoja hittejä, joita on säveltänyt bändin jokainen jäsen esim. Bohemian Rhapsody (Mercury), We Will Rock You (May), Another One Bites The Dust (Deacon), Radio Gaga (Taylor).

Mutta: laulusolistin rooli bändissä on merkittävin, Queenin kohdalla jopa poikkeuksellinen (paitsi laulajana myös säveltäjänä ja esiintyjänä). Ja kuten sanottua nykykokoonpanosta puuttuu myös John Deacon.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Niin tämä versiohan esiintyy ihan syystäkin nimellä Queen + Adam Lambert, eikä Queeninä. Kukaan ei tule eikä ole korvaamassa ikinä Freddieä ja jos joku tribuutista suuttuu niin on aika pienet ongelmat. Sama oli myös aiempien kiertueiden ja levyjen kanssa Freddien kuoleman jälkeen. Queen + Elton John, Queen + Paul Rodgers, ei Queen. Ja siten siihen pitäisi suhtautua. Queen +

Puheissahan on ollut, että uusi levy saattaisi olla mahdollinen tältä kokoonpanolta.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voisin heittää haasteen: laatikaa mieleinen soittolista, jossa biisi Queenin jokaiselta levyltä kronologisessa järjestyksessä. Oma lista:

Keep yourself alive, Seven seas of rhye, Killer Queen, You're my best friend, Good old-fashioned lover boy, Spread your wings, In only seven days, Play the game, Under pressure, Hammer to fall, One vision, The Miracle, I'm going slightly mad.
 

Fordél

Jäsen
Mua eivät nämä Queenin ja Lambertit keikat kiinnosta vaikka Queen on bändinä omalla listalla TOP3:ssa. Mun puolesta May ja Taylor saavat ihan vapaasti jatkaa Queenin biisien esittämistä ilman Mercuryä. Jos paloa on soittaa niin antaa palaa vaan. Lisäksi hienoa, jos uudetkin sukupolvet löytää tätä kautta Queenin hienon musiikin.

Enkä ala edes kritisoimaan ja morkkaamaan Lambertia. Olisi täysin kohtuutonta verrata häntä rockin yhteen suurimmista (mulle suurin). Lambert on 'vain' laulaja, siinä missä Freddie oli Queenin todellinen keulakuva. Freddien ääntä ja karismaa ei vaan pysty korvaamaan eikä sitä kannata edes Lambertilta vaatia. Itselleni kuitenkin Freddie ja hänen karismansa oli niin keskeinen osa Queenin vetovoimaa, että nykyinen Queen ei vaan riitä. Ei vaikka May on varmasti yksi sympaattisimmista rocktähdistä.
 
Viimeksi muokattu:

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No nyt näyttää ticketmasterin sivut keikkaa myös maanantaille 25.7.2022. @Purkan Jauhaja ja @Fat Cat
Kiitos tästä! Meinasi jäädä keikka väliin kun en olisi varmaan huomannut ilman viestiäsi ajoissa tuota maanantain keikkaa, nyt sain vielä hyvät paikat. Facebookissa muutama näreissään kun ostivat päätöskeikalle liput sunnuntaille mutta nyt maanantai olisikin se päätöskeikka.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Facebookissa muutama näreissään kun ostivat päätöskeikalle liput sunnuntaille mutta nyt maanantai olisikin se päätöskeikka.
Ja perseestä se onkin. Tosin päivänä sunnuntai itselle mieluisampi, mutta kuitenkin, kiertueen päätöskeikkana mainostettiin ja sitä ei nyt ole.
 

Fordél

Jäsen
Voisin heittää haasteen: laatikaa mieleinen soittolista, jossa biisi Queenin jokaiselta levyltä kronologisessa järjestyksessä. Oma lista:

Keep yourself alive, Seven seas of rhye, Killer Queen, You're my best friend, Good old-fashioned lover boy, Spread your wings, In only seven days, Play the game, Under pressure, Hammer to fall, One vision, The Miracle, I'm going slightly mad.

Jotain samaa, mutta aika paljon eri biisejä valikoitui mulla:

-Keep yourself alive
-Seven Seas of Rhye
-Killer Queen
-Bohemian Rhapsody
-Somebody to love
-Spread Your Wings
-Don't Stop Me now
-Sail Away Sweet Sister
-Flash's Theme
-Under Pressure
-Is This the World We Created...?
-Who Wants to Live Forever
-I Want It All
-Innuendo
-A Winter's Tale

Queenin levyjä kun kävi pitkästä aiksa läpi niin huomasi, että onhan niissä aika paljon melkoista kuraa ja täytebiisejä. Mun makuun Queen onnistui vasta kahdeksannella albumilla (The Game) luomaan ekan tasaisen albumin. Sitän ennen oli monia hittibiisejä, mutta paljon myös ihan ohibiisejä. The Gamen jälkeen toki tuli pari lähes huonointa levyä (Flash Gordon ja Hot Space) vaikka toki noiltakin löytyy ainakin Under Pressure, mutta oikeastaan vasta The Worksista alkoi Queenilla tasaisempi tuotanto, ja laatu riittämään koko levyn mitan. Sitten tulikin huikeita teoksia putkeen, kuten Innuendo-levy.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
@Fordél Mutta missä on Invisible Man? Luulin sen olevan ehdottomasti valinta Miraclelta:)

Minulla on hieman aukkoa varsinkin tuossa alkupäässä, niin vaikea muodostaa listaa. Mutta levynä oma suosikki on ehdottomasti Innuendo.
 

Fordél

Jäsen
@Fordél Mutta missä on Invisible Man? Luulin sen olevan ehdottomasti valinta Miraclelta:)

Toivottavasti jossain hyvin kaukana. Hirveä biisi. Miraclelta nousee monta hienoa biisiä, kuten ehkä monesti vähän pimentoon jäävä Scandal. Itsekin löysin sen kunnolla vasta monen vuoden fanituksen jälkeen.
 

BaronFIN

Jäsen
The Miracle on itselleni se levy. Isoveli veivasi sitä aika tavalla 80-luvulla ja kun tässä välissä oli varmaan 15 vuoden tauko, niin hämmästyttävää kuinka ne palaset vain napsui sieltä kohdilleen kun kaivoi levyn uudelleen esiin.

Mutta tämä palkkatyöläinen sai kun saikin itsensä Queenin keikalle kiitos lisäkeikan. Hurjaa ajatella, että kyseessä voisi mahdollisesti olla Queenin viimeinen keikka ikinä, sillä nuo patut eivät tuosta enää nuorene. Tosin itse epäilen että koko keikkaa ei välttämättä edes pidetä, mutta pakko on johonkin uskoa.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Toivottavasti jossain hyvin kaukana. Hirveä biisi. Miraclelta nousee monta hienoa biisiä, kuten ehkä monesti vähän pimentoon jäävä Scandal. Itsekin löysin sen kunnolla vasta monen vuoden fanituksen jälkeen.

Näin knoppitietona, että Miraclen nimi piti olla The Invisible Men - kaikki kannet yms oli jo tälle teemalle tehtynä, Taylorin mukaan nimi päätettiin muuttaa kaksi viikkoa ennen julkaisua.

Mutta joo ko biisi ei kuulu suosikkeihin, video on myös häiritsevä. Breakthru taas on taas legendaarinen video ja upea biisi.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mua ei niinkään haittaa kiertuelaulajan hommaaminen (sillä sitähän Lambert on, ei muuta). Ongelma on se, että Lambert - vaikka omalla tavallaan ihan karismaattinen onkin - on vain varjo Mercurysta myös laulun osalta. Ja kun se sitten laulelee Queenin biisejä, ne vaan eivät tunnu aidoilta.

Eli en menisi katsomaan livenä.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mua ei niinkään haittaa kiertuelaulajan hommaaminen (sillä sitähän Lambert on, ei muuta). Ongelma on se, että Lambert - vaikka omalla tavallaan ihan karismaattinen onkin - on vain varjo Mercurysta myös laulun osalta. Ja kun se sitten laulelee Queenin biisejä, ne vaan eivät tunnu aidoilta.

Eli en menisi katsomaan livenä.
Ymmärrän ja osin jaan ajatuksesi, mutta viime Hartwall keikan perusteella mies täyttää live-tilanteessa ruutunsa oikein hyvin. Ei Lambert mielestäni edes yritä olla Freddie, vaan vetää omalla tyylillään omana itsenään. Ja kuten sanottua, eipä tuohon tontille löydy oikein ketään, kuka kestäisi vertailun.

Minulle isoin kannustin näille keikoille on Brian May (tietty Taylor siinä samassa), mutta koko bändi toimii.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Mikä helvetin kiire Ticketmasterilla oli törkätä nuo liput myyntiin päivä keikkajulkistuksen jälkeen? Yleensähän näiden kohdalla on odotettu vähintään se viikko.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös