Pyynpään koulun tapaus

  • 22 437
  • 93

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Jarmo näköjään kitisee jo, kun joku on "vuotanut" erittäin salaisen kirjeen medialle. Lisäksi huvitusta herättää myös tuo "muut koulut ovat paskoja, pyynpään koulu on ainoa järkevä ja hyvä koulu raumalla!"

Huvittava äijä kyllä.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
Kuvastaa hyvin nykytilannetta, jossa ihmiset ovat stereotypiodensa vallassa tai sitten vaan muuten tekopyhiä. Tänä päivänä kiinnitetään aivan turhiin asioihin huomiota ja varsinaiset ongelmat käsittelemättä. Tämän rehtorin mielipiteet kannattaisi jättää nyt huomiotta ja antaa painetta hänelle jääkiekon muodossa lisää. Ja varmasti Rauman kokoisessa KIEKKOKAUPUNGISSA hän saa tästä kuullakin. Toivottavasti mihinkään ylilyönteihin ei kukaan sorru, sekin on aina mahdollista. Nyt kannattaisi Rajalan pistää kutsu rehtorille seuraavaan kotipeliin ja laittaa ukko seisomaan Raumam Boikain keskelle, jotta näkisi jääkiekkoa ja kannatuskulttuuria parhaimmillaan.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Kertokaa minulle yksi urheilulaji jossa mukana ei ole lieve ilmiöitä. Jääkiekkoahan pelaa juopot väkivaltaiset narkomaanit ja kiekkoa seuraa vittua huuteleva rahvas.

Jokaisesta lajista löytyy näitä "sankareita" joka ei ole idoliainesta. Bode Miller on myötänyt laskeneensa mäkeä kännissä. Hiihto = Lahti jne. Autourheilijat ovat juoppoja. Yhtään lajia ei löydy joka olisi niin puhtoinen, että ko. reksille sopisi.

Tuossahan nyt paistaa ihan selvästi läpi antipatia Lukkoa tai jääkiekkoa kohtaan. Asian toki voi perustella jälkikäteen opetussuunnitelmalla yms. Arvatkaa käykö Pyynpään kolulaiset enää missään koska reksi meni tälläisen kirjeen kirjoittamaan. Tuskin enää osallistuvat mihinkään kissanristiäisiin. Hienon miehestä tekee vielä sen, että väittää muissa kouluissa opetuksen tason olevan heikkoa.

Aika äijä. Tämä on kyllä niin tätä päivää.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ja tuollaiset jutut pilaavat muiden koulujen tason ilmeisesti.

Tosifani, kun kävit oppilaiden kanssa Rynnästä morjestamassa, tuhosiko tuo mielestäsi koko OPS:n? Onko OPS oikeasti niin tiukka ettei tuollaisiin ole aikaa?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja tuollaiset jutut pilaavat muiden koulujen tason ilmeisesti.

Tosifani, kun kävit oppilaiden kanssa Rynnästä morjestamassa, tuhosiko tuo mielestäsi koko OPS:n? Onko OPS oikeasti niin tiukka ettei tuollaisiin ole aikaa?

Minusta pelaajien vierailut ja muut teemapäivät antavat minun oppilaille enemmän kuin OPS. Alakoulussa pitäisi oppia laskemaan, lukemaan ja käyttäytymään kunnolla, kyllä sinne yksi pelaajavierailu mahtuu.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Näin itsekkin olen käsittänyt (kiitos nopeasta vastauksesta).

Ei voi kuin ihmetellä tuota rehtoria. Omat mielipiteet menevät lasten edun edelle. Veikkaan että tulevat seuraavana päivänä innokkaammin kouluun kun edellisenä päivänä on tapahtunut jotain mielenkiintoista ja riittää puheenaihetta välitunneilla
 
Miksi Pyynpään ala-aste kielsi Rauman Lukon pelaajien vierailun koululla? | Kiekkoareena

Pyynpään koulun rehtori kirjoitti kirjoitti:
"On surullista nähdä ihmisiä saatikka sitten alakoulu-ikäisiä hurraamassa sille, että joku hakkaa toista lajissa, johon lyömisen ei pitäisi mitenkään kuulua, tai osoittamassa innostusta ja osallistumista rumaan kielenkäyttöön ja hävyttömyyksien huuteluun"

Olen periaatteessa samaa mieltä siitä, että kyseinen ilmiö on surullista. Ilmiö ei ole kuitenkaan jääkiekon vika, vaan vika on ihmisessä.

Onko se jalkapallon vika, että FC Jokerien kannattaja Paavo Arhinmäki (nimi keksitty) vittuilee ottelussa poliiseille viittaamalla poliiseiden murhattuihin kollegoihin?
Onko se kaupungin tai koulun vika, että välitunnilla lapset tappelevat ja rinki ympärillä hurraa?
Oliko Rooman Gladiaattorikisojen vika, että ihmiset kokoontuivat Colosseumille hurraamaan, kun kilpailijoita tapettiin?
Oliko se VR:n vika, että katsomaan kokoontuneet ihmiset hurrasivat kun vangittuja ihmisiä ammuttiin Tampereen makasiineilla?
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Ennakkotapaukseen vedoten, seuraavaksi kaikki junnukiekkoilijat vaativat rehtoriaan eväämään kiekkoilijoiden kouluun tulon.
 

Sääksi

Jäsen
Onko tämä Rintala ihan paljaskonttine vai tullist tullu? Luultavasti tullista, koska ei kai kukaan tuollaista kuoppaa itselleen tieten tahtoen kaiva.

Sinänsä Rintalan ei tarvitsisi olla huolissaan, koska ei meillä pohjoisen puolen kasvateilla ole koskaan ollut ns. parhaat erkat lavassa koulumaailmassa. Näin ainakin iltapäivälehtien kouluvertailuista muistelisin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksi Pyynpään ala-aste kielsi Rauman Lukon pelaajien vierailun koululla? | Kiekkoareena



Olen periaatteessa samaa mieltä siitä, että kyseinen ilmiö on surullista. Ilmiö ei ole kuitenkaan jääkiekon vika, vaan vika on ihmisessä.

Onko se jalkapallon vika, että FC Jokerien kannattaja Paavo Arhinmäki (nimi keksitty) vittuilee ottelussa poliiseille viittaamalla poliiseiden murhattuihin kollegoihin?
Onko se kaupungin tai koulun vika, että välitunnilla lapset tappelevat ja rinki ympärillä hurraa?
Oliko Rooman Gladiaattorikisojen vika, että ihmiset kokoontuivat Colosseumille hurraamaan, kun kilpailijoita tapettiin?
Oliko se VR:n vika, että katsomaan kokoontuneet ihmiset hurrasivat kun vangittuja ihmisiä ammuttiin Tampereen makasiineilla?

Luin juuri sinun kirjoituksesi sotamuisteluketjuun ja ihmettelen tätä takin kääntöä. Eli sinusta vika on aina ihmisessä, eikä yhteiskunnan tule puuttua asiaan? Isoisoisäsi ei ollut tätä mieltä. Hän kärsi ajatustensa takia, koska yhteiskunta oli tuolloin sekaisin, eikä pystynyt puuttumaan ihmisten julmuuteen.

Koulun tehtävä on puuttua kiusaamiseen, kuten myös tuoda lapsille positiivisia virikkeitä. Ja mikäli oppilaat tappelevat välitunnilla, se on koulun vika.

Opettaja on diktaattori luokassaan, hän saa levittää opetussuunnitelman puitteissa minkälaista propagandaa tahansa. Ihan samoin rehtori johtaa kouluaan omista lähtökohdistaan. Minusta tämä tapaus on saanut kohtuuttomat mittasuhteet, kysymys on vain muutaman jääkiekkoilijan vierailusta, mikä ei vaikuta lapsen kehitykseen mitenkään.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pyynpään rehtori sai positiivistakin palautetta

Jotenkin kuitenkin näen näiden tyytyväisten vanhempien olevan melkoisessa vähemmistössä.

Ja voiko tämä Rintala todella olla niin naiivi, että luuli ettei tämä lausunto aiheuttaisi pientä myrskyä vesilasissa? "Tarkoitus oli kohteliaasti kieltäytyä, ja nyt se on tässä." Ei tuo nyt minun mielestäni ollut kovin kohtelias kieltäytyminen, olisi ollut, jos se kirjeen viimeinen kappale olisi jätetty kirjoittamatta.

Täytyy varmaan ottaa oma isäni puhutteluun, kun vei minut neljä-vuotiaana matsiin Ässiä vastaan. Ja siis vielä Ässiä vastaan, niissä peleissä jos jossain (siihen aikaan) myllytettiin.
 

Pakki105kg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, New England Patriots
Raumalla on paljon ihmisiä jotka ei pidä jääkiekosta, ne kyllä antaa sen positiivisen palautteen...
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Tää rehtori on just tyypillinen diipadaapa hiihtelijä joka tykkää kuvata esim. lintuja luonnossa tms. Meillä töissä tuli myös samanlaiset hiihtäjät muinnoin johtamaan.

Heh ei saakeli kun repesin :) nämä tyypit tunnistan minäkin ja tässä taitaa olla potentiaalinen lintukuvaaja sienestäjä joka ei anna oppilaidensa mennä mäkkäriin luokkaretkipäivänä koska siellä on kaikenlaisia paheita ja on liian kaupallinen sitä paitsi siellä voi joutua katsomaan brutaalia Ronald Mc Ronaldin kidnappausta.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
...Täytyy varmaan ottaa oma isäni puhutteluun, kun vei minut neljä-vuotiaana matsiin Ässiä vastaan. Ja siis vielä Ässiä vastaan, niissä peleissä jos jossain (siihen aikaan) myllytettiin.

Täytyy varmaan ilmoittautua poliisille kun olen vienyt molemmat pojat katsomaan lätkää 2v ikäisestä saakka. Ja aion viedä vastakin aina kun haluavat tulla mukaan. Saati sitten kun molemmat olen tällännyt hokkarit jalassa samoin 2v ikäsinä jäälle...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näin tiivistetysti.
Olemmeko samaa mieltä siitä, että kaukalotapppeluille hurraaminen ei ole jääkiekon vika, vaan vika on ihmisessä? Siinä, että osa ihmisistä saa - kenties suurtakin - tyydytystä nähdessään väkivaltaa?

Emme ole. Minä en jaa sinun mustavalkoista maailmaa, minulla maailma koostuu harmaan eri sävystä.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Täytyy varmaan ilmoittautua poliisille kun olen vienyt molemmat pojat katsomaan lätkää 2v ikäisestä saakka. Ja aion viedä vastakin aina kun haluavat tulla mukaan. Saati sitten kun molemmat olen tällännyt hokkarit jalassa samoin 2v ikäsinä jäälle...

Mihin mun täytyy ilmottautua, kun olen molemmat pojat pistänyt pelaamaan lätkää ja nuorempi edustaa porin ässiä ? Lisäksi kumpaisenkin olen vienyt pienestä asti Lukon peleihin ja molemmat tunnustavat sinikeltaista väriä. Olenko kaamee konna ?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mihin mun täytyy ilmottautua, kun olen molemmat pojat pistänyt pelaamaan lätkää ja nuorempi edustaa porin ässiä ?

Ei tartte ilmoittautua, lastensuojelu on varmastikin pian jo paikalla.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
4555357 kirjoitti:
"Kun alkuun on nyt päästy, en malta olla antamatta teille vanhemmille ajattelun aihetta siitä, millaista mallia jääkiekko antaa nykyään erityisesti lapsille. Sinänsä hieno laji on pilattu kentällä tapahtuvalla väkivallalla ja muulla kyseenalaisella toiminnalla"

"Kun nyt on ilmennyt, että seuraavaksi kertomani asia on herättänyt joissakin vanhemmissa ja oppilaissa ihmettelyä/tyytymättömyyttä koulun toimintaa kohtaan jopa niin, että joku on ilmeisesti ottanut asiakseen saattaa asian tiedostusvälineille saakka ihmeteltäväksi"

Näistä tyhjänpäiväsistä jutuista voi todeta ettei kyseisellä "rehtorilla" ole minkäänlaista käsitystä jääkiekosta. Hän voisi myös kritisoida painia, nyrkkeilyä, karatea, judoa, jenkkifutista, jalkapalloa..jne. Näissä kaikissa on on lätkän Kanssa tapahtuvaa "agressioita" mutta se ei ole rehtorian asia miettiä näitä asioita joten rehtori on mennyt jopa yli tomivaltansa!!

Urheilu on se joka nuoren miehen tiellä pitää ja rehtori on meinannut estää urheilun tapahtumisen lapsilta joille se urheilu on tärkeää. Ja mitä hän vanhemmille moralisoi?! Lapsille hänen tulee tuo aivopesu suorittaa jos meinaa yrittää vieroittaa heidät lätkästä. Raumalla kuitenkin se todella vaikeaa, jopa mahdotonta sillä kaupungista saa hakemalla hakea henkilöitä jotka eivät jotenkin olisi kytköksissä kiekkoon, tavalla tai toisella.

Kun aikanaan oma poika aloittaa koulun, aion itse henkilökohtaisesti viedä hänet hallille ja itse vielä näyttää mallia miten siellä "hommat hoidetaan"... Turha on ainakaan jonkun rehtorin ruveta vinkumaan, että mitä missä ja milloin sillä voin kertoa myös hänelle hänen toimivallastaan ja mihin ne eivät ainakaan riitä!!
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Rehtorin mukaan hän ei ole toiminut väärin, koska on saanut vanhemmilta positiivista palautetta.

Ilmeisesti yksi positiivinen palaute painaa enemmän kuin 100 negatiivista.

Pelimies olisi pyytänyt anteeksi kollegojen arvostelusta, opettajilta heidän selänsä taakse piiloutumisesta, lapsilta pettymyksen tuottamisesta ja olisi järkännyt pelaajat paikalle, vaikka koulupäivän jälkeen.

Nyt selitykset L-S:ssä suututtavat vanhemmat vielä enemmän.

Sai kuitenkin arvokeskustelunsa ja pääsi Iltalehteen. Tosin Ben-Amor case on käsitelty kauan aikaa sitten.

Case closed. Niin makaa kuin petaa.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Rehtorin mukaan hän ei ole toiminut väärin, koska on saanut vanhemmilta positiivista palautetta.

Ilmeisesti yksi positiivinen palaute painaa enemmän kuin 100 negatiivista

Raumalla on 15 peruskoulua. Mahtavat 14:sta muun koulun vanhemmat kayda kuumana, kun naitten rehtorit olivat hyvaksyneet Lukon pelaajien vierailut oppilaitoksiinsa. Nyt kaikki lapset vaan Pyynpaan kouluun.
 

noutaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Golden Knights
Onko tämä Rintala ihan paljaskonttine vai tullist tullu? Luultavasti tullista, koska ei kai kukaan tuollaista kuoppaa itselleen tieten tahtoen kaiva.

En uskalla varmaksi vastata kysymykseesi, mutta kauan on Raumalla ainakin vaikuttanut, koska toimi opettajana jo minun ala-asteellani ja siitä on jo paljon aikaa..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös