Pyöräily harrastuksena

  • 25 240
  • 242

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli avattua kausi täällä kylmässä pohjolassakin. Kova pohjoinen vastatuuli rengaslenkin menomatkan, kotiin päin sai sit nauttia myötätuulesta. Oli silti raskasta mutta ai että oli mukavaa.
Kyl se 25 asteinen, tyyni ja sateeton keli on tietty kiva. Mut niinhän se on että sateella ajetaan sateessa, tuulisena päivänä tuulessa ja kylmänä päivänä kylmässä...kuuluu lajiin.

Kireitä ketjuja kaikille.
 

Flinck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Kyl se 25 asteinen, tyyni ja sateeton keli on tietty kiva. Mut niinhän se on että sateella ajetaan sateessa, tuulisena päivänä tuulessa ja kylmänä päivänä kylmässä...kuuluu lajiin.

Kireitä ketjuja kaikille.

Oon tullu siihe lopputulokseen että jos halua ajaa niin sitä ajetaan sillo ku kalenteriin sopii ja keli on sitten se mikä on. Vaatteet tekee hirveesti, hyvillä vaatteilla pärjää paskassakin kelissä.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarkastatte renkaan paineet joka aamu vai miten toimitte vai onko pumppu mukana jos tuntuu liian pehmeältä?
Ennen jokaista lenkkiä, tai no jos ajaa vaikka duuniin niin en mä ennen kotimatkaa paineita tarkistele. Mulla ei oo pumppua ajaessa mukana vaan CO2 patruunoita joita sit käytetään rengasrikon sattuessa, himassa mulla on kunnon lattiapumppu.
 
Viimeksi muokattu:

Flinck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Niin se tuli firmalta ilmotus että työsuhdepyörä toteutuu. Eipä taia auttaa ku lähtiä Defyä kyselee. TCR kinostelis kans mutta on sen verran matalampi että en tiiä miten tämmönen keski-ikää lähestyvä ukkeli sen kyytiin taipuis. Hiilikuituvanteet jäänee nyt saamatta kun 4000€ budjetti enkä tähän omia nyt halua laittaa. Eipä se mitään, niitä saanee jälkikäteenkin jos siltä tuntuu.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin se tuli firmalta ilmotus että työsuhdepyörä toteutuu. Eipä taia auttaa ku lähtiä Defyä kyselee. TCR kinostelis kans mutta on sen verran matalampi että en tiiä miten tämmönen keski-ikää lähestyvä ukkeli sen kyytiin taipuis. Hiilikuituvanteet jäänee nyt saamatta kun 4000€ budjetti enkä tähän omia nyt halua laittaa. Eipä se mitään, niitä saanee jälkikäteenkin jos siltä tuntuu.
Mun työsuhdefilon runko saapui pajalle eilen, todennäköisesti perjantaina on kasassa ja noutovalmis. Tänään kävin hakemassa polkimet, Garminin Rally XC-sataset, Faveron uudet Assioma PRO MX:t olisin mieluusti hommannut, mutta kun saatavuus on toistaiseksi tasan nolla ja polkimet piti saada per heti.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uus harrastusväline ajettu Porvoosta himaan tänään, ai että on sitten mukava ja sähäkkä toi Cinellin teräsraami, tykkään ja paljon. Kuski oli aivan syväjäässä kun pääsi kotiin, toi pohjoistuuli on murhaava. Pitää kaivaa talvikamat takas käyttöön.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laitetaan kasauksen tehneen firman ottama kuva vielä näytille uutukaisesta.

Voin suositella Basso Bikes Nordicsia, Sergion kansaa oli erittäin mukavaa ja mutkatonta asioida, todellinen ammattilainen on hän.
 

Liitteet

  • Screenshot_20240420_204158_Instagram.jpg
    Screenshot_20240420_204158_Instagram.jpg
    287,3 KB · kertaa luettu: 148

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Lähdin tänään sähkärimaasturilla töihin, kun tuollainen lumi tukkii nastarengasfillarin lokarit ihan totaalisesti.
Hyvin kulki, kun vaan ajoi koskematonta hankea pitkin. Maunulassa vedin kumminkin oikein komeat lipat - en muistanut katukivetyksen reunaa, eikä se hangen alta näkynyt. Sarvien yli tonttiin, vaan mitään ei hajonnut. Eiku ylös, ja liikkeelle.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähdin tänään sähkärimaasturilla töihin, kun tuollainen lumi tukkii nastarengasfillarin lokarit ihan totaalisesti.
Hyvin kulki, kun vaan ajoi koskematonta hankea pitkin. Maunulassa vedin kumminkin oikein komeat lipat - en muistanut katukivetyksen reunaa, eikä se hangen alta näkynyt. Sarvien yli tonttiin, vaan mitään ei hajonnut. Eiku ylös, ja liikkeelle.
Hyvä ettei sattunut. Mä oon lähdössä iltapäivällä kimppalenkille keskuspuistoon, saa nähdä kuinka monta hullua on starttiviivalla...mä meen vakka satais vanhoja mummoja. Gravelilla kiskotaan, ei ehkä paras valinta tuohon keliin, mutta se on yks asian viehätyksestä.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Joku kirjoitti aikaisemmin jossain siitä, että aina on sellainen olo että joku pyörä olisi saatava ihan kohta. No, jospa kohta tulee tuo pyöräetu tarjolle firmassa, niin eiköhän vaan tule tartuttua tuohon. Nyt kun on sähköavusteinen maastopyörä, vanha rutku-Nishiki talvipyöränä - niin varmaan joku ei-sähköavusteinen enemmän maantieajoon sopiva tulee otettua. Mietitään, mietitään...
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joku kirjoitti aikaisemmin jossain siitä, että aina on sellainen olo että joku pyörä olisi saatava ihan kohta. No, jospa kohta tulee tuo pyöräetu tarjolle firmassa, niin eiköhän vaan tule tartuttua tuohon. Nyt kun on sähköavusteinen maastopyörä, vanha rutku-Nishiki talvipyöränä - niin varmaan joku ei-sähköavusteinen enemmän maantieajoon sopiva tulee otettua. Mietitään, mietitään...
Tämähän on aivan selkeä juttu, Gravelia hankintaan ja äkkiä. :)
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä ettei sattunut. Mä oon lähdössä iltapäivällä kimppalenkille keskuspuistoon, saa nähdä kuinka monta hullua on starttiviivalla...mä meen vakka satais vanhoja mummoja. Gravelilla kiskotaan, ei ehkä paras valinta tuohon keliin, mutta se on yks asian viehätyksestä.
Oli aivan sairasta ja siksi myös hauskaa, oli umpihankea, tamppaantunutta hankea ja kaikkea mahdollista eli raskasta ku faan. Tuli muuten käytettyä kaikki kevätjuhlaliikeet pystyssäpysymisen varmistamiseksi ja silti kahdet pannut, onneksi kuitenkin vauhdit oli niin matalia ettei sattunut vahinkoja.
 

Flinck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Niin se tuli taas syötyä kaikki lupaukset ja sitä rataa. Kävin paikalliselta kyselemässä työsuhdefillaria ja tulihan se tilattua. Giantin TCR Advanced Pro 1. Hiilikuitukiekoilla, Sramin sähköillä ja tehonmittauksella. Ihan ei riitä tuo budjetti mitä firman kautta saa mutta tuleepahan nyt ns mieleinen kampe. Samalla saa alkaa askartelee nykyistä gravelia 1x11 muotoon. Jos jollakulla nurkissa pyörimässä Shimanon GRX812 takavaihtajaa tai 11-46 11-pykäläistä HG-pakkaa niin yksäriä saa laitella.

Onneksi tuo takatalvi tulla tupsahti niin saa vielä maasturilla/gravelille poltella kiimoja. Juoksemassa on tullu kans käytyä, tuntuu tekevän hyvää pyöräilyvauhdillekin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Ei mullakaan mun Canyon Aeroad CF SLX 8 AXS eTap työsuhdepyörä mahtunut tuohon budjettiin mutta maksoin sen ylimenevän osan itse ja se meillä oleva maksimi 4000€ jäi tuon työsuhdepyöredun piiriin. Oma Aeroad ei ole tuon värinen vaan omasta mielestäni komeampi Hot Salsa, pyörä on myös kerännyt paljon kehuja ulkonäöstä niin ulkomailla pyöräillessä kuin täällä kotimaassakin. Ja on kyllä kiva pyörä ajaa, nopea ja kisakireä peli polkea. Eli mulla on siis tuo 2023 vuosimallin Aeroad, DT Swiss 1400 Arc kiekoilla ja SRAM eTap AXS Force vaihteilla (+ integroidulla tehonmittauksella).
 

Flinck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Ei mullakaan mun Canyon Aeroad CF SLX 8 AXS eTap työsuhdepyörä mahtunut tuohon budjettiin mutta maksoin sen ylimenevän osan itse ja se meillä oleva maksimi 4000€ jäi tuon työsuhdepyöredun piiriin. Oma Aeroad ei ole tuon värinen vaan omasta mielestäni komeampi Hot Salsa, pyörä on myös kerännyt paljon kehuja ulkonäöstä niin ulkomailla pyöräillessä kuin täällä kotimaassakin. Ja on kyllä kiva pyörä ajaa, nopea ja kisakireä peli polkea. Eli mulla on siis tuo 2023 vuosimallin Aeroad, DT Swiss 1400 Arc kiekoilla ja SRAM eTap AXS Force vaihteilla (+ integroidulla tehonmittauksella).

Joo eihän sillä väliä ole vaikka yli meneekin mutta tuli muka tehtyä lupaus että budjetissa pysytään. Ei pysytty mutta sitäpä se on. Viime vuonna tuli laitettua graveli omalla rahalla niin sillä oli ajatus että jos nyt ei niin isosti panostaisi.

Tuli myös ilmoittauduttua triathlonin peruskurssille. Haaveena 2025 olympiamatka. Saa nähä kuinka ukon käy.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Tulipa ajettua eka gravel-lenkki tähän kauteen ihan mukavassa säässä vihdoin. Kymmenisen viikkoa hinkannut trainerilla 4-5x viikossa ohjelmaa, joka nyt onneksi tuntui tehneen jopa jotain. Ehkä tämä kausi tästä lähtee myös ulkona.

Ovaaliratas oli jälleen hetken kyllä todella oudon tuntuinen pitkästä aikaa, mutta äkkiä sen unohti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös