Ainakin omani on ilman avustinta raskaampi polkea kuin ihan normaali polkupyörä, joten kyllä tuo tuli itselleni ihan tarpeeseen :)Eiks tähän oo toinenkin lääke...ottaa sen avustuksen pois päältä niin saa kiskoa sen mitä jaloista lähtee? :0)
Ainakin omani on ilman avustinta raskaampi polkea kuin ihan normaali polkupyörä, joten kyllä tuo tuli itselleni ihan tarpeeseen :)Eiks tähän oo toinenkin lääke...ottaa sen avustuksen pois päältä niin saa kiskoa sen mitä jaloista lähtee? :0)
Silloin ku mennään "kovaa" niin pyöräilyn pitääkin olla raskasta. (Ja tähän hymiö)Ainakin omani on ilman avustinta raskaampi polkea kuin ihan normaali polkupyörä, joten kyllä tuo tuli itselleni ihan tarpeeseen :)
Olen laiska #hymiöSilloin ku mennään "kovaa" niin pyöräilyn pitääkin olla raskasta. (Ja tähän hymiö)
Kippurasarvisella menty koko talvi, välillä oli kyl jousitusta ikävä, mutta periksi ei anneta PRKL.Onhan tää "hauskaa" aikaa. Lunta tulee ja sulaa sitä tahtia että kelit vaihtelee kovastikin. Osin tiet on jo sulia ja alkaa nastarenkaiden pyörittäminen ottamaan jalkoihin mutta ei oikein vielä tohdi graveliakaan kaivaa esiin. Noh, jospa tätä ei montaa viikkoa kestäisi että on aika vaihtaa maasturi kippurasarviseen
Kippurasarvisella menty koko talvi, välillä oli kyl jousitusta ikävä, mutta periksi ei anneta PRKL.
Kireitä ketjuja kaikille.
Saattaa kyllä tuntua melkoiselta sekasotkulta, koska rengaskokojen merkintätapoja on niin monta ja siihen päälle vielä erilaiset venttiilityypit.Todellinen aasi liittyen mihinkään pyöräilyyn liittyen kysyy - nykyisissä pyörän renkaissa on merkintä 40-622 700 x 38 C
Löydän kyllä Googlella toki renkaita tällä, mutta pitääkö osata vielä ottaa jotain muuta huomioon vai käytätkö _kaikki_ tuolla merkinnällä olevat renkaat nykyisten tilalle, esimerkiksi nämä Motonetistä?
Miten valitsen oikean sisärenkaan?
Työsuhdefillari on nyt speksattu ja runko (Cinelli Nemo TIG Gravel) tilattu Italiasta. Eiköhän tuo saavu Porvooseen parin viikon sisään niin Sergio pääsee niputtamaan siihen Campagnolon Ekar-osasarjan, Dedan "putkiosat" ja Fulcrumin Racing 4 kiekot. Greenpink olis ollut mun ensisijainen värivalinta, mutta en jaksa odottaa kuutta kuukautta, toi vihreä löytyi tehtaalta hyllystä.
Mä joudun laittamaan Cinelliin omaa rahaa jonkin verran, olishan tuon saanut hintarajan alapuolelle Shitmanon tai Srämin kamoilla, mutta Milanossa hitsattuun runkoon ei vaan voi laittaa muuta kuin Campagnoloa.Muut speksit sit sen mukaan mitä kampe saa maksaa.
Polkimista tuo tuskin on kiinni, kengät ei oo liian kireällä otaksun, pohjallisen malli olisi mun seuraava epäily. Klossien väärä asento tekee yleensä ekana polvet kipeäksi.Varpaat puutuvat spd klossien kanssa polkiessa. Siirsin noita taaemmas, mutta ei oikein auttanut. Onkohan lisäpohjallinen sitten seuraava vaihtoehto ennen poljinten ja kenkien vaihtoa?
Polkimista tuo tuskin on kiinni, kengät ei oo liian kireällä otaksun, pohjallisen malli olisi mun seuraava epäily. Klossien väärä asento tekee yleensä ekana polvet kipeäksi.
En usko, että on kengän kireydestä johtuvaa kun helpottaa heti kun nappaa kengät irti polkimista. Täytyy tuota pohjallista tutkia seuraavaksi.
Mun tekis mieli syyttää kenkiä. Jos jokin paikka puutuu niin jossain jokin puristaa. Onko klossit kuinka tiukat polkimiin? Noissahan on yleensä se välilevy, onko se paikallaan? Itellä osassa kengistä sen tarttee ja osassa ei. Voisiko olla, että klossin ollessa kiinni kenkä elää sen verran että puristaa ja irroittaessa paine helpottaa?
Tää on ihan mutua, seku pohdiskelen.
Klossien tiukkuus säädettynä muistaakseni aikalailla puoliväliin, ehkä jopa alle.
Mitä välilevyä tarkoitat? En noista ainakaan ole mitään pois ottanut.
Paine tuntuu aikalailla keskellä jalkapohjaa.
No nytpä en enää olekaan varma onko kaikilla firmoilla klosseissa välilevy ku Googlea huudatin. Itellä Crankbrothersin polkimet ja niiden klossien mukan tulee sellanen välilevy/suoja/mikälie joka tulee klossin ja kengän väliin. Nostaa vähän klossia irti kengän pohjasta tarvittaessa. Tollaset kuten kuvassa:
Taitaa se totuus pyörien määrästä pitää paikkansa (n+1)... Sähkötäysjousto tuli ennen pääsiäistä ja ehdin kerran käydä kelkkareitillä/tampatuilla poluilla ajamassa ja nyt täytyy hetki odottaa sitten polkujen kuivumista... Perjantaina kävin vanhalla jäykkä peräisellä manuaalimankelilla kiertämässä 30km lenkin assulla ja siinä ajellessa tuli mieleen että voisihan sellainen gravel-pyöräkin olla ihan mukava assu/soratie lenkeille. Sellaisille tuo sähkäri kun ei ihan paras ole. Nyt sitten tullut selattua taas vaihtoehtoja ja kyllä polttelisi... Pitäisi vaan päästä vähän kokeilemaan että olisiko sellainen yhtään omalle perseelle sopiva kun en ole metriäkään sellaisella ajanut...