Putous

  • 616 106
  • 1 890

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
En tiedä olenko liian vanha mutta Putous on perseestä. Niin tekemällä tehtyä kuin vain mahdollista,teineille tehtyä teennäistä paskaa. Lapparit,Kummelit ja Julmahuvit,niin mä teitä ikävöin.
No ainahan ne aluksi tuntuvat teennäiseltä paskalta. Ja lopulta aika kultaa muistot. Ei siellä kummeleissa tai julmahuveissakaan jokainen pätkä timanttia ollut ja silloin kun ne eetteristä tulivat, niin tuskin kokoajan sai nauraa, vaan niistä on kasvanut klassikkoja ajan myötä. Toki ei ole tarkoitus mollata noita sarjoja, vaan ne on ehdottomasti suomen eliittiä. Monesti nämä on myös asenne kysymyksiä, dumataan jo etukäteen ja mieli saattaisi tehdä joissakin kohdissa jopa nauraa, mutta eihän niin voi tehdä. Sehän olisi joillekkin tylsää ja mahdotonta kun pitää olla massojen ja "teennäisen paskan" kanssa samaa mieltä ;)
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Eihän tuollaista pysty edes katsomaan, ja sitten jengi on ihan pilvessä, että on upeata ohjelmaa.

No jos tätä ketjua lueskelet hieman tarkemmin niin huomaat, etteivät kirjoittajat nyt niin pilvessä (pilvissä?) ole. Kritiikkiä ja omia suosikkejaan tuodaan minusta esille.

Sulla tuntuu olevan hieman jokaisessa ketjussa hiekkaa vaginassa eli ei niin yllätä tällainen esiintulo tässäkin ketjussa. Kokemuksesta puhun koska olen ollut myös vastaavanlainen kiukkuinen sekä katkera tyyppi.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Minusta suurin ongelma tässä sketsihahmo-kisassakin on tämä luulo (?) siitä, että vetämällä päälle jotain "hassun hauskoja" vaatteita ja muuttamalla ääntään saadaan aikaiseksi jotain oikeasti hauskaa. Väärin. Sisältö ratkaisee. Minusta nämä trikoissa heiluvat ja tyhmällä äänellä puhuvat hahmot ovat lähinnä noloja ja aiheuttavat myötähäpeää. Mutta, makuja on monia.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ensimmäisenä on pakko avautua siitä, että kas kun Putous ei ole muuttanut nimeään joksikin Aku Hirviniemi Experienceksi, sillä niin raivostuttavan ylikorostuneeksi Hirviniemen asema tuossa ohjelmassa on näemmä mennyt. Mies oli eilen enemmän tai vähemmän pääosassa lähes kaikissa sketseissä, olikohan se Tulikoe kisan voittokin jotenkin etukäteen sovittu järjestettäväksi hänelle (varsinkaan, koska heti seuraava sketsi oli ainoa jossa hän ei ollut mukana)?
Tää on vähän niin kuin lätkässäkin. Se rooli pitää ansaita. Hirviniemi on suuren roolinsa ansainnut, mutta kyllä tulee jatkossakin sellaisia sketsejä joissa Hirviniemi ei ole pääosassa. Tuo tulikoe eilen oli varmasti käsikirjoitettu juttu, sillä vaikka Hirviniemi oli heti seuraavassa sketsissä mukana, hän oli lähinnä vain taustaäänenä (se poliisi siellä "ulkona" huutelemassa mögäföniin).

Minusta formaatti on kuitenkin loistava, ei kaikki mitä suomalaiset tee ole mitään myötähäpeää aiheuttavia muualla kuin joidenkin pienissä pääkopissa.
Samaa mieltä. Putous on niistä harvoista formaateista, jotka on kehitetty Suomessa ja joita on pystytty myymään ulkomaille. Käsittääkseni ainakin Ruotsiin on Putouksen formaatti myyty ja kiinnostusta on ollut muuallakin Euroopassa.

En tiedä olenko liian vanha mutta Putous on perseestä. Niin tekemällä tehtyä kuin vain mahdollista,teineille tehtyä teennäistä paskaa. Lapparit,Kummelit ja Julmahuvit,niin mä teitä ikävöin.
Olet liian vanha, kyllä. Sitähän se onkin. Oikeasti et vain omaa huumorintajua. Eiku!

Onneksi ohjelmia on erilaisia. Jotkut naurattavat toisia ja toiset toisia. Sehän se rikkaus onkin. Jos kaikilla olisi samanlainen huumorintaju, olisi pirun tylsää loppujen lopuksi. Ei minua eilinen Putous kokoajan naurattanut. Oli siellä sellaisia settejä, jotka eivät naurattaneet. Ja sitten oli niitä helmiäkin joukossa. Esimerkiksi tuo Kososen elämäntaparisteilijä ei naurattanut laisinkaan ja voisi olla vaikka ensimmäinen tippuja tänä vuonna.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Lapparit,Kummelit ja Julmahuvit,niin mä teitä ikävöin.

Huutonaurua tähän! Julmahuvi hiihoo! Teinitekohassutuksen pohjimmaista kuraliejua! Toista se oli silloin kun aito älykäs huumori vielä kukoisti Merirosvoradion, Kivikasvojen ja Ilkamien tapaan.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Lapparit,Kummelit ja Julmahuvit,niin mä teitä ikävöin.

Lihavointi on minun lisäämäni.

Putouksen ensimmäisen kauden ohjaajahan (ja käsikirjoittaja?) oli Julmahuvi-porukan Jani Volanen ja toisen ja kolmannen kauden ohjaaja-käsikirjoittaja oli Petteri Summanen, joka on myös tunnettu Julmahuvista. Putouksen sketsit, varsinkin viikkokatsaus (joka on kyllä pöllitty SNL:stä), ovat hyvin julmahuvimaisia. Aika jännää, ettei uppoa, jos Julmahuvi upposi. Ehkä se vaan on niin, että Putouksesta eivät voi pitää kuin juntit. Se se yleinen mielipide taitaa olla.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Pakko sanoa, että tuo Hirviniemi ei vaan muhun kolahda. Tällä kertaa hahmo oli mun mielestä todella huono... Ehkä sekin tosiaan rasittaa, että Aku on tässä ohjelmassa niin suureen rooliin laittu - siellä on muitakin nöyttelijöitä!

Armista on pakko tykätä, hyvä hahmo tälläkin kertaa ja pullovitsi oli hauska :D Muutenkin uskomaton pokka...
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Aku Hirviniemi on tehnyt yhden hyvän jutun:

Enon opetukset (TV Series 2011) - IMDb

Muuten uskomatonta paskaa.

Putoukseen pitäisi ottaa Sami Hedberg mukaan. Mies on nimittäin niin noloa kuraa syöltävä koomikko että sopisi tuonne täydellisesti
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Aku Hirviniemi on tehnyt yhden hyvän jutun:

Enon opetukset (TV Series 2011) - IMDb

Muuten uskomatonta paskaa.

Putoukseen pitäisi ottaa Sami Hedberg mukaan. Mies on nimittäin niin noloa kuraa syöltävä koomikko että sopisi tuonne täydellisesti
Mulla taitaa Hirviniemessä tökkiä tuo jatkuva alapäähuumori. Siinä mielessä Pirjo Heikkilä oli harvinaisen oikeassa ;)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, tulipa tosiaan BB-Kaki mieleen tosta Samppa Linnasta, muuten siitä ei irronnut mitään muuta kuin se hokema.

Hän-Mänissä on potentiaalia, mutta siinä pitää päästä kyllä loukkaavuudessa samalle tasolle kuin ton Turkkilaisen kanssa, joka vie näillä näkemin koko shown ellei Raipe pistä hanttiin.

Iinan ja Rikun Siamilaiset kaksoset ei oikein avautunut, veli vielä vähemmän kuin Sisko, jolla oli kuitenkin maneerit jo mietitty.

Kosonen vetää nyt samalla tapaa kuin Mikko Zetterbergin kanssa mölisten, eikä tosta kyllä meinanut saada hauskaa mitenkään esiin. No oli siinä se "soijaa pukkaa" mietitty.

Oliko sielä muita? Lähetys tuli katsottua niin lopusta, että täytyy katsoa nuo sketsit katsomosta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Viikkokatsauksen "työpaikan urpo" kolahti koska tuollaisia tyyppejä todellakin on. Ihan hyvä oli myöskin "Punavuoren hipsterit" lähiömönkijöineen. Hipsteriden todellisina bongauksina parakki sekä yksinhuoltaja tuulipuvussa...ja känniläinen:)
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Minusta suurin ongelma tässä sketsihahmo-kisassakin on tämä luulo (?) siitä, että vetämällä päälle jotain "hassun hauskoja" vaatteita ja muuttamalla ääntään saadaan aikaiseksi jotain oikeasti hauskaa. Väärin. Sisältö ratkaisee. Minusta nämä trikoissa heiluvat ja tyhmällä äänellä puhuvat hahmot ovat lähinnä noloja ja aiheuttavat myötähäpeää. Mutta, makuja on monia.

Itse asiassa tuo hahmon sanomahan se on ollut kärkisijoille päässeillä hahmoilla aina se vahvempi puoli muihin nähden. Oudot ilmestykset, jotka täysin vailla sisältöä jaksosta toiseen hokevat sloganeitaan, ovat tupanneet putoamaan ennen top-3:sta. Vihjaileva pikkutuhma ja vähän tuhmempikin huumori sekä sovinismi ovat olleet Hirviniemen hahmoissa yleisöön uppoava kantava tekijä ja loppua kohden otteita on yleensä vedetty rajumpaan suuntaan. Tästä palkintona 1. sija kerran ja kaksi kakkostilaa. Munamies taas oli niin loistava keksintö, että lapsiin vetoava ulkoasu painoi tässä tapauksessa ohi kenties tuon kauden sisällöltään ja pitkässä juoksussa kantavuudeltaan parhaan hahmon, Harjakaisen.

Viime kaudelta en ymmärrä Armi Toivosen hahmon voittoa, koska kaikissa gallupeissa yms. Hirviniemen Luttinen oli selkeä ykkönen. Olisiko ihan mielenkiinnon säilyttämiseksi haluttu tuotannon puolelta tuore hahmo voittajaksi, koska sarjaa on tarkoitus jatkaa... Mutta joka tapauksessa nuo myötähäpeää aiheuttaneet hahmot eivät kovin hyvin ole pärjänneet ja kertonee vain "asiallisen huumorin" tekemisen vaikeudesta että niin moni hahmoista tuntuu olevan vailla suurempaa ideaa mölköttäviä ja jatkumon kannalta toivottomia koheltajia.

Kuitenkin Putous merkkinä päivien pitenemisestä ja kevään lähestymisestä pitää hyvin paikkansa ohjelmistossa. Yli puolet ohjelma-ajasta kuitenkin ihan mukavahkoa viihdettä, ainoana häiritsevänä tekijänä omalla kohdalla täysin samansisältöisten ohjelma-osuuksien toisto. Esim. Viikkouutisiin voisi keksiä välillä jotain uuttakin, samoin esim. koko tulikokeen tilalle. Harvassa nämä kotimaiset sketsiohjelmat joka tapauksessa ovat, joten vaikea olla enemmälti tyytymätön Putouksen antiin.
 
Viimeksi muokattu:

Floe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Putouksen taso laskee vuosi vuodelta, ja suosio ilmeisesti sen kun lisääntyy. Varsinkin Hirviniemen suosiota on vaikea ymmärtää, kun hän on enemmänkin rasittava ja ärsyttävä kuin hauska. Akun tämänvuotinen sketsihahmo on edellisvuotisiakin huonompi, mutta tod. näk. kuitenkin voittaa koko kisan. No joo...

Vatasen ja Toivasen hahmot vaikuttavat parhailta tällä kertaa, vaikka Armilta ei Tampereen murre ihan täydellisesti taivukaan (ei se tuon hahmon pääpointti toki edes ole).
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viime kaudelta en ymmärrä Armi Toivosen hahmon voittoa, koska kaikissa gallupeissa yms. Hirviniemen Luttinen oli selkeä ykkönen. Olisiko ihan mielenkiinnon säilyttämiseksi haluttu tuotannon puolelta tuore hahmo voittajaksi, koska sarjaa on tarkoitus jatkaa...
Olisiko syy Toivasen hahmon voitossa se, että siinä missä Toivasen hahmon kohdalla otettiin fyysinen komiikka esiin myös (Leena hyppäämässä balettitanssijamiehen syliin omintakeisella takertumistyylillään) kun taas Hirviniemen pastori Luttinen jatkoi vaan samoja juttujaan normaaliin tapaan?

En tiedä, mutta rohkenen epäillä. Sinänsä molemmat hahmot kehittyivät omanlaisekseen kauden puolivälin jälkeen. Siksi mielenkiinnolla odotan miten nyt hahmot tulevat kehittymään vielä tästä.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Putouksen sketsit olivat tällä kertaa varsin hauskoja, tosin se taloyhtiöjuttu toimi enempi huonon teatteriliiman kuin itse jutun kannalta.

Hahmoista ei nyt kauheasti hupia irronnut, varsinkin kun Turussa aikoinaan asuneena tuli nähtyä ihan riittävästi tosi-elämän Samppa Linnoja.
 

Saasta

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa

Repesin totaalisesti. Enkä edes tiedä miksi.

Aiheeseen liittyen en pidä Putouksesta yhtään. Olen myöskin alapäähuumorin ystävä, joten minua nuo "polkea", "pieru", "kakka", "pissi" ja muut jutut normaalisti naurattavat eivätkä häiritse. Kuitenkin suurimmalta osin koko sarja aiheuttaa älyttömän suurta myötähäpeää. Omat tuntemukseni aiheuttavat myöskin myötähäpeää, koska tunnen tällaisen takia myötähäpeää.

Tuo sketsihahmokisa on ihan älyttömän typerää! Siinä ei ole ollut koko aikana varmaan yhtään oikeasti hauskaa hahmoa. Se Hirviniemen viimekautinen sananmuunnoskikkailu ehkä, mutta sekin kului äkkiä loppuun. Sitten nämä Piia Potkat, Munamiehet, Leena Herppekset, Hän Mannit, Sikiöt ja Marja Tyrnit. Ei helvetti sentään. Ei niissä ole yhtään mitään hauskaa. Mölistään aivan järjetöntä paskaa hassut hatut päässä ja kansa nauraa. Kaikki kunnia Pulttiboisille, mutta sekin tehtiin jo. Keksikää nyt jo jotain uutta. Esim. ne eilen olleet stand-up koomikot ovat oikeasti hauskoja (ainakin osa). Niille vaikka sitä ruutuaikaa ennemmin.

Jukka Rasilaan... Voi herranen aika mihin on tultu. Nuo Rasilan hahmot ovat olleet järjestään aivan hirveää tuubaa, eivätkä millään tapaa hauskoja. Tosin Rasila ei ole ollutkaan hauska enää aikoihin. Ikävä kyllä. Lopettaisi nyt ihmeessä tai tekisi jotain mitä osaa. Ehkä on käynyt niinkuin monelle muullekin koomikolle, että kun on hetken aikaa oikeasti hauska tuo hauskuus kuluu loppuun.

Ja sitten otan sateenvarjon jo valmiiksi, koska paskamyrsky on ennusteen mukaan luvassa. Luvassa myös varmasti kysymys: "No mikä on muka hauskempaa" ja käsky: "Keksi ite parempi!".
 
Repesin totaalisesti. Enkä edes tiedä miksi.

Aiheeseen liittyen en pidä Putouksesta yhtään. Olen myöskin alapäähuumorin ystävä, joten minua nuo "polkea", "pieru", "kakka", "pissi" ja muut jutut normaalisti naurattavat eivätkä häiritse. Kuitenkin suurimmalta osin koko sarja aiheuttaa älyttömän suurta myötähäpeää. Omat tuntemukseni aiheuttavat myöskin myötähäpeää, koska tunnen tällaisen takia myötähäpeää.

Tuo sketsihahmokisa on ihan älyttömän typerää! Siinä ei ole ollut koko aikana varmaan yhtään oikeasti hauskaa hahmoa. Se Hirviniemen viimekautinen sananmuunnoskikkailu ehkä, mutta sekin kului äkkiä loppuun. Sitten nämä Piia Potkat, Munamiehet, Leena Herppekset, Hän Mannit, Sikiöt ja Marja Tyrnit. Ei helvetti sentään. Ei niissä ole yhtään mitään hauskaa. Mölistään aivan järjetöntä paskaa hassut hatut päässä ja kansa nauraa. Kaikki kunnia Pulttiboisille, mutta sekin tehtiin jo. Keksikää nyt jo jotain uutta. Esim. ne eilen olleet stand-up koomikot ovat oikeasti hauskoja (ainakin osa). Niille vaikka sitä ruutuaikaa ennemmin.

Jukka Rasilaan... Voi herranen aika mihin on tultu. Nuo Rasilan hahmot ovat olleet järjestään aivan hirveää tuubaa, eivätkä millään tapaa hauskoja. Tosin Rasila ei ole ollutkaan hauska enää aikoihin. Ikävä kyllä. Lopettaisi nyt ihmeessä tai tekisi jotain mitä osaa. Ehkä on käynyt niinkuin monelle muullekin koomikolle, että kun on hetken aikaa oikeasti hauska tuo hauskuus kuluu loppuun.

Ja sitten otan sateenvarjon jo valmiiksi, koska paskamyrsky on ennusteen mukaan luvassa. Luvassa myös varmasti kysymys: "No mikä on muka hauskempaa" ja käsky: "Keksi ite parempi!".
Jaan samat mielipiteet. Ihan hirveää roskaa koko ohjelma. Olen jona tuotantokaudelta katsonut 1-2 jaksoa, mutta en vain voi katsoa enempää - se ei viihdytä minua. "Huumori" on todella väsynyttä ja tehoaa ehkä niihin sokerihumalassa oleviin teineihin.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Vatasen ja Toivasen hahmot vaikuttavat parhailta tällä kertaa, vaikka Armilta ei Tampereen murre ihan täydellisesti taivukaan (ei se tuon hahmon pääpointti toki edes ole).
Syntyperäiseltä tamperelaiselta ei taivu tampereen murre, MVNT?
 

Alejandro

Jäsen
Jaan samat mielipiteet. Ihan hirveää roskaa koko ohjelma. Olen jona tuotantokaudelta katsonut 1-2 jaksoa, mutta en vain voi katsoa enempää - se ei viihdytä minua. "Huumori" on todella väsynyttä ja tehoaa ehkä niihin sokerihumalassa oleviin teineihin.
En voi käsittää miksi nuoret ihmiset katsovat tätä "viihde"ohjelmaa. Aivan onnetonta paskaa ja mukahassuttelua. Siksi se varmaankin onkin keski-ikäisten suosiossa. Mikä tässä on niin hauskaa hei. Kertokaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
"Huumori" on todella väsynyttä ja tehoaa ehkä niihin sokerihumalassa oleviin teineihin.

Aikamoisia teinejä nykyisin. Mä olin teininä aikoinaan lauantai-iltaisin aivan jossakin muualla kuin kotona katsomassa telkkua vanhempieni kanssa. Tuli sieltä mitä tahansa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Putous ei ole koskaan oikeastaan omalle kohdalleni kunnolla kolahtanut. Siitä huolimatta nyt tällä kertaa katsoin tuon lauantaisen jakson. Se vitsikisa siinä alussa oli oikeasti hauska, ja sketsitkin tässä ohjelmassa joskus toimivat. Tämä vaikuttaa sen tyyppiseltä huumorilta, joka toimii livenä paremmin. Improvisaatioteatterista tykkään, ja nuo ei-harjoitellut osat ohjelmaa ovatkin niitä parhaita.

Sen sijaan tuo hahmoskaba on ihan perseestä. Ei mitään järkeä. Samaa vitsiä toistetaan viikosta toiseen, ja säälittävintä tuossa on se, että ne vitsit eivät jaksaneet naurattaa sillä ensimmäiselläkään kerralla.
 

trap

Jäsen
Se alun vitsiskaba oli kyllä mun mielestä todella nähty. Syötettiin näitä samoja sanoja kuin aina, kuten joku kuntopyörä ja auto, että saadaan vanhat tutut polkemis- ja ajamisvitsit mukaan.
 

Ritarisydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers, Real Madrid
Sketsit olivat eilisessä tämän kauden avausjaksossa mielestäni hyviä. Varsinkin se lähiömönkijä ja taloyhtiön kokous, joka kyllä enemmän tosiaan nauratti niitten viiksien takia.

Sketsihahmokilpailussa nähtiin mielestäni hyvin eritasoisia luomuksia. Sisko Sikiö oli totaalinen pohjanoteeraus, eikä Velikään juuri paremmaksi pistänyt. Rasilan hahmot ovat tähän menneessä todella surkeita, ja mielestäni HänMän onkin paras Rasilan luomus kisan tähän astisessa historiassa, vaikkakaan sekään ei mikään kovin kummonen ole. Vatasen Karim oli mielestäni melko erikoinen veto, mutta Karimissa on paljon potentiaalia. Kososen Taxfree oli mielestäni avausjakson parasta antia yhdessä Toivosen Sanna-Raipen ohella. Samppa Linna on myös erikoinen luomus, hokemat eivät ainakaan vielä olleet parhaasta päästä, mutta ulkoasu ja murre antavat paljon anteeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös