Putous

  • 615 381
  • 1 890

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Herranen aika sentään, tämähän oli heittämällä kauden paras jakso! Nauroin ääneen usean kerran, kertakaikkiaan hämmentävää ja kova saavutus tuotantotiimiltä..
 

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Herranen aika sentään, tämähän oli heittämällä kauden paras jakso! Nauroin ääneen usean kerran, kertakaikkiaan hämmentävää ja kova saavutus tuotantotiimiltä..
Joo, pakko sanoa että Tämä on tämä -kisailu ja toki se futis/lätkä fanikulttuuria ivaileva suunnitus-ultra-juttu osuivat. Minä, me, RiSu vai miten se meni. Sehän nyt oli ainakin suoraan Jokereilta napattu läppä. Ehkä siinä jossain kohtaa vähän osoitettiin tuonne naapuriseurankin fanien suuntaan... Yleisesti ottaen, hieno sketsi.

V.V., Nolo iskä ja Matti, huikeita hahmoja. En tajua miten Rekka-Liisa jatkaa. Kiintiönainen?
 

redpecka

Jäsen
Ultras faneista tehty sketsi taas aika noloa settiä. Harvoin kannattajat pukeutuu kuin natsit. Aika vihkoon vedetty

Joo, pakko sanoa että Tämä on tämä -kisailu ja toki se futis/lätkä fanikulttuuria ivaileva suunnitus-ultra-juttu osuivat. Minä, me, RiSu vai miten se meni. Sehän nyt oli ainakin suoraan Jokereilta napattu läppä. Ehkä siinä jossain kohtaa vähän osoitettiin tuonne naapuriseurankin fanien suuntaan... Yleisesti ottaen, hieno sketsi.
Minä tykkäsin myös. Just tommosia oli vaikka ne nolot Jokerien YB (Young Boys) janarit: huivit naamoilla ja turvakengät jalassa.

Hahmot ei ole ollut ehkä parhaimmasta päästä tällä kaudella. Odotin muutaman jakson ennen kuin tämän sanoin, sillä ei ole mielekästä dumata joka vuosi ekan-tokan jakson aikana uusia hahmoja joilla ei ole ollut vielä mahdollisuutta tulla legendaksi tai kulttihahmoksi. (Muistatteko Patjan? Oli ekan esiintymisen jälkeen ehkä huonoin ikinä, mutta minulle siitä muodostui jaksojen saatossa yksi parhaimmista, tai ainakin hauskimmista.)

Olen Matin vankkureissa. Köpi on tietysti sama mitä se tekee kun se on absoluuttisesti vain paras ikinä. Umyjan vai mikä se on, jota olen kehunut noin muuten, hahmo on aika yhden esiintymisen poni; eka oli ihan jees, muttei toi kanna millään. Ihmetyttää kyllä käsikirjoittajienkin kömpelyys kun se on nyt jo näin pitkällä silti. Se toinen hahmo oli mielestäni lupaavampi: "Mä delaan, mä delaan!!!" pyörinyt päässä koko ajan. Joskin tuo viime esiintyminen ei ollutkaan yhtään niin hyvä kun olin odottanut.

Noh, harmitonta viihdettä eikä Niina Lahtinen ole niin ärsyttävä kuin olisi voinut muistaa. Aina parempi kuin se lattialla tekonaurua pyörivä komea mies.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Pirjo Heikkilä voisi korvata Niina Lahtisen ohjelman juontajana, ja yhtenä sketsinäyttelijänä.

Heikkilä on enemmän sellainen sarkastinen näpäyttelijä kuin hölösuu, jota tuollainen juontajan homma vaatii. Onhan näitä Putouksessakin nähty, että on pistetty hetkeksi joku koomikko juontamaan niin ei se niin helppoa ole.

Saariluoma, Salminen, Lahtinen ovat kaikki kovia höpöttämään, Paasonen on ainoa poikkeus säännössä.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No niin. Putous alkaa olla finaalia vaille valmis.

Tartutaan ensin Pokkakokeeseen. Porin poikien roast-henkinen -koe osui ja upposi. Uskon vilpittömästi, että myös Köpillä oli hauskaa. Lindan pokkis meni omalta osaltani ohi, kun en tiennyt, että "haastamassa" oli hänen oma miehensä. Toisella kerralla katsottuna kliimaksi oli jo ohi, kun tuon Mikon roolin olin sisäistänyt. Joku "priiffi" olisi ehkä ollut paikallaan, koska uskon, että moni muukaan katsojista ei ollut tietoinen tuosta yhteydestä. Myös Ushman kiusaaminen osui ja upposi. Ei ehkä niinkään naurattanut, mutta oli oiva veto. Muut vedot olivat teennäistä huttua, jonka jokainen näyttelijä olisi voinut vetää ilman pistemenetyksiä, jos vain olisi ollut "pokkaa". Lähinnä aiheutti myötähäpeää, kun näki, että hymähdykset oli ihan pelkkää teeskentelyä. Lopuksi saatiin vielä loistava HeikkisPirjon veto, joka oli taas vierailevalta artistilta timanttinen veto. Ninan alkureaktion lisäksi homma meni kaikesta loistavuudesta huolimatta läskiksi. Ilmeisesti Lahtis-Niinaa ei voisi vähempää kiinnostaa, mikä ei pyöri saumattomasti hänen oman napansa ympärillä. Harmi sinänsä, koska sisältöä "fanin" jutuissa oli enemmän kuin viidessä (jo tippuneessa) sketsihahmossa yhteensä. Tästä pääsemmekin kätevästi 16. tuotantokauden päätuotteeseen, Sketsihahmoihin. Kohtuullinen kaksikko jäljellä. Ei lähimainkaan kärkitasoa, jos peilaa koko historiaa, jossa taitaa olla läpikäytynä jo liki sata yritystä, mutta ihan mukiinmenevä, paras sesongin 16 yritelmistä. Toivotaan, että Matt McMatinpoika Matti vie tällä kertaa potin. Näyttelijällä (Nicklas Pohjola) vaikuttaa ainakin itsellä olevan täysin vilpittömästi hauskaa.

Ihan mielenkiinnosta kysyisin 65-kansan Top5 -listaa kaikista hahmoista historian saatossa. Wikipedian tarjoama muistilista löytyy täältä. Ideahan kaiketi alunperin oli luoda mahdollisimman huono hahmo. Rasilan Jukka onnistui tehtävänannossa mainiosti, suorastaan loistavasti omalla surkeudellaan. Agenda muuttui suosion myötä kuitenkin melko nopeasti, kun huomattiin miten merkittäväksi osion merkitys muotoutui ja koko kansa jakoi hokemia niin turuilla, kuin toreillakin..

Meikämandoliinin toppi.

1. Salme Pasi (Joonas Nordman, K6)
2. Usko E. Luttinen (Aku Hirviniemi, K3)
3. Aina I. Ankeinen (Pilvi Hämäläinen, K8)
4. Tanhupallo (Kiti Kokkonen, K9)
5. Munamies (Riku Nieminen, K2)

...ja heti perään kolme ihanaista naisoletettua: Sanna-Raipe Helminen, Jani-Petteri ja Raisa Reikänaama.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
TOP5. Muitakin hyviä oli mutta kun pitää viisi valita niin...

1. Kete Rahkonen -> Penaltyshot!
2. Mr.Mallorca -> Saletisti natsaa!
3. Usko E. Luttinen -> Sitähän sä kysyit!
4. Isä Nitro -> Elämme kovia aikoja!
5. Kari Mutanen -> Nipunapu!
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Ihan mielenkiinnosta kysyisin 65-kansan Top5 -listaa kaikista hahmoista historian saatossa. Wikipedian tarjoama muistilista löytyy täältä. Ideahan kaiketi alunperin oli luoda mahdollisimman huono hahmo. Rasilan Jukka onnistui tehtävänannossa mainiosti, suorastaan loistavasti omalla surkeudellaan. Agenda muuttui suosion myötä kuitenkin melko nopeasti, kun huomattiin miten merkittäväksi osion merkitys muotoutui ja koko kansa jakoi hokemia niin turuilla, kuin toreillakin..
En muista olenko aiemminkin sanonut, mutta nythän on todella mielenkiintoista katsoa ensimmäisen kauden hahmoja. Koska näyttelijät tekivät ne hahmot sillä ohjeistuksella, että niiden pitää sitten olla huonoja. Ja tätä vaatimusta ei ollut tarkoitustaan kertoa katsojille ääneen. Tietääkseni vielä ohjelman alkaessakin tuotannolla oli tarkoitus, että viimeisessä jaksossa paljastuisi ensimmäisenä pudonneen hahmon olevan voittaja, koska se oli siis kaikkein huonoin.. joten eikös Pirjo Lonka näin ollen ole the-one-and-only Putous voittaja, koska suorastaan kammottavan huono maanisesti hymyillyt, tennismailaa kitarana pitänyt ja ainoastaan kahta lausetta toistellut Birgy Borgy putosi ohjelman historian ensimmäisenä hahmona. Mutta sitten kauden aikana homma muutettiin niin, että kuitenkin se viimeiseksi "jäljelle jäänyt" on sitten voittaja

Monessa ensimmäisen kauden hahmossa korostuikin yhdellä sanalla sanoen sellainen "järjettömyys", joka tulee sieltä suomalaisen sketsiviihteen syvästä perinnöstä. Etenkin sen jo tuolloin kokeneen osaston kohdalla se näkyi, koska kyllähän Birgy Borgy, Vaalimaan Vampyyri, Juri Kakka ja Aimo Ala-Mansikka olivat juurikin täysin järjettömiä hahmoja, ja siksi tietysti myös tarkoituksellisen huonoja. Ei ollut tarkoituskaan, että hahmolla olisi mitään sen kummempaa "sanottavaa", vaan ne olivat vain samalla absurdilla tavalla irrationaalisen järjettömiä kuin joku Kikkeliskokkelis-mies aikanaan Pulttiboisissa. Mielestäni toisella kaudella hahmojen profiilin muutos näkyikin heti, kun niillä oli jo ihan kunnolla nimenomaan sitä "sanottavaa"
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Oma top5 Putouksessa voisi olla vaikka seuraavaa


1 Salme Pasi
2 Mr. Mallorca
3 Timo Harjakainen
4 Folke Rundqvist
5 Aina-Inkeri Ankeinen

Taika-Pasi, Luttinen ja se Lawsonin opettajahahmo siellä kuplii vielä taustalla.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Eli tylsästi kävi kuten tiesikin odottaa, eli kansa tykkää ja Matti voitti. Ja hyvä niin. Hahmo on kyllä malliesimerkki siitä miten yksinkertaisella kikalla huumoria voi tehdä, kun käännetään vain asia 180 astetta toisinpäin. Että kun peräkamaripojat ovat tunnetusti säälittäviä reppanoita, niin mitäpä jos olisikin peräkamaripoika, jolla on aivan yliampuvan iso itsevarmuus..

Ylipäätään kommenttina, että toivottavasti Niklas Pohjola jatkaa myös seuraavalla kaudella, on lahjakas ja moniulotteinen kaveri. Sanoi tässä aiemmin haastattelussa, että itse asiassa se karsiutunut äänimaisemataiteilija oli hänen päähahmonsa, jonka tyypin hän on kehittänyt jo vuosia sitten. Yhden pari minuuttisen esiintymisen perusteella uskallan veikkailla, että hän olisi muuten aika todennäköisesti voittanut myös sillä hahmolla

Mutta sitten taas tämä Kari Heiskasen poika jäi näyttelijöistä varmaan pahiten statistiksi koko kaudella, että saas nähdä jatkaako hän sitten..
 

redpecka

Jäsen
Mutta sitten taas tämä Kari Heiskasen poika jäi näyttelijöistä varmaan pahiten statistiksi koko kaudella, että saas nähdä jatkaako hän sitten..
Joo, en muista kuin anttituisku-imitaatiot, jota se eka rannallejäänyt viikinkihahmonsakin edusti. Ihme että voi jäädä statistiksi näin suppeassa ja kiihkeätempoisessa show`ssa. Sen sijaan nämä kaksi uutta kundia olivat aivan mahtavia. En nimiään ole vielä ehtinyt opettelemaan, mutta toinen on ilmetty reinkarnaatio Petteri Summasesta (joustavat polvet ja keho, kuten Petterin hahmo Julmahuvissa kun esitteli TV-Shopin levyjä) ja toisella on aineksia Hirviniemi-Antti-Tuomas-Heikkiseksi. Sekä ei tarvii miettiä kuka näyttelee Pekka Haavistoa jos ja kun näitä sketsejä oli luvassa. Köpi edelleen itsevarma päállikkö ja tuskin olen metsässä veikatessani hänestä seuraavaa juontajaa Putoukseen kun Nina Lahtinen jättää tehtävänsä.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Köpi edelleen itsevarma päállikkö ja tuskin olen metsässä veikatessani hänestä seuraavaa juontajaa Putoukseen kun Nina Lahtinen jättää tehtävänsä

Köpin somepostaukset antoivat tosin viikonloppuna vihiä, että Putoustaival olisi tässä. Tiedä sitten. Mielelläni olen väärässä.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Köpin somepostaukset antoivat tosin viikonloppuna vihiä, että Putoustaival olisi tässä. Tiedä sitten. Mielelläni olen väärässä.
Itse veikkaan ihan noiden imitaatioiden runsauden määrästä, että niillä "esi-markkinoitiin" jonkinlaista maikkarille ilmestyvää Köpin omaa shouta. Tiedä sitten. Olen erittäin mielelläni väärässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös