Runoksen Teräs
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- TPS, Winnipeg Jets
Minulle ei aukea että oliko linkitetty juttu kohuotsikko tai sensaationhakuinen uutinen? Minusta siinä itse asiassa kerrotaan aika tylsistä asioista totuudenmukaisesti. Asukkailta lähtee kodit, siitä olisi voinut ilmoittaa ajat sitten mutta niin ei tehty ja se aiheuttaa asukkaissa ymmärrettävää harmitusta, ja joku yksittäinen asukas potee julkisesti eroahdistusta lapsuudenkodistaan niin kuin monet meistä ovat poteneet yksityisesti jossain vaiheessa elämänsä aikana. Ei ainakaan tuossa uutisessa sanottu että tonttien raivaaminen olisi jotenkin varsinaisesti väärin, vain että se on noiden asukkaiden näkökulmasta ikävää. Asukkaatkin kommenteissa kyseenalaistavat heikkoa ja myöhästä viestintää asiasta, mielekkääksi kokemansa kodin menettämistä ja huoltaan uuden kodin löytämisestä. Ei tuossa kukaan näytä myöskään toimineen väärin vaan korkeintaan vähän ikävästi jos tämä kohtalo on tosiaan taustalla ollut tiedossa useamman vuoden mutta kerrottiin asukkaille vasta nyt.On tämä nykyajan uutisointi kyllä taas sensaationhakuista. Sensaatiota taas seuraa vilkas somekeskustelu, jossa öyhötetään ihan aiheen sivusta.
Mutta niin se miksi olin tulossa tähän ketjuun oli juuri tuo kaksi viestiä ylempänä linkattu Häkkänen-uutinen. Luin sen perään tuon lainaamastani viestistä lainaamani osan ja luulin viestin koskevan sitä eikä tuota Rovaniemen lentokentän asuinalueen asiaa.
Tuo nimittäin on sitä sensaationhakuista otsikointia millä tällaisena turvapoliittisesti epävarmana aikana oikein hyväillään iltapäivälehtiä raamattuna lukevan kansan osan pelkotiloja viekas virne kasvoilla ja yritetään saada klikki sillä verukkeella että nyt on joku uusi iso uhka taas päällä. Itse juttuhan tuossa on asiallinen ja hyvä purku puolustusselonteosta mitä "kukaan" ei lue. Mutta otsikko menee heti sinne mauttomuuden ja sodan uhalla herkuttelun puolelle. En tykkää enkä arvostaNyt tuli isoja muutoksia puolustukseen - Antti Häkkänen varoittaa: "Vaarallinen aika on alkanut"