Poimin tuon yllä olevan lainauksen eräästä ketjusta Sport-osiosta. Laine ei kelvannut/kelpaisi nimimerkki Dynamitelle, mutta Kaj Öhberg sen sijaan tuntuu kelpaavan monelle KooKoo-kannattajalle. En toki tiedä Dynamiten omaa kantaa ja en osaa sanoa onko tämä kaikkien KooKoo-kannattajien kanta.
Vastasin jo samassa Sportin ketjussa samaan kysymykseen aikaisemmin seuraavasti:
No ei hänessä nyt varsinaisesti mitään huonoa ole muuta kuin, että hän on todella pienikoinen puolustaja eikä kyllä pisteilläkään ole missään vaiheessa juhlinut. En nyt näkisi, että hän ainakaan merkittävästi vahvistaisi KooKoon puolustusta. Mieluummin ottaisin puolustukseen J-P Holopaisen. Toisaalta tämä on turhaa spekulaatiota, koska en usko, että KooKoo on missään vaiheessa ollut edes neuvotteluyhteydessä Laineen kanssa. Eikös hän ole lisäksi aika loukkaantumisherkkä ja siinä roolissahan meillä jo on Onnela. Huomattavasti kovempitasoinen pakki kuin Laine pitäisi jostain saada.
No joo olen kyllä itse tosi tyytyväinen Kai Öhbergin sopimukseen KooKoon kanssa. Tosin aikalailla samantasoisista vaikkakin erityylisistä pelaajista on kyse jos vertaillaan Lainetta ja Öhbergia. Ehkäpä tuli aika voimakkaasti otettua aikaisemmin kantaa tuohon Laineen mahdolliseen sopimukseen, osittain senkin takia, että koko juttu Laineesta liittyen KooKoohon oli täysin tuulesta temmattu. Kyllä kai se Lainekin olisi KooKoon puolustukseen mahtunut ei siinä mitään.
Siihen liittyen kysymys koskien KooKoon puolustuksen liikkuvuutta, vailla minkäänlaista provosointia: Miten näette, että KooKoon puolustajien liike riittää alati nopeutuvassa jääkiekossa ja Mestiksessä?
Olen kyllä kokonaisuudessaan tosi tyytyväinen KooKoon puolustukseen paperilla. Ei mestiksessä montaa kertaa millään joukkueella ole ollut tämän tasoista puolustusta. Itse en kyllä ainakaan etukäteen näe ongelmana etteikö KooKoon puolustajien liikkuvuus riittäisi mestistasolle. Onhan tietysti esimerkiksi Makwayn ja Tuomen kohdalla iso totuttelu Kouvolan lentokenttään pelattuaan koko ikänsä Pohjois-Amerikan kapeissa kaukaloissa.
Kultanen, Makway, Tuomi, Heiskanen, Lindström, Öhberg, Tarkiainen, Onnela, Sierman. Jos ei tällä puolustuksella pärjätä mestiksessä niin ei sitten millään. Eihän siellä kuitenkaan ole todella isokokoisia pakkeja kuin Makway ja Heiskanen. Itse en näe mitään tarvetta simomälkiän kokoisille pakeilla KooKoossa.
Sen verran jatkaisin vielä tuota juttua KooKoon puolustajien liikkuvuudesta, että esimerkiksi Ville Lajunen (184 cm ja 84 kg) oli kyllä erittäin hyvin liikkuva puolustaja ja jos nyt vertaan Kai Öhbergia ihan kokonsa puolesta (180 cm ja 87 kg) niin tuossa suhteessa ei ole suurtakaan eroa.