Joko saa mopo keulia? Sarjan alku oli täystyrmäys, mutta sen jälkeen Kärpät on parantanut peli peliltä, ja samassa tahdissa Pelicans on sulanut haihtuvien hankien mukana. Tällä hetkellä Kärpät vie ottelusarjaa kaikilla mittareilla - siis pelillisesti cans.
Tämän viikon pelit ovat osoittaneet mainiosti tuon Brettin "maalipaikkoja oli, Pelicansin voiton odotusarvo on 67,7895 %" -analyysin onttouden. Paikkoja voi olla, mutta ne pitää myös käyttää, jos aikoo olla se parempi joukkue. Pään täytyy kestää, mailaa ei saa puristaa ja kädet eivät saa täristä. Minä itse jokaviikkoisissa höntsäsählyissä ammun alkulämmittelyissä järjestäen aivan armottomia tykkejä niin että yläkulmat paukkuu ja tolpissa soi, mutta pelin aikana vedot on lussuja ja tähtäys ei ole välttämättä edes samalla seinällä maalin kanssa. Mulla ei riitä tila, ei aika, ei kantti. Ammattilaisjoukkueurheilijalle pudotuspelit on se paikka, jossa todellinen kantti mitataan. Tiukan paikan tullen, ajaessaan yhtä maalia takaa Pelicans on nyt peräkkäisissä peleissä ensin sohinut kiekon omaan maaliin tyhmän jäähyn jälkeen, ja tänään haki 5-3:sen, ja näihin pelit sitten lopullisesti ratkesivat. Molemmat tapaukset ovat vain yksittäisiä virheitä, mutta vastaavaa suorittamista Pelicans on esittänyt nyt kolme peliä putkeen.
Perjantaina Kärpät tulee Lahteen (siellä hauskaa on), ja riistää välieräpaikan itselleen.