Itse olen taipuvainen myöntämään oman joukkueen huonommuuden, jos todellisuudessa näin on. Toki perustan kantani siihen, kumpi joukkueista peliä vei ja enemmän maalipaikkoja loi, joten jonkun mielipide voi olla myös se että pelkkiin vastaiskuihin satsannut joukkue joka saa 5 maalipaikkaa pelin aikana ja tekee niistä 4 maalia on kuitenkin parempi kuin se joka loi 20 paikkaa ja teki vain 3 maalia. Itse olen sitä mieltä, että väärä joukkue tuolloin voitti.
Tuohon edelliseen kappaleeseen perustaen totean 2 peliä nähtyäni, että Pelicans oli 1. Lahden ottelussa selkeästi Kärppiä parempi joukkue esittäen ihan eri tason kiekkoa kuin oululaiset. Toisesta pelistä en tiedä muuta kuin lukemani, ja sen perusteella väärä joukkue voitti tuossa pelissä lopulta arvonnassa eli jatkoajalla. Pelicans oli ollut tuossa pelissä parempi joukkue jos paremmuutta mitataan kiekollisella pelillä, suurin osa esim. oululaisista Jatkoaika.com:n nimimerkeistäkin tuon esille toi =D
Kolmas ottelu, jota taas tuli oltua katsomassa, onkin sitten vaikeampi paikka. Pelicansilla oli mahdollisuus omalla erinomaisuudellaan viedä peli jo 3-0 tai 4-0 -tilanteisiin, mutta tyhjään maaliin ei osuttu eikä toki muutenkaan kuin yhden kerran ja sitten Hodgmanin saama täysin aiheeton jäähy ajoi joukkueen alivoimatilanteeseen, jossa vastustaja teki 1-1. Tämän jälkeen koko loppupeli oli melko tasainen Kärppien tolppien ja Pelicansin myöhempi painostus summaten. Kärpät esti Pelicansin hyökkäyspelaamisen hyvin ja sai luotua itse vaarallisia maalipaikkoja, joten ehkä tämä kolmas peli meni niukasti Kärpille pelillisesti kuitenkin.
Joten sanonpa, että jos Pelicans pelaa kuten n. 2.5 erää tähän saakka ja Kärpät samanlaista peliä kuin tähän asti omat 2.5 erää ovat olleet, niin Kärppien voittaessa huomenna heillä on käynyt tuuri ja Pelicansin voittaessa oikeus on toteutunut. Jos peli on samanlaista kuin 3. ottelussa Lahdessa, niin sitten on aika 50-50 ja makuasia, voittaako väärä joukkue oli se kumpi tahansa. Mutta jos Kärpät parantaa vielä tuosta eilisestä peliään, niin sitten alkaa Pelicansilla olla suuria vaikeuksia. Lukuisista maalipaikkojen määristä huolimatta maaleja ei olla tehty tarpeeksi ja jos nyt Kärpät vie osan paikoistamme, niin ilman kunnon maalivahtia hyvin suurella todennäköisyydellä häviämme pelin ja se jopa ansaiten.