Puolivälieräsarja kevät 2011: JYP - Ilves

  • 129 799
  • 613

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Takkiin tuli, eli ei nähty yllätystä täällä kuten Helsingissä tai Porissa.


Peli oli oikeastaan niin hyvä kuin voi olla, siis silloin kun häviää. Tärkeitä pointteja ottelussa oli monta. Mm:

-Rökäletappio. Näissä peleissähän pelataan vaan voitosta, mutta kun omissa soi 7 niin luulisi herättelevän joukkuetta tulevaan kotiotteluun. Tiukka tappio voisi vain turhauttaa.

-Yksi helppo tehtiin. Korhosen maali osoitti että maaleja voi tehdä vaikka mistä, eli hehkutetut jypin molarit on ihan tavallisia jätkiä, vaikka runkosarjan tilastot onkin ihan huipputasoa.

-YV. Joo eihän se kaksista ollut, mm. se 5 vs 3, mutta kuitenkin tehtiin kaksi. Itseluottamusta siis sillekkin rintamalle ja se toivottavasti näkyy myös tulevassa pelissä.

-0-2 tilanteesta nousu. Todella mahtava nousu, vaikka eihän ne Ilvekselle mitään uutta ole. Mutta onnistui kuitenkin pleijareissakin runkosarjan ylivoimaista voittajaa vastaan.


Täysi tunnustus jypht:lle, joka oli tänään parempi. Ipan esitys oli kuitenkin varsin hyvä. 2-2 nousun jälkeen ammuttiin tolppaan, yms. Ei voi tietää mitä sen jälkeen olisikaan voinut tapahtua, mutta ei sillä niin väliäkään, koska niin ei tapahtunut. Niin lähellä, mutta niin kaukana. Numerot ei kerro tälläkään kertaa kaikkea. Pakko kun on vaan koittaa nousua niin puolustus kärsii ja kun peli oli ratkennut niin sen näki ukoistakin/tekemisestäkin.

Masilta illan komein niitti, joita ihme kyllä molemmilta joukkueilta nähtiin hyvin vähän.


Huomenna uusi peli ja uudet pomput!

Ilves!!!
 

chubster

Jäsen
Ensimmäinen peli läpsytelty.

Taistelupareja en suuremmin keksi, kenties Ilvesläisten hehkuttama Jokipakka vs. JYPiläisten hehkuttama Vatanen?

Tänään:

Jokipakka 0+0 -1 15.10
Vatanen 1+1 +3 22.06

JYP teki kolme maalia tasakentin, joten ei Jokipakka ainakaan loistanut, tilastollisesti, eikä myöskään minun silmään. Kerran törmäsi omaan maaliin ja kaatui, se pisti silmään. (Eihän vastustajan YV maaleista tule miinuksia?)

Tämän päivän ottelussa Ilveksellä oli omat paikkansa. 2-2 tilanteessa oli Korhosen tolppalaukaus sekä Mark Leen läpiajo. Nuo lukemat mairittelevat rajusti JYPiä.

Rakas Kaukosäädin, tolppa on tolppa ja läpiajo, josta ei tule maalia on läpiajo, josta ei tule maalia. Maalit lasketaan, Ilves teki kolme, paikkoja oli useampaan. JYP teki 7, paikkoja oli useampaan.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Olen monta kertaa (tänäänkin) miettinyt että onko tuo HeGe41 ollenkaan Ilveksen kannattaja. Yleensä aina mies näkee vastustajan ylivertaisena ja tuomareissa ei ole ikinä vikaa.

Älä sinä sitä turhaan murehdi. Minulle riittää että tiedän itse mitä olen. Ei minun tarvitse uhota ympäri nettiä tai haukkua tuomareita. Ensimmäinen kun on vähän tyhmää ja toinen luuseria. Todella, todella, todella harvoin Ilves on hävinnyt tuomariin.

Sokea fanaattisuus ei sovi tyyliini. Pyrin käsittelemään asiat niinkuin ne ovat.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
...on puhunut.

Tämä teidän Pajuoja on samoin. Jokseenkin säälittävää.

Pajuoja sanoo, että hänen voittoprosenttinsa on sata ja luulisi nyt Dufvaa pelottavan. Tästä sitten herneet nokkaan? Keskisuomalainen huumorintaju on entisellään. Sitä ei ole.
 
Viimeksi muokattu:

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Olen monta kertaa (tänäänkin) miettinyt että onko tuo HeGe41 ollenkaan Ilveksen kannattaja. Yleensä aina mies näkee vastustajan ylivertaisena ja tuomareissa ei ole ikinä vikaa.
HeGe41 on palstan ulkopuolisesta elämästä tuttu mies, Ilvesläinen kovimmasta päästä mitä Ilvesläisiä tunnen.

Huomenna uusi kohtaaminen, tänään JYP antoi numeroiden valossa isän kädestä, mutta nousu 2-0 tilanteesta tasatilanteeseen on hyvä osoitus ettei vastustajalle parane antaa yhtään siimaa, silloin soi.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Olen monta kertaa (tänäänkin) miettinyt että onko tuo HeGe41 ollenkaan Ilveksen kannattaja. Yleensä aina mies näkee vastustajan ylivertaisena ja tuomareissa ei ole ikinä vikaa.

Tosi sekava persoona kyllä. Kännissä varsinkin (nytkin?). :D Mutta naista saa kuin catch-a-fishillä kalaa... ;D Mut joo, huumori sikseen (eli ei saa naista), mutta hyvähän se vaan on että jostain löytyy realisteja jotka ei turhia selittele. Hieno mies. Mitä nyt mm. mua vieraaksi siaksi tuossa nimitteli...

Ja ettei ole ihan full-ot tää sepustus niin todettakoon että kukahan aloittaa maalilla lauantaina? Ei me Wiihin kaaduttu, mutta voisiko molarin vaihdolla herätellä joukkuetta ja vieläpä kotona?
 

batman83

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei muuta kuin tervetuloa Miika Wiikman Jyväskylään. Sullahan oli tältä kaudelta täältä muutenkin vahvat esitykset:

7.10.2010. JYP-Lukko: 21 torjuntaa, 6 päästettyä. Torjuntaprosentti 77,77
30.12.2010. JYP-Ilves: 17 torjuntaa, 5 päästettyä. Torjuntaprosentti 77,27 (Vaihtoon kahden erän jälkeen)
18.3.2011. JYP-Ilves 1. Playoff ottelu, 7 päästettyä. Torjuntaprosentti 83,72

Sm-liigan huonoin ykkösmaalivahti jatkaa vahvoja esityksiä Jyväskylässä.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Mitä nyt mm. mua vieraaksi siaksi tuossa nimitteli...

Äläs nyt. Jokainen suoraselkäinen mies seisoo kirjoitustensa takana. Itsekin olen tänne kirjoitellut, joten bring it on. Kyllä tässä ollaan sikoja molemmat.

Ei me Wiihin kaaduttu, mutta voisiko molarin vaihdolla herätellä joukkuetta ja vieläpä kotona?

Aittokalliota maaliin. Antaa sijoituksen kasvaa korkoa. Wiikmannille en näe tulevaisuutta Ilveksessä, mutta Aittokalliolle sellaista on luvassa.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Ensimmäinen peli läpsytelty.

Taistelupareja en suuremmin keksi, kenties Ilvesläisten hehkuttama Jokipakka vs. JYPiläisten hehkuttama Vatanen?

Tänään:

Jokipakka 0+0 -1 15.10
Vatanen 1+1 +3 22.06

JYP teki kolme maalia tasakentin, joten ei Jokipakka ainakaan loistanut, tilastollisesti, eikä myöskään minun silmään. Kerran törmäsi omaan maaliin ja kaatui, se pisti silmään. (Eihän vastustajan YV maaleista tule miinuksia?)
Omasta mielestä kummatkin Vatanen sekä Jokipakka pelasivat hyvin.
Vatanen on esillä tilastollisesti, kun häneltä löytyy rohkeutta mennä koko kenttä yksin läpi ja viimeistelle vielä maali.
Jokipakka on pelaaja, joka ei näy, mutta hän on Ipan parhaimpia puolustajia. Hän osaa pelata hyvin viivassa, mutta tilastoihin ei tule siitä plussaa.

Huomenna Ipalla todella hyvä mahdollisuus paikata tämän päivän häviö, kun silloin on kotiyleisö takana.
 

Luikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Omasta mielestä kummatkin Vatanen sekä Jokipakka pelasivat hyvin.
Vatanen on esillä tilastollisesti, kun häneltä löytyy rohkeutta mennä koko kenttä yksin läpi ja viimeistelle vielä maali.
Jokipakka on pelaaja, joka ei näy, mutta hän on Ipan parhaimpia puolustajia. Hän osaa pelata hyvin viivassa, mutta tilastoihin ei tule siitä plussaa.

Huomenna Ipalla todella hyvä mahdollisuus paikata tämän päivän häviö, kun silloin on kotiyleisö takana.

No oon samaa mieltä. Jokipakka tulee olemaan tätä menoa ihan vakiokamaa maajoukkueessa. Tykkäsin ite hänen pelistä. Ei pelänny mennä hakee kiekkoa kulmasta ja anto sen ensimmäisen syötän pääasiassa hyvin.
 

chubster

Jäsen
Omasta mielestä kummatkin Vatanen sekä Jokipakka pelasivat hyvin.
Vatanen on esillä tilastollisesti, kun häneltä löytyy rohkeutta mennä koko kenttä yksin läpi ja viimeistelle vielä maali.
Jokipakka on pelaaja, joka ei näy, mutta hän on Ipan parhaimpia puolustajia. Hän osaa pelata hyvin viivassa, mutta tilastoihin ei tule siitä plussaa.

Huomenna Ipalla todella hyvä mahdollisuus paikata tämän päivän häviö, kun silloin on kotiyleisö takana.

Siitä olen myös samaa mieltä, että pelasi ihan hyvä peruspelin. Se unohtui minulta sanoa, kun uppouduin tilastojen maailmaan!
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Rakas Kaukosäädin, tolppa on tolppa ja läpiajo, josta ei tule maalia on läpiajo, josta ei tule maalia. Maalit lasketaan, Ilves teki kolme, paikkoja oli useampaan. JYP teki 7, paikkoja oli useampaan.

Rakas chubster, tarkoitukseni oli vain todeta, että oli siellä Ilvekselläkin paikkansa kääntää ottelun kulku tekemällä omista huippupaikoista maalit. Ja kuten varmaan tiedät, maalit tottavie muuttaa ottelun kulkua ja niin olisi käynyt tänäänkin jos Ilves olisi skodannut.

Ja tuon kirjoitin vain siksi, että peli ei todellakaan ollut mikään isät vastaan pojat ottelu kuten kirjoitit.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ensin Pajuoja oli tulossa Ilveksen kanssa raatelemaan ja nyt ollaan mukamas ihan antautuneita "mestarisuosikki joukkueen" käsittelyssä. Onnetonta psyykkaamista!
 

chubster

Jäsen
Ensin Pajuoja oli tulossa Ilveksen kanssa raatelemaan ja nyt ollaan mukamas ihan antautuneita "mestarisuosikki joukkueen" käsittelyssä. Onnetonta psyykkaamista!

Joo tuota kans vähän ihmettelin. "JYP oli juuri niin ylivoimainen kuin kuviteltiin...." Muistaakseni aika suora lainaus, millä aloitteli lehdistötilaisuutta.
 

chubster

Jäsen
Rakas chubster, tarkoitukseni oli vain todeta, että oli siellä Ilvekselläkin paikkansa kääntää ottelun kulku tekemällä omista huippupaikoista maalit. Ja kuten varmaan tiedät, maalit tottavie muuttaa ottelun kulkua ja niin olisi käynyt tänäänkin jos Ilves olisi skodannut.

Ja tuon kirjoitin vain siksi, että peli ei todellakaan ollut mikään isät vastaan pojat ottelu kuten kirjoitit.

Joo, tiedäthän, että niistä ei tullut maaleja ja maalit ratkaisee? Maalintekopeli, maaleja tekemällä voitetaan. pitää olla vähintään yksi enemmän kuin vastapuolella. Jos JYP ei olisi tehnyt yhtään maalia ja Ilves sata, Ilves olisi voittanut. Jos JYP olisi tehnyt ottelun alkuun 4 maalia 2 sijaan, ottelun kulku olisi muuttunut. Jos jos jos.

Lisää sähinää ketjuun!
 

Hans Geering

Jäsen
Suosikkijoukkue
Doncaster Spinners
Perrinille (voiko se edes pitää paikkansa?!) uran ensimmäinen kypärätemppu! Niin tuo ainakin itse sanoi. Välivaara ja Lahti oli hiukan pihalla, toipilaita molemmat, se varmaan vaikuttaa, Ilveksen puolelta pihalla ainakin Pajuoja...

Tiukka paikka Ipalla huomenna, tosin luulisi kotiyleisön auttavat tai sitten ei, nuorilla pelaajille voi olla liikaa tuollainen paikka, pari virhettä 0-2 taululla ja ainoa huutoa jatkava osa katsomoa on C 3 ja sen yläpuolella oleva seisomokatsomo.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Ilves loi hyökkäyspäässä tilanteita ihan JYPiä vastaavia määriä ja pyöritti paikoin peliä hyvin JYPin alueella, mutta puolustuspäässä erot olivat selvemmät. Pakisto on kapea ja etenkin viisikkopuolustus oli välillä kuin reikäjuusto. Etäisyydet venyivät ja JYP sai todella paljon ylivoimahyökkäyksiä, ja silmään pisti sekin että Ilveksen pelaajilla oli usein vartioitavat miehet hukassa. Uskoisin että pitkässä sarjassa tässä piilee ratkaisu, vaikka numerot ekassa ottelussa tavallaan valehtelevatkin vähän.
 

Kalix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Koo-Vee, LeKi
Ensin Pajuoja oli tulossa Ilveksen kanssa raatelemaan ja nyt ollaan mukamas ihan antautuneita "mestarisuosikki joukkueen" käsittelyssä. Onnetonta psyykkaamista!

Kerroppas Herra psykologi että, miten tämä psyykkaaminen olisi pitänyt sitten mennä, ettei olisikaan onnetonta.

Ennen sarjaa:
"Ei meillä ole mitään mahdollisuutta. JYP menee niin kovaa yli että tuskin jarrutusjälkiä näkyy".

Vai sitten niin, että kun tässä 1:ssä ottelussa tuli nyt käkeen ihan huolella niin: "Sattuipas vahinko, mutta seuraavissa otteluissa raadellaan niin kuin uhottiin".

Omasta mielestä olemmat aikamoista kuraa, jos ajatellaan uskottavuutta, mutta kerro toki, miten olisi pitänyt toimia, kun kerta oli niin onnetonta. Asiantuntijalta vaikutat...
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Äläs nyt. Jokainen suoraselkäinen mies seisoo kirjoitustensa takana. Itsekin olen tänne kirjoitellut, joten bring it on. Kyllä tässä ollaan sikoja molemmat.

Aittokalliota maaliin. Antaa sijoituksen kasvaa korkoa. Wiikmannille en näe tulevaisuutta Ilveksessä, mutta Aittokalliolle sellaista on luvassa.

Totta kai. Kunhan vaan komppasin sitä rehellisyyttäsi. Siinä jää omatkin välillä jalkoihin.

Juurikin niin.
 

tallaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen realisti. Liikkeen piti olla Ilveksen juttu. Niin se ehkä onkin, mutta niin se näytti olevan JYPinkin juttu. JYP luisteli jalat tamperelaisten alta.

Niin, tämä hymyilytti minua kovasti aiemmin viikolla. Ilveksen mahdollisuus ilvesfanien mielestä on liike. Ja kun JYPfanit kyseenalaistavat asian, todetaan, että me ei tunneta kuin oma joukkue. Ehkä, mutta me tunnetaan se helvetin hyvin!
 

tallaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo tuota kans vähän ihmettelin. "JYP oli juuri niin ylivoimainen kuin kuviteltiin...." Muistaakseni aika suora lainaus, millä aloitteli lehdistötilaisuutta.

Pajuojan psyykkaus on yhtä levällään kuin Ilveksen viisikkopuolustus. Ai niin, mikäli joku tamperelainen ihmetteli JYPin neloskentän pelaajien (esim. Jonne Virtanen) tiettyjen osa-alueiden hehkutusta, niin eihän se mikään ihme ole, kun vastustajan valmentajakin näkee neloskentän sentterin kykyneväiseksi raiskaamaan suomalaisen jääkiekon! Kyvykästä porukkaa...
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Niin, tämä hymyilytti minua kovasti aiemmin viikolla. Ilveksen mahdollisuus ilvesfanien mielestä on liike. Ja kun JYPfanit kyseenalaistavat asian, todetaan, että me ei tunneta kuin oma joukkue. Ehkä, mutta me tunnetaan se helvetin hyvin!

Älä nyt. Jos huomennakaan Ilves ei pysty vastaamaan JYPin liikkeeseen, myönnän tappion. Ilves on kyllä pärjännyt kotonaan JYPille ihan OK. Siis liikkeessä. Joskus jopa maalinteossa. Odotankin, että kotona Ilves saa hullunmyllyn aikaan. Mitä muutakaan tässä voi.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Sehän onkin käytännössä jo Ilveksen viimeinen mahdollisuus tulla mukaan sarjaan. En suoraan sanoen usko, että JYP 2-0 - johdosta enää keikahtaa mihinkään.
 

tallaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Älä nyt. Jos huomennakaan Ilves ei pysty vastaamaan JYPin liikkeeseen, myönnän tappion. Ilves on kyllä pärjännyt kotonaan JYPille ihan OK. Siis liikkeessä. Joskus jopa maalinteossa. Odotankin, että kotona Ilves saa hullunmyllyn aikaan. Mitä muutakaan tässä voi.

Juu, ihan oikeassa toki olet. Niinhän se menee yleensäkin, liikkuvampi joukkue voittaa. Ja tuskin kukaan odotti, että Ilves muutenkaan JYPin yli kävelisi oli tapa sitten kovempi liike tai mikä tahansa.

Mahdollisuus se on pienikin mahdollisuus. Kaikkea voi vielä sattua ja tapahtua.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Omasta mielestä olemmat aikamoista kuraa, jos ajatellaan uskottavuutta, mutta kerro toki, miten olisi pitänyt toimia, kun kerta oli niin onnetonta. Asiantuntijalta vaikutat...

Olla vaikka hiljaa.

Onhan se nyt jo itsessään älyttömän noloa puhua jostain raateluista, mutta sitten vielä vaihtaa "taktiikkaa" todella kömpelösti täysin päinvastaiseen. Mitä seuraavaksi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös