Ihan asiaahan tuossa kirjoitetaan ihan K.Jalosen myötähäpeää aiheuttaneestä käytöksestä aina HIFKn pelkurimaiseen pelitapaan saakka.
Voi jeesusmaria, että aikuinen mies osaa ja jaksaa olla kiukutteleva pikkukakara. Niin kova touhotus päällä, että luulet, ettei faktojenkaan tarvitse olla oikein? Kyseisessä pakinassa kirjoittaja ei mainitse pelkästään K.Jalosen käytöstä, vaan sanoo näin. Suora lainaus:
Valmentajista unohtumattomuus ei ainakaan kummunnut, sillä he olivat näytelmän klovneja. Itkevä Erkka-mummohan sen saatanan klovneilun aloitti. Ongelmahan Nokan käytöksessä ei ollut se, että hän haukkui Erkkaa ämmäksi ilman aihetta. Ämmä ja lehmähän se oli. Siitä ei kiistellä. Sitä pidetään tyylittömänä, että Kojo sanoi asian ääneen. Siis ämmää ämmäksi. Tyylitöntä myös minun mielestäni, huonoa voittamista. Mutta Erkka oli masentava mankuja. Sitä olisi pitänyt vetää turpaan ennemmin kuin sanoa ämmäksi. Yhtä tehokasta ja yllättävää on sanoa Soinia populistiksi. Tämä pilkkanimi ei sisällä mitään uutta infoa, kuten ei myöskään Erkan ämmittely.
HIFK:n pelkurimaisella pelitavalla kirjoittaja viittaa sen myöskin suluissa mainiten, että HIFK ei hyökkäyskalustoonsa nähden pelannut riittävän aktiivisesti. Suora lainaus:
HIFK:n useimmiten käyttämä pelkurimainen pelitapa (liigan parhaalla hyökkäyskalustolla). Tämähän osoittaa sen, että tämä turkulainen kirjoittaja joko ei nähnyt otteluita tai ei ymmärtänyt näkemäänsä. HIFK hyökkäsi aivan perkeleesti, taklasi huomattavasti Jokereita enemmän, mutta ei meinannut pystyä puhkomaan Erkan pelkurimaista kilpikonnapuolustusta. Erkka lähes onnistui tappamaan tunteen ottelusarjasta. Eipä silti, hän osaa pakittelun aivan suvereenisti Kojoottiin verrattuna. Useat jokerifanit myönsivät reilusti Nokan vieneen Erkkaa aivan kölin alta kahdessa viimeisessä matsissa. Eipä ihme, että sarjan taso yllätten putosi silloin sinun mielestäsi. Olisi ollut paljon kivempaa jos kasvoton narripakittelu olisi jatkunut maailman tappiin. Karhuherra lienee nyt noussut kiekkoauktoriteetiksesi, koska hänen kirjoituksestaan voit poimia pari HIFK:ta vähättelevää mainintaa - editoituasi ensin Jokerivähättelyt pois?
Koeta kasvaa Kari Jalos -angstistasi. Kohta hän on poissa ja Westerlundin paskapää jatkaa. Kunnes saa rahakkaamman tarjouksen muualta. Tai itse asiassa vittuako mistään Kojo-angstista? Sehän on vain huonosti verhottu naamio jostain äärimmäisen kompleksisesta tapahtumasta, jonka vain sinä tunnet. Tapahtumasta, josta kumpuaa alemmuuskompleksinen kateus ja viha HIFK:ta kohtaan. Ei mua kenenkään HIFK-viha nappaa, ei kiinnosta. Mua riepoo sen epäloogisuus ottaen huomioon koko tuotantosi. Sinulle on aivan sama, onko HIFK:n valmentaja Kari Jalonen vai Matti Meikäläinen. Katsot häntä puusilmäisesti kuin kyklooppi. Puolella sanallakaan et ole ottanut esiin Erkan mouruamista. Kun hän oli HIFK:n koutsi, vihasit hänen itkujaan. Ei valmentajan luonne muutu sen mukaan, mitä joukkuetta hän koutsaa. Itkijä itkee kaikkialla, se on hänen geeneissään. Jokereissa hänen itkunsa lienevät ookoo. Tämä on mielipidepalsta ja sitä saa mitä tilaa. Erilaisia mielipiteitä. Mä en välittäisi sun itkupotkuraivareista pätkääkään, ellen arvostaisia sua kiekkomiehenä ja -kirjoittajana. HIFK-angsteilusi poikkeaa omasta muusta kirjoittelustasi niin paljon, että on vaikea uskoa kirjoittajaa edes samaksi. Tarkempi kieliasun tutkiskelu paljastaa kuitenkin, että sama mieshän siellä, mutta teksti tulee nyt aivan eri kohdasta aivoja kuin muut tekstit. Intresantti ilmiö sinänsä. Vihaa rauhassa, hyvinä päivinäni naureskelen jutuillesi, ne ovat niin helposti ennustettavia. Ja kirjoitat hyvin, saat mut suutahtamaan, joten onnittelut siitä. Taitavaa heittelyä - mutta epäloogista! Olen joskus yrittänyt tehdä sinut, muuttua HIFK-versioksi Gagsista, ja kaivaa kuin sinnikäs näätä kaikkea mahdollista angstia ja vihaa Jokereita kohtaan. Sorry, ei onnistu. Mun "aseeni" Jokeri-asiassa on välinpitämättömyys. Mut löytää äärimmäisen harvoin mouruamasta Jokereille / Jokereista. Tämäkin keskustelu käydään, kun vastaan sinun HIFK-angstailuusi. Sellaisia keskusteluja ei ole olemassakaan, jossa minä vaivaa nähden tulen heittämään jotain alentavaa Jokereista ikäänkuin pelinavauksena. Kirjoitan yleensä ihan vaan lätkästä. Olkoon siis oman vihani perusydin se, että Jokerit on ihan liian laimea ja tylsä joukkue, jotta jaksaisin räkyttää sille. Ihan tavallinen lätkäjengi, joka sattuu olemaan samasta kaupungista. Vihaan Jokereita yhtä paljon kuin vihaan Kajaanin Hokkia tai Mikkelin Jukureita. En ollenkaan. Ne eivät ole niin mielenkiintoisia asioita, että ne herättäisivät mussa aitoa vihaa. Niinpä Jokeri-osion voi penkoa vaikka täikammalla ja sieltä ei löydy yhtäkään omasta aloitteestani lataisemaa karmeaa viha/angsti/vähättely -viestiä. Itse asiassa käyn Jokeri-osiossa äärimmäisen harvoin.
No niin, nyt pitäisi vielä tietää kuka helvetti on Karhuherra? Ilmeinen kuuluisuus Turun massiivisissa kiekkopiireissä. Eihän se kolumnina ollut huono, mutta ollakseen jääkiekkoaiheinen kirjoitelma, se sisälsi uskomattoman paljon asiavirheitä ja niihin liittyvää vähättelyä Täytyy olla turkulainen, kun +70.000 myytyä lippua ei riitä todistamaan, että paljon oli tunteita pelissä. Puolin toisin. Ja kuka täällä on sanonut sarjaa kaikkien aikojen huikeimmaksi ? Ei tarvitse mennä kuin vuoteen -83 löytääkseen huikeamman. Maalaisten Helsinki-viha on koomista.
edit: Jokerien ja HIFK:n keskinäiset ottelut taitavat olla suhteellisen tasoissa? Jokerien ja HIFK:n keskinäisiä playoffsarjoja HIFK johtaa 2-1. Talviklassikoita HIFK johtaa 1-0. Jepjep, ehkä joskus nähdään sellainenkin ihme, että Jokerit voittaa HIFK:n finaalissa? Tai omassa iki-ihanassa Talviklassikossaan. Vittu, että edes jaksoin vastata tähänkin 5-vuotiaan heittoon "kerran 30 vuodessa". Hienoa väitellä, kun toinen osapuoli ei pidä faktoja ja tilastojakaan yhtään minään. Itse muistaisin, että HIFK voitti tällä kaudella kaikki paikalliset 5-0, samoin 10 edellistä kautta putkeen. Olisi kiva nähdä joskus sellainenkin ihme, että Jokerit voittaisi edes yhden paikallisottelun. Edes yhden erän?