Tuosta viestistä saa sellaisen käsityksen, että Bluesin voitot ovat olleet tuuria. Ok, kyllähän lätkässä pelien voittamiseen tarvitaan ajoittain tuuria, mutta ei kai Blues tänään pelkällä tuurilla voittanut? Kyllä Bluesin voiton ovat mahdollistaneet hyvä maalivahti, puolustus ja esimerkiksi Öhmanin herääminen.
Porilaiset varmaan aikovat mestata meikäläisen, kun tulen huutelemaan väärille apajille. Mutta tein tänään jonkinlaista jakautunutta persoonallisuushäiriöharjoitetta kun katsoin samaan aikaan kahta peliä, Blegu-Ässät ja Ipa-JYPa -peliä. Koska olin niin ylimielinen paskiainen, että luotin JYPin voittavan Ipan - ja niinpähä se voittikin - niin seurasin sitten vähän tarkemmin Bluesin peliä, koska kaveri on kova Blues-fani ja mylvi vieressä koko ajan etten olisi muutenkaan voinut tarkkaavaisesti katsoa JYPin peliä.
Lyhyesti siis todettakoon, että vaikka meikäläisellä on pienet puolueellisuudet Bluesin puolelle, on tämä sarja meikäläiselle aika yhdentekevä kaikesta huolimatta. Ja koska olen pedannut jo sitä, että pyrkisin olemaan suhteellisen puolueeton arvioidessani lauantai-illan peliä, ja joku voisi kuvitella minun kirjoittavan tarkemmankin analyysin pelistä, niin tulee joko pettymään tai sitten, mikä on vieläkin todennäköisempää, ihan vain helpottumaan etten siihen edes pyri.
Sanonpahan vain, että kyllä Ässillä on aika munakaiset oltavat, jos meinaavat tästä vielä jatkoon mennä. Ja vaikka menisivät, ei sitä kyllä hirveen helpolla tule tekemän. Sillä tänään Blues oli selvästi parempi joukkue, ja luvut olivat kyllä aika oikeutetut. Eikä kyse todellakaan ainakaan tänään ollut mistään tuurista, päin vastoin. Olisi ollut suurta epäonnea Bluesille, jos Ässät olisi tänään voittanut. Eilisestä pelistä en sano kovinkaan paljoa, kun en nähnyt siitä muuta kuin jatkoerän, ja sitä taasen kieltämäti Ässät lievästi hallitsi.
Valitettavasti tekisi mieli sanoa porilaisille pieni "told you so" hyvin menneen runkosarjan jälkeen, mutta tuskin se kannattaa, koska tiedän kyllä tuon vitutuksen tunteen. Sanonkin siis sen sijaan, että kolmatta peliä ei kannata enää ryssiä, ja onneksi Ässillä on maanantain peliin kotietu tiedossa, ja 2-1 -tilanne ei olekaan enää niin hirveän paha tilanne. Melkeinpä parempi kuin se tilanne, että tilanne olisi nyt ollut tasan 1-1 ja maanantaina Blues olisi voittanut.