Öm... Täällä alkaa muodostumaan jo sellainen "potta-klikki", etten uskalla sanoa enää mitään. No, olen sitten kerettiläinen.
Ja nyt ihan alkuun kaikille tiedoksi, tällä kertaa en sovella nietzscheläistä kaunaisuuden halveksuntaa (jota voisi kutsua myös ylimielisyydeksi), vaan kysyn ihan viattomasti:
Mitä siinä JYP-potassa olisi pitänyt sitten lukea?
a) "Puolivälierien voittaja 2010"?
b) "Välieriin 2010"?
c) "Mestari 2010"?
d) ei mitään?
Kohdat a) ja b) ovat kyllä veikeitä, mutta jotenkin niistä puuttuu se groove ja edge. c) sinänsä on varmasti tavoitteena joukkueella, mutta jos toisaalta realistisesti ajatellaan, JYPillä on kuin onkin ainakin finaaliin asti realistiset mahdollisuudet. Olen aika varma, että sen saavuttamisen jälkeen fanitkin voivat jo tunnustaa, että finaaliin pääsy kahtena keväänä peräkkäin on todella, todella kova saavutus, ja toinen mestaruus olisikin ollut liikaa. Se olisi myös vienyt myöhempää markkinarakoa "Mestarit 2010"-lippiksiltä sekä -potilta. d)-vaihtoehto lienee ollut se järkevin, välttääkseen viestin tulkitsijoiden inkvisitiota, mutta kaippa sitä haluttiin vähän provosoida, ja oltaisiin palattu kohtien a) ja b) puuttuvaan grooveen.
"Finaalit 2010" lienee ollut jonkinsortin kompromissi. Siinä minun anaalisis. Ja teloittakaa minut nyt.