Piti ottaa hetken huili, ennen kuin kirjoitti, olisi muuten tullut raskasta tekstiä. Ensinnäkin, mielestäni nyt oli ensimmäinen todellinen playoff-ottelu tässä sarjassa. Ja onneksi JYP sen voitti. Tälläkään kertaa lukemat eivät tosin kertoneet täysin pelin luonnetta, sillä varsinkin toisessa erässä Kärpät oli pelottavasti parempi kuin JYPa. Jotenkin ihmettelen tuota JYPin peliä, vaikka se edelleen tarkkaa viisikkopuolustusta on, niin hyökkäyspäässä ollaan tällä hetkellä jotenkin aneemisia, verrattuna ainakin runkosarjaan. Vai olenko se vain minä?
Toiseksi. Tapaus Rosa. Tottahan toki kultakypärää hiillostetaan, mutta niin näytettiin hiillostavan Hytöstäkin. Hytönen otti myös jäähyjä, mutta ne eivät mielestäni liittyneet mitenkään tuohon hiillostamiseen. Rosalla koko juttu oli täysin päinvastainen. Vai kenen mielestä Lahden kamppaaminen ennen aloitusta oli jotenkin provokaatiota Rosaa kohtaan? Ja itse en myöskään pitänyt tuota Riskan taklausta sellaisena, että siitä olisi pitänyt JYPille jäähy. Sen sijaan, mitä teki Rosa? Meni taklaamaan Riskaa päähän, kun oli jo valmiiksi laidassa melkein kumollaan.
Rosan TODELLAKIN pitäisi keskittyä siihen mihin osaa, eli pelaamiseen. Vai eikö vain pää kestä? Ja luuletteko, että Rosa on ainoa kaveri, jota hiillostetaan playoffeissa? Tai yleensäkään jääkiekossa? Mutta itse myös katsoisin Kärpillä olevan tällä hetkellä muita hyviä pelaajia, Kuusela nyt tulee ekana mieleen. Joten Rosaan ei kannata JYPinkään ainoastaan keskittyä.
Pieni helpotus oli tämä tiukka voitto, mutta ei tässä tosiaan vielä mitään finaalipottia päähän kannata laittaa. Tai edes välieräpottia.