Puolivälieräsarja 2004-2005 HIFK - Lukko

  • 223 480
  • 1 396
Tila
Viestiketju on suljettu.

Ölly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cardiff City
Relatkaa!

Nyt on viel kaikki mahdollista, ja uskon IFK:hon loppuun asti. Suomessa käsittämätön haloo yhest nujakast, ruotsis Luleå esim. julisti sodan Frölundaa vastaan jne. Nää on pleijarit, ja nyt keskitytään vain peliin. Lukko tarvii yhen voiton kolmesta, ja IFK kolme kolmesta selvitäkseen jatkoon. Lukolla selvä henkinen yliote, kai pelillinenkin, mutta vielä lopullinen niitti puuttuu. IFK edelleen mestarisuosikki number one. Ajatelkaa, tästä sarjasta 4-3 voitto, niin taivas rajana. Loput matsit:
IFK-Lukko 24.3 4-2
Lukko-IFK 26.3 2-4
IFK-Lukko 28.3 4-3
IFK:lla niin paljon vaikeuksia, että tästä syntyy se kuuluinen fraasi: Vaikeuksien kautta voittoon.Vain kaikille IFK:laisille:
Me taistellaan, me voitetaan, IFK!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Penalle olisi voinut antaa toimitsijakiellon ja syynä oman joukkueen hallitsemattomuus. Joskus taka vuosina on annettu pelikieltoa tästä syystä, ei muistaakseni SM liigassa, mutta alasarjoissa. Kysymys on ollut vastaavasta tilanteesta, jossa on syntynyt joukkotappelu. No, eiköhän tätä ole vatvottu tarpeeksi.

Kauppalehden sivuilla ei annetta lausuntoja ja naureskella jälkeenpäin. Koffille Jeren toilailut sopivat, koska ihmiset samaistuvat häneen, mutta järjestetty joukko tappelu ei palvele kenenkään etuja, paitsi hardcore faneja.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti TosiFani
Penalle olisi voinut antaa toimitsijakiellon ja syynä oman joukkueen hallitsemattomuus. Joskus taka vuosina on annettu pelikieltoa tästä syystä, ei muistaakseni SM liigassa, mutta alasarjoissa. Kysymys on ollut vastaavasta tilanteesta, jossa on syntynyt joukkotappelu. No, eiköhän tätä ole vatvottu tarpeeksi.

Ihan itsekin toteat, että _OLET_ jo vatvonut tarpeeksi. Mitä jos menisit nyt vähäksi aikaa johonkin muualle.

Edit: Varmaan sitten Jaloselle ja Koivullekin pitäisi logiikkasi mukaan rapsia vähän toimitsijakieltoa. Ehkä välierät sitten pelataan jo ilman valmentajia.

Edit2: Jos tänään karkaa käsistä, niin Liiga voisi aloittaa toimitsijakieltojen ja sakkojen jakamisen ihan omasta pesästään, kun laittavat jonkun helvetin Partasen sarjan kuumimpaan kamppailuun jäälle.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Laskeskelin tuota "kiinnostusta", eri ottelupareihin, kun siitäkin on täällä keskusteltu.

Tähän mennessä tapahtunut.

Kärpät- Tappara

otteluketjuissa 193 viestiä
puolivälieräketjussa 116 viestiä = 309 viestiä

HPK-TPS

otteluketjussa 237
puolivälieräketjussa 413 = 650 viestiä

Jokerit- Ilves

otteluketjussa 190
puolivälieräketjussa 198 = 388 viestiä

HIFK-Lukko

otteluketjuissa 1157 viestiä
puolivälieräketjussa 1150 viestiä = 2307 viestiä

Mistäköhän nuo luvut kertovat, mielestäni siitä, että tämä sarja pelattiin liiana aikaisessa vaiheessa. Meni jatkoon kumpi vain, niin tämän veroista sarjaa ei tule, edes finaaleista.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Viestin lähetti Isaskar
Tosissani missä? Sanoin, että sääntöjä tulisi muuttaa, jotta toimitsijakielto ilman näyttöä olisi mahdollinen. Nykysäännöillä näin ei ole. Siitä pitäisikö muuttaa en sanonut mitään.

Jaa? No kerros nyt sitten, että mitenkäs tällainen menettely sopisi yhteen sen kanssa, että Suomi on oikeusvaltio, jossa rangaistusten (toimitsijakieltokin mahtuu tämän käsitteen alle) määrääminen ja langettaminen tapahtuu tiettyjen menettelymallien mukaan ja vaatii tietyt säännöt itse prosessille.

Muukkosta ennen kurinpitäjä oli muistaakseni Ilmivalta (myös juristi) ja nykyinen kaveri on entinen kiekkoilija ja juristi koulutukseltaan. Mitäköhän heillä olisi sanottavaa tällaisesta ehdotuksesta: toimitsijakielto ilman näyttöä on mahdollinen. Jos näin olisi, niin sitten kyllä valitettaisiin niistä kielloista mm. urheilun oikeusturvalautakuntaan ym. muihin instansseihin. Eli tuloksena olisi loputon suo. Mielestäni liiga on mennyt eteenpäin tässä asiassa ja nyt pelikieltoja jakaa kaveri, jolla on ymmärrystä myös lainsäädännöstä ts. tajuaa, ettei rangaistuksia voi huiskia miten tahansa.

Ja mielestäni Muukkonen toimi tässä Lukko-HIFK- jutussa oikein, sakko minua itseäni hieman ihmetyttää, mutta pelikiellot menivät mielestäni oikein.

Itse pelikiellot ja niiden pituus on sitten toinen keskustelunaihe. Samoin kuin se, tuliko tarpeeksi penaltia vai ei. Tärkeintä on mielestäni se, että näistä Löppösten ja Töppösten ajoista kurinpitäjinä ollaan menty eteenpäin.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Viestin lähetti Olkku


HIFK-Lukko

otteluketjuissa 1157 viestiä
puolivälieräketjussa 1150 viestiä = 2307 viestiä


Toki olen yhtä mieltä siitä, että tämä on ehdottomasti paras ottelusarja ja playoff-lätkää/sotaa parhaimillaan.

Mutta se pitää sanoa, että nuo luvut eivät täysin ole keskenään vertailukelpoisia, koska tätä sarjaa on pelattu peli muita enemmän ja tämä sarja varmistui esim. Jokerit-Ilves sarjaa n. viikkoa aikaisemmin.

Vähän pilkunnussintaa, tiedän.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Viestin lähetti Olkku
Laskeskelin tuota "kiinnostusta", eri ottelupareihin, kun siitäkin on täällä keskusteltu.

Tähän mennessä tapahtunut.

Kärpät- Tappara

otteluketjuissa 193 viestiä
puolivälieräketjussa 116 viestiä = 309 viestiä

HPK-TPS

otteluketjussa 237
puolivälieräketjussa 413 = 650 viestiä

Jokerit- Ilves

otteluketjussa 190
puolivälieräketjussa 198 = 388 viestiä

HIFK-Lukko

otteluketjuissa 1157 viestiä
puolivälieräketjussa 1150 viestiä = 2307 viestiä

Mistäköhän nuo luvut kertovat, mielestäni siitä, että tämä sarja pelattiin liiana aikaisessa vaiheessa. Meni jatkoon kumpi vain, niin tämän veroista sarjaa ei tule, edes finaaleista.

Joku voisi laskea kuinka moni noista viesteistä on ihan pelkkää sitä itseään.

HIFKin sarja on aina paras. Lukko antanut ok vastuksen, mutta mä ainakin olen erittäin tarkkaan seurannut TPSin, Jokereiden ja Kärppien otteita. Kerho ei kiinnosta, koska se pääsee enintään pronssipeliin.

Niinpä mä en oikein jaksa tota viestimäärillä hehkuttamista. Ihan turhia viestejä on aivan liian monta. Niinpä kai tämäkin :)
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Sami Partanen

Viestin lähetti kaizu
Tää ei saatana voi olla totta.

Ei se ollutkaan totta. SM-Liigan sivuilla lukee nyt, että Levonen dumaa. Hyvä näin.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti PJ
Niinpä mä en oikein jaksa tota viestimäärillä hehkuttamista. Ihan turhia viestejä on aivan liian monta. Niinpä kai tämäkin :)

No voe... huoh. Menee jo voimat ihan kokonaan. Ensin oltiin neitejä kun ei tapella, sitten ollaan neitejä kun tapellaan, sitten tapellaan väärin ja taas ollaan neitejä. Nyt on sitten Jatkoajassakin väärinkirjoitettuja viestajä. Olemmenko taas neitejä? Tsiisus.

Ehkäpä PJ sitten kertoo meille hetken kuluttua minkälaiset viestit tulee laskea viestimääriin, ja minkälaiset viestit eivät siihen kuulu. Samalla myöskin toivoisin että kerrot mikä elin päättää nämä ns. rajatapaukset, josta ei voi olla automaattitaulukon avulla ihan varma.

Itkettää....
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Re: Sami Partanen

Viestin lähetti kaizu
Ei se ollutkaan totta. SM-Liigan sivuilla lukee nyt, että Levonen dumaa. Hyvä näin.

Onkohan joku käynyt soittamassa "herätyskelloa" päättäjien konttorissa.

Helvetin hyvä, jos Japa viheltää.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Carlos+Analyytikko

Outoja kysymyksiä. Miksi minun pitäisi perustella sellaisen säännön järkevyyttä, jota en ole edes ehdottanut?

Ymmärtäisin esim. kysymykset oikeudenmukaisuudesta, jos olisin ehdottanut jotain. Mutta kun en ole, enkä aiokaan.

Tällä hetkellä sellaista sääntöä ei ole, joten toimitsijakiellon määrääminen Matikaiselle olisi ollut väärin.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Isaskar
Carlos+Analyytikko

Outoja kysymyksiä. Miksi minun pitäisi perustella sellaisen säännön järkevyyttä, jota en ole edes ehdottanut?

Ymmärtäisin esim. kysymykset oikeudenmukaisuudesta, jos olisin ehdottanut jotain. Mutta kun en ole, enkä aiokaan.

Ööö... olen kyllä ollut hetken aikaa poissa Suomenniemeltä, mutta uskon silti vielä ymmärtäväni kieltä siinä määrin että ym. kommentti ei ole ihan linjassa ao:n kanssa:

Viestin lähetti Isaskar
Tosissani missä? Sanoin, että sääntöjä tulisi muuttaa, jotta toimitsijakielto ilman näyttöä olisi mahdollinen. Nykysäännöillä näin ei ole. Siitä pitäisikö muuttaa en sanonut mitään.

Vai oliko se niin että mielestäsi sääntöjä "tulisi" muuttaa, on eri asia kuin "pitäisi" muuttaa? Minä ainakin sain tästä sen käsityksen että mielestäsi pitäisi olla olemassa sääntö joka mahdollistaisi tuomion ilman näyttöä. Olen sitten vissiin väärässä.



EDIT: Sorry, meni lopultakin perille. Halusit siis sanoa että tuomio ilman näyttöä olisi mahdollinen vain jos sääntöjä muutettaisiin, mutta et ottanut kantaa että tulisiko niitä sääntöjä muuttaa. Ok.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Carlos

- - - Samalla myöskin toivoisin että kerrot mikä elin päättää nämä ns. rajatapaukset, josta ei voi olla automaattitaulukon avulla ihan varma.

Itkettää....

Pointti tuossa taisi kuitenkin olla se, että pleijarikuohunnassa näissä ketjuissa on viesteistä 75% ihan paskaa, provoa ja niihin kuittailua. Valitettavasti myös tässä ketjussa, joka ymmärtääkseni alunperin yritti olla koko ottelusarjaa analyyttisesti pohdiskelevampi ketju, vaan ketuille on mennyt. Ei paljon edes huvita lukea näitä.

Mutta ihan asian tynkääkin tyrkkään; sm-liiga on näköjään käynyt muuttamassa tuomarikolmikkojen ottelut päittäin. Olisiko alunperin lipsahtanut väärinpäin, tiedä häntä, mutta nyt tuossa on jo jotain tolkkua.

Vielä kun Japa ottaisi molemmilta joukkueilta tasapuolisesti kahvaamisen, roikkumisen, kiinnipitämisen ja mailasta kiinnipitämisen heti alussa pois niin voisimme nähdä jopa jääkiekkoa muistuttavaa peliä.

Kokonaisuutena koko ottelusarjassa on nähty varsin kirjavaa tuomarityöskentelyä eri hemmojen toimesta. Tilannetta ei yhtään parantanut Favorinin iso moka ekassa pelissä. Monilta tahoilta on kyllä kerrottu miten hyvä tuomaritasomme on esim. Itävaltaan ja muihin Euroopan jääkiekon pikkumaihin nähden. En tiedä sitten miksi jatkuvasti tuomareihin ollaan puolin ja toisin tyytymättömiä, mutta eikös sillekin voisi jotain tehdä. Neuvonpitoa joukkueiden valmentajien ja päätuomareiden kanssa tjmsp.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Viestin lähetti Carlos
No voe... huoh. Menee jo voimat ihan kokonaan. Ensin oltiin neitejä kun ei tapella, sitten ollaan neitejä kun tapellaan, sitten tapellaan väärin ja taas ollaan neitejä. Nyt on sitten Jatkoajassakin väärinkirjoitettuja viestajä. Olemmenko taas neitejä? Tsiisus.

Ehkäpä PJ sitten kertoo meille hetken kuluttua minkälaiset viestit tulee laskea viestimääriin, ja minkälaiset viestit eivät siihen kuulu. Samalla myöskin toivoisin että kerrot mikä elin päättää nämä ns. rajatapaukset, josta ei voi olla automaattitaulukon avulla ihan varma.

Itkettää....

Mikä sua vaivaa. Alkoiko kuukautiset painamaan päälle vai mistä tuo itkuraivari johtuu?

Tuon turhempaa viestiä tuskin tarvitsee hakea. Mua ihmetyttää mitä hypettämistä siinä on, että on paljon viestejä, jos tuollaisiakin tulee.

Aivan samalla tavalla, kun 90% noista tappeluviesteistä on täysin turhia. Olen mä ihmetellyt miten pari HIFKiläistäkin viittii selitellä. Mutta ei löydy yhtään mun viestiä joukosta, joten onkohan sulla nyt mopo päässyt vähän käsistä?

Ei sun Carlos multa täydy pyytää lupaa senkun kirjoitat paskaa ihan niin paljon kuin näpäimistöltäsi vaan lähtee. Saat jatkaa tätäkin juttua ihan vapaasti, mun puolesta tämä riittää tähän aiheeseen. YV:llä voi jatkaa, jos on jotain sanottavaa.

Voit sitten lopuksi yhdessä nörttien kanssa juhlia, kun on paljon viestejä. Jos siinä nyt on yhtään mitään juhlittavaa.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Viestin lähetti Olkku
Laskeskelin tuota "kiinnostusta", eri ottelupareihin, kun siitäkin on täällä keskusteltu.


HIFK-Lukko

otteluketjuissa 1157 viestiä
puolivälieräketjussa 1150 viestiä = 2307 viestiä

Mistäköhän nuo luvut kertovat, mielestäni siitä, että tämä sarja pelattiin liiana aikaisessa vaiheessa. Meni jatkoon kumpi vain, niin tämän veroista sarjaa ei tule, edes finaaleista.

Ootte te kovia poikia. Onneksi olkoon. Ihan käy kateeksi, kun viiltäviä lausuntoja tulee joka suunnasta.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Viestin lähetti Isaskar
Carlos+Analyytikko

Outoja kysymyksiä. Miksi minun pitäisi perustella sellaisen säännön järkevyyttä, jota en ole edes ehdottanut?

Ymmärtäisin esim. kysymykset oikeudenmukaisuudesta, jos olisin ehdottanut jotain. Mutta kun en ole, enkä aiokaan.

Tällä hetkellä sellaista sääntöä ei ole, joten toimitsijakiellon määrääminen Matikaiselle olisi ollut väärin.

Ok, mun moka. Luin sun viestisi ensin vähän hätäisesti ja luin sitten hieman tarkemmin vastauksesi Birkun kirjoitukseen, joten johan aukesi.

Eli pahoitteluni, playoff-kuuma vaivaa..
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Olkku
Itse näkisin Harikkalan tänään kokoonpanossa, ihan varmuuden vuoksi. Jos tulee ottelun aikana hippaleikki, niin olisi meilläkin kaveri, joka osaa hommansa ja voitaisiin "uhrata". Vaikka tuskimpa tänään hirveen kuumana käydään, peli on peliä.

Jaska on mukana. Saa nähdä tuleeko hommia ;-)
 

Punakone

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Viestin lähetti Olkku

HIFK-Lukko

otteluketjuissa 1157 viestiä
puolivälieräketjussa 1150 viestiä = 2307 viestiä

Mistäköhän nuo luvut kertovat, mielestäni siitä, että tämä sarja pelattiin liiana aikaisessa vaiheessa. Meni jatkoon kumpi vain, niin tämän veroista sarjaa ei tule, edes finaaleista.

Eiköhän se johdu siitä että tässä sarjassa pelaa kaksi liigan fyysisintä joukkuetta. IFK on ollut median suosikki aina ja nyt kun lukkokin tällä kaudella on saanut isoja nimiä rosteriin. Joukkueeseen on tullut todella paljon väriä. Kumpikin joukkue pelaa veren maku suussa siitä yhdestä ja ainoasta tavoitteesta..

Ps: Ei kellää sattuis olee jokaisest otteluparista statsei ottelu/yleisö keskiarvoja.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti Punakone
Ps: Ei kellää sattuis olee jokaisest otteluparista statsei ottelu/yleisö keskiarvoja.

SM-Liigan runkosarja 2004-05 yleisökeskiarvot, ( yleisökapasiteetti):
1. Jokerit 9636 (13665)
2. Tps 7230 (11820)
3. HIFK 7007 (8120)
4. Kärpät 5892 (7600)
5. Ilves 5394 (8070)
6. Tappara 5270 (8070)
9. Lukko 3787 (5867)
11. Hpk 3542 (5000)

Nyt kun katsotaan playoff-otteluita, ni vain IFK, Lukko ja Hpk lisäävät yleisöänsä tärkeisiin peleihin. Muiden "tosi-fanit" näyttävät jättävän laivan silloin kun joukkue sitä kipeästi tarvitsevat. Tulevat kyllä sitten paikalle selkää taputtamaan, jos ja kun mestaruus on voitettu.
Ja vain HIFK on pystynyt jo myymään jäähallin loppuun.

1. HIFK - Lukko 6907
2. Lukko - HIFK 4909
3. HIFK - Lukko 8120 (loppuunmyyty)
4. Lukko - HIFK 4878
5. HIFK - Lukko (jo loppuunvarattu)

1. Kärpät - Tappara 5666
2. Tappara - Kärpät 4700
3. Kärpät - Tappara 5725
4. Tappara - Kärpät 3643

1. Jokerit - Ilves 6304
2. Ilves - Jokerit 4967
3. Jokerit - Ilves 6914

1. Hpk - Tps 4402
2. Tps - Hpk 5791
3. Hpk - Tps 4320
4. Tps - Hpk 5433

Jokainen voi laskea erotukset itse.
 
Viimeksi muokattu:

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti fiftyeight
Pointti tuossa taisi kuitenkin olla se, että pleijarikuohunnassa näissä ketjuissa on viesteistä 75% ihan paskaa, provoa ja niihin kuittailua.

Pitää kyllä paikkansa, mutta en silti sanoisi ettei niitä voi laskea mukaan jos haluaa noita viestimääriä tutkia. Ne turhat väännöt, provot ja vittuilutkin kielii siitä että sarjassa on henkeä, sattuu ja tapahtuu kaikenlaista. Jos ottelut olisivat virkamieslätkää niin eihän niihin ketjuihin montaa viestiä tule, muutama analyysi matseista ja piste.

Siltä pohjalta olen sitä mieltä että viestimäärä korreloi tietyssä mielessä suoraan ottelusarjan värikkyyden/kiinnostavuuden kanssa. Olennaista ei ole viestien sisältö, vaan tunnetila.

Se sitten minkälaisia viestiketjuja on kiva lukea, on kokonaan toinen asia.
 

JasonMiller

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kauppalehti

Tämän päivän Kauppalehdessä oli mielenkiintoiset kommentit HIFK:n pääsponsorin toimesta. Sinebrychoff kommentoi tappelun aiheuttamaa mediakohua ja eivät olleet mielissään Pentin järjestämästä medianäkyvyydestä. Juuri tätä, että on aihetta epäillä käskytystä, pidettiin erittäin moitittavana. Aiheesta luvattin käydä neuvottelut HIFK:n kanssa ja todettiin, että yksi kerta menee läpi, mutta toisessa on jo kaksi liikaa. Mielenkiintoinen kannanotto pääsponsorilata julkisesti, näin sarjan ratkaisuhetkillä.

EDIT: Olihan aihetta jo vissin täällä käsiteltykkin. Ketju vaan ei ole näin ulkopuoliselle enään luettavuudeltaan paras mahdollinen, joten ei ihan jokaista viestiä jaksa seurata.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koff

Ihan ymmärrettävää. Ei noin iso yritys voi seistä tuollaisen takana.
Ja tuli vain mieleen: missä muussa urheilulajissa saa lyödä toista pelaajaa paljaalla nyrkillä ilman rangaistusta?
Ja joo joo, ymmärrän ettei Pentillä ollut enää muuta mahdollisuutta kun päästää kovanyrkki T. Häppölä irti.
Veikkaus illan ottelusta: Lukko vie 2-4.
Että se siitä stadin finaalista tänä keväänä. Harmi.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Tottakai Koff sanoo niin, jotta se on irti tuosta tappelusta. Minäkään en ole koskaan Koff -päissäni riidellyt. Mutta kuinkas monta ilmaista kokosivun värimainosta Koff on saanut? Taitavat kylläkin sisäisesti hymyillä koko asialle. Ainakin minä tekisin jos olisin Korak Sinebrychoff ja firman omistaja.
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Koff

Viestin lähetti nikolaimakarov
Ihan ymmärrettävää. Ei noin iso yritys voi seistä tuollaisen takana.

Vai voiko, jos joukkue on joku muu kuin aina tunteita herättävä HIFK? Odotan jännityksellä seuraavaa kauppalehteä josko töpseleiden ja höpöttien sponsorit sanoutuvat joukolla irti siitä käsilaukkupilvestä joka viime kohtamisessa nähtiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös