Puolivälierä Ruotsi-Suomi 7.5

  • 56 144
  • 417
Tila
Viestiketju on suljettu.

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Ajattelin et kaipa se munki sitten pitää jotain tästä Suomen mustasta päivästä kirjoittaa.
Mutta ensin sanon että hyvät ihmiset tämä on kuitenkin vain jäkiekkoa eli viihdettä. Ja sitähän tämä peli oli parhaimmillaan.

Ennen ottelun alkua olin lähes varma siitä ettei Suomi jatka, kuitenkin loistavan alun jälkeen elättelin jo voiton juhlia ja mestaruusparaatia torilla. Sitten kun Sverige nopeasti iski 5 - 2 maalin arvasin sen sieltä taas nousevan ja niin siinä kävikin. Tämän asian ei kuitenkaan olisi pitänyt olla niin itsestäänselvyys. JOTAIN OLISI PITÄNYT TEHDÄ.
1. Yleisö. sen olisi pitänyt ryhtyä kannustamaan kaksi kertaa kovempaa ja olla tukena ainakin loppuun saakka
2. Aravirta. miksi vain seisoit ja hymyilit ja totesit itseksesi >kyllä Saku tänki hoitaa< jos meidän joukkoeemme olisi ollut samassa tilanteessa olisi VARMASTI legendaarinen koutsimme JANA huutanut jokaiselle naama punaisena " SAATANAN APINAT...NYTTEI VITTU ENÄÄ PERKELEESSÄ HÄVITÄ" tai jotain muuta kivaa, mutta sinä et tietenkään niin tekisi sillä silloin voisi Aki tai Olli alkaa silloin itkeä. Ja muutenkin Ara KOKO turnajaisten ajan peluutuksesi oli ihan perseestä...ja syvältä...

Nyt rupes ihan oikeesti taas vituttaan...

Uskon että Suomi ei kirjaimellisesti putoa puusta mutta muutoksia tulisi tehdä oikein olan takaa ja koko johto ois pitänyt vaihtaa nyt siellä oon uusia miehiä (Sumo ja Erkka) sekä Kummolan ja Aran vanhoja kamuja (Juti, Hantta, Kurri) niin uskonkin näillä sukkien menevän pahasti ristiin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ihmiset (myös minä) katse ylös ja älkää suutuko toisillenne vaikka se onkin ymmärrettävää näinä Suomen kansaa vavisuttavina hetkinä.
 

lakimies

Jäsen
Todistajan näkemys

Itse paikalla olleena tuon näkemykseni pelistä. Ruotsi-Suomi -ottelu oli suomen näytöstä ensimmäiset 28 minuuttia, ainakin numeroiden valossa. En tiedä miltä peli näytti TV:stä, mutta omin silmin nähtynä Ruotsin liike, vauhti ja vaarallisuus olivat koko pelin ajan samalla tasolla. Ainoastaan toisen erän alkupuolen Ruotsi oli jäässä hakien omaa konseptiaan. Muuten alusta lähtien Ruosi tuli heittämällä keskialueen ylitse ja usein maalille asti vaarallisesti.

Toisessa erässä Suomen tehdessä maaleja aisti katsomossa ja kentällä vallinneen euforian. Homma toimii suurempia ajattelematta - siniviivan yli ja vetoja kyllä ne menee... Katsomossa edessäni istunut tyttökin oli aivan tohkeissaan - 5-1 maalin jälkeen 1 metrin lipputangolla täysi kendoisku isku mua päähän.

5-1 tilanteessa Suomen hurmos helläsi ja Ruotsi jatkoi painettaa alkaen lopulta tehdä paikoista maaleja. Loppu on historiaa.

3-1 tilanteessa uskoin Ruotsin voittoon, mutta pelin ollessa 5-1 olin varma ettei Ruotsi nouse. 5-2 sanoin kaverilleni että tästähän tulee peli vielä... ainoot aploodit tuli annettua Ruotsin 5-5 ja 5-6 maaleille.
 
Viimeksi muokattu:

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sami Helenius penkillä, Ruotsi juhlii maalin edessä

"Ruotsi teki peräti viisi kuudesta maalistaan aivan Suomen maalin edestä. Ruotsin kelpasikin juhlia Suomen maalin edustalla, sillä isokokoinen Sami Helenius (197 cm/106 kg) istui koko pelin ylimääräisenä puolustajana vaihtopenkillä.

Helenius nimettiin joukkueeseen juuri tuomaan peliin fyysistä voimaa ja pitämään Suomen maalinedusta puhtaana vastustajista. Puolivälierässä ruotsalaisten tullessa ryminällä maalin eteen voimaa olisi todella tarvittu. Siitä huolimatta Helenius ei pelannut ottelussa sekuntiakaan." (ilta-sanomat)


"Heleniuis nimettiin joukkueeseen tuomaan voimaa peliin", se onnistui mainosti Ruotsi pelissä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Vaicci#63
Suruaika on vietetty!
Suomi pelasi paskasti, Ruotsi sai TUURILLA kaikki maalinsa Fopan pujottelua lukuunottamatta.

Katsoimmekohan samaa peliä laisinkaan... *virn*

Mitä tulee tuohon Fopan pujotteluun, niin loistava suoritus kuin se olikin, niin juuri siinä oli "tuurilla" osuutta maalin syntyyn. Mutta niinhän sitä sanotaan, että taitavalla pelaajalla on aina hitunen tuuriakin mukana.

Heja Sverige!

vlad#16.
 

Lucky

Jäsen
Re: Todistajan näkemys

Viestin lähetti lakimies
Toisessa erässä Suomen tehdessä maaleja aisti katsomossa ja kentällä vallinneen euforian. Homma toimii suurempia ajattelematta - siniviivan yli ja vetoja kyllä ne menee...

---

3-1 tilanteessa uskoin Ruotsin voittoon, mutta pelin ollessa 5-1 olin varma ettei Ruotsi nouse. 5-2 sanoin kaverilleni että tästähän tulee peli vielä... ainoot aploodit tuli annettua Ruotsin 5-5 ja 5-6 maaleille.

Ensimmäisestä asiasta olen samaa mieltä: muuta (pää)selitystä ei oikein voi olla. Tulee mieleen, miten Curre Globenin finaalissa -95 (en muista kuinka monennen) maalin tullessa kiskoi pelaajia paidasta alas penkille eli osoitti näin konkreettisesti, ettei hyvälle ololle saa antaa tilaa. Ja samaahan sanoi Ville finaalin jälkeen haastattelussa tunnelmista 2. erätauolla: että jos yksikin jätkä olisi ruvennut luulemaan...

Toinen asia: joukkueen olisi varmasti ollut parempi pelata 3-1 -johdossa, silloin ei pää olisi ollut pilvissä.

Maalivahtipeluutus oli käsittämätön, samaten ruotsalaisten päästäminen oman maalin eteen: missä LIIGAPELISSÄ tällaista tapahtuu? Ja tietysti miksi Ara ei tehnyt mitään 5-3 -tilanteessa. Se, että on päätetty jotain ennalta esim. puolustajien peluuttamisessa, ei tarkoita että siitä pitää AINA kiinni härkäpäisesti.

Toivon kuitenkin, että kysymys "miksi aina käy näin" muuttuisi pian positiiseen muotoon: ei siis "mitä pitää välttää..." vaan "miten pelaamme johtoasemassa järkevästi ja voitamme?"
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti vlad
Katsoimmekohan samaa peliä laisinkaan... *virn*

Mitä tulee tuohon Fopan pujotteluun, niin loistava suoritus kuin se olikin, niin juuri siinä oli "tuurilla" osuutta maalin syntyyn. Mutta niinhän sitä sanotaan, että taitavalla pelaajalla on aina hitunen tuuriakin mukana.

Heja Sverige!

vlad#16.

vlad vedät kyllä kaiken mauttomuuden huipun. Minä uskon että sinä oot ihan järkevä jätkä ja muuta mukavaa, mutta eikö tuo sinun NHL:än ihannointi mene vähän liian pitkälle?
Ja toisekseen onko sitä pakko Ruotsia hehkuttaa jos ja kun sinua ei kiinnosta IIHF:än alaiset turnaukset paskaakaan (tai näin olen ymmärtäny aikaisemmista viesteistäsi).
Ihan sama kun minä kävisin huutelemassa Go Wings Go!! Ai minnekkä ne muka enää menee? golfkentälle?

PS. koita ymmärtää toipuminen kestää aikansa. Minulle mm-kisat on se tärkein kiekkotapahtuma vuodessa ellei olympialaisia pelata.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti repe_joke
vlad vedät kyllä kaiken mauttomuuden huipun. Minä uskon että sinä oot ihan järkevä jätkä ja muuta mukavaa, mutta eikö tuo sinun NHL:än ihannointi mene vähän liian pitkälle?
Ja toisekseen onko sitä pakko Ruotsia hehkuttaa jos ja kun sinua ei kiinnosta IIHF:än alaiset turnaukset paskaakaan (tai näin olen ymmärtäny aikaisemmista viesteistäsi).
Ihan sama kun minä kävisin huutelemassa Go Wings Go!! Ai minnekkä ne muka enää menee? golfkentälle?

PS. koita ymmärtää toipuminen kestää aikansa. Minulle mm-kisat on se tärkein kiekkotapahtuma vuodessa ellei olympialaisia pelata.

Kertoisitkohan mikä tuossa minun viestissäni niin tavattoman mautonta on?

Vaicci#63 kirjoitti seuraavaa:

"Suruaika on vietetty!
Suomi pelasi paskasti, Ruotsi sai TUURILLA kaikki maalinsa Fopan pujottelua lukuunottamatta."

Johon vastasin:

"Katsoimmekohan samaa peliä laisinkaan... *virn*

Mitä tulee tuohon Fopan pujotteluun, niin loistava suoritus kuin se olikin, niin juuri siinä oli "tuurilla" osuutta maalin syntyyn. Mutta niinhän sitä sanotaan, että taitavalla pelaajalla on aina hitunen tuuriakin mukana."

Ehkä vastaukseni oli hivenen liian sarkastinen mutta tarkoitukseni ei ollut vittuilla Vaicci#63'lle vaan todeta, että minun mielestä kaikki Ruotsin maalit eivät olleet tuurimaaleja pl. Fopan pujottelu, jossa minun mielestä oli osansa tuurilla. Tarkoituksenani ei ollut vähätellä ketään tai nostaa jotain liigaa tms. jalustalle, todeta vain asia siten kuten minä sen näin.

Olisin ehkä voinut pukea viestini ymmärrettävämpään muotoon, se oli virheeni.

Se "Heja Sverige!" on yksinkertaisesti piikki kaikille niille jotka purkavat Ruotsi vihaansa täällä, tai yleensä, näinä päivinä. Hyvä, että joku senkin noteeraa, vai onkohan se sittenkin negatiivinen juttu?

Mitä taasen tulee minun persoonaan. Voin sanoa suoraan sen etten ole järkevä tai fiksu, olen hyvin vittumainen ihminen jonka on keskimääräisesti hyvin hankala tulla toimeen muiden kanssa. Tämä on karu tosiasia, älä ota tätä minään vittuiluna - siksi sitä en tarkoita.

vlad#16.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti vlad
Kertoisitkohan mikä tuossa minun viestissäni niin tavattoman mautonta on?


vlad#16.

Kyllähän minä siihen Heja Sverige! juttuun kiinnitin huomiota.

Viestin lähetti vlad
Se "Heja Sverige!" on yksinkertaisesti piikki kaikille niille jotka purkavat Ruotsi vihaansa täällä, tai yleensä, näinä päivinä. Hyvä, että joku senkin noteeraa, vai onkohan se sittenkin negatiivinen juttu?
vlad#16. [/B]

Toisaalta urheilu on väärätapa kamppanjoida ihmisten mielipiteitä vastaan, mutta toisaalta jotkut ei muuta tapaa tajua. Tällä tarkoitan sitä että on aivan idioottimaista leimata kaikki Ruotsalaiset kusipäiksi kun ne voitti meidät lätkässä. Tai että kaikki Ruotsalaiset on homoja kun siellä homot hyväksytään katukuvassa.
Tosiasiassa minä en tiedä itekkään mitä tarkotan, mutta eiköhän se minullekkin selviä vielä joku päivä ;).

Minulla ei itelläni ole sinällään mitään Ruotsia vastaan. Jopa Ruotsin kielenkin opiskelen mielelläni jos siitä todella minulle on hyötyä tulevaisuudessa.
Jos nyt jonnekkin suuntaan pitäisi vihaa tuntea niin kyllä se menee itärajan suunnalle.
Mutta toisaalta Venäläiset eivät ole tehneet mitään MINULLE.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Olipa niin jäätävä esitys Ruotsilta tänään, että tuo keskiviikon vitutus hävisi nyt sitten lopullisesti. Nyt ainakin selvisi, että paremmalle hävittiin. Mats Sundin oli huikea tänään, koko Ruotsin joukkue oli huikea tänään. Finaalista tulee kova vääntö.
 

otto91

Jäsen
Suosikkijoukkue
JOKERIT
Re: Sami Helenius penkillä, Ruotsi juhlii maalin edessä

Viestin lähetti -=JoKeRiT=-
"Ruotsi teki peräti viisi kuudesta maalistaan aivan Suomen maalin edestä. Ruotsin kelpasikin juhlia Suomen maalin edustalla, sillä isokokoinen Sami Helenius (197 cm/106 kg) istui koko pelin ylimääräisenä puolustajana vaihtopenkillä.

Helenius nimettiin joukkueeseen juuri tuomaan peliin fyysistä voimaa ja pitämään Suomen maalinedusta puhtaana vastustajista. Puolivälierässä ruotsalaisten tullessa ryminällä maalin eteen voimaa olisi todella tarvittu. Siitä huolimatta Helenius ei pelannut ottelussa sekuntiakaan." (ilta-sanomat)


"Heleniuis nimettiin joukkueeseen tuomaan voimaa peliin", se onnistui mainosti Ruotsi pelissä.

Olen samaa mieltä siitä, että Helenius olisi pitänyt laittaa kentälle siivoamaan maalin edustaa, mutta muuten Suomella oli hyvä joukkue, ei se olisi 2 tai 3 pelaajan vaihtamisella paremmaksi muuttunut. Se mitä mielestäni pitäisi tehdä on se niinkuin ruotsalaisetkin ovat tehneet: pitäisi palkata joku Ben Furman tai vastaava pitämään "pää kylmänä", sillä leijonat eivät ole tottuneet voittamaan isoja pelejä ja niissä maila alkaa selvästi tärisemään kädessä. PS. Kiprun kuume (hyllyttäminen) tuli hyvään kohtaan.
 

otto91

Jäsen
Suosikkijoukkue
JOKERIT
Re: Sami Helenius penkillä, Ruotsi juhlii maalin edessä

Viestin lähetti -=JoKeRiT=-
"Ruotsi teki peräti viisi kuudesta maalistaan aivan Suomen maalin edestä. Ruotsin kelpasikin juhlia Suomen maalin edustalla, sillä isokokoinen Sami Helenius (197 cm/106 kg) istui koko pelin ylimääräisenä puolustajana vaihtopenkillä.

Helenius nimettiin joukkueeseen juuri tuomaan peliin fyysistä voimaa ja pitämään Suomen maalinedusta puhtaana vastustajista. Puolivälierässä ruotsalaisten tullessa ryminällä maalin eteen voimaa olisi todella tarvittu. Siitä huolimatta Helenius ei pelannut ottelussa sekuntiakaan." (ilta-sanomat)


"Heleniuis nimettiin joukkueeseen tuomaan voimaa peliin", se onnistui mainosti Ruotsi pelissä.

Olen samaa mieltä siitä, että Helenius olisi pitänyt laittaa kentälle siivoamaan maalin edustaa, mutta muuten Suomella oli hyvä joukkue, ei se olisi 2 tai 3 pelaajan vaihtamisella paremmaksi muuttunut. Se mitä mielestäni pitäisi tehdä on se niinkuin ruotsalaisetkin ovat tehneet: pitäisi palkata joku Ben Furman tai vastaava pitämään "pää kylmänä", sillä leijonat eivät ole tottuneet voittamaan isoja pelejä ja niissä maila alkaa selvästi tärisemään kädessä. PS. Kiprun kuume (hyllyttäminen) tuli hyvään kohtaan.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Ikijokeri
Olipa niin jäätävä esitys Ruotsilta tänään, että tuo keskiviikon vitutus hävisi nyt sitten lopullisesti. Nyt ainakin selvisi, että paremmalle hävittiin. Mats Sundin oli huikea tänään, koko Ruotsin joukkue oli huikea tänään. Finaalista tulee kova vääntö.

Totta. Helvetin hyvälle joukkueelle hävittiin keskiviikkona. Ruotsi oli jäätävän hyvä joukkue. Slovakialla ei ollut pienintäkään sanaa tässä matsissa, ei fyysisesti eikä taidollisesti.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Kyllähän sitä nyt on loppuottelussa kaksi parhaiten kasattua joukkuetta.
Molemmissa on huipputaitoa tarpeeksi maailmanmestaruuteen, mutta samalla joukkueista löytyy myös likasentyöntekijöitä.
Ei muut joukkueet pystyny haastamaan Canadaa tai Ruotsia fyysisesti. Ja siinä käy nopeasti kylmät kun Sundit, Forsbergit tai Heatleyt pääsee mellastamaan vapaasti.
Mielenkiintoinen finaali tulossa. Canadan puolella oon, mutta toisaalta jos Ruotsi pelaa hyvin ja voittaa mestaruuden niin ei ole mitään sitä vastaan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Kyllähän sitä nyt on loppuottelussa kaksi parhaiten kasattua joukkuetta.
Molemmissa on huipputaitoa tarpeeksi maailmanmestaruuteen, mutta samalla joukkueista löytyy myös likasentyöntekijöitä.
Ei muut joukkueet pystyny haastamaan Canadaa tai Ruotsia fyysisesti. Ja siinä käy nopeasti kylmät kun Sundit, Forsbergit tai Heatleyt pääsee mellastamaan vapaasti.
Mielenkiintoinen finaali tulossa. Canadan puolella oon, mutta toisaalta jos Ruotsi pelaa hyvin ja voittaa mestaruuden niin ei ole mitään sitä vastaan.
 

reme

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Chicago Blackhawks-
Finaalista lohtua

Jeps,

Tulipahan katsottua sit toi surullisen kuuluisa suomi peli paikanpäällä. Ja seuraavana iltana vielä aivan tuurilla samaan kapakkaan kuin osa suomen joukkueesta, + Ara ja Curre. Ara vaikuttikin aika pätkäiseltä ja syytä olikin. En viitsinyt siinä mennä enää lyömään lyötyä.
 

Homer

Jäsen
Onko aika lääkinnyt haavat?

Ehkei tämä sittenkään ollut legendaarinen ottelu? Joka kevät käytävät kisat, jossa yksi ottelu ratkaisee pudotuspeleissä. Homman voi sitten korjata seuraavana keväänä, olympialaisissa tai World Cupissa. Ei siis elämää suurempi ottelu?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Re: Onko aika lääkinnyt haavat?

Viestin lähetti Homer
Ehkei tämä sittenkään ollut legendaarinen ottelu? Joka kevät käytävät kisat, jossa yksi ottelu ratkaisee pudotuspeleissä. Homman voi sitten korjata seuraavana keväänä, olympialaisissa tai World Cupissa. Ei siis elämää suurempi ottelu?

Kyllä on päässä joku kytkin väärässä asennossa, jos saa mistään jääkiekko-ottelusta elämää suuremman spektaakkelin.
Ja mitenkähän ottelun legendaarisuuten vaikuttaa se pelataanko kisoja joka vuosi vai joka neljäs vuosi?
Tuskin otteluiden viihdearvo ainakaan kasvaisi, jos kisat pelaittaisiin vaan joka neljäs vuosi. Sitä vaan kuviteltaisiin, että nyt ratkaistaan jotain suurta ja mahtavaa, kun näitä pelejä ei ole joka vuosi. Ja taso on ihan kun joka vuosi pelattavissa kisoissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös