Puhutko totta joka tilanteessa?

  • 1 568
  • 19

Puhutko totta joka tilanteessa?

  • Puhun aina totta.

    Ääniä: 6 15,0%
  • Pikku viilauksia heitän joukkoon.

    Ääniä: 28 70,0%
  • Lässytän paskaa, senkun ehdin.

    Ääniä: 6 15,0%

  • Äänestäjiä
    40
  • Poll closed .

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Tuleeko sinulle koskaan vastaan tilannetta, että laitat pienen valkoisen valheen kehiin, vaiko puhutko aina totta? Oletko ihminen joka on valmis menettämään oman kunnioituksensa pikku valheen vuoksi, vaiko seisotko suoraselkäisenä ja vastaat puheistasi / teoistasi?
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Itsekin viilailin tänään, mutta kukaan ei ole vielä tarttunut täkyyn.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Uskokaa tai älkää, mutta musta tuntuu tosi kiusalliselta valehdella päin naamaa. Sanotaanko että muuntelen totuutta jos on pakko. Työhaastatteluissa olen muunnellu totuutta/ johtanut haastattelijaa harhaan. En halua valehdella. Mutta mulla on niin kurja tausta ja menneisyys että miäli tekis kyllä.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Puhun niin totta kuin osaan.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Totuus ei saa pilata hyvää tarinaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tietysti puhun aina totta. Nytkin. Uskokaa pois.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Aika lailla joo. Olen sen verta ilmeikäs kaveri, että en oikeastaan osaa valehdella kellekään naamatusten uskottavasti.

Aina kannattaa puhua totta, jopa silloin kuin olisi helpompi valehdella ja varsinkin silloin.

En kerro kyllä aina välttämättä heti koko totuutta, mutta sehän on totuuden pimittämistä, ei suoranaisesti valehtelemista. Tämäkin on sellainen pahe josta olen kovasti pyristellyt viime vuodet eroon.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ainakin silloin valehtelen jos joku tulee pummaamaan rahaa kadulla. Tai jos myydään sähkösopparia kadulla niin kerron asuvani HOASilla ettei tartte niiden lässytystä kuunnella. Feissareille sanon muutenkin ettei ole rahaa. Ja jos ravintolan ovimies kysyy olenko hirveässä kännissä en tietenkään myönnä jos olen.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Puhun totta, mutta kaikkea ei voi muistaa. Olen kyllä melko taitava "turvaamaan selustan" eli puhun aina totta sellaisista asioista, jotka voi tarkistaa.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Pääsääntöisesti puhun totta, mutta valehtelu ei ole itselleni minkäänlainen ongelma, joten paskaa tulee silloin tällöin puhuttua.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ehkä puhun, mutta en kirjoita aina.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Suunnilleen kyllä... Minä puhun totta tilanteissa joissa ei pitäisi. Sanon sen minkä ajattelen ja mikä on totta vaikka se ei olisi oikein siinä tilanteessa. Enkä aina ymmärrä miksi asioiden sanominen niin kuin ne on... on niin väärin ja ilkeää, ajattelematonta ja itsekästä. Osaan myös juksata mutta se vaatii ennakkoon ajattelua ja suunnittelua. Spontaania valehtelua en oikeastaan osaa, sitten on hiljaa jos kysellään sellaista mitä en halua tai voi kertoa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Minulle valehtelu, etenkin päin naamaa, on vaikeaa - edelleen, mutta valehtelisin, jos väittäisin, etten ole valehdellut koskaan. Olen saanut tiukan kristillisen kotikasvatuksen, jossa valehteleminen oli ankarasti kiellettyä. Totuuden puhuminen eletyn elämäni aikana tilanteissa, jossa valehteleminen olisi ollut helpompaa ja "järkevämpää", on aiheuttanut minulle lukuisia epämiellyttäviä kokemuksia, mutta minkäs teet....

Ollessani Venäjällä töissä, paikalliset kollegamme ihmettelivät ja suorastaan suhtautuivat ivallisesti suomalaiseen tapaamme vastata rehellisesti niihinkin kysymyksiin, jolloin totta puhuminen oli"epäedullista" meille. Usein neuvo kuului jälkikäteen, että meidän pitää miettiä, mikä olisi "edullisin" vastaus.

Valitsin vastausvaihtoehdon "pieniä viilauksia", koska en puhu AINA totta. Se, joka niin väittää, valehtelee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös