Pudotuspelit kaudella 2023–2024

  • 56 800
  • 470

Artisokka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tosi tasaisia ovat pelit olleet, ja vastustaja on ollut parempi vain "sitkeydessä" toteaa Jeskanen tuoreimmassa haastattelussaan.

Joku muu voisi kuvailla, että Herpes on ollut parempi jokaisella osa-alueella.

Tilanne huomisen jälkeen 2-1 tai 3-0. Valtavan isot panokset.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Tosi tasaisia ovat pelit olleet, ja vastustaja on ollut parempi vain "sitkeydessä" toteaa Jeskanen tuoreimmassa haastattelussaan.

Joku muu voisi kuvailla, että Herpes on ollut parempi jokaisella osa-alueella.

Tilanne huomisen jälkeen 2-1 tai 3-0. Valtavan isot panokset.
Sanoiko tosiaan noin?
Mä näen kyllä vähän eri tavalla.
Hermeksellä oli torstaina, mutta myös eilen varmaan 7-8 hyvää maalipaikkaa, toisessa erässä tosi monta.

Toki niin oli Jokereillakin, mutta mä oon jo vähän yllättynyt siitä heikkoudesta, mitä Jokereilla nyt esittää melkein kaikki Forslundia, Vauhkosta ja Risikkoa lukuunottamatta.

2-0 ei oo vielä paljon mitään, eilen tuntu hyvältä, nyt kannattajankin naama vakavana.
Hermeksen täytyy pistää omissa kiekko liikkumaan ihan helvetin paljon nopeammin, se on typerän näköistä, kun 170-senttinen Ahola koittaa tolla mummonopeudellaan pitää 195-senttisen Vauhkosen takanaan ja suojata kiekkoa.. kiekkoa ulos alueelta nopeammin, Hermes kuitenkin hyvin pärjännyt keskialueella ja hyökkäyspäässä.

Huomenna mennään varmaan taas jatkoille, 1-1 ja perspomppu astuu voimaan, pirun iso peli, enkä tiedä olisiko 3-0 jo sellainen, että Jokereillakin alkaisi jo pääkopassa painamaan.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Epäilen että konkareilla alkaisi, mutta mitä todennäköisemmin nuoret taiturit alkaa mennä entistä enemmän lukkoon.
Sitä mäkin meinasin, että jos tulisi 3-0, niin auttaisiko Karvisen, Vauhkosen ja Henritiuksen pumppaaminen enää samalla tavalla, että vielä on saumaa kun pelejä on jäljellä, en tiedä, mutta alitajunnassa voisi jo vähän painaa mieltä..
No, kaukana ollaan 3-0 tuloksesta vielä, eikä sillä kannata spekuloida ollenkaan ennenkuin se on varmaa.
 

TheAnswer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pitäiskö siellä kentällä näyttää jotain? Aivan sama mitä haastiksissa lätistään. Paljon puhetta ja vähän tekoja. Hermes ollut niin paljon parempi. Huomenna viimeinen mahdollisuus.

Olen tästä ihan samaa mieltä. Voisi jättää kaikki haastattelut tekemättä koko kauden ajan, koska on ihan sama mitä niissä lätistään, jos ei kaukalossa peli kulje.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Eniten mua teidän kannalta huolestuttaa tuo pienikin tyytyväisyys.
Jos Jokerit lähtee ennakkosuosikkina näihin peleihin ja Hermes vie tolla tavalla, niin ei se mistään pienestä sitkeydestä enää ole kiinni.

Yksikään vastus ei tietysti ole helppo, mutta kyllä mä olen odottanut Jokereilta ihan sairaan paljon enemmän, ei se ole helppo vastus ollut, mutta yllättävän pehmeä vaikka Hermeksellä näköjään putoaa ukkoa joka pelissä..

Onkohan huomenna muutoksia kokoonpanossa ja taktiikassa?
 

Kiekkomiäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Florida Panthers
Eniten mua teidän kannalta huolestuttaa tuo pienikin tyytyväisyys.
Jos Jokerit lähtee ennakkosuosikkina näihin peleihin ja Hermes vie tolla tavalla, niin ei se mistään pienestä sitkeydestä enää ole kiinni.

Yksikään vastus ei tietysti ole helppo, mutta kyllä mä olen odottanut Jokereilta ihan sairaan paljon enemmän, ei se ole helppo vastus ollut, mutta yllättävän pehmeä vaikka Hermeksellä näköjään putoaa ukkoa joka pelissä..

Onkohan huomenna muutoksia kokoonpanossa ja taktiikassa?
Toivottavasti ois muutosta ja edes jotain muuta taktiikkaa kun "oman pelin" pelaamista, joka ei selvästi toimi
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mä en tiedä millä mittarilla me, Jokerit, muka edes oltiin ennakkosuosikkeja kun runkosarjassa keskinäiset pelit meni pisteiden valossa 7-5 Hermekselle ja pelillisesti oltiin huonompia kolmessa pelissä neljästä. Ja nyt keskinäiset pelit pudotuspelit mukaan lukien siis on vielä selkeämmin Hermekselle.

Ei se runkosarjasijoitus kerro mitään kumpi on niskan päällä vaan se kuinka keskinäiset pelit meni ja niissä Hermes oli runkosarjassa parempi ja on ollut parempi myös pudotuspeleissä.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä en tiedä millä mittarilla me, Jokerit, muka edes oltiin ennakkosuosikkeja kun runkosarjassa keskinäiset pelit meni pisteiden valossa 7-5 Hermekselle ja pelillisesti oltiin huonompia kolmessa pelissä neljästä. Ja nyt keskinäiset pelit pudotuspelit mukaan lukien siis on vielä selkeämmin Hermekselle.
Kait tuo ennakkosuosikkius tuli monelta siksi että oltiin sarjataulukossa edellä, kalliimpi joukkue, isommat tähdet, isompi brändi, puheenaihe siinä missä toiset oli jostain pienestä Kokkolasta.

Pelejä katsoneet tiesivät että Hermeksellä on Jokereihin nähden iso edge pelitavan ja sen suoritusvarmuuden ansiosta. Sen näki runkosarjapeleissä ja nyt kahden matsin ajan pleijareissa.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Mä en tiedä millä mittarilla me, Jokerit, muka edes oltiin ennakkosuosikkeja kun runkosarjassa keskinäiset pelit meni pisteiden valossa 7-5 Hermekselle ja pelillisesti oltiin huonompia kolmessa pelissä neljästä. Ja nyt keskinäiset pelit pudotuspelit mukaan lukien siis on vielä selkeämmin Hermekselle.
Voi sen tietysti ajatella noinkin, 14 pistettä kuitenkin Hermeksen edellä runkosarjassa, laajempi rosteri, kokeneemmat äijät kehissä.
Ehkä se sitten on 50/50.
Mä itse laskin Hermeksen tähän sarjaan vahvana haastajana ennakkosuosikki Jokereita vastaan, mutta jos näette asian noin, ei sekään väärin ole.
Hyviä pointteja löytyy myös ennakkosuosikin asemaa vastaan.
 

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Kenen mielestä Jokerit on lähtenyt tähän sarjaan ennakkosuosikkina?

Aivan jokaisen käytännössä.

Ihan turhaa lässytystä alkaa Hermeksestä tekemään nyt jotain suosikkia yhtäkkiä sarjaan, kun ollaan 0-2 taulussa. Muutenkin vituttaa alkaa lukea nyt joka paikassa tätä, "ei se nyt mitään ettei tällä kaudella oikein menestystä tule, kun tämä oli vasta ensimmäinen kausi Mestiksessä".
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Joo, olihan sekin toki nähtävillä, että Hermes pystyi pelillisesti haastamaan Jokereita jo runkosarjassa, mutta kuten ylempänä todettiin, jos tänään alkaisi sarja Nordiksella, niin olisitteko tosissaan sitä mieltä, että ihan yhtä hyvin Hermes voi voittaa, eikä se yllätä ketään, koska Jokerit ei ole ennakkosuosikki?

Se yllätti myös mut, vielä enemmän yllätti että kaksi voittoa tuli putkeen.

Myös kun mitä tahansa ketjua lukee, niin ei kyllä kovin montaa viestiä ole, missä Jokerit olisi veikattu häviävän edes kahta ottelua koko sarjassa.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Näyttäisi 8 henkilöä laittaneet Hermeksen jatkoon, loput veikkasi Jokereita. Myöskin kertoimissa Jokerit oli selkeä suosikki, että kyllä Jokerit sarjaan selvänä suosikkina on lähtenyt about jokaisen mielissä.
 

Nortti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tulee mieleen monesti tilanne urheilussa, jossa ns. ennakkosuosikki onkin vaikeuksissa, koska odotukset kipsaavat joukkueen henkisesti.
Odotukset Jokereiden menestykselle Helsingissä ovat korkeammalla kuin Hermeksen Kokkolassa?
Onko näin, että tappio tässä puolivälierässä olisi paljon suurempi pettymys Jokereille kuin Hermekselle?
Nyt erotetaan miehet pojista ja katsotaan kuka saa itsestään irti vielä piirun verran enemmän.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
No sit varmaan kannattaa katsoa pelejä ja sen jälkeen ymmärtää jotain niistä.

Hermes vei jo runkosarjassa Määttää kuin pässiä narussa. Se muuttuu nappia painamalla kun pleijarit alkaa?
Eilisen piti olla vielä se näytönpaikka ensimmäisen pelin jälkeen. Peli oli vaan entistä huonompaa ja ainoastaan Risikkoa on kiittäminen että sätkittiin jatkoille. Todella huolestuttavaa. Kaikki on mahdollista vielä, mutta muutos on alettava huomenna klo 17.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Aivan jokaisen käytännössä.

Ihan turhaa lässytystä alkaa Hermeksestä tekemään nyt jotain suosikkia yhtäkkiä sarjaan, kun ollaan 0-2 taulussa. Muutenkin vituttaa alkaa lukea nyt joka paikassa tätä, "ei se nyt mitään ettei tällä kaudella oikein menestystä tule, kun tämä oli vasta ensimmäinen kausi Mestiksessä".
No mun silmissä Jokerit ei ollut suosikki sarjaan lähtiessä, jopa mulla peleissä mukana kulkeva 9v tyttö piti Hermestä pahana vastustajana ja piti Hermestä suosikkina meneen jatkoon.

Ei tää mielipide ole mihinkään yllättäen muuttunut nyt kun ollaan 2-0 tappiolla peleissä. Mä oon seurannut Jokereiden pelejä ja jääkiekkoa 80/90 luvun vaihteesta lähtien ja uskoisin et mulla on jonkinnäköinen ajatus arvioida voimasuhteita, muutenkin kuin jotain runkosarjasijoitusta syvemmälle.

Olisinko silti sanonut et Hermes menee tästä jatkoon ennen pelien alkua, no en helvetissä vaan olisin halunnut uskoa et meillä on keksitty jotain millä pystytään kääntään tiukka sarja meille. Valitettavasti näyttää et se mitä nähtiin runkosarjassa on jatkunut pleijareissa ja mitään ei ole keksitty.
 
Viimeksi muokattu:

#42

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
Muutenkin vituttaa alkaa lukea nyt joka paikassa tätä, "ei se nyt mitään ettei tällä kaudella oikein menestystä tule, kun tämä oli vasta ensimmäinen kausi Mestiksessä".
Pahoittelut vieraisiin pöytiin huutelusta,
mutta on kyllä ihme homma kun sai lueskella ennen pudotuspelien alkua kuinka Narrien mestaruusjuna oli kuin maglev-juna konsanaan. Kiskoilta sitä ei pois saa, ja kulkee prkeleen nopeasti mestaruuten ensimmäisellä kaudella. Nyt kun pudotuspelit on alkaneet, on ääni kellossa muuttunut aivan täysin. Kaksi peliä piti Hermeksen voittaa että koko Itä-Helsinki ja Kerava ovat menettäneet kaiken toivon ja pessimismin.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Tulee mieleen monesti tilanne urheilussa, jossa ns. ennakkosuosikki onkin vaikeuksissa, koska odotukset kipsaavat joukkueen henkisesti.
Odotukset Jokereiden menestykselle Helsingissä ovat korkeammalla kuin Hermeksen Kokkolassa?
Onko näin, että tappio tässä puolivälierässä olisi paljon suurempi pettymys Jokereille kuin Hermekselle?
Nyt erotetaan miehet pojista ja katsotaan kuka saa itsestään irti vielä piirun verran enemmän.
Jokainen Kokkolassa tietää Hermeksen resurssit ja sen, että täältä lähdetään haastajana joka kauteen.
Ei kai kukaan tosissaan voisi väittää, että tämän sarjan häviäminen olisi isompi pettymys Hermekselle kuin Jokereille?
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Valitettavasti näyttää et se mitä nähtiin runkosarjassa on jatkunut pleijareissa ja mitään ei ole keksitty.

Tämä on se suurin mysteeri, jota ihmettelen. Yleensä jos tekee asiat samalla tavalla kuin ennenkin, saa saman tuloksen kuin ennenkin. Näin Hermes ja Jokerit ovat nyt tehneet. Ammattimainen ja osaava valmennus olisi ehkä tehnyt jotain toisin, mutta ei kyllä yhtään yllätä, että mitään ei ole tapahtunut.

Jokereiden suurin ongelma on Tero Määttä. Valitettavasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös